۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا ۳.۲

۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا ۳.۲
راهنمای مطالعه

    نوکیا ۳.۲ در کنار قیمت بسیار مناسب از قابلیت‌های شاخصی بهره می‌برد که آنرا به یکی از بهترین گوشی‌های زیر ۲ میلیون تومان تبدیل کرده است.

    نوکیا تا همین دهه قبل بر دنیای موبایل حکمرانی می‌کرد اما قافیه را به اندروید و iOS باخت. در سال‌های اخیر اما تحت هدایت HMD و با عرضه موبایل‌های مقرون به صرفه و کارآمد اعتبار خود را تا حدودی بازیافته. یکی از این موبایل‌ها نوکیا ۳.۲ است که طراحی مدرن، نمایشگری وسیع و باتری قدرتمند را با قیمتی اندک به ارمغان می‌آورد. نوکیا ۳.۲ از نظر نرم افزاری هم به اندروید وان مجهز شده که به صورت ویژه برای دستگاه‌هایی با سخت افزار ابتدایی بهینه شده است. برای آشنایی با ویژگی‌هایی که ارزش خرید نوکیا ۳.۲ را بالا برده با سایت درجه همراه باشید.

    ۱. طراحی مدرن

    نخستین موردی که در طراحی نوکیا ۳.۲ جلب توجه می‌کند طراحی مدرن آن با نمایشگر قطره‌ای است که بی شباهت به گوشی‌های پرچمدار نیست. به لطف این بریدگی قطره‌ای حاشیه فوقانی نمایشگر به کمترین حد رسیده است. در دیگر لبه‌های نمایشگر هم حاشیه چندانی دیده نمی‌شود و همین امر باعث شده صفحه نمایش بیش از ۸۰ درصد از پنل جلو را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که در بسیاری از مدل هم رده کماکان از طراحی قدیمی استفاده شده؛ برای مثال سهم نمایشگر شیائومی ردمی 7A و گلکسی A2 Core از پنل جلو به ترتیب از ۷۶ و ۶۸ درصد فراتر نمی‌رود.

    هرچند در ساخت نوکیا ۳.۲ از پلاستیک استفاده شده که برای موبایلی با این قیمت کاملا طبیعی است اما بدنه به خوبی صیقل خورده و جلوه خاصی دارد. چیدمان عمودی دوربین، فلاش و سنسور اثر انگشت در وسط پنل عقب هم هارمونی چشم نوازی را به این موبایل بخشیده است.

    ۲. نمایشگر وسیع

    اغلب گوشی‌های اقتصادی نمایشگرهای نسبتا کوچکی دارند اما نوکیا ۳.۲ صفحه نمایشی ۶.۲۶ اینچی را به ارمغان می‌آورد که از وبگردی و مطالعه محتوا گرفته تا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم را بسیار دلپذیرتر می‌سازد. برای مقایسه بد نیست بدانید موبایل‌های هم قیمت نظیر هواوی Y5 2019 و آنر 7S به ترتیب حدود ۰.۵ و ۰.۸ اینچ از صفحه نمایش نوکیا ۳.۲ کوچکتر هستند که در تجربه کاربری تاثیر به سزایی خواهد داشت. این صفحه نمایش از نوع IPS است که باعث نمایش مطلوب محتوا از زوایای کناری می‌شود در نتیجه حین بازی یا تماشای فیلم مشکلی نخواهید داشت.

    مشاهده نسخه ۱۶ گیگابایتی این محصول

    ۳. باتری پر ظرفیت و شارژ سریع

    این روزها کارایی موبایل آنقدر بالا رفته که اغلب افراد دستکم چند ساعتی را سرگرم کار با آن می‌شوند. این استفاده مداوم باعث می‌شود که باتری موبایل به سرعت تمام شده و نیاز به شارژ مجدد پیدا کنیم. موبایل‌های اقتصادی به ندرت به باتری پر قدرت مجهز می‌شوند اما نوکیا ۳.۲ از باتری پر ظرفیت ۴ هزار میلی آمپرساعتی برخوردار است که نسبت به اغلب رقبای هم رده از جمله گلکسی A10، آنر 8S و هواوی Y6 2019 در سطح بالاتری قرار دارد.

    شارژ سریع هم قابلیت دیگری است که در دنیای موبایل‌های زیر ۲ میلیون خبری از آن نیست. یکی دیگر از دلایل خرید نوکیا ۳.۲ پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی است که ۲ برابر پر توان‌تر از گوشی‌های هم رده است و با سرعت بسیار بیشتری باتری را شارژ می‌کند.

    ۴. سخت‌افزار قدرتمند

    یکی از دلایل کاربران برای خرید نوکیا ۳.۲ سخت افزاری قدرتمندی است که در قلب این دستگاه تعبیه شده. چیپست اسنپدراگون ۴۲۹ به کار رفته در این گوشی از پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی کورتکس A53 تشکیل شده که به راحتی از عهده پردازش اپ‌های پرطرفدار از جمله اینستاگرام، برنامه‌های پیام رسانی و بسیاری از بازی‌ها بر می‌آید. دیگر مزیت این چیپست تولید بر پایه لیتوگرافی پیشرفته ۱۲ نانومتری است که به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می‌کند.

    شاید چیپست ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو A22 که در گوشی‌هایی از قبیل آنر، ردمی 6A و هواوی Y6 Pro 2019 به کار رفته در نگاه اول قوی‌تر از تراشه ۴ هسته‌ای نوکیا ۳.۲ به نظر برسد اما در واقع اسنپدراگون ۴۲۹ حدود ۱۰ درصد از آنها قوی‌تر است. این چیپست حتی از اسنپدراگون ۴۳۰ هم چند درصد بازدهی بالاتری دارد.

    از نظر پیکربندی حافظه هم با پرداخت حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نسخه ۶۴ گیگابایتی این دستگاه با ۳ گیگابایت رم در اختیار شما قرار می‌گیرد و این در حالی است که مدل‌های هم قیمتی مثل هواوی Y6 2019 و گلکسی A10 تنها به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند.

    مدل ۲ گیگابایتی نوکیا ۳.۲ هم تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برایتان تمام می‌شود، مبلغی که سامسونگ برای گلکسی J2 Core با یک گیگابایت رم ۸ گیگابایت حافظه داخلی از شما طلب می‌کند! از دیگر ویژگی‌هایی که ارزش خرید نوکیا ۳.۲ را بالا برده باید به سنسور اثر انگشت، پشتیبانی از کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت و دو سیم کارت همزمان اشاره کرد.

    ۵. نرم‌افزار روان و به‌روز

    نوکیا در سال‌های اخیر عنوان بهترین برند را از نظر پشتیبانی نرم افزاری و ارائه به‌روزرسانی یدک می‌کشد. بخشی از این موفقیت مدیون مجهز کردن گوشی‌ها به اندروید وان است که به صورت ویژه برای ارائه جدیدترین نسخه اندروید و قابلیت‌های مدرن در گوشی‌های ارزان‌قیمت توسعه یافته است.

    اندروید وان نه تنها از نرم افزارهای پیش فرض و اضافی رها شده بلکه به سرعت جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده و بسیار روان اجرا می‌شود. این در حالی است که اغلب گوشی‌های شیائومی، هواوی و سامسونگ در این رده قیمتی درگیر رابط‌های کاربری سنگین و برنامه‌های اضافی هستند که امکان حذف آنها هم وجود ندارد.

    جمع بندی دلایل خرید نوکیا ۳.۲

    نوکیا ۳.۲ یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین موبایل‌هایی است که طراحی مدرن را در کنار قابلیت‌های شاخصی نظیر نمایشگر وسیع، نرم افزار روان و باتری قدرتمند در خود جای داده است. چیپست قدرتمند، رم پر ظرفیت و حافظه ۶۴ گیگابایتی هم خیال شما را از بابت اجرای روان اپلیکیشن‌های پرطرفدار و بسیاری از بازی‌ها راحت خواهد کرد. در کنار این موارد باید به سنسور اثر انگشت فیزیکی اشاره کرد که در موبایل‌های هم رده خبری از آن نیست. مزایای شاخص نوکیا ۳.۲ باعث شده در راهنمای خرید گوشی درجه هم حضور داشته باشد.

    مشاهده نسخه ۶۴ گیگابایتی محصول

    [see_also]18241[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید