۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا ۳.۲

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا ۳.۲
راهنمای مطالعه

    نوکیا ۳.۲ نقاط قوت متعدی دارد اما این به معنی بدون ایراد بودن آن نیست و برخی کاربران از خرید این گوشی پشیمان شده‌اند.

    نوکیا ۳.۲ یکی از شاخص‌ترین گوشی‌های اقتصادی است که با برخورداری از قابلیت‌های متعدد خریداران بسیاری را برای خود دست پیدا کرد. با این وجود برخی افراد پس از خرید نوکیا ۳.۲ متوجه وجود نقطه ضعف‌هایی در آن شدند که آنها از انتخابشان پشیمان کرد. در صورتی که شما هم در پی خرید نوکیا ۳.۲ هستید، بهتر است همین حالا از نقاط ضعف این گوشی با خبر شده و با دید بهتری سراغ انتخاب گوشی بعدی خود بروید.

    ۱. بدنه آسیب‌پذیر و پلاستیکی

    نوکیا ۳.۲

    بدنه نوکیا ۳.۲ علی رغم طراحی نسبتا به روزی که دارد، از پلاستیک ساخته شده و به همین خاطر در برابر خط و خش و سقوط از ارتفاع آسیب پذیر است. وزن پایین و جنس نه چندان مرغوب بدنه به محض به دست گرفتن حس نه چندان خوشایندی را به شما القا خواهد کرد که البته برای موبایلی با این قیمت دور از انتظار نیست .

    با توجه به بدنه پلاستیکی در صورت خرید این موبایل یا باید پیه خط و خش و صدمات احتمالی را به تن بمالید یا اینکه از قاب‌های محافظ استفاده کنید. دیگر انتخاب پیش رویتان هم این است که سراغ مدل‌هایی مثل نوکیا ۳.۱ پلاس، ۵.۱ یا نوکیا ۶ بروید که حدود ۲ سال از معرفی آنها سپری شده اما در عوض از فریم و بدنه فلزی بهره می‌برند.

    مشاهده نوکیا 3.1Plus

     

    ۲. دوربین بی‌کیفیت

    نوکیا ۳.۲

    اصلی‌ترین نقطه ضعف نوکیا ۳.۲ در برابر رقبایش به قابلیت‌های تصویربرداری برمی‌گردد. دوربین اصلی و سلفی این گوشی در حالی به سنسورهای تکی مجهز شده‌اند که مدتهاست تولیدکنندگان حتی مدل‌های اقتصادی را هم به دوربین‌های دوگانه مجهز می‌کنند.

    هیچ‌یک از دوربین‌های اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی نوکیا ۳.۲ از قابلیت‌هایی نظیر HDR یا فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی نمی‌کنند. اپرچر بالای f/2.2 دوربین اصلی هم اجازه عبور نور چندانی را نمی‌دهد، در نتیجه نباید روی تصاویر در محیط‌های کم نور یا شب حساب باز کنید. علاوه بر این فقدان دوربین دوگانه هم به معنی تصاویر پرتره بی کیفیت است.

    بنابراین اگر دوربین گوشی برایتان اهمیت دارد بهتر است سراغ نوکیا ۳.۱ پلاس بروید که به دوربین اصلی دوگانه با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و اپرچر بهتر f/2.0 در کنار سنسور عمق سنج ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی با تشخیص عمق محیط، تصاویر پرتره به مراتب با کیفیت‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد. دوربین سلفی نوکیا ۳.۱ پلاس هم ۸ مگاپیکسلی بوده و از نوکیا ۳.۲ قوی‌تر است.

    با کمی هزینه بیشتر می‌توانید گلکسی M10 را خریداری کنید که دوربین دوگانه متشکل از سنسور‌های ۱۳ مگاپیکسلی واید و ۵ مگاپیکسلی الترا واید دارد. دوربین واید این گوشی با گشودگی دیافراگم f/1.9، پشتیبانی از HDR و PDAF عملکرد بسیار بهتری در عکسبرداری خواهد داشت.

    مشاهده سامسونگ ٰGalaxy M10

    ۳. رزولوشن پایین نمایشگر

    نوکیا ۳.۲

    نوکیا ۳.۲ میزبان نمایشگری بزرگ و با حاشیه اندک است اما از نظر رزولوشن یا تراکم پیکسل‌ها در هر اینچ حرفی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی نوکیا ۳.۲ دارای وضوح ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسلی است در نتیجه تراکم پیکسلی آن از ۲۶۹ واحد بالاتر نمی‌رود.

    اگر به تماشای فیلم و مطالعه محتوا با وضوح بالاتر علاقه دارید، در همین رده قیمتی بهتر است خرید گلکسی A01 با تراکم ۳۰۱، شیائومی ردمی 7A با تراکم ۲۹۵ و یا شیائومی Mi A2 با تراکم فوق العاده ۴۰۳ پیکسل در اینچ را مد نظر قرار دهید.

    دیگر مشکل نمایشگر نوکیا ۳.۲ به سطح پایین حداکثر روشنایی آن برمی گردد. این میزان 391 cd/m² عنوان شده که نسبت به مدل‌های همرده از جمله آنر 8A و هواوی Y6 2019 پایین‌تر است و می‌تواند مشاهده محتوا در نور روز را کمی مشکل کند.

    ۴. چیپست ضعیف

    نوکیا ۳.۲ با ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در محدوده قیمتی زیر ۲ میلیون تومان از نظر حافظه یکی از مدل‌های قدرتمند محسوب می‌شود اما مشکل اصلی به چیپست آن برمی‌گردد. هرچند تراشه اسنپدراگون ۴۲۹ به کار رفته در نوکیا ۳.۲ با پردازنده چهار هسته ای ۱.۸ گیگاهرتزی از پس پردازش‌های روزمره بر می‌آید اما در همین محدوده قیمتی مدل‌های قدرتمندتری هم عرضه شده‌اند.

    نوکیا ۳.۲

    برای مثال می‌توان به نوکیا ۳.۱ پلاس با تراشه مدیاتک هلیو P22 اشاره کرد که در بنچمارک انتوتو حدود ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد. همانطور که در نمودار فوق می‌بینید گوشی‌های آنر 8A پرو و آنر پلی 8A نیز با چیپست هلیو P35 در تست چند هسته ای نزدیک به ۵۰ درصد از نوکیا ۳.۲ عملکرد بهتری داشته اند. بنابراین اگر اهل اجرای بازی یا اپ‌های سنگین هستید بهتر است قید خرید نوکیا ۳.۲ را بزنید.

    مشاهده گوشی Honor 8A

    جمع‌بندی مشکلات نوکیا ۳.۲

    مزایای متعدد نوکیا ۳.۲ باعث شده نقاط ضعف این گوشی از دید خریداران پنهان بمانند. در صورتی که شما هم در پی خرید این موبایل هستید بد نیست بدانید که نوکیا ۳.۲ از نظر دوربین یکی از مدل‌های ضعیف در بازار زیر ۲ میلیون تومان است و انتخاب‌های بهتری نظیر نوکیا ۳.۱ پلاس و گلکسی M10 در دسترس قرار دارند. چیپست به کار رفته در این گوشی هم از برخی مدل‌های همرده از جمله آنر 8A و نوکیا ۳.۱ پلاس ضعیف‌تر است. رزولوشن پایین نمایشگر و بدنه آسیب پذیر هم از دیگر دلایلی است که برخی کاربران را از خرید نوکیا ۳.۲ پشیمان کرده است. [see_also]21974[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید