نکات مهم برای خرید یخچال دست دوم

نکات مهم برای خرید یخچال دست دوم
راهنمای مطالعه

    خرید یخچال دست دوم به شرط دانستن نکات مهم پیش از خرید، یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است. در این مطلب درجه برایتان از نکات مهم خرید یخچال دست دوم می‌گوییم.

    همیشه خرید لوازم برقی نو به‌ویژه وسایل بزرگ مانند یخچال، لباسشویی و ماشین ظرفشویی بهترین ایده نیست. ضمن این‌که مجبور به پرداخت هزینه‌ای بالا برای خرید یک مدل پیشرفته با بهترین و به‌روزترین تکنولوژی هستیم.

    در برخی از موارد، خرید یخچال دست دوم راه حل مناسبی برای پس‌انداز‌کردن مقداری از هزینه‌هایی است که بابت دریافت آن‌ها به سختی کار کرده‌اید. البته این مهم به شرطی اتفاق می‌افتد که همانند یک خریدار دانا، هوشمندانه عمل کنید و نکات مهم خرید یک دستگاه کارکرده را بدانید. در ادامه شما را با مهم‌ترین نکات آشنا می‌کنیم.

    ۱. قبل از خرید یخچال دست دوم، فضای محل قرارگیری آن را درنظر بگیرید

    مکان قرارگیری یخچال دست دوم

    همانطور که هنگام خرید هر وسیله جدید به فضایی که در اختیار دارید، توجه می‌کنید، در خرید یخچال کارکرده هم باید به همین روش عمل کنید تا مانع از هدر رفتن پولتان شوید.

    بنابراین ابتدا طول، عرض و عمق منطقه‌ای که یخچال در آن قرار می‌گیرد را اندازه‌گیری کنید. این امر به‌ویژه هنگام خرید کالای استفاده‌ شده بسیار مهم است. چرا که معمولا نمی‌توان این نوع لوازم برقی را پس فرستاد. برای این‌که یخچال به خوبی کار کند، باید از هر طرف حداقل حدود ۲.۵ سانتی‌متر با دیوار و کابینت‌ها فاصله داشته باشد.

    ۲. بودجه‌تان را در خرید یخچال دست دوم مشخص کنید

    بودجه خرید یخچال دست دوم

    یخچال و فریزرهای کارکرده بسته به تاریخ تولید، مدل، امکانات، جنس و رنگ قیمت‌گذاری می‌شوند. بنابراین بهتر است، قبل از خرید دستگاه مورد نظر ابتدا به بودجه و هزینه‌ای که توان پرداخت آن را دارید، توجه کنید. پس از آن تنها سراغ مدل‌هایی بروید که در این محدوده قیمت قرار دارند. با این کار علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن زمانتان، در انتخاب یخچال‌های مختلف گیج و سردرگم نمی‌شوید.

    ۳. از تجارب دیگران در خرید یخچال کارکرده کمک بگیرید

    استفاده از تجربه دیگران در خرید یخچال دست دوممشورت و استفاده از تجارب دیگران به‌ویژه کسانی که به آن‌ها اعتماد داریم، کمک بزرگی در خرید وسایل برقی است. مخصوصا اگر دستگاه انتخابی شما کارکرده باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم، حتما با کسانی که یخچالشان از همان مدلی است که انتخاب کرده‌اید، مشورت کنید.

    شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند مکان مناسبی برای تحقیق و بررسی محصولات شرکت‌های مختلف باشد. البته به شرطی که از نظرات کاربران سایت‌های معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید. معمولا مردم از کیفیت، خدمات پس از فروش، کارایی و ... لوازمی که خریداری کرده‌اند، صحبت می‌کنند.

    [related]11571[/related]

    ۴. از فروشنده در مورد یخچال دست دوم سوال بپرسید

    سوال از فروشنده در مورد یخچال دست دومیکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید یخچال دست دوم به آن توجه کنید، دلیل فروش آن‌ است. البته این تنها یکی از چندین سوالی است که باید از فروشنده پرسیده شود. ببینید آیا دستگاهی که می‌خرید، مناسب نیازهای شما هست یا خیر؟

    بنابراین همانند یک خریدار باهوش عمل کنید و قبل از مراجعه حضوری از طریق تلفن یا ایمیل و ... سوالات زیر را از فروشنده بپرسید:

    علت فروش یخچال

    پس از پرسیدن این سوال احتمالا با پاسخ‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. به عنوان مثال در حال جابه‌جایی و اثاث‌کشی هستند و منزل جدید فضای کافی برای یخچال ندارد، در حال بازسازی آشپزخانه هستند و می‌خواهند یخچال جدید بخرند، به خانه‌ای می‌روند که مجهز به یخچال است. معمولا اگر فروشنده چنین جواب‌هایی بدهد، کالای فروشی از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد.

    سلامت فنی یخچال

    بعضی مردم در مورد هرگونه نقص و مشکلی صادق هستند و به احتمال زیاد در صورت ایراد فنی آن را به شما خواهند گفت. با توجه به پاسخ فروشنده می‌توانید در مورد خرید یخچال دست دوم تصمیم بگیرید. اما این روش همیشه جواب نمی‌دهد و خودتان حتما موارد فنی مهمی که در ادامه گفته‌ایم را هم چک کنید.

    مالک اصلی یخچال

    اگر فروشنده مالک اصلی یخچال باشد، با خیالی راحت‌تر می‌توان در مورد خرید آن تصمیم گرفت. چون مدت‌ها از آن استفاده کرده است و اطلاعات کاملی در مورد کالای خود دارد. این‌که چگونه کار می‌کند، شدت صدای موتور یخچال هنگام کار کردن چه میزان است و... از جمله سوال‌هایی است که باید پرسیده شود.

    ظاهر یخچال

    از فروشنده در مورد صحت موارد عنوان شده در تبلیغات یخچال دست دوم سوال بپرسید. اگر عکسی از کالای فروشی دارد، بخواهید برایتان ارسال کند. در غیر اینصورت از رنگ، سلامت قفسه‌ها، دستگیره، در و ...  بپرسید تا متوجه شوید، آیا این وسیله نیاز شما را برآورده می‌کند یا خیر.

    گارانتی یخچال

    همانطور که می‌دانید، گارانتی درواقع ضمانت‌نامه‌ کالایی است که تولیدکننده برای اطمینان خاطر خریدار از کیفیت، کارایی و خدمات پس از فروش محصولاتش ارائه می‌کند. بنابرین گارانتی یک ویژگی برای یخچال کارکرده محسوب می‌شود و شما می‌توانید، با خیالی آسوده‌تر در مورد خرید آن تصمیم‌گیری کنید.

    ۵. به همراه کارشناس لوازم برقی، یخچال دست دوم را از نزدیک ببینید

    دیدن یخچال دست دوم از نردیکپس از آن‌که از فروشنده در مورد یخچال پرس‌وجو کردید، زمان آن رسیده است که دستگاه مورد نظر را از نزدیک ببینید. پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از دوستان یا اعضای خانواده را که اطلاعات خوبی در مورد لوازم برقی به‌ویژه کارکرده دارد، با خود همراه کنید. کافی است، موارد زیر را به خوبی ارزیابی کنید و پس از آن در مورد خرید یخچال دست دوم، تصمیم بگیرید:

    سال تولید یخچال

    سال تولید لوازم برقی خصوصا کالاهایی مثل یخچال که در تمام ساعات شبانه‌روز روشن است، یکی از مهم‌ترین نکات در سلامت فنی به‌شمار می‌رود. درواقع یخچالی که بیش از یک دهه کار می‌کند، احتمالا خیلی قدیمی است و معمولا تکنولوژی استفاده شده در آن‌ها خیلی به‌روز و پیشرفته نیست.

    از این رو احتمال مصرف انرژی در این مدل یخچال‌ها نسبت به انواع جدید بیشتر است. پس به فکر بالا رفتن هزینه قبض برق هنگام استفاده از یخچال دست دوم با سال تولید بالا باشید.

    سیستم خنک‌کننده یخچال

    از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید یخچال دست دوم به آن توجه کرد، سیستم خنک‌کننده است. در صورت امکان از فروشنده بخواهید پیش از آمدن شما، یخچال را به برق بزند تا سیستم خنک‌کننده را بررسی کنید. دمای داخلی فریزر و یخچال بهتر است به ترتیب ۱۷- و ۴ درجه سانتی‌گراد باشد. در این صورت مواد غذایی داخل یخچال خراب نمی‌شود.

    سیستم تهویه یخچال

    سیستم تهویه از ایجاد بوی نامطبوع در فضای داخلی یخچال جلوگیری می‌کند. متاسفانه یکی از بدترین لحظات، استشمام بوی بد هنگام باز و بسته شدن در یخچال است که به این راحتی‌ها هم نمی‌توان از شر آن خلاص شد. برای جلوگیری از این مشکل، سیستم تهویه را چک کنید.

    درهای یخچال

    بسته‌شدن درست درهای یخچال هم نکته‌ای است که باید هنگام خرید به آن توجه کرد. برای بررسی سلامت درها یک تکه کاغذ را بین در قرار دهید و آن را ببندید. سپس سعی کنید، کاغذ را بردارید. در صورتی که نتوانید کاغذ را به راحتی بردارید، درها سالم است. در غیر اینصورت ابتدا ببینید آیا با محکم‌کردن لولای در می‌توان مشکل را برطرف کرد یا خیر؟

    ۶. مواردی که شما را از خرید یخچال دست دوم خوب محروم می‌کند

    موانع خرید یخچال دست دوم خوبگاهی اوقات وسواس بیش‌ از حد یا توجه به مواردی کم‌اهمیت، شما را از شانس خرید کالای مناسب محروم می‌کند. این موارد عبارتند از:

    رنگ یخچال

    ممکن است یخچالی را پیدا کنید که از لحاظ کیفیت، جنس، تکنولوژی، فنی، گارانتی و ظرفیت ایده‌آل و مناسب بوده ولی رنگ آن را نپسندید. منطقی است که ویژگی‌های خوب یخچال را فدای رنگ آن نکنید. (البته اگر به ست بودن رنگ وسایل آشپزخانه‌تان حساس نیستید.)

    جهت باز و بسته شدن در یخچال

    اگر در یخچال در جهتی باز می‌شود که مناسب چیدمان فضای آشپزخانه شما نیست، فورا از خرید آن منصرف نشوید. ابتدا ببینید، امکان تنظیم آن وجود دارد یا خیر؟ احتمال آن‌که بتوان جهت باز و بسته شدن در یخچال را تغییر داد، وجود دارد.

    قیمت یخچال

    فراموش نکنید، همیشه می‌توان در مورد قیمت مذاکره کرد. اگر هزینه مدلی که پسندیدید بیش از توان مالی شما است، از خرید منصرف نشوید. در صورتی که موفق به تغیر نظر صاحب یخچال نشدید، پرداخت مقدار پول بیشتر در عوض به‌دست آوردن کالایی باکیفیت کار عاقلانه‌ای خواهد بود.

    ۷. پس از خرید یخچال دست دوم، آن را عمودی حمل کنید

    حمل عمودی یخچال دست دوموقتی یخچال خود را خریداری کردید، زمان آن رسیده است که آن را به خانه منتقل کنید. حواستان باشد در حمل آن احتیاط کنید. نباید دستگاه به صورت افقی جابه‌جا شود. چرا که حرکت‌دادن یخچال در حالت افقی امکان آسیب دیدن کمپرسور را بالا می‌برد.

    و اما کلام آخر...

    برخی از خانواده‌ها نسبت به استفاده از لوازم برقی کارکرده به‌ویژه خرید یخچال دست دوم تردید دارند. معمولا نداشتن اطمینان از کیفیت، کارایی و سلامت فنی باعث ایجاد این تردید می‌شود. ما سعی کردیم، مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند شما را در خرید یخچال دست دوم مناسب کمک کند، بیان کنیم.

    راستی نظر شما در مورد خرید کالای کارکرده چیست؟ با آن موافقید یا مخالف؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    ارزان‌ترین مدل‌های یخچال را ببینید

    [see_also]12869[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید