انواع کرم‌های صورت را بهتر بشناسید

انواع کرم‌های صورت را بهتر بشناسید
راهنمای مطالعه

    حتما این جمله را شنیده‌اید که آب مایه حیات است! پوست بدن ما نیز مانند هر موجود زنده‌ای بر

    حتما این جمله را شنیده‌اید که آب مایه حیات است! پوست بدن ما نیز مانند هر موجود زنده‌ای برای حفظ سلامت خود به آب و رطوبت احتیاج دارد. اما گاهی این رطوبت از بین رفته و پوست دچار مشکل می‌شود. در این زمان است که خرید و استفاده از کرم مرطوب کننده به کمک پوست ما می‌آید. با ما در ادامه همراه باشید تا با دلایل اهمیت کرم مرطوب کننده و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید. ما همچنین ترکیبات سازنده اصلی یک کرم مرطوب کننده را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

    کرم مرطوب کننده چیست؟

    وقتی پوست بدن ما به دلایل مختلفی آب و رطوبت مورد نیاز خود را از دست می‌دهد، کرم مرطوب کننده به کمک آن می‌شتابد. پوست به دلایل متنوعی خشک می‌شود. این اتفاق در فصول سرد بسیار رایج است. چربی طبیعی پوست همانند یک سد دفاعی عمل می‌کند و زمانی که این چربی طبیعی از بین برود، رطوبت پوست تبخیر شده و خشک می‌شود.

    کرم مرطوب کننده همزمان پوست را آبرسانی کرده و با ایجاد یک سد دفاعی از خارج شدن رطوبت آن جلوگیری می‌کند. به این دلیل است که همه انواع پوست، حتی چرب ترین آن‌ها نیز به استفاده از کرم مرطوب کننده نیاز دارند.

    انواع کرم مرطوب کننده کدام است؟

    کرم مرطوب کننده در لیست محصولات عمومی و روزانه قرار می‌گیرند. به همین دلیل انواع بسیار زیاد و مختلفی دارند. برخی از معروف ترین آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

    کرم مرطوب کننده حاوی ضدآفتاب : این نوع از کرم مرطوب کننده حاوی فاکتورهای محافظتی در برابر اشعه مضر آفتاب هستند. به کمک این محصولات، شما همزمان از پوست خود در برابر دو عامل اصلی مخرب، یعنی خشکی و آفتاب، محافظت می‌کنید.

    کرم مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان : آنتی اکسیدان‌ها حافظ سلامتی و پایداری سلول‌های پوستی هستند. یک کرم مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان، همزمان مرطوب کردن پوست شما، از آن در برابر رادیکال‌های آزاد مخرب محافظت کرده و به این طریق از بروز سرطان های متاثر شده از آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

    کرم ضد آفتاب را چگونه انتخاب کنیم؟

    نور آفتاب حیات بخش تمامی موجودات زمین است اما اشعه های آن بسیار ممکن است پر خطر باشند. اما اگر به کمک یک کرم ضد آفتاب مناسب از پوست در برابر اشعه‌های مضر آن محافظت نکنیم، این سلول های سرطانی هستند که فرصت رشد را در بدنمان پیدا می‌کنند.

    این روزها استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان بهترین عامل در برابر جلوگیری از مضرات نور آفتاب است. اما شاید سوال اساسی این است که چرا پزشکان و متخصصین پوست تا این حد به استفاده از کرم ضد آفتاب تاکید دارند؟

    تا انتهای این بخش مطالعه کنید تا با کرم ضد آفتاب بیشتر آشنا شده و انواع آن را بشناسید تا در زمان خرید کرم ضد آفتاب ، در انتخاب محصول مناسب دچار مشکل نشوید.

    چرا به کرم ضد آفتاب نیاز داریم؟

    به طور معمول تمام انسان‌ها در طول روز حداقل یک بار از درب منزل خود خارج می‌شوند. پس می توان گفت که قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید، امری اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر نور خورشید همراه با تمام فواید خود، حاوی دو اشعه مضر فرابنفش است که آن‌ها را با نام‌های اشعه UVA و UVB می‌شناسیم. این دو نوع اشعه در صورت عبور از پوست انسان خساراتی چبرن ناپذیر را برجای می‌گذارند. شاید این جملات ترسناک به نظر برسند (که البته همین طور هم هست)، اما برای پیشگیری از این مشکل راه حلی بسیار ساده وجود دارد!

     کرم ضد آفتاب متناسب با پوست

    با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب، شما در حقیقت یک سد دفاعی بین پوست خود و اشعه مضر آفتاب ایجاد می‌کنید. اما برای ایجاد این سپر دفاعی برای پوستتان باید ابتدا با بهترین کرم ضد آفتاب آشنا شوید.

    نحوه مصرف و خرید کرم دور چشم

    همانطور که بارها به این نکته اشاره شد ، پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است. بنابراین وقتی می‌خواهید به دور چشمتان کرم بزنید باید به آرامی این کار را انجام دهید و از فشار دادن انگشت به روی پوست یا حرکات تند انگشت به این طرف و آنطرف در زیر چشم خودداری کنید تا با خرید کرم دور چشم بتواند به بهترین شکل نتیجه دهد. ابتدا کرم را به صورت نقطه‌ای زیر چشمتان بزنید. سپس با کمک انگشت حلقه سعی کنید به آرامی آن را پخش کنید. با خرید کرم دور چشم و استفاده از آن را به پلک بالا و زیر ابروهایتان نیز بزنید تا از افتادگی و چروک افتادن آن‌ها جلوگیری کنید. بهتر است حرکات دست از پایین به بالا و به سمت داخل یا استخوان بینی باشد. همچنین بهترین زمان برای استفاده و خرید کرم دور چشم ، شب هنگام خواب است.

    کرم لایه بردار ، یکی از محصولات مراقبت پوستی است که سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند و پوستی زیبا و شفاف به شما هدیه می دهد. هدف ما در این مقاله این است که شما را کمی بیشتر با این محصول و انواع آن آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذاریم.

     

    عملکرد کرم لایه بردار

    وقتی سن افراد بالا می رود ، سلول های مرده در پوست افزایش پیدا می کند و باید دنبال راه حلی بود تا سلول های مرده را از پوست برداریم و سلول های جدید را جایگزین آنها کنیم. از دست رفتن سلول ها معمولا با پوسته ریزی طبیعی همراه است که می تواند ناشی از دلایلی همچون آفتاب سوختگی، پسوریازیس، خشکی پوست، بسته بودن منافذ پوست و ... پدید بیاید. پوسته ریزی صورت منجر به ناهمواری پوست شده و حالت طبیعی آن را از بین می برد. همچنین ، موجب می شود آرایش به خوبی روی پوست ننشیند. استفاده ازکرم لایه بردار می تواند منطقی ترین گزینه برای حل این مشکلات باشد. این محصول مراقبتی با فرایند ویژه خود سلول های مرده پوست را از سطح آن لایه برداری می کند و با ترکیبات شیمیایی و گیاهی خود ، می تواند به راحتی این سلول ها را تخریب کند و و یک لایه جدید تشکیل دهد. در هنگام خرید کرم لایه بردار باید نوع پوست خود را تشخیص دهید و سپس با توجه به آن ، کرم لایه بردار را انتخاب کنید.

    ماسک صورت چیست ؟

    در اصلاح به خمیر نرم و صافی که روی صورت مالیده میشود ماسک میگویند. این محصولات عموما بعد از پاکسازی پوست با لایه بردار ها یا بعد از عملیات ماساژ صورت ، برای بهبود روند مراقبتی پوست، استفاده می شوند. ماسک صورت برای درمان پوست و به تناسب نوع و وضعیت پوست شما استفاده می شود. آگر پوست شما خشک است، ماسک صورت باید پوست شما را آبرسانی کند. اگر پوست شما قرمز و برافروخته است ، ماسک صورت باید پوست شما را آرام کند. اگر پوست شما چرب است ، ماسک صورت باید به شما کمک کند تا پوستتان متعادل و پاکسازی شود.هر ماسک صورت برای یک مدل خاص از پوست ساخته می شود و برای همین بسیار مهم است که در هنگام خرید ماسک صورت ، به پوستتان توجه کنید. با توجه به ساختار آنها ، ماسک ها می توانند به سفت کردن، آبرسانی، تغذیه، پاکسازی، لکه بری، آرام سازی و جوان سازی پوست شما کمک کنند.این محصولات باعث از بین رفتن لایه شاخی ، چربی و آلودگی های پوست میشوند و به این ترتیب میتوانند پوست شادابی را برایتان به ارمغان بیاورند. ماسکها برای تاثیرگذاری بیشتر  باید بین 15 تا  30 دقیقه روی پوست باقی بمانند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید