نکات خرید پنکه بدون پره؛ یک فناوری مدرن و جذاب را تجربه کنید

نکات خرید پنکه بدون پره؛ یک فناوری مدرن و جذاب را تجربه کنید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب «درجه»، از فناوری مدرن و جذابی به‌اسم پنکه بدون پره نوشته‌ایم، پنکه‌ای با ظاهری نوآورانه که بی‌هیچ پره‌ای باد می‌زند! پنکه‌‌های بدون پره اتفاقا در بازار ایران هم موجودند. پس در ادامه، با ما همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

    پنکه بدون پره چیست و چگونه کار می‌کند؟

    پنکه بدون پره چیست؟

    پنکه بدون پره، همان طور که از اسمش پیداست، یعنی پنکه‌ای که برخلاف پنکه‌های رایج، دارای پره‌های مشخص نیست. در پنکه‌های بدون پره، باد درواقع از میان شکاف سر حلقه‌ای پنکه منتشر می‌شود. سر پنکه‌های بدون پره معمولا بیضی‌شکل (بیضی کشیده) یا دایره‌ای است.

    حتما می‌پرسید که پس پره‌های پنکه‌های بدون پره را کجا جاساز کرده‌اند؟ خب، باید بگوییم که در پایه. در پنکه‌های بدون پره از فناوری خاصی موسوم به اِیر‌ـ‌مولتیپلایِر استفاده می‌شود. این نوع پنکه‌ها، شاید به نظر نرسد، اما جریان هوای مطبوعی تولید می‌کنند. تولید جریان هوا در پنکه‌های بدون پره از طریق مکش هوا به داخل توسط کمپرسور موجود در پایه و سپس هدایت هوای مکیده‌شده به‌سمت حلقه پخش باد صورت می‌گیرد.

    این مدل جذاب کوچک را ببینید

    مغز متفکر پشت این فناوری چه کسی است؟

    جیمز دایسون، مخترع پنکه بدون پره

    پنکه بدون پره نخستین بار در اکتبر ۲۰۰۹ توسط جیمز دایسون، مخترع و طراح صنعتی بریتانیایی، به دنیا معرفی شد. محصول نوآورانه دایسون در ابتدا دایسون اِیر‌ـ‌مولتیپلایِر نام داشت. البته، ایده چنین محصولی گویا در سال ۱۹۸۱ توسط کمپانی ژاپنی توشیبا هم مطرح شده بود، اما اِیر‌ـ‌مولتیپلایِر دایسون دارای طراحی اصلاح‌شده و بهبودیافته‌تری است.

    پنکه‌های بدون پره از چه ویژگی‌های مثبتی برخوردارند؟

    مزایای پنکه بدون پره

    پنکه بدون پره ترند جدیدی در صنعت پنکه‌سازی است. این نوع پنکه‌ها از قدرت عمل قابل‌توجهی برخوردارند، چراکه به‌واسطه بهره‌مندی از فناوری اِیر‌ـ‌مولتیپلایِر به قابلیت افزایش جریان هوای خروجی مجهزند و بنابراین، سرمایش بهتری ایجاد می‌کنند. حتی گفته شده که پنکه‌های بدون پره می‌توانند تا ۱۵ برابر پنکه‌های معمولی، در افزایش جریان هوا کارآمدتر عمل کنند.

    حذف پره‌های خارجی در پنکه‌های بدون پره باعث شده که نسبت به پنکه‌های پره‌ای وسیله کم‌خطرتری باشند، همین‌طور تقریبا سبک‌تر و کم‌صداتر. اما مهم‌ترین مزیت پنکه‌های بدون پره را می‌توان در ظاهر خوش‌قیافه‌ترشان دانست. شاید برای شما هم وجود پنکه در هال یا اتاق‌خواب دارای منظره خوشایندی نباشد. انصافا هم اغلب پنکه‌های پره‌دار را حتی باید دکوراسیون‌خراب‌کن توصیف کرد. این در حالی است که پنکه‌های بدون پره تا حد زیادی خوش‌استیل‌ترند؛ خللی هم در دکوراسیون‌های خصوصا مدرن و مینیمال وارد نمی‌کنند.

    [related]25069[/related]

    مصرف برق پنکه‌های بدون پره چقدر است؟

    این‌طور که به نظر می‌رسد، با فناوری چندان پرمصرفی روبه‌رو نیستیم، چراکه پنکه‌های بدون پره از مکانیسم ساده و بهینه‌ای برخوردارند: مکش هوا به داخل و سپس دمیدن آن به بیرون. بااین‌حال، همیشه بهتر است هنگام خرید لوازم برقی، حتی لوازمی که کم‌مصرف شناخته می‌شوند، باز حواس‌تان به میزان مصرف انرژی باشد. مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام برند دارای مصرف انرژی بهینه‌تری است. لوازم کم‌مصرف‌تر بااینکه گران‌ترند، اما سرمایه‌گذاری منطقی‌تری در طولانی‌مدت محسوب می‌شوند.

    چه قیمتی است؟

    بدترین عیب پنکه‌های بدون پره را می‌توان در قیمت‌شان دانست. در زمان نگارش این مطلب، قیمت ارزان‌ترین پنکه بدون پره موجود در دیجی‌کالا حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما نظرات کاربران را هم پیش از تصمیم قطعی به خرید بخوانید.

    لیست قیمت پنکه بدون پره را ببینید

    برای خرید پنکه بدون پره به چه نکاتی دقت کنیم؟

    نکات خرید پنکه بدون پره

    • میزان چرخش و تغییر زاویه: ترجیحا دنبال مدل‌هایی باشید که از قابلیت چرخش بیشتری برخوردارند. چرخش بیشتر معمولا یعنی کارآمدی بهتر و بالاتر.
    • قابلیت برنامه‌دهی: برخی پنکه‌های بدون پره از قابلیت برنامه‌دهی برخوردارند. یعنی می‌توان برای دستگاه برنامه زمانی تعریف کرد تا در زمان‌های تعیین‌شده به‌صورت خودکار روشن یا خاموش شود.
    • میزان صدا: پنکه‌های بدون پره معمولا نسبت به پنکه‌های معمولی کم‌صداترند و حتی گاهی بی‌صدا توصیف می‌شوند. اما یادتان باشد که به‌هرحال موتور دستگاه می‌تواند صدای خفه‌ای ایجاد کند که در برخی مدل‌ها بیشتر به گوش می‌رسد.
    • میزان مصرف انرژی: طبیعتا هرچه بهینه‌تر، بهتر. میزان مصرف انرژیِ حداقل چند مدل از برندهای مختلف را با هم مقایسه کرده و کم‌مصرف‌ترین‌شان را به خانه بیاورید.
    • کاربری آسان: تنظیمات دستگاه باید آسان و به‌راحتی قابل‌فهم باشند.
    • فیلتر: مدل‌های پیشرفته‌تر از قابلیت فیلتراسیون برخوردار بوده و هوا را از ذرات گردوغبار و آلرژی‌زا هم پاک‌سازی می‌کنند.

    سخن پایانی

    خرید پنکه‌های بدون پره را خصوصا به شماهایی پیشنهاد می‌کنیم که به استفاده از فناوری‌های نو و کاربردی علاقه‌مندید و منزلی با دکوراسیون مدرن دارید. این مطلب‌مان را اگر برایتان جالب بود، برای آشنایان فناوری‌دوست‌تان هم بفرستید.

    مشاهده جدیدترین مدل‌های پنکه بدون پره

    [see_also]7573[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید