پیش از خرید مژه مصنوعی حتما این نکات را بدانید

پیش از خرید مژه مصنوعی حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید مژه مصنوعی مناسب که زیبایی چهره‌تان را تکمیل کند، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ زیرا تنوع آن در بازار بسیار زیاد است. این مطلب به شما کمک می‌کند انواع مژه مصنوعی را بشناسید و نوع مناسب آن را با توجه به فرم چشم‌ها و حالت صورت‌تان انتخاب کنید.

    مژه مصنوعی چه انواعی دارد؟

    مژه مصنوعی تنوع بسیار زیادی دارد، اما همه آنها به‌طورکلی در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

    مژه مصنوعی دانه‌ای یا تکی

    خرید مژه مصنوعی - مژه دانه‌ای

    این مژه‌ها به هم متصل نیستند و به‌صورت تکی ساخته می‌شوند. البته معمولا به‌صورت تکی به فروش نمی‌رسند، بلکه با طول‌های مختلف در بسته‌های ۳۰ تا ۶۰ عددی موجود هستند.

    این مژه‌ها برای افرادی که مژه‌های واقعی خودشان پرپشت است، اما می‌خواهند به‌طول آنها اضافه کنند یا می‌خواهند در بعضی از قسمت‌های چشم مژه‌های پرپشت‌تری داشته باشند مناسب هستند. یادتان باشد که چسباندن آنها روی خط چشم کمی زمان می‌برد، اما ظاهرتان را طبیعی جلوه خواهد داد. اگر در گوشه‌های بیرونی چشمتان از این مژه‌ها استفاده کنید، چشمتان را درشت‌تر نشان می‌دهد.

    مژه مصنوعی نواری

    خرید مژه مصنوعی - مژه نواری

    مژه مصنوعی نواری یا استریپ همان مدل مژه‌ای است که بیشتر ما آن را دیده‌ایم و متداول‌ترین نوع مژه مصنوعی است. نوار این مژه مصنوعی کل خط چشم را پوشش می‌دهد. اگر این مژه‌ها را متناسب با شکل چشم‌هایتان انتخاب کنید، به آنها زیبایی بیشتری خواهد بخشید. برای استفاده از این مژه مصنوعی به تمرین بیشتری نیاز دارید.

    مژه مصنوعی دسته‌ای یا خوشه‌ای

    خرید مژه مصنوعی - مژه دسته‌ای

    این مژه‌های مصنوعی بین دانه‌ای و نواری هستند. به‌این‌صورت که یک دسته مژه روی یک تکه نوار کوچک نصب شده است که آن را روی خط چشمتان می‌چسبانید. برخلاف نواری‌ها که اگر آنها را درست نچسبانید گوشه‌هایشان بلند می‌شود، این مژه‌های مصنوعی صاف و تمیز روی چشم قرار می‌گیرند.

    اگر باید سریع آماده شوید و هنوز مهارت کافی در چسباندن مژه‌های نواری ندارید، این مژه‌های دسته‌ای کمک بزرگی برایتان خواهند بود زیرا چسباندن آنها واقعا آسان‌تر است.

    اگر می‌خواهید چشم‌هایی گربه‌ای و کشیده داشته باشید، مژه مصنوعی دسته‌ای را در انتهای گوشه چشم اضافه کنید.

    مژه مصنوعی مغناطیسی

    خرید مژه مصنوعی - مژه مغناطیسی

    این مژه‌ها با عنوان مگنتی فروخته می‌شوند و نیازی به چسب ندارند. مژه‌های مگنتی دولایه هستند که بین آنها آهنربای ظریفی قرار دارد. لایه بالایی را روی خط چشم و بالای مژه‌های خودتان می‌گذارید و لایه پایینی را از زیر مژه‌هایتان به آن می‌چسبانید.

    اگر اولین بار است مژه مصنوعی می‌گذارید این مژه‌ها برایتان مناسب‌تر است، زیرا دردسرهای کار با چسب را ندارد. نیازی به ابزار یا مهارت چندانی هم نخواهید داشت. فقط یادتان باشد چون دولایه است مژه‌ها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد. بنابراین به نوع مژه‌های خودتان توجه کنید که زیاد پرپشت نباشند.

    مژه‌های مغناطیسی در شکل‌های مختلف دانه‌ای، خوشه‌ای و نظایر آنها موجودند.

    مژه مصنوعی فانتزی

    خرید مژه مصنوعی - مژه فانتزی

    این مژه‌ها ظاهر طبیعی ندارند و بیشتر برای مهمانی‌ها با گریم‌های خاص مناسب‌اند.

    خرید مژه مصنوعی با توجه به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید

    صرف‌نظر از دسته‌های کلی مژه مصنوعی، هر مدل مژه مصنوعی به‌شکل خاصی ساخته می‌شود که برخی از آنها کوتاه، بلند، پرپشت یا موتاه‌بلند هستند. برای انتخاب مژه مصنوعی اول باید ببینید چه ظاهری می‌خواهید داشته باشید.

    مژه با موهای طبیعی؛ برای داشتن ظاهری زیبا و لطیف

    اگر دوست دارید ظاهرتان زیبا و طبیعی به نظر برسد، مژه‌های مصنوعی را با موهای طبیعی انتخاب کنید. مژه مصنوعی که از موهای طبیعی ساخته شده است، به‌خوبی با مژه‌های واقعی خودتان ترکیب می‌شود و به‌همین‌دلیل ظاهر طبیعی‌تری به چهره شما می‌دهد. یادتان باشد اگر این مژه‌ها را انتخاب می‌کنید، حتما از آنها مراقبت کنید زیرا یک‌بارمصرف نیستند.

    این مژه‌ها برای جلسات، رویدادهای اتفاقی و پیش‌بینی نشده و استفاده روزانه مناسب هستند.

    مژه‌های کوتاه‌بلند؛ برای حفظ فرم اصلی مژه‌ها

    مژه‌های کوتاه‌بلند مژه‌هایی هستند که در آنها به‌صورت یک‌درمیان از مژه‌های کوتاه و بلند استفاده شده است. این ویژگی باعث می‌شود کاملا شبیه مژه‌های طبیعی به نظر بیاید. البته مژه‌های کوتاه‌بلند کاملا از موی مصنوعی درست شده‌اند و فقط ظاهرشان طبیعی است.

    این مژه‌ها را می‌توانید روزانه استفاده کنید.

    مژه‌های پرپشت؛ برای به‌چشم‌آمدن مژه‌ها در صورت

    خرید مژه مصنوعی - مژه پرپشت

    اگر می‌خواهید مژه‌ها در صورت‌تان بیشتر به چشم بیایند، از مژه‌های پرپشت استفاده کنید. این مژه‌ها معمولا از موی مصنوعی ساخته شده‌اند و با برچسب فول ولوم (full volume) یا پرحجم در بازار موجود هستند. نوار آنها ضخیم‌تر است و موهای بیشتری در آنها به کار برده‌اند. با این مژه‌ها چشم‌هایتان بیشتر جلب‌توجه می‌کند.

    مژه‌های مصنوعی پرپشت برای مجالس عروسی، پارتی‌ها و مهمانی‌های شب مناسب هستند.

    محبوب‌ترین انواع مژه مصنوعی را ببینید

    خرید مژه مصنوعی با توجه به فرم چشم‌ها

    مژه‌های مصنوعی باید زیبایی چشم‌ها را تکمیل کنند، نه اینکه مانند چیزی اضافی روی صورت جلب‌توجه کنند. مژه‌های مصنوعی باید به‌شکلی روی چشم‌ها بنشینند که هرکسی با دیدن آنها زیبایی چشم‌هایتان را تحسین کند.

    برای چشم‌های فرورفته و گود

    خرید مژه مصنوعی - برای چشم فرورفته گود

    اگر چشم‌هایتان فرورفته است بهتر است از مژه‌های بلند و چشمگیر استفاده کنید. چشم‌های فرورفته معمولا بزرگ‌تر از چشم‌های برآمده هستند و انگار درون جمجمه رفته‌اند. استخوان ابرو برجسته است و به‌همین‌دلیل باید مژه‌ها بلند باشند تا زیباتر جلوه کنند. مژه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین طول را در وسط داشته باشد و بلندی انتهای آن در حد متوسط باشد.

    برای چشم‌های گرد

    خرید مژه مصنوعی - برای چشم‌های گرد

    اگر چشم‌هایتان گرد است، از مژه‌های کم‌پشت سبک و پرمانند استفاده کنید. مژه‌های کم‌پشت به چشم‌هایتان شکل گربه‌ای می‌دهند. چشم‌های گربه‌ای برای خانم‌ها واقعا زیباست. اگر دوست داشتید می‌توانید از مژه‌های دانه‌ای استفاده کنید. مژه‌های دانه‌ای بلندتر را برای گوشه‌های بیرونی چشم بگذارید.

    هنگام خرید مژه مصنوعی با این ویژگی‌ها، دنبال برچسب «wispy» بگردید.

    برای پلک‌های افتاده

    خرید مژه مصنوعی - برای پلک‌های افتاده

    اگر پلک چشم‌هایتان حالت افتاده دارد و چشم‌هایتان تاحدودی زیر پلک مخفی هستند، مژه‌هایی را انتخاب کنید که انتهای آن باریک‌تر باشد.

    در چشم‌هایی که پلک روی آنها افتاده است، خط شکست پلک زیر بخش بالایی پلک یا استخوان ابرو پنهان شده است. وقتی از مژه مصنوعی روی آن استفاده می‌کنید، بهتر است از مژه‌هایی استفاده کنید که در قسمت مرکز بلندتر هستند. انتهای این مژه‌ها در دو طرف باید باریک‌تر باشد که تاحدودی به چشم‌ها عمق بدهد.

    [related]27852[/related]

    برای چشم‌های تک‌پلکی یا مونولید

    خرید مژه مصنوعی - برای چشم‌های مونولید

    اگر چشم‌های تک‌پلکی یا مونولید دارید، پلک‌تان از ابرو تا چشم صاف است و مانند پلک چشم سایر افراد چروک و خطوط شکست را ندارد. برای این چشم‌ها از مژه‌های سبک و تاحدی پرزدار استفاده کنید. مژه‌های پرزدار موهای نرم اما ضخیمی دارند که روی یکدیگر انباشته شده‌اند و می‌توانند ظاهری مخملی و زیبا ایجاد کنند.

    اگر چشم‌های مونولید دارید از مژه‌های سنگین و پرپشت استفاده نکنید، زیرا این مژه‌ها برای شما بیش‌ازحد جلوآمده نشان می‌دهند و به‌همین‌دلیل غیرطبیعی به نظر خواهند رسید. بنابراین سعی کنید دنبال مژه‌هایی باشید که زیاد متراکم نباشند.

    برای چشم‌های بادامی

    خرید مژه مصنوعی - برای چشم‌های بادامی

    اگر چشم‌هایتان بادامی و کشیده است، هر مژه مصنوعی که دوست داشته باشید می‌توانید انتخاب کنید. این نوع چشم با هر نوع مژه‌ای جوردرمی‌آید. فقط کافی است آنها را با توجه به موقعیتی که در آن هستید انتخاب کنید. برای نمونه، از مژه‌های کوتاه و سبک به‌شکل روزانه استفاده کنید و مدل‌های پرپشت و ضخیم را برای مهمانی‌های شب کنار بگذارید.

    جدیدترین مدل‌های مژه مصنوعی را ببینید

    مژه مصنوعی در چه رنگ‌هایی موجود است؟

    خرید مژه مصنوعی - مژه‌های رنگی

    بیشتر مژه‌های مصنوعی سیاه هستند اما می‌توانید رنگ‌های دیگری را هم پیدا کنید. برای نمونه، اگر رنگ موهایتان روشن است می‌توانید از مژه مصنوعی قهوه‌ای استفاده کنید. افرادی‌که چشم‌های رنگی دارند یا می‌خواهند ظاهر متفاوتی به چشم‌هایشان بدهند می‌توانند از مژه مصنوعی آبی پررنگ، آلویی یا شرابی استفاده کنند.

    چند نکته کوتاه برای انتخاب مژه مصنوعی

    خرید مژه مصنوعی - چسب مژه

    • مژه‌های مصنوعی را طوری انتخاب کنید که زیاد فرخورده نباشند. مژه‌هایی که بیش‌ازحد فر خورده‌اند ظاهری غیرطبیعی به شما خواهند داد.
    • اگر می‌خواهید حجم بیشتری به مژه‌ها بدهید، مژه مصنوعی را امتحان کنید که موهای آن به‌صورت درهم و ضربدری باشند.
    • از چسب ماندگار و باکیفیت استفاده کنید.
    • اگر مبتدی هستید از چسب بی‌رنگ استفاده کنید تا اگر اشتباه کردید رد آن دیده نشود.
    • اگر حرفه‌ای هستید از چسب‌های تیره استفاده کنید که شبیه خط‌چشم مشکی به نظر برسد.
    • اگر به لاتکس حساسیت دارید چسب فاقد لاتکس را خریداری کنید.

    شما از مژه مصنوعی به‌شکل روزانه استفاده می‌کنید یا فقط در مهمانی‌ها؟ به‌نظر شما مژه مصنوعی بهتر است یا کاشت مژه؟ آیا مزایای هریک از این روش‌ها را می‌دانید؟

    پرفروش‌ترین انواع چسب مژه مصنوعی را ببینید

    [see_also]27758[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید