ابزار جواهرسازی؛ برای ساخت جواهر در منزل به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

ابزار جواهرسازی؛ برای ساخت جواهر در منزل به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
راهنمای مطالعه

    می‌خواهیم از ابزار جواهرسازی در منزل برایتان بگوییم؛ برایتان فهرستی کاربردی هم آماده کرده‌ایم. اما باید بدانید که اینها فقط ابزارهای اولیه هستند و دنیای جواهرسازی خیلی خیلی گسترده است. اگر بخواهیم از تنوع ابزارهایش بگوییم، شاید تعداد زیادی مقاله دیگر هم لازم باشد. این مقاله برای شروع کار جواهرسازی حتما کمکتان می‌کند.

    انبر دم‌تخت

    خرید ابزار جواهرسازی

    انبر دم‌تخت از واجبات است؛ چرا؟ چون برای حالت‌دادن به فلزات گران‌بها هیچ‌چیز مانند این انبرها کاربرد ندارد. این وسیله‌ها در قسمت ابتدایی‌شان یعنی در بخش دهانه و نوک انبر، دو قسمت تخت دارند. این بخش‌های تخت باعث می‌شوند که به‌راحتی بتوانید فلزات ظریف را نگه‌ دارید و در صورت لزوم به آنها شکل بدهید.  پس در همین ابتدا، خرید انبر دم‌تخت را به فهرست‌تان اضافه کنید.

    پرفروش‌ترین انبرهای دم تخت را ببینید

    انبر دم‌گرد

    خرید ابزار جواهرسازی

    انبرهای دم‌گرد دارای سری با دو دهانه‌ای هستند که هر یک حالتی گرد دارند. در هنگام کارکردن با سیم، وجود این انبرها ضرورت دارد. در میان ابزار جواهرسازی انبرهای دم‌گرد هم از واجبات هستند. زمانی که می‌خواهید سیم‌هایی را در ساخت جواهر به کار بگیرید و آنها را حالت بدهید و مثلا گرد کنید، نیاز است تا انبری وجود داشته باشد که این کار را برایتان انجام بدهد.

    پرفروش‌ترین انبرهای دم‌گرد را ببینید

    انبردست موازی

    خرید ابزار جواهرسازی

    این انبردست هم در میان ابزار جواهرسازی ضروری است و همان‌طور که از نامش متوجه شده‌اید، دو سر آن روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و حالتی موازی دارند. این انبرها برای صاف و مسطح‌کردن ورقه‌های فلزی مفید واقع می‌شوند.

    سیم‌چین

    خرید ابزار جواهرسازی

    خرید ابزار جواهرسازی بدون خرید سیم‌چین تقریبا بی‌معناست. بریدن سیم‌های به‌کار رفته در کار جواهرسازی با سیم‌چین‌ها مقدور می‌شود. این وسایل در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند تا کاربردهای مختلفی را پوشش بدهند و بتوانند مواد با ضخامت‌های گوناگون را ببرند.

    جدیدترین مدل‌های سیم‌چین را ببینید

    اره میزی

    خرید ابزار جواهرسازی

    کارکردن با فلزات ارزشمند مستلزم وجود وسیله‌ای است که آنها را در طول کار، سفت و محکم نگه می‌دارد. خرید چنین اره‌ای باعث می‌شود که دقت و توانایی‌تان در کارکردن روی فلزات مختلفی که با آنها جواهر می‌سازید، بیشتر و بیشتر شود. اره‌های میزی روی میز کار بسته می‌شوند و استحکام لازم برای قراردادن اجسام مانند فلزات در آنها و برش‌دادن‌شان وجود دارد. زمانی که اره به میز وصل و ثابت می‌شود، دقت و تمرکز در کار هم بالاتر می‌رود. چون خبری از تکان‌خوردن و لزریدن دست نخواهد بود.

    پرفروش‌ترین اره‌های میزی را ببینید

    چکش سرپلاستیکی

    خرید ابزار جواهرسازی

    چکش سرپلاستیکی هم یکی دیگر از موارد در میان ابزار جواهرسازی است که برای شکل‌دادن چیزهایی مانند شمش از آن استفاده می‌شود. چون ضمن حالت‌دادن به اشیا روی آن خط و خش ایجاد نمی‌کند از محبوب‌های دنیای وسایل جواهرسازی است. چکش‌های سرپلاستیکی دارای دو سر مشابه هستند و اگر به مرور زمان یک‌ سمت تخریب شد، امکان استفاده از سمت دیگر به‌راحتی میسر است.

    چکش سر پلاستیکی را اینجا پیدا کنید

    چکش سرگِرد

    خرید ابزار جواهرسازی

    چکش‌های سرگرد از یک سمت، سری گرد دارند و از سمت دیگر هم دارای سری صاف هستند. با سر گرد این چکش می‌توان به یک‌دست‌کردن جواهرات مشغول شد و مثلا ورقه‌های فلزی را صاف کرد یا اگر زیورآلاتی مانند گوشواره‌ای پهن و ورقه‌ای ساخته‌اید، سطح آن را به کمک این چکش صاف و یک‌دست خواهید کرد. قسمت تخت آن هم برای ایجاد حالت گنبدی و انحنا روی فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    چکش سرصاف

    خرید ابزار جواهرسازی

    چکش‌های سرصاف هم از واجبات خرید ابزار جواهرسازی هستند. به کمک آنهاست که می‌توانید زوایایی خاص روی جواهرات ایجاد کنید و به آنها حالت بدهید. با وجود دو سر صافی که روی این چکش‌ها وجود دارد، امکان کشیدن و حالت‌دادن به ورقه‌های فلزی و تبدیل آنها به اشیای سه‌بُعدی مقدور می‌شود. پس اگر قصد خرید ابزار جواهرسازی دارید، حتما چکشی سرصاف هم برای خودتان فراهم کنید که کاربردهای فراوانی دارد و ضرر نخواهید کرد.

    مهره‌نگه‌دار

    خرید ابزار جواهرسازی

    مهره‌نگه‌دار اسم عجیبی است، نه؟ این وسیله می‌تواند به شما کمک کند تا مهره‌هایی را که نخ می‌کنید یا داخل رشته‌ای سیمی می‌اندازید، به‌سادگی در جای خود نگه دارید و موقعیت‌شان را تثبیت کنید. در واقع، مهره‌نگه‌دار کمک می‌کند تا مهره‌ها سر جای خود محکم بایستند و سُر نخورند. خرید این وسیله با نام عجیبش را هم فراموش نکنید چون رفاه زیادی در موقع کار برایتان به همراه می‌آورد. شاید نامش هم برای شما چندان عجیب نیست. ولی با خواندن نام آن به‌تنهایی زیاد نمی‌توان از کارکردش سر درآورد. قبول دارید؟

    اره مویی

    خرید ابزار جواهرسازی

    برای ساخت جواهرات ظریف باید از اره مویی هم کمک بگیرید. با وجود این اره‌ها می‌توانید به کار خود جزئیاتی اضافه کنید. اره‌های مویی هم در اندازه‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند و تیغه‌هایشان هم با توجه به نیاز و خواسته شما در طراحی قابلیت تعویض دارند.

    پرفروش‌ترین اره‌های مویی اینجاست

    سیم و زنجیر

     Disk Punch

    سیم‌ها و زنجیرهایی از جنس‌های مختلف هم در جواهرسازی به کارتان می‌آیند: نقره، طلا، رزگلد، مس، آلومینیوم. سیم‌هایی که در جواهرات به کار می‌روند، دارای اندازه‌های مختلفی هستند. نکته قابل‌توجه این است که  برای سنجش ضخامت سیم‌ها از اعداد استفاده می‌کنند. هر چقدر عدد این بیشتر باشد، سیم‌ها نازک‌ترند.

    پانچ دیسک

     Disk Punch

    در مسیر جواهرسازی احتمالا نیاز پیدا خواهید کرد که اَشکال مختلفی مانند قلب، ستاره، مربع و... را بسازید. پانچ دیسک همان وسیله رویایی است که به شما کمک می‌کند تا شکل‌های مختلف را روی ورقه‌های فلزی و... دربیاورید. می‌توانید چندین و چند عدد از اشکال مختلف را به یک‌اندازه و دقیقا مشابه هم به کمک پانچ دیسک تولید کنید.

    خط‌کش

    خط‌کش هم از ابزارهای کاربردی و مهمی است که شاید اصلا وجودش در میان ابزار جواهرسازی کاملا بدیهی است. خودتان هم می‌دانید که به خط‌کش نیاز دارید و دیگر حرفی به میان نمی‌آید. فقط نکته کوچکی در اینجا وجود دارد: بهتر است برای اینکه در طول اندازه‌گیری، دید خوب و مناسبی داشته باشید از خط‌کش‌های شیشه‌ای استفاده کنید تا اندازه‌ها را دقیق‌تر روی لوازم کار به‌دست بیاورید.

    پرفروش‌ترین خط‌کش‌ها اینجاست

    خلاقیت

    آخرین ابزاری که در اینجا معرفی می‌شود اما اهمیتش بسیار زیاد است، چیزی نیست جز:‌ خلاقیت. بدون خلاقیت هیچ‌کس نمی‌تواند دست به کارهای ظریف و هنری بزند. پس اگر اهل جواهرسازی هستید یا می‌خواهید قدم به این مسیر بگذارید باید یادتان باشد که خلاقیت هم خیلی مهم است. خبر خوبی هم در این زمینه وجود دارد؛ همه می‌توانند خلاق‌تر شوند و نوآوری را در کارهایشان وارد کنند. کافی است کمی زمان بگذارید و روش‌های تقویت خلاقیت را یاد بگیرید.

    در آخر

    در این مقاله از ابزار جواهرسازی گفتیم، اگر قصد ورود به این دنیا را دارید، حتما نیم‌نگاهی به موارد نام‌برده داشته باشید. البته همان‌طور که گفته شد، دنیای جواهرسازی بسیار وسیع و گسترده است. پس اگر به نظرتان چیزهای دیگری هم وجود دارد که ما نام نبرده‌ایم، حتما نظرتان را برایمان بگویید که منتظر هستیم. [see_also]28596[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید