راهنمای خرید دستگاه فرکننده مو؛ با اطلاعات کامل خرید کنید

راهنمای خرید دستگاه فرکننده مو؛ با اطلاعات کامل خرید کنید
راهنمای مطالعه

    خرید دستگاه فرکننده مو با توجه به انواع مختلفی که در بازار وجود دارد، می‌تواند گیج‌کننده باشد. هر یک از دستگاه‌های فرکننده کارآیی خاصی دارند و برای درست‌کردن نوع خاصی از فر طراحی شده‌اند. این مطلب در ۱۱ مرحله به شما کمک می‌کند بهترین دستگاه فرکننده را پیدا کنید.

    فرکردن موها فقط به سلیقه شما ارتباط ندارد

    با اینکه فرکردن مو تا حد زیادی به سلیقه خودتان بستگی دارد، اما این‌طور نیست که همه انواع فر با موهای شما سازگار باشند. برای مثال، بافت برخی از موها با فرهای درشت و برخی دیگر با فر ریز میانه خوبی ندارند. بنابراین باید بدانید چه نوع فری با بافت موی شما سازگار است تا دستگاه فرکننده درست را انتخاب کنید. به‌جز بافت مو، کوتاهی و بلندی موها هم در انتخاب نوع فر و درنتیجه در انتخاب و خرید دستگاه فرکننده مو تأثیر دارد.

    بخش اول: انتخاب اندازه و نوع فر مو

    خرید دستگاه فرکننده مو - اندازه دستگاه فرکننده

    ابتدا باید درباره نوع فرهایی که می‌خواهید و اندازه آنها تصمیم بگیرید. این موضوع روی اندازه دستگاه تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هر دستگاه فرکننده با اندازه‌ای که نوشته‌ایم شکل خاصی از فر را ایجاد می‌کند.  

    ۱. قطر استوانه دستگاه فرکننده را انتخاب کنید

    دستگاه‌های فرکننده مو یک دسته عایق و یک استوانه فلزی دارند که موها را به‌دور آن می‌پیچید و با حرارت موها را فر می‌کنید. تقریبا شبیه اتوی مو است، با این تفاوت که میله آن استوانه‌ای و تماما گرد است. قطر استوانه این دستگاه‌ها را در اندازه‌های مختلفی از ۹ میلی‌متر تا ۵ سانتی‌متر می‌سازند. هر یک از این اندازه‌ها برای درست‌کردن نوع متفاوتی از فر به کار می‌روند. به‌طورکلی هرچه فرکننده بزرگ‌تر باشد برای فرهای درشت‌تر و شل‌تر مناسب‌تر است. برای فرهای ریز سفت بهتر است از فرکننده‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

    تصاویر انواع فرکننده مو را ببینید

    • اگر موهای نازک و صاف دارید، فرکننده‌های کوچک‌تر بهتر کار می‌کنند. حتی اگر این فرهای ریز در طول روز شکل خودشان را از دست بدهند، باز هم سبک خودشان را حفظ می‌کنند و همچنان حالت فر را خواهند داشت. برای این موها فرکننده‌های بزرگ‌تر مناسب نیستند، زیرا فرهای شل ایجاد می‌کنند. این فرها روی موهای نازک و صاف ماندگار نیستند و به‌راحتی شکل‌شان را از دست می‌دهند.
    • اگر موهای ضخیم دارید که به‌آسانی شکل خودشان را حفظ می‌کنند، فرکننده‌های بزرگ‌تر را بخرید. این موها بهتر می‌توانند فرهای شل را که با فرکننده‌های بزرگ‌تر درست شده‌اند نگه دارند.

    ۲. برای فرهای ریز و فنری فرکننده‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرهای ریز فنری

    فرکننده‌هایی با اندازه ۹ میلی‌متر، ۱.۳ سانتی‌متر و ۱.۶ سانتی‌متر برای درست‌کردن فرهای ریز عالی هستند. این فرکننده‌ها برای موهای کوتاه و نیمه‌بلند تا روی شانه خوب کار می‌کنند. البته برای موهای بلند هم می‌توان از آنها استفاده کرد، فقط زمان بیشتری برای درست‌کردن فرهای ریز روی موهای بلند لازم است.

    • در موهایی که به‌شکل طبیعی فرفری است، معمولا رشته‌هایی پیدا می‌شود که فرهایشان باز شده است و حالت مجعد دارند. این فرکننده‌های ریز برای درست‌کردن این رشته‌ها مناسب است.
    • اگر موهایتان لَخت است می‌توانید از فرکننده‌هایی با این اندازه برای درست‌کردن فرهای ریز استفاده کنید. البته این فرایند کمی زمان‌بر است اما می‌تواند ظاهری جذاب به شما ببخشد.
    • این فرکننده‌ها برای موهای نازک‌تر بهتر هستند.
    • اگر می‌خواهید گیسوهای مارپیچی درست کنید این فرکننده‌ها مناسب هستند.

    نمونه فرکننده‌های ریز و فنری

    ۳. برای فرهای کلاسیک، دستگاه فرکننده ۱.۹ سانتی‌متری را بخرید

    این فرکننده‌ها فرهای تقریبا شل‌تری درست می‌کنند که یادآور سبک کلاسیک است. این اندازه برای فرهای مارپیچ و ایجاد حلقه‌های گیسوی نرم‌تر مناسب است. در اصل این فرکننده برای موهای ضخیم بهتر است اما اگر موهای نازک و صاف دارید و فرهای شل می‌خواهید هم این فرکننده می‌تواند مناسب باشد.

    ۴. اگر حرفه‌ای نیستید فرکننده ۲.۵ سانتی‌متری بخرید

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده ۲.۵ سانتیمتری

    اگر تازه‌کار هستید و اولین بار است فرکننده مو می‌خرید، یک فرکننده ۲.۵ سانتی‌متری برایتان انتخاب بهتری خواهد بود. این فرکننده برای هر نوع فر و هر نوع طول مو مناسب است. اگر می‌خواهید فقط یک دستگاه فرکننده بخرید، اما فرهای مختلفی با آن درست کنید، همین فرکننده برایتان خوب است.

    • فرکننده ۲.۵ سانتی‌متری برای موهای کوتاه، نیمه‌بلند و موهای بلند فرفری لایه‌لایه عالی است.
    • این اندازه می‌تواند فرهای ریز طبیعی درست کند. بنابراین وقتی آنها را برس می‌کشید انگار موهایتان به‌شکل طبیعی فر بوده است.

    ۵. برای موهای نیمه‌بلند یا بلند، فرکننده موی ۳.۱ سانتی‌متری بخرید

    این اندازه بین خانم‌های با موهای بلند بسیار محبوب است و فرهای یکنواخت و یک‌دست درست می‌کند.

    • این فرکننده به شما کمک می‌کند فرهای حلقه‌ای یا موج‌های نرم و طبیعی درست کنید. اگر موهای کوتاه دارید هم می‌توانید از آن استفاده کنید. با این کار هم فرهای شل و نرم درست می‌کنید هم به موهایتان حجم می‌دهید.

    پرفروش‌ترین انواع فرکننده درشت را ببینید

    ۶. برای فرهای درشت موج‌دار، فرکننده ۳.۸ سانتی‌متری بخرید

    هرچه اندازه فرکننده بزرگ‌تر باشد، فرهای درشت‌تر و شل‌تری خواهید داشت. با فرکننده ۳.۸ سانتی‌متری می‌توانید فرهای انبوه و درهم و برهم درست کنید که بسیار زیباست.

    • این اندازه بیشتر برای موهای بلندتر کاربرد دارد. البته برای موهای نیمه‌بلند هم می‌توانید از آن استفاده کنید، اما برای موهای کوتاه این اندازه بیش‌ازحد بزرگ است.

    ۷. برای موهای شلوغ فرکننده ۵ سانتی‌متری بهتر است

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده ۵ سانتیمتری

    اگر دوست دارید موهای شلوغ و درهم داشته باشید، فرکننده ۵ سانتی‌متری که بزرگ‌ترین مدل فرکننده است بخرید. این فرکننده بزرگ فقط به‌درد موهای بلند می‌خورد. در اصل این فرکننده را برای فرکردن موها طراحی نکرده‌اند و صرفا برای گردکردن انتهای موهای بلند برای اینکه نمای شلوغ پیدا کند مناسب است.

    • اگر موهایتان صاف و لَخت است و فقط می‌خواهید کمی به موهایتان تاب بدهید اما فرهای مشخص نمی‌خواهید، این فرکننده خوب است.

    بخش دوم: ویژگی‌های فرکننده را بررسی کنید

    خرید دستگاه فرکننده مو - ویژگی‌های فرکننده‌ها

    دستگاه‌های فرکننده انواع و ویژگی‌های مختلفی دارند. به ویژگی‌های آنها توجه کنید:

    ۱. تنظیمات گرمایی فرکننده بسیار مهم است

    هر نوع مو به تنظیمات گرمایی خاصی نیاز دارد. موهای ضخیم می‌توانند گرمای بیشتری را تحمل کنند، درحالی‌که موهای نازک به گرمای کمتری نیاز دارند وگرنه آسیب می‌بینند. دماهای بالاتر برای زمانی است که می‌خواهید دسته بزرگی از موها را با هم فر کنید.

    • اگر درجه حرارت فرکننده مو قابل‌تنظیم باشد، می‌توانید بسته به نوع موی خودتان درجه حرارت آن را تغییر دهید.

    مشاهده پرطرفدارترین فرکننده‌ها با قابلیت تنظیم دما

    نکته: درست است که بیشتر فرکننده‌ها تا بیشتر از ۴۰۰ درجه گرما دارند، اما این بدان معنا نیست که مجازید از آن استفاده کنید. فقط آرایشگران و افراد حرفه‌ای می‌توانند با دمای بالاتر از ۴۰۰ درجه کار کنند. برای شما ۳۰۰ تا ۳۴۰ کافی است. اگر موهایتان نازک است، دمای دستگاه باید کمتر از ۱۷۵ درجه باشد.

    [related]5547[/related]

    ۲. درباره سازوکار فرکننده تصمیم بگیرید

    خرید دستگاه فرکننده مو - سازوکار فر کننده

    برخی از مدل‌های فرکننده گیره فنری دارند که موهای شما را هنگام فر کردن در جای خود نگه می‌دارد. این مدل رایج‌ترین نوع دستگاه فرکننده است و در همه فروشگاه‌ها یافت می‌شود. نوع میله‌ای بدون گیره است و باید هنگام فرکردن، انتهای مو را با دستتان نگه دارید.

    • با فرکننده گیره‌دار دیگر لازم نیست انتهای مو را نگه دارید و خودش این کار را انجام می‌دهد. اندازه میله آن متنوع است و بیشتر فروشگاه‌ها آن را دارند. کار با آن راحت است.
    • با فرکننده بدون گیره می‌توانید تا نوک موها را با دست بپیچانید. همچنین می‌توانید آن را تا ریشه‌ها نزدیک کنید و حجم بیشتری به موها بدهید. علاوه‌براین، جای گیره روی موها نمی‌ماند.
    • فرکننده مارسل همان فرکننده با گیره است، با این تفاوت که گیره آن فنری نیست و باید آن را با دست حرکت دهید. کار با آن به تمرین نیاز دارد و بیشتر در فروشگاه‌های لوازم آرایشگاهی پیدا می‌شود.

    پیشنهاد ویژه خرید فرکننده را ببینید

    ۳. شکل فرکننده را انتخاب کنید

    خرید دستگاه فرکننده مو - شکل فرکننده

    فرکننده‌ها را در شکل‌های مختلفی می‌سازند. بنابراین هر یک فرهای خاصی را ایجاد می‌کنند:

    فرکننده مخروطی

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده مخروطی

    انتهای این فرکننده کوچک‌تر و قسمت پایه آن پهن‌تر است. البته نوع برعکس آن هم هست که در قسمت انتها پهن‌تر و در قسمت پایه نازک‌تر است. با این فرکننده می‌توانید فرهای دقیق‌تری درست کنید. بنابراین با یک دستگاه هم می‌توانید فرهای درشت درست کنید و هم فرهای ریز داشته باشید. می‌توانید موج‌های درهم و شلوغ هم ایجاد کنید.

    فرکننده‌های میله‌ای یکنواخت

    این فرکننده همان نوع معمول فرکننده است و کل میله آن قطر یکسانی دارد. فرهایی که ایجاد می‌کند یکنواخت هستند و با آن می‌توانید فرهای فنری و حلقه‌ای مانند بیگودی درست کنید.

    فرکننده مارپیچی

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده مارپیچی

    این فرکننده‌ها شکل مارپیچی به موهای شما می‌دهند. فرهایی که به این صورت درست می‌کنید، شبیه منحنی و حلزونی‌شکل هستند.

    فرکننده مرواریدی

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده مرواریدی

    سطح این میله‌ها مروارید یا گلوله‌هایی کوچک وجود دارد که موها را به‌شکل طبیعی فرفری می‌کند و شکل مشخصی به آنها می‌دهد.

    فرکننده‌های دوشاخه یا سه شاخه

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده سه شاخه

    این فرکننده‌ها موها را موج‌دار و به‌شکل حرف S در می‌آورند. برای موهای بلند مناسب‌اند.

    اتوی مو با لبه‌های گرد

    اگر می‌خواهید هم اتوی مو داشته باشید و هم از آن برای فرکردن مو استفاده کنید، اتوی کمتر از ۲.۵ سانت و با لبه‌های منحنی را بخرید. هم موهای کوتاه و هم موهای بلند را می‌توان با این اتوها فر کرد.

    لیست قیمت انواع فرکننده مو

    ۴. جنس فرکننده را انتخاب کنید

    جنس همه فرکننده‌ها یکسان نیست. هنگام انتخاب و خرید دستگاه فرکننده مو به این توجه کنید که از چه ماده‌ای ساخته شده است.

    فرکننده‌های سرامیکی و کهربایی

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده سرامیکی

    بسیار محبوب و رایج هستند و ایمن‌ترین فرکننده به شمار می‌روند. اگر به‌شکل مرتب موهایتان را فر می‌کنید، این فرکننده‌ها بهترند. آنها دما را در تمام طول میله فرکننده توزیع می‌کنند. فرکننده‌های سرامیکی و کهربایی یون‌های منفی آزاد می‌کنند که کوتیکول‌های مو را صاف می‌کند، وزهای مو را از بین می‌برد و آن را صاف و براق نشان می‌دهد.

    پرفروش‌ترین فرکننده‌های سرامیکی را ببینید

    فرکننده‌های تیتانیومی

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده تیتانیومی

    برای موهای زبر و ضخیم که به‌سادگی گرما را نگه نمی‌دارند یا غیرقابل‌کنترل هستند خوب است. آنها هم یون‌های منفی آزاد می‌کنند که به کاهش وز مو کمک کرده و از موها محافظت می‌کند.

    محبوب‌ترین فرکننده‌های تیتانیومی را ببینید

    فرکننده‌های کروم و طلا

    خرید دستگاه فرکننده مو - فرکننده طلا و کروم

    به‌خوبی داغ می‌شوند، اما وز مو را از بین نمی‌برند. فرکننده کرومی ارزان‌تر است و مانند آهن داغ می‌شود، به‌همین‌دلیل بیشتر احتمال دارد به موهایتان آسیب برساند.

    فرکننده فلزی با بخار

    برای موهای نازک که فر را نگه نمی‌دارند مفید است. بخار می‌تواند رطوبت موها را که فلز از بین می‌برد جایگزین کرده و به بهتر فرشدن موها کمک کند. به‌نظر شما موی فر با شکل صورت افراد هم در ارتباط است؟ فکر می‌کنید موهای فر بیشتر به چه کسانی می‌آید؟ اینجا با تخفیف فرکننده بخرید [see_also]15640[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید