۸ اشتباه رایج هنگام خرید حلقه ازدواج و راه‌های اجتناب از آنها

۸ اشتباه رایج هنگام خرید حلقه ازدواج و راه‌های اجتناب از آنها
راهنمای مطالعه

    در این مطلب می‌خواهیم درباره برخی از اشتباهاتی که بیشتر زوج‌ها در هنگام خرید حلقه ازدواج مرتکب می‌شوند صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا نماد عشق‌تان را طوری انتخاب کنید که تا همیشه با نگاه‌کردن به آن لبخند روی لبتان بنشیند.

    باورهای نادرستی که افراد درباره حلقه ازدواج دارند

    اگر به تازگی قرار است پیوند عاشقانه‌تان را با فردی که دوستش دارید رقم بزنید، احتمالا یکی از کارهایی که به‌زودی باید انجام دهید خرید حلقه ازدواج است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند راحت‌ترین کار در بین کارهای مربوط به تدارکات جشن ازدواج، خرید حلقه است؛ چراکه تصویر کلیشه‌ای دو حلقه شبیه به هم در ذهنشان است. به‌همین‌دلیل هنگام خرید اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که دستِ آخر یا از حلقه خوششان نمی‌آید یا مجبور می‌شوند به هرچه خریده‌اند راضی شوند. زنجیز طلا نیست که پلاکی در آن بیندازید و بگویید خودش خیلی به‌چشم نمی‌آید؛ پس ببینید چه اشتباهاتی باعث می‌شود برای خرید حلقه ازدواج با مشکل روبه‌رو شوید.

    پرفروش‌ترین حلقه‌های مردانه را ببینید

    ۱. حلقه‌ها حتما باید سِت و شبیه به هم باشند

    ption id="attachment_30783" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - حلقه‌ها باید حتما ست باشند حلقه‌ها نباید حتما ست باشند ولی اگر دوست دارید ست باشند مانعی ندارد

    شاید به نظر برسد که این راحت‌ترین راه برای خرید حلقه است، اما در بیشتر مواقع اصلا این‌طور نیست، مخصوصا اگر اندکی تفاوت در سلیقه شما و همسرتان وجود داشته باشد. اصلا بایدی وجود ندارد که حتما ست بخرید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود ساعت‌ها و حتی روزها به‌دنبال حلقه بگردید و نتوانید حلقه مناسبی پیدا کنید، این است که ست انتخاب می‌کنید و معمولا یکی از شما از رنگ یا طرح آن خوشتان نمی‌آید. برای مثال، ممکن است خانم حلقه رزگلد انتخاب کند، اما آقا رنگش را دوست ندارد. خانم دوست دارد حلقه‌اش نگین داشته باشد اما آقا ساده‌پسند است. این اختلاف‌سلیقه‌ها کار را مشکل می‌کند.

    جذاب‌ترین انگشترهای زنانه را ببینید

    چرا حلقه‌های مکمل نمی‌خرید؟

    ption id="attachment_30784" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - حلقه‌های مکمل حلقه‌های از یک سبک ولی با رنگ و جنس متفاوت

    می‌توانید حلقه‌هایی با سبک مشابه اما با جنس متفاوت یا با جنس مشابه و از سبک متفاوت بخرید. می‌توانید آنها را شبیه به هم اما از دو رنگ مختلف انتخاب کنید. برای مثال اگر شما رزگلد دوست دارید و همسرتان دوست ندارد، همسرتان به احترام شما می‌تواند حلقه‌ای را انتخاب کند که ترکیبی باشد و به مقدار کمی در آن رزگلد به کار رفته باشد. درواقع روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دو حلقه را با هم جور کنید بدون اینکه ست باشند.

    ۲. خرید حلقه را به آخرین روز موکول می‌کنید

    این اشتباه بزرگی است که بیشتر زوج‌ها مرتکب می‌شوند و دقیقه نود تازه برای خرید حلقه می‌روند. غافل از اینکه این کار می‌تواند درست یکی دو روز مانده به جشن، حسابی اعصابشان را به هم بریزد. به دو دلیل اصلا نباید خرید حلقه‌ها را به دو روز آخر موکول کنید:

    اول اینکه وقتی به خرید حلقه فکر می‌کنید بسیار راحت به نظر می‌رسد، اما هنگامی‌که واقعا برای خرید می‌روید، تازه می‌بینید با دنیایی از انتخاب‌های مختلف طرف هستید و زمان کافی هم ندارید. این چنان استرسی به شما خواهد داد که کلا توانایی انتخاب درست را از شما می‌گیرد.

    دوم اینکه ممکن است در اندازه‌گیری اشتباه کرده باشید، مثلا آن لحظه انگشتتان ورم داشته یا سرد بوده یا آنلاین خریده‌اید و اندازه‌اش را اشتباه گرفته‌اید. به هر صورت وقتی به خانه می‌رسید یا فردای آن روز دوباره امتحانش می‌کنید متوجه می‌شوید اندازه‌اش برایتان مناسب نیست. متأسفانه دیگر فرصتی برای تعویض نخواهید داشت.

    بنابراین خرید حلقه ازدواج را به‌موقع انجام دهید تا اطمینان داشته باشید که قبل از روز جشن آماده هستند.

    ۳. برای ترکیب حلقه ازدواج با انگشتر نامزدی، محدودیتی وجود ندارد

    ption id="attachment_30785" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - حلقه ازدواج و حلقه نامزدی هر دو از طلای زرد حلقه ازدواج و انگشتر نامزدی هر دو از جنس طلای زرد هستند

    این اشتباه را معمولا افرادی مرتکب می‌شوند که می‌خواهند حلقه ازدواج را به‌شکل ترکیبی با انگشتر نامزدی استفاده کنند. واقعیت این است که هر حلقه ازدواجی را نمی‌توان با انگشتر نامزدی ترکیب کرد. حتما باید به نوع فلز و عیار آن توجه کنید.

    روند فرسودگی فلزات مختلف با گذشت زمان، با یکدیگر متفاوت است. برای مثال سرعت خوردگی طلا با پلاتین یا طلای ۲۴ عیار با طلای ۱۸ عیار یکی نیستند. اگر دوست دارید حلقه ازدواجتان را با انگشتر نامزدی ترکیب کنید، به جنس و عیار انگشتر نامزدی‌تان دقت کنید و حلقه را با توجه به آن بخرید. مثلا اگر انگشتر نامزدی‌تان از جنس پلاتین است، حلقه ازدواج را هم از جنس پلاتین انتخاب کنید. اگر طلاست، حلقه هم باید از طلا باشد (فرقی نمی‌کند زرد، سفید یا رزگلد باشد).

    اگر می‌خواهید حلقه و انگشتر نامزدی را جداجدا استفاده کنید، محدودیتی نخواهید داشت.

    مشاهده پرفروش‌ترین طرح‌های انگشتر طلا مخصوص بانوان

    ۴. اگر اندازه نشد بعدا تعویض می‌کنیم یا تغییر اندازه می‌دهیم

    ption id="attachment_30786" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - اندازه‌ها را از همان اول درست و دقیق بگیرید اندازه حلقه را دقیق محاسبه کنید

    یکی دیگر از اشتباهاتی که بیشتر زوج‌ها درهنگام خرید حلقه ازدواج مرتکب می‌شوند این است که در اندازه‌گیری دقت نمی‌کنند، به این امید که می‌توان آن را تعویض کرد یا اینکه اندازه‌اش را تغییر داد. به این امید نباشید که اگر برای انگشتتان تنگ است بعدا طلا دستتان را می‌خورد و اندازه می‌شود یا اگر گشاد است، بعدا با چسب نگهش می‌دارید. اگر از اول اندازه دقیق را بگیرید واقعا نیازی به تنگ و گشاد کردن آن نیست.

    اگر آنلاین خرید می‌کنید، انگشتر یا حلقه‌ای را که دارید و برایتان مناسب است اندازه بگیرید و با جدول اندازه‌های ارائه‌شده مطابقت دهید. حتما به دمای دستتان توجه کنید که حالت طبیعی داشته باشد. اگر دستتان سرد باشد انگشتتان منقبض می‌شود و اگر گرم باشد اندازه آن بزرگتر خواهد شد. همچنین بهترین زمان برای اندازه‌گیری پایان روز است. هرچند بهتر است حضوری بروید و حلقه بخرید تا اندازه آن دقیق باشد. اگر بندانگشتتان که حلقه باید از آن رد شود پهن‌تر از بند آخر است، حلقه‌ای را انتخاب کنید که کمی به‌سختی از بند انگشت رد شود. وگرنه به‌سادگی از انگشتتان خواهد افتاد.

    ۵. سبک حلقه ازدواج باید مشابه انگشتر نامزدی باشد

    لزومی ندارد. می‌توانید با انتخاب سبکی کاملا متضاد، ترکیبی منحصربه‌فرد ایجاد کنید. برای مثال، اگر انگشتر نامزدی‌تان ساده و کلاسیک است، این بدان معنا نیست که حتما حلقه ازدواجتان هم باید همان‌طور باشد. اگر انگشتر نامزدی تک‌نگین دارید، بهتر است که حلقه ازدواج را کمی شلوغ‌تر و با نگین‌های ریز بیشتری انتخاب کنید. اگر انگشترتان طرح شلوغی دارد یا مد روز است، یک حلقه رینگی ساده و سنتی زیباترش می‌کند.

    ۶. حلقه ازدواج باید رینگی باشد

    ption id="attachment_30790" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - حلقه نباید حتما رینگی ساده باشد دو حلقه با شکل منحصربه‌فرد

    چرا فکر می‌کنید حلقه ازدواج فقط باید همان حلقه‌های رینگی صاف سنتی باشد؟ خودتان را محدود نکنید. انگشتر نامزدی‌تان را از شکل‌های خاص و منحصربه‌فرد انتخاب کنید و به‌جای حلقه رینگی صاف و یکنواخت از حلقه کانتور (که یک‌سمت آن منحنی است) ترکیب زیبایی به وجود آورید. انحنای این حلقه‌ها باعث می‌شود انگشتر و حلقه کاملا در دلِ هم بروند و نزدیک به هم قرار گیرند. حلقه کانتور را در زیر می‌بینید:

    ption id="attachment_30788" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - ترکیب حلقه کانتور با انگشتر نامزدی حلقه کانتور طوری طراحی شده که انگشتر در دل آن جا شود

    ۷. همان اولین چیزی که به چشمتان می‌خورد می‌خرید

    بیشتر زوج‌ها همان یکی دو حلقه پیشنهادی اول را بررسی و یکی از آنها را انتخاب می‌کنند، بدون اینکه سبک‌ها و طرح‌های دیگر را امتحان کرده باشند. معمولا کم پیش می‌آید که همان انتخاب اول موردپسند هردوی شما واقع شود. سعی کنید چند حلقه از جنس‌های مختلف، پهنای متفاوت و در سبک‌های متنوع امتحان کنید و با هم مقایسه کنید ببینید کدام یک بیشتر به دستتان می‌آید و هر دو از آن خوشتان آمده است. هرچه باشد قرار است مدت‌های طولانی از آن استفاده کنید.

    جذاب‌ترین طرح‌های انگشتر طلا را ببینید

    ۸. حلقه حتما باید مد روز باشد

    ption id="attachment_30789" align="alignnone" width="850"]خرید حلقه ازدواج - حلقه نباید حتما مد روز باشد دو حلقه ساده که همیشه مد هستند

    معمولا هر سال حلقه‌های ازدواج جدیدی مد می‌شوند و جواهرفروشی‌ها هم ابتدا آنها را پیشنهاد می‌دهند. البته خیلی هم خوب است که حلقه‌های مد روز بخرید، اما باید به این فکر کنید که چنین حلقه‌ای مدتی دیگر از مد خواهد افتاد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌شدت به مد اهمیت می‌دهند، به‌احتمال زیاد پس از مدتی حلقه‌تان برایتان تکراری خواهد شد. باید حلقه‌ای را انتخاب کنید که تا سال‌ها همچنان دوستش داشته باشید. بسیاری افراد هستند که بدون توجه به بودجه‌ای که دارند، سعی می‌کنند گران‌ترین حلقه‌ها را انتخاب کنند. درحالی‌که معمولا نباید به حلقه ازدواج به چشم نوعی سرمایه‌گذاری نگاه کرد. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید قیمت حلقه باید در اولویت باشد یا زیبایی آن؟

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید