بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی؛ باکیفیت‌ترین‌ها کدامند؟

بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی؛ باکیفیت‌ترین‌ها کدامند؟
راهنمای مطالعه

    قبول دارید که آشپزخانه قلب خانه است؟  اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، تا زمانی که در آن اجاق گازی نباشد که بوی خوش غذا را پراکنده کند، این قلب به تپش نخواهد افتاد. اما برای خرید بهترین برندهای اجاق گاز باید اطلاعاتی داشته باشیم تا قلب تپنده خانه را درست و بادقت انتخاب کنیم. برای همین در این مقاله از بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی خواهید خواند. تولیدات وطنی به‌ویژه محصولاتی مانند اجاق گاز در ایران کیفیت بسیار خوب و قابل‌اعتنایی دارند. پس چرا چشم‌مان به‌دنبال خارجی‌ها باشد و با قیمت‌های افسانه‌ایِ این روزها به جیب‌های‌مان فشار دوچندان وارد کنیم؟

    معیارهای انتخاب بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی چیست؟

    قبل از اینکه به‌سراغ معرفی بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی برویم، باید معیارهایی داشته باشیم. بدون استاندارد و معیاری که بهترین‌ها را مشخص می‌کند، چطور می‌توان برندهای باکیفیت را شناسایی کرد؟ باکمی مطالعه و جست‌وجو درباره ویژگی‌های اجاق گازی خوب به نتایج زیر رسیده‌ایم:

    • ایمنی؛
    • طراحی؛
    • ارزش خرید؛
    • امکانات و قابلیت‌ها.

    در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی آشنا کنیم؛ برندهایی که معیارهای بالا را دارند و می‌توان به‌عنوان محصولی وطنی با استانداردهای جهانی روی‌شان حساب کرد.

    اسنوا ؛ پابه‌پای برندهای جهانی

    بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی

    اسنوا را همه می‌شناسند. اگر از آدم‌های یک جمع بپرسید که تند، زود و سریع نام یک برند ایرانی را در حوزه لوازم خانگی ببرند، اسنوا هم از گزینه‌های اعلامی‌شان خواهد بود. فکر می‌کنید، دلیل چیست؟‌ دلیل این است که برندی خوب و معتبر، آن هم از نوع وطنی می‌تواند سریع جای خودش را میان خریداران باز کند. این دقیقا کاری است که برند اسنوا کرده و با تولید و عرضه انواع لوازم خانگی باکیفیت جایگاه مناسبی میان خانوارهای ایرانی پیدا کرده است.

    پرفروش‌ترین محصولات اسنوا را ببینید + لیست قیمت

    اسنوا از سال ۱۳۸۴ به میدان آمده و در حدود ۱۵ سال است که فعالیت می‌کند. اجاق گازهای این برند هم از محبوب‌ها و پرفروش‌ترین‌های بازار وطنی است. برخی از فاکتورهای مهم که ما را به انتخاب برند اسنوا ترغیب می‌کند در ادامه آورده شده است:

    ایمنی

    اسنوا از نظر ایمنی خیال خریداران را راحت می‌کند. چطور؟ چون ویژگی‌هایی دارد که رعایت استانداردهای کیفی و ایمنی با آنها مقدور می‌شود؛‌ مثلا:

    • مجهزبودن به ترموکوپل؛
    • سرشعله‌هایی با کیفیت درجه‌یک؛
    • زمان‌سنج؛
    • درپوش‌های نشکن.

    اینها و موارد دیگر از جمله ویژگی‌هایی هستند که ایمنی این وسیله را از نقطه‌نظرهای گوناگون بالا می‌برند. تکلیف ترموکوپل که در بحث ایمنی مشخص است، اهمیت ترموکوپل زمانی مشخص می‌شود که شعله‌ی گاز بر اثر وزش باد یا سرریز شدن غذا خاموش شود، در این حالت ترموکوپل جریان گاز را قطع می‌کند و از نشت گاز و وقوع آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند.

    اما سرشعله‌های مرغوب و درپوش‌های نشکن از جمله ویژگی‌هایی هستند که نمی‌گذارند در موقعیت‌های مختلف حادثه ایجاد شود و ایمنی کار با گاز را بالا می‌برند. زمان‌سنج هم که به شما کمک می‌کند، مدیریت زمان پخت‌وپز در دست‌تان باشد و دیگر با صحنه‌هایی مانند سوختگی غذاها که امکان آتش‌گرفتن و حادثه‌سازی دارند هم روبه‌رو نشوید.

    [related]4399[/related]

    طراحی

    از نظر طراحی هم اسنوا در دسته‌ی بهترین‌ها قرار می‌گیرد:

    • جنس بدنه؛ بدنه اجاق‌های این برند از استیل است.
    • جنس بخش‌های مختلف؛ در بخش‌های گوناگون گازها هم چدن و شیشه‌های نشکن به‌کار می‌رود.
    • شعله‌ها؛ شکل قرارگیری و تعداد شعله‌های هر گاز هم دقیق طراحی شده است.

    ابعاد و اندازه‌های متنوع گازهای این برند هم باعث شده که اسنوا در خصوص طراحی نمره خوبی بگیرد. یکی از قابل‌توجه‌ترین نکات درباره طراحی محصولات اسنوا تنوع است. این برند تنوع خوبی در تولید محصولات در شکل‌ها و مدل‌های مختلف دارد.

    تصاویر انواع اجاق گاز اسنوا را ببینید

    امکانات و قابلیت‌ها

    اجاق گازهای اسنوا دارای امکانات و قابلیت‌های متنوعی هستند:

    • فِرهایی با جوجه‌گردان؛
    • حجم مناسب؛
    • مجهزبودن به طیف حرارتی گسترده.

    ارزش خرید

    همه ‌اینها  و کیفیتی که با هم‌تایان خارجی رقابت می‌کند، باعث می‌شود که ارزش خرید محصولات این برند بالا باشد؛ یعنی شما در ازای امکانات و ویژگی‌هایی هزینه می‌کنید که نیازهای‌تان از داشتن اجاق گازی مطلوب را به‌خوبی برآورده می‌کنند. ویژگی‌هایی جهانی با قیمتی پایین‌تر از طیف قیمت‌های بین‌المللی؛ عالی نیست؟

    علاوه بر موارد بالا، پشتیبانی اسنوا در تمامی مراحل حتی تا مدت‌ها پس از خرید کالا همراه شماست. خوب است بدانید طرح پوشش گسترده‌ خدمات پس از فروش اسنوا توانسته ۹ سال متوالی، تندیس طلایی حمایت از مصرف‌کننده را برای این برند، به ارمغان بیاورد. بنابراین می‌توانید با اطمینان از پشتیبانی و خدمات پس از فروش اسنوا، محصولات این برند خوش‌نام ایرانی را با خیال راحت انتخاب کنید.

    لیست قیمت انواع اجاق گاز اسنوا

    سینجر؛ پرُرسابقه و نام‌آشنا

    بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی

    سینجر هم از بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی است؛ از آن برندهایی که خیلی سال است در بازار ایرانی حضور دارد و نامش به گوش همه‌مان رسیده است. این تولیدکننده ایرانی از سال ۱۳۷۱ فعالیت می‌کند و محصولات بسیار متنوعی هم دارد. سینجر هم مانند اسنوا انواع مختلفی از لوازم خانگی را به بازار می‌فرستد: محصولات برودتی مانند یخچال، لباسشویی و البته انواع هود، فِر، گاز و... .

    پرطرفدارترین محصولات سینجر را ببینید

    ایمنی

    ایمنی محصولات سینجر نمره خوبی می‌گیرند. اگر این‌طور نبود که برای سالیان متوالی از سوی خریداران ایرانی قابل‌قبول واقع نمی‌شدند:

    • انواع تنظیماتی که برای کنترل حرارت و دما در اجاق گازهای سینجر تعبیه شده، از آنها محصولاتی می‌سازد که قابلیت مدیریت و کنترل‌شان وجود دارد و حادثه ایجاد نمی‌کنند.
    • ترموکوپل‌های باکیفیتی که امتحان‌شان را در طی سالیان پس داده‌اند هم دلیل دیگری بر ایمن‌بودن محصولات سینجر هستند.

    طراحی

    از نقطه‌نظر طراحی هم سینجر کارش را خوب بلد است:

    • گازهای سینجر ولوم‌های ارگونومیک دارند؛ یعنی طوری طراحی شده‌اند که کارکردن با آنها راحت است.
    • از نظر ظاهری هم بخش‌های مختلف اجاق‌های سینجر زیبا و کاربردی هستند.
    • بدنه محصولات سینجر بیشتر از لعاب است و در بخش‌های مختلف دیگر استیل به کار می‌رود.
    • تعداد شعله‌ها و شمائل کلی محصولات این برند هم نمره خوبی می‌گیرند.

    تصاویر محبوب‌ترین اجاق گازهای سینجر را ببینید

    طراحی برند سینجر خوب است اما هنوز برای واردکردن ظرافت‌های زیاد در تولید محصولات مختلف جای ارتقا دارد.

    امکانات و قابلیت‌ها

    انواع امکانات مختلف در گازهای سینجر در نظر گرفته می‌شود. مانند:

    • فِرهایی با جوجه‌گردان؛
    • زمان‌سنج؛
    • فن گردش هوا؛

    این موارد در کنار ویژگی‌های کیفی دیگر باعث می‌شوند که ایمنی و امکانات سینجر استانداردهای لازم را داشته باشد.

    ارزش خرید

    محصولاتی که امکاناتی خوب دارند، ایمنی را در هنگام استفاده تضمین می‌کنند و قیمت‌شان هم مناسب جیب خریدار است، ارزش خرید بالایی دارند. ندارند؟ پس اگر به‌دنبال خرید یکی از بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی هستید، سینجر را فراموش نکنید.

    اخوان؛ باکیفت و سابقه‌ای طولانی

    بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی

    حدود ۵۰ سال است که برند اخوان در حال فعالیت در بازار ایرانی است و از انصاف نگذریم، یکی از بهترین‌ها بوده و هست. فعالیت اخوان در حوزه تولید لوازم خانگی است و در کنار اجاق‌گازهای مبله و رومیزی مشهورش، سینک، هود و فِر توکار هم تولید می‌کند. تولید گازهای صفحه‌ای از جمله اقدامات مهم و متنوع این برند بوده و محصولی را روانه بازار کرده که برای زندگی‌های امروزی و آشپزخانه‌های مدرن بسیار کاربری و مناسب است.

    ایمنی

    ایمنی بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گاز است. اخوان از نقطه‌نظر ایمنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مثلا:

    • سیستم ترموکوپل در محصولات آن به‌خوبی کار می‌کند.
    • جنس بخش‌های مختلف گاز متناسب با کاربرد آن است و برای نمونه شیشه نشکنی دارد که امکان بروز حوادث مختلف در اثر وجود حرارت را کاهش می‌دهد.
    • هر شعله فندکی خودکار دارد.

    به‌طور کلی، از نظر اصول مهندسی در هنگام استفاده از محصولات اخوان، خطر و مشکلی شما را تهدید نمی‌کند.

    طراحی

    • تنوع زیاد گازهای رومیزی و مبله این برند باعث می‌شود که دست‌کم از نظر طراحی و ظاهر در میان بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که تمرکز اصلی اخوان روی گازهای صفحه‌ای و رومیزی آن است. پس شاید در مقایسه با دو برند دیگر از نقطه‌نظر تنوع کمی عقب بماند.

    امکانات و قابلیت‌ها

    از نظر امکانات و قابلیت‌ها هم که دیگر لازم نیست تعریف و تمجیدی از گازهای اخوان شود:

    • وجود فن در محفظه فِر از ویژگی‌های مثبت سینجر است.
    • سرشعله‌های زیبا و باکیفیت هم کیفیت طراحی محصولات سینجر را نشان می‌دهد.
    • شعله زمان‌دار و ظاهر خوب تولیدات اخوان هم از ویژگی‌های قابل‌اعتنایی هستند.

    ارزش خرید

    ویژگی‌های متنوع، طراحی و ایمنی مطلوب تولیدات سینجر در کنار قیمتی که اگرچه اندک نیست اما متناسب با توان خرید مشتریان ایرانی تعیین شده، ارزش خرید را برایش بالا می‌برد.

    در آخر

    در جدول زیر بنا به معیارهایی که در این مقاله در نظر گرفتیم و بررسی نظر خریداران قبلی برندهای مذکور، جدولی ترتیب داده‌ایم که معیارها و استانداردهای مقاله را با درجات کیفیِ عالی-خوب-متوسط-ضعیف امتیازبندی می‌کند:

    نام برندارزش خریدامکانات و قابلیت‌هاطراحیایمنی
    اسنواعالیخوبعالیعالی
    سینجرخوبخوبخوبعالی
    اخوانخوبخوبخوبعالی

      لیست قیمت اجاق‌گازهای اسنوا و سینجر در دیجی‌کالا انتخاب اجاق گاز از میان بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی کار دشواری نیست. چون خوشبختانه در طی سال‌های سال، برندهای باکیفیتی آستین‌ها را بالا زده و مشغول فعالیت در زمینه تولید لوازم خانگی شده‌اند. تجربه شما از برندهای تولید لوازم خانگی به‌خصوص اجاق گاز چیست؟ [see_also]30776[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید