خرید کرم ویتامین سی روشن‌کننده؛ همه نکاتی که باید بدانید

خرید کرم ویتامین سی روشن‌کننده؛ همه نکاتی که باید بدانید
راهنمای مطالعه

    کمتر کسی‌ است که روی صورتش هیچ لکه و تیرگی یا چین‌‌های ریز نداشته باشد. همین‌جاست که خرید کرم ویتامین سی گره از کار باز می‌کند. اگر شما هم در فکر خرید کرم ویتامین سی هستید، این مطلب درجه را از دست ندهید.

    با بالا رفتن سن‌مان وجود چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای و کدر شدن، پوست‌ را پیرتر از گذشته نشان می‌دهد. همین می‌شود که تصمیم می‌گیریم با خرید کرم ویتامین سی روشن کننده به داد صورت‌مان برسیم.

    اما خوب است اول چند نکته را درباره این محصول که به‌شکل کرم یا سرم تهیه می‌شود، بدانیم و بعد خرید کنیم. باید بررسی کنیم این محصول قرار است چه کار کند. چه مدت زمانی طول می‌کشد تا اثرش را به ما نشان دهد. کجای روتین آرایشی ما قرار می‌گیرد. با چه ماده‌ای تداخل ایجاد می‌کند و خلاصه همه‌ نکته‌های لازم پیش از خرید کرم ویتامین سی را بدانیم. «درجه» این‌جاست تا همه این نکته‌ها را بگوید.

    ۱- کرم یا سرم ویتامین سی چه کارهایی برای پوست انجام می‌دهد؟خرید کرم ویتامین سی

    ویتامین سی آنتی‌اکسیدان به‌حساب می‌آید و از پوست درمقابل آسیب‌های محیطی مراقبت می‌کند. استفاده از محصولات روشن‌کننده ویتامین سی باعث کم شدن چین‌های ریز صورت می‌شوند. روی تولید کلاژن اثر مثبتی دارند و به خوب شدن جای زخم کمک می‌کنند.

    یکی دیگری از خوبی‌های این محصول جذاب این است که از پوست درمقابل اثر منفی اشعه UV آفتاب حمایت می‌کند. همین‌طور سپر محافظ پوست دربرابر آلودگی‌ هوا  و محیط است. به‌خاطر همین ویژگی‌های هیجان‌انگیز است که کرم روشن‌کننده ویتامین سی می‌تواند پیر شدن پوست را به تعویق بیندازد.

    برای این‌که بهترین نتیجه را از این ویتامین بگیریم، باید آن را مستقیم روی پوست بمالیم. زمانی که ویتامین سی را به‌شکل مکمل دارویی یا در غذاها و میوه‌ها مصرف می‌کنیم، بخش کوچکی از آن به پوست می‌رسد. اما هنگامی‌که ویتامین سی را به‌شکل سرم یا کرم به پوست می‌زنیم، به بهترین شکل جذب پوست می‌شود.

    روشن شدن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست، محو شدن یا بیشتر نشدن چین‌های ریز روی صورت، روشنی، شادابی و سرزنده شدن پوست، از نتیجه‌های خرید سرم ویتامین سی یا کرم آن است. مانند هر محصول پوستی دیگری، با یک روز و یک هفته استفاده، معجزه‌ای رخ نمی‌دهد. اما اگر صبور باشیم و دو تا سه ماه به‌طور منظم ویتامین سی را به پوست‌مان برسانیم، کم‌کم اثر مثبت آن را خواهیم دید.

    پرفروش‌ترین کرم‌های ویتامین سی را ببینید

    ۲- هنگام خرید سرم یا کرم ویتامین سی، دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟خرید کرم ویتامین سی

    ویتامین سی را با عنوان اسکوربیک اسید روی مشخصات محصول می‌بینیم. البته ممکن است این ویتامین به‌شکل‌های دیگری هم در محصولات بهداشتی دیده شود. اما آن‌چه در این‌جا موثر و مفید است، اسکوربیک اسید (L-Ascorbic acid) خواهد بود. بهتر است اسکوربیک اسید جزو پنج ماده‌ تشکیل‌دهنده اول محصول باشد. یعنی هر چه بالاتر نوشته شود، یعنی اهمیت بیشتری داشته.

    [related]30771[/related]

    • غلظت آن اهمیت دارد

    معمولا بهترین غلظت ویتامین سی در این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است. این رقم بهتر است از ۸ درصد کم‌تر نشود. اگرچه بعضی از کارشناسان تا ۶ درصد را هم مناسب می‌دانند. بیشتر از ۲۰ درصد می‌تواند باعث حساسیت پوستی شود و اثربخشی آن هم بیشتر نخواهد شد.

    • مواد تشکیل دهنده مهمند

    بهتر است ترکیبی از ویتامین سی، ویتامین E، اسید اسکوربیک و توکوفرول در این محصول ببینیم. همین ترتیب، بهترین چیدمان مواد تشکیل‌دهنده کرم ویتامین سی هستند. به‌نظر می‌رسد این مواد در کنار هم خیلی موفق عمل می‌کنند.

    ویتامین E کمک می‌کند ویتامین سی تثبیت شود و بیشترین مراقبت را از پوست انجام دهد. گلوتاتیون ماده‌ دیگری ا‌ست که در کنار ویتامین سی خیلی خوب کار می‌کند. فرولیک اسید یکی دیگر از ترکیباتی‌ است که در محصول چک می‌کنیم. فرولیک اسید می‌تواند سطح PH ویتامین سی را زیر ۳/۵ درصد بیاورد.

    • به بسته‌بندی دقت می‌کنیم

    سرم ویتامین سی که درمعرض هوا، نور یا گرما قرار گیرد، کیفیت خوبش را از دست می‌دهد. پس به بسته‌بندی به‌ چشم تزیین نگاه نمی‌کنیم. محصول باید در بطری تیره‌رنگ قرار گیرد. کرم‌ها در بسته‌بندی تیوپی هستند. روی جعبه هم باید شرایط نگهداری محصول به‌روشنی نوشته شده باشد.

    • قیمت الزاما نشانه کیفیت نیست

    قیمت عامل تعیین‌کننده برای خرید ما نیست. یعنی این‌طور نیست که هر چه گران‌تر، بهتر! معمولا این برند است که قیمت را مشخص می‌کند. بررسی تجربه‌ خریداران قبلی کمک خوبی خواهد بود. اگرچه باتوجه به بودجه‌ خرید، بعضی از محصولات ممکن است از سبد خریدمان حذف شوند.

    پیشنهاد ویژه خرید کرم ویتامین سی را ببینید

    ۳- چه زمانی می‌توانیم کرم ویتامین سی را به پوست‌مان بزنیم؟خرید سرم ویتامین سی

    بعد از خرید کرم ویتامین سی روشن‌کننده، باید بدانیم چند بار در روز از آن استفاده کنیم. معمولا در بروشور محصول توضیح داده‌ند که چند بار و چه زمانی از آن استفاده کنیم. متخصصان پوست معمولا زمان آن را روزی دوبار، صبح و شب، پیشنهاد می‌کنند.

    بعضی از کارشناسان صبح را زمان خیلی خوبی برای زدن کرم یا سرم ویتامین سی به پوست می‌دانند. چراکه پوست قرار است در معرض نور قرار گیرد و به محافظ نیاز دارد. بهتر است درست پیش از بیرون رفتن کرم نزنیم. زمان کافی به آن می‌دهیم تا خوب جذب پوست شود.

    تحقیقی انجام شده که سرم ویتامین سی را هر ۸ ساعت یک بار پیشنهاد می‌کند. اما فعلا و تا انجام تحقیقات بیشتر، همان دو بار کافی خواهد بود.

    ۴- جایگاه محصولات ویتامین سی در روتین روزانه کجاست؟خرید کرم روشن کننده

    بعد از خرید کرم ویتامین سی یا سرم روشن‌کننده، باید ببینیم جای آن در روتین روز یا شب آرایشی کجاست. معمولا در روتین چند بخش همیشگی وجود دارد؛ مثل مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، یا کرم‌های آرایشی. زمان درست بهره بردن از ویتامین سی، درست بعد از شستن و خشک کردن صورت است. درواقع پیش از اینکه مرطوب‌کننده یا آبرسان بزنیم، از سرم یا کرم ویتامین سی استفاده می‌کنیم.

    محبوب‌ترین کرم‌های ویتامین سی را ببینید

    کارشناسان توصیه می‌کنند در طول مدت استفاده از سرم روشن‌کننده ویتامین سی، ضدآفتاب و مرطوب‌کننده را فراموش نکنیم.

    ۵- ویتامین سی با چه ترکیباتی تداخل دارد؟خرید کرم ویتامین c

    ویتامین سی عموما محصولی به‌حساب می‌آید که تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند و بدن آن را خوب تحمل می‌کند. اما به یک نکته باید دقت کنیم. در طول زمانی که از محصولات روشن کننده ویتامین سی استفاده می‌کنیم، باید مراقب کرمی باشیم که ترکیب بنزوئیل پروکساید (Benzoyl peroxide) دارد. آنها را می‌توانیم در روزهای مختلف استفاده کنیم. گزینه‌ بعدی این‌که ویتامین سی را صبح‌ها و بنزوئیل پروکساید را شب‌ها به پوست بزنیم. خرید سرم ویتامین سی شما چه تجربه‌ای از کرم یا سرم ویتامین سی روشن‌کننده و ضدلک دارید؟ روی روشن شدن پوست، کم‌رنگ شدن لکه‌ها و شاداب ماندن پوست شما اثر داشته؟ از برندهای خوبی که استفاده کرده‌اید، برای خوانندگان «درجه» بنویسید. لینک خرید کرم ویتامین سی از دیجی‌کالا [see_also]31190[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید