هایلایتر آرایشی چیست ؟ +نکات قبل از خرید

هایلایتر آرایشی چیست ؟ +نکات قبل از خرید
راهنمای مطالعه

    هایلایترها از آن لوازم آرایشی هستند که شاید دقیقا ندانید چطور استفاده می‌شوند اما کاربرد زیادی دارند و می‌توانند آرایش صورت‌تان را تمیز و بسیار حرفه‌ای کنند. در این مقاله به شما می‌گوییم که هایلایتر آرایشی چیست و برای خریدش باید به چه نکاتی دقت کنید.

    هایلایتر آرایشی چیست؟هایلایتر آرایشی چیست

    روزبه‌روز به تعداد لوازم موجود در دنیای آرایش اضافه می‌شود. برای همین هم هست که بعضی نام‌ها چندان برای‌مان ملموس نیستند. البته با وجود بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و البته تبلیغات آرایشی متعدد موجود در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی، چیزهایی به گوش‌مان می‌خورد ولی برای شناخت‌شان باید بررسی‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

    هایلایترها لوازمی برای آرایش هستند که می‌توانند پوست صورت را در هر نقطه‌ای که بخواهید درخشان‌تر و براق‌تر نشان بدهند. هایلایت‌کردن یعنی براق‌کردن بخش‌هایی از صورت در آرایش؛ این دقیقا مقابل کاری است که کانتورکردن روی پوست انجام می‌دهد. با کانتور سعی می‌شود که سایه‌هایی روی بخش‌هایی از پوست ایجاد شود و با هایلایترها داستان به سمت درخشان و براق‌کردن پوست می‌رود.

    پرفروش‌ترین هایلایترهای صورت را ببینید

    چرا از هایلایتر استفاده می‌کنیم؟

    هایلایتر آرایشی چیست

    با هایلایترها می‌توانید روی بخش‌های مختلف پوست درخشش ایجاد کنید. البته کسانی که پوستی چرب دارند، باید در استفاده از این لوازم آرایشی دقت داشته باشند و با استفاده بیش‌ از حد، شفافیت زیبا و درخشش پوست را مخدوش نکنند. به‌طور کلی، کسانی که پوستی چرب دارند، بیشتر باید به سراغ مات‌کردن پوست خود بروند.

    به‌عبارت دقیق‌تر، کار هایلایترها این است که طوری پوست را شاداب و براق نشان بدهند که انگار مقابل نورپردازی مناسب و جذابی قرار گرفته است. اگر به‌درستی از این لوازم آرایشی استفاده کنید، بخش‌های مختلف پوست به کمک‌شان جلوه زیباتری پیدا می‌کند و البته دایره‌های سیاه و لک‌های پوستی هم پوشش داده می‌شوند.

    در واقع، هایلایترها هم برای زیباترکردن پوست کاربرد دارند و هم خاصیت پنهان‌سازی نقص‌ها و عیوب پوست صورت را عهده‌دار می‌شوند. در مواقعی که می‌خواهید آرایشی طبیعی داشته باشید، این لوازم بسیار کاربردی می‌شوند. اگر شیوه صحیح استفاده از هایلایتر را بلد باشید به پوست‌تان جلوه‌ای شاداب و سالم خواهید داد.

    نکات مهم در خرید هایلایتر آرایشی چیست ؟

    هایلایتر آرایشی چیست

    نباید از هایلایتر برای پوشش تمام صورت و همه بخش‌های پوست استفاده کرد. اگر در استفاده از هایلایتر دقت نکنید، درخشش پوست‌تان توی ذوق خواهد خورد. مثلا هایلایتر روی پوست در نور زیاد روز اصلا جلوه خوبی نخواهد داشت. پس بهتر است از این لوازم آرایشی در روتین آرایشی‌تان استفاده نکنید و فقط برای مراسمی خاص در شب از آنها بهره ببرید. در خرید هایلایتر هم به موارد زیر دقت کنید:

    انتخاب رنگ درست

    رنگ مناسب برای خرید هایلایتر آرایشی چیست و آیا نکته و محدودیتی در این زمینه وجود دارد؟ بله. شما باید به‌ سراغ رنگی بروید که با پوست‌تان سازگاری دارد.

    پوست سفید و رنگ‌پریده

    ption id="attachment_32116" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست هایلایتر هلویی برای پوست روشن

    کسانی که پوست سفید و رنگ‌پریده یا کمی سفید دارند باید از هایلایترهایی با رنگ زردآلویی یا شامپاینی استفاده کنند.

    پوست زرد و گندمی

    ption id="attachment_32115" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست هایلایتر صورتی برای پوست گندمی

    افرادی با پوست‌های زرد و گندمی باید از هایلایترهایی به رنگ صورتی استفاده کنند.

    ption id="attachment_32114" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست هایلایتر طلایی برای پوست تیره

    هایلایترهای طلایی‌رنگ و برنزی هم مناسب پوست‌های تیره است. نمونه آن را در شکل بالا مشاهده می‌کنید.

    دوری از انتخاب هایلایتر خیلی براق

    هایلایتر آرایشی چیست

    نکته بعدی هم این است که از محصولات با برق و اکلیل زیاد دوری کنید چون جلوه بسیار غیرطبیعی و مصنوعی به پوست‌تان می‌دهند و پستی‌ها و بلندی‌های پوست و منافذ با وجودشان نمود بیشتری پیدا می‌کنند؛ یعنی همان چیزی اتفاق خواهد افتاد که همه از آن گریزان هستند.

    هایلایتر از جنس کرم، پودر یا مایع

    ption id="attachment_32121" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست هایلایتر آرایشی مایع

    اینکه هایلایتر را در چه شکل و قالبی می‌پسندید، انتخابی شخصی است اما موارد مایع معمولا حالت طبیعی‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند. هایلایترهای مایع روی پوست خالی یا پوست با فاندیِشن به‌خوبی می‌نشینند. اگر هم به‌دنبال این هستید که هایلایتر روی پوست‌تان چندان محسوس نباشد، باید مدل کرمی آن را روی پوست خالی بمالید و بعد فاندیشن را روی آن بزنید.

    ption id="attachment_32120" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست هایلایتر آرایشی پودری

    توصیه حرفه‌ای‌ها این است که در صورت استفاده از هایلایتر پودری،  ابتدا پودر فیکساتور بزنید و با فاندیشن پوست را آماده کنید و بعد هایلایتر پودری را روی پوست به کار بگیرید. به‌طور کلی، هایلایترهای پودری را بعد از اتمام کار پوست در آرایش استفاده کنید؛ مثلا بعد از برونزر و محصولات آرایشی دیگر.

    پیشنهاد ویژه خرید هایلایتر را ببینید

    روش استفاده از هایلایتر آرایشی چیست ؟

    هایلایتر آرایشی چیست

    همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، هایلایترها برای اضافه‌کردن درخشش و براق‌کردن پوست هستند. همه می‌توانند از این مواد استفاده کنند؛ اما به شرطی‌که پوست‌شان آن‌قدرها چرب نباشد. اگر پوست به‌شدت چرب و براق باشد، استفاده از هایلایتر نِمای بدی به صورت می‌دهد. نکته مهم بعدی هم این است که هایلایترها را در تمام بخش‌های صورت استفاده نکنید.

    هایلایتر باید روی این بخش‌های صورت استفاده شود:

    • گونه‌ها؛
    • چانه؛
    • استخوان بینی؛
    • فرورفتگی بالای لب.

    محبوب‌ترین هایلایترهای صورت را ببینید

    ption id="attachment_32129" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست بدون هایلایتر در سمت چپ-با هایلایتر در سمت راست

    در درجه نخست، هایلایتری متناسب با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید. از براش (brush) یا همان قلم‌مویی مناسب کمک بگیرید و ماده را با آن روی نقاط موردنظر بمالید. رنگ هایلایتر روی گونه‌ها می‌تواند درخشان‌‌تر از نواحی دیگر صورت باشد. اما برای بخش‌های دیگر نباید درخشش و براق‌بودن هایلایتر زیاد باشد.

    به‌طور کلی، هایلایترهایی با تناژ رنگی صورتی برای پوست‌های روشن‌تر مناسبند و پوست‌های تیره‌تر هم بهتر است که از رنگ‌هایی با توناژ طلایی استفاده کنند.

    در آخر

    ption id="attachment_32128" align="aligncenter" width="760"]هایلایتر آرایشی چیست بدون هایلایتر در سمت چپ-با هایلایتر در سمت راست

    دیگر می‌دانید که هایلایتر آرایشی چیست و چه کاربردی دارد. هایلایترها برای تمام پوست‌ها با ویژگی‌های مختلف و رنگ‌های گوناگون کاربرد دارند. اما برای اینکه جلوه بهتری به آرایش‌تان بدهند، باید شیوه استفاده آنها را بلد باشید. در این روزها مواد و لوازم آرایشی مختلفی در بازار هستند. آدم‌ها هم معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که شیفته امتحان‌کردن موارد تازه و جدید هستند و کسانی که اصلا با نام‌های مواد و لوازم هم آشنایی ندارند. شما در کدام دسته قرار دارید؟ این مقاله برای‌تان مفید و مناسب بود؟ نقطه‌نظری درباره استفاده یا خرید هایلایتر دارید؟ لینک خرید هایلایتر با تخفیف ویژه از دیجی‌کالا  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید