سایه پودری یا کرمی؟ کدامیک انتخاب بهتری برای من است؟

سایه پودری یا کرمی؟ کدامیک انتخاب بهتری برای من است؟
راهنمای مطالعه

    دنیای میک‌آپ خیلی جذاب است! آن‌قدر محصولات متنوع و هیجان‌انگیز دارد که ممکن است بعضی‌ها را امتحان نکرده باشیم. مثل سایه پودری یا کرمی، که بعضی‌هامان فقط از پودری استفاده کرده‌ایم. اگر شما هم بر سر دوراهی سایه پودری یا کرمی هستید، به خواندن ادامه دهید.

    درست است که سایه چشم پودری متداول‌تر است و در کیف آرایشی بیشتر خانم‌ها پیدا می‌شود؛ اما سایه چشم کرمی هم توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرده. لازم نیست آرایشگر حرفه‌ای باشید و مثلا بدانید سایه اسموکی چیست و چطور انجام می‌شود، تا نوع سایه برایتان اهمیت پیدا کند. به همین دلیل ما در «درجه» تصمیم گرفتیم از سایه پودری یا کرمی بنویسیم. درباره‌ی تفاوت آنها توضیح دهیم و ویژگی هر کدام را تعریف کنیم.

    درباره سایه چشم کرمی چقدر می‌دانید؟

    سایه کرمی چیست؟سایه پودری یا کرمی

    سایه چشم کرمی بافت مخملی و یک‌دستی دارد. تنوع خوبی دارد، می‌تواند مات باشد یا براق. سایه چشم کرمی مات، زیبایی طبیعی به چشم ما می‌دهد و برای کاربرد روزمره عالی ا‌ست؛ اما اغلب سایه‌های کرمی، براق هستند و پیدا کردن سایه مات خیلی راحت نیست. اگر هدف ما آرایش طبیعی چشم است، می‌توانیم با سایه مات پودری روی آن را بپوشانیم. سایه کرمی براق برای مناسبت‌های ویژه‌ای که می‌خواهیم حسابی بدرخشیم، به‌دردمان می‌خورد.

    این سایه را می‌توانیم به‌عنوان پایه برای سایه پودری درنظر بگیریم. یا این‌که فقط از سایه کرمی استفاده کنیم.

    تنوع رنگ سایه کرمی به اندازه‌ سایه پودری زیاد نیست. معمولا گزینه‌های خیلی زیادی برای خرید سایه کرمی پیش رو نداریم. یک نکته‌ دیگر را هم بگوییم؛ سایه کرمی خیلی زود خشک می‌شود. اگر بخواهیم آن را تغیر دهیم، باید خیلی سریع دست به‌کار شویم.

    سایه چشم کرمی برای چه افرادی مناسب است؟سایه پودری یا کرمی

    البته هرکسی می‌تواند سایه کرمی بخرد. اما بهترین کاربرد آن برای خانم‌هایی ا‌ست که پوست خشک و حساس دارند، یا چین‌های ریزی دور چشم‌شان سر درآورده. این سایه مانند پرایمر عمل می‌کند و می‌تواند قرمزی و خشکی پوست را بپوشاند. از طرفی چین‌های روی پوست را کمی پر می‌کند.

    دوام سایه چشم کرمی چقدر است؟

    سایه چشم‌های کرمی و مایع دوام خوبی دارند. معمولا تا ما آنها را پاک نکنیم، روی پوست‌مان جا خوش می‌کنند. سر و شکل سایه‌ کرمی به‌ترتیبی‌ است که هر زمان در آینه نگاه کنیم، انگار که همین چند دقیقه پیش سایه زده‌ایم. پس برای زمانی که مدت طولانی بیرون از خانه هستیم، خیال‌مان راحت است که سایه چشم مرتبی داریم.

    چطور سایه چشم کرمی بزنیم؟

    چطور سایه چشم کرمی بزنیم؟

    کاربرد سایه کرمی سریع‌تر است. ما در سه گام به شما می‌گوییم چطور سایه کرمی حرفه‌ای می‌زنیم:

    گام یک: با پرایمر شروع می‌کنیم. اگرچه بعضی از میک‌آپ آرتیست‌ها اعتقادی به پرایمر زیر سایه کرمی ندارند. اما اگر پوست پلک‌مان چرب باشد، بهتر است پرایمر را دم دست داشته باشیم. ضمن این‌که پرایمر دوام سایه را بیشتر می‌کند. خلاصه، دوام زیاد سایه کرمی، با بودن پرایمر دیگر عالی می‌شود.

    گام دو: با نوک انگشت حلقه سایه را از پالت برمی‌داریم و روی پلک می‌زنیم. از سایه ماتیکی هم می‌توانیم با انگشت برداریم یا مستقیم به پلک بزنیم. کار بعدی ما این است که برس کانسیلر برداریم و سایه را از پلک به‌طرف استخوان ابرو پخش می‌کنیم. برای این که یک‌دست به‌نظر برسد، آرام با حرکت دایره‌ای سایه را مخلوط می‌کنیم. برای میک‌آپ کامل چشم، زیر چشم با سایه خط می‌کشیم.

    گام سه: روی سایه کرمی، سایه پودری می‌زنیم. می‌توانیم این مرحله را حذف کنیم. اما نتیجه جذاب‌تری به ما خواهد داد؛ به‌ویژه اگر برای مهمانی یا مناسبت ویژه آرایش می‌کنیم. گاهی هم براقی سایه‌ کرمی با با سایه مات طبیعی می‌گیریم.  این هم راه حلی‌ است برای کسانی که نمی‌دانند سایه پودری یا کرمی بزنند.

    محبوب‌ترین انواع سایه چشم را ببینید

    از آن‌جا که سایه کرمی خیلی سریع خشک می‌شود، می‌توانید با سایه پودری آن را هایلایت کنید. کارمان که با سایه به پایان رسید، سراغ خط یا مداد چشم و ریمل می‌رویم.

    [related]31192[/related]

    درباره سایه چشم پودری چقدر می‌دانید؟

    سایه پودری چیست؟سایه پودری یا کرمی

    سایه‌ چشم پودری به تنوع رنگ خیلی زیاد و قابلیت مخلوط شدن معروفند. از سایه چشم مات تا سایه براق یا اکلیلی پیدا می‌کنیم. رنگ‌ها را خیلی راحت می‌توانیم ترکیب کنیم و در کنار هم استفاده کنیم. خوبی سایه پودری در مقایسه با سایه کرمی این است که هر زمان بخواهیم می‌توانیم به آن لایه یا لایه‌هایی اضافه کنیم. می‌شود آن را محو کنیم یا رنگ دیگری روی آن بمالیم. اما سایه کرمی سریع خشک می‌شود و اگر زود نجنبیم، دیگر باید با همان رنگ و طرحی که زده‌ایم، سر کنیم.

    سایه چشم پودری برای چه افرادی مناسب است؟

    وقتی نمی‌دانیم سایه پودری یا کرمی بخریم، می‌بایست به جنس پوست‌مان دقت کنیم. اگر جنس پوست ما معمولی یا چرب باشد، سایه چشم پودری گزینه‌ خوبی‌ است. به‌ویژه اگر خیلی هم دور چشم‌مان چروک نشده باشد. سایه پودری براق لای چین‌های پوست می‌رود و آنها را به رخ‌مان می‌کشد.

    دوام سایه چشم پودری چقدر است؟

    برندهای مختلفی در بازار موجود است که کیفیت محصول آنها با هم فرق دارد. سایه پودری با کیفیت خوب، حدود ۴ ساعت روی پوست می‌ماند. اگر زیر سایه پودری، یک لایه کرم یا پرایمر زده باشیم، این مدت بیشتر می‌شود. کرم باعث می‌شود پودر روی پوست تثبیت شود و نریزد.

    چطور سایه چشم پودری بزنیم؟سایه پودری یا کرمی

    برای داشتن سایه چشم طبیعی بهتر است سراغ رنگ‌های خنثا مثل قهوه‌ای یا خاکستری روشن برویم. در مهمانی‌ها رنگ‌های دیگری را متناسب با رنگ لباس، چشم و مو امتحان می‌‌کنیم.

    گام یک: پلک را با پرایمر می‌پوشانیم. این کار به دوام سایه کمک می‌کند. می‌توانیم به‌ترتیب مرطوب‌کننده و کرم‌پودر بزنیم. کانسیلر هم کمک می‌کند.

    گام دو: قلم‌موی متوسط و تخت برمی‌داریم. کمی سایه روی پلک می‌زنیم و آرام آن را پخش می‌کنیم. برای اطراف چشم بهتر است با قلم‌موی گرد کار کنیم. این قلم‌مو کمک خوبی برای محو کردن سایه است. زیر ابرو را با رنگ خیلی روشن و طبیعی سایه می‌زنیم. معمولا در پالت سایه، دو یا سه رنگ هماهنگ کنار هم چیده شده. از همان‌ها استفاده می‌کنیم.

    گام سه: با خط  یا مداد چشم میک‌آپ را ادامه می‌دهیم. با ریمل زدن به مژگان کاملش می‌کنیم.

    بالاخره سایه پودری یا کرمی؟

    سایه پودری یا کرمی؟ با توضیح و تعریفی که بالا نوشتیم، دیگر مشخص است کدام مدل با سبک آرایشی ما هماهنگ است. جنس پوست‌مان را درنظر می‌گیریم. هدف‌مان را از آرایش چشم مشخص می‌کنیم. و اگر خیلی حرفه‌ای نیستیم، سراغ سایه پودری می‌رویم که راحت‌تر امکان تغییر رنگ و محو کردن دارد. پیشنهاد ویژه خرید سایه چشم را ببینید شما معمولا از چه مدل سایه چشمی استفاده می‌کنید؟ از برند و کیفیت آن به‌قدری راضی هستید که به دیگران پیشنهاد کنید؟ [see_also]25133[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید