همه نکات مهم برای خرید شامپوی کودک

همه نکات مهم برای خرید شامپوی کودک
راهنمای مطالعه

    پیش از خرید شامپوی کودک باید خیال‌مان از کیفیت آن راحت شود. اگر بدانیم شامپوی خوب چه ویژگی‌هایی دارد، کار خرید شامپوی کودک آسان می‌شود. در این مطلب ار همه نکات برای خرید شامپوی کودک برایتان گفته‌ایم.

    ما در درجه این‌بار از نکته‌های پیش از خرید شامپوی کودک برای‌تان گفته‌ایم. این موجودات نرم و کوچک، خیلی حساس هستند. باید حسابی مراقب سلامت آنها باشیم. پوست و موی آنها لطیف است. نمی‌شود هر شامپویی را برای‌شان انتخاب کنیم.

    زمانی که پای خرید شامپوی کودک در میان باشد، همه برندها ادعا می‌کنند بهترین شامپوی مناسب بچه را تولید می‌کنند. ما هم بین تبلیغات برندها گیج می‌شویم. بهترین کار این است که بدانیم شامپوی خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد. ما این ویژگی‌ها را فهرست کرده‌ایم.

    دنبال چه شامپویی باشیم؟خرید شامپوی کودک

    معمولا شامپوی کودک استانداردهای لازم را داشته که توانسته وارد بازار شود. با این همه پیش از خرید شامپو بچه، سه مورد مهم را چک می‌کنیم:

    ۱- باعث اشک چشم نشود

    هر قدر هم هنگام حمام کودک مراقب باشیم، باز ممکن است کف شامپو به چشمش برود و اشکش را دربیاورد. باید روی بسته‌بندی شامپو عبارت بدون اشک یا Tear Free را ببینیم.

    پرفروش‌ترین شامپوهای بدون اشک را ببینید

    ۲- از مواد طبیعی ساخته شده باشد

    بهتر است شامپوی بچه از گیاهان و مواد طبیعی گرفته شده باشد. مانند میوه و دانه‌های روغنی.

    ۳- بدون بو باشد

    بهتر است همه محصولات بهداشتی نوزاد و کودک بدون عطر و بو باشند. چراکه ممکن است حساسیت ایجاد کنند. به‌ویژه شامپوی سر و بدن که می‌تواند پوست حساس کودک را تحریک کند.

    چه موادی نباید در شامپوی کودک باشد؟خرید شامپوی کودک

    ۱. پارابن: یکی از بحث‌برانگیزترین مواد موجود در محصولات بهداشتی و آرایشی پارابن است. عده‌ای از محققان به این نتیجه رسیده‌‌اند که پارابن در بدن ذخیره می‌شود و می‌تواند سرطان‌زا باشد. بارابن هرچه است باید از کودک ما دور بماند.

    ۲- فتالات: فنالات در خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا می‌شود. در بعضی از شامپوهای معطر هم فنالات وجود دارد. اما ممکن است ما روی بسته بندی phthalate نبینیم. اما fragrance که نشان از عطر محصول بهداشتی دارد، اغلب دارای فتالات است. درست است که هنوز تحقیق کافی برای مضر بودن فتالات انجام نشده، اما خیلی از کارشناسان سلامت وجود آن را در محصولات مربوط به کودکان نابه‌جا می‌دانند.

    ۳- اکسی بنزون: یکی دیگر از ماده‌هایی که باید هنگام خرید شامپوی کودک بررسی کنیم، اکسی بنزون است. این ماده می‌تواند اختلال هورمونی ایجاد کند و وجودش در محصولات بهداشتی کودک هیچ خوب نیست.

    ۴- عطر: بچه‌ها به حد کافی خوش‌بو و دوست‌داشتنی هستند. نیازی به شامپوی خوش‌بو ندارند. شاید مواد عطری موجود در شامپو، از مواد شیمیایی مضر گرفته شده باشد.

    ۵- سولفات: سولفات یکی از موادی‌ست که در بیشتر شامپوهای بزرگسالان وجود دارد. اما اغلب حواس‌مان به آن نیست. حالا که زمان خرید شامپوی کودک رسیده، دیگر لازم است با دقت وجود سولفات را چک کنیم.

    ۶- الکل: وجود ترکیب الکلی در شامپوی بچه می‌تواند باعث خشک شدن پوست ظریف و موهای او شود. روی بسته‌بندی باید دنبال ethanol یا  isopropyl alcohol بگردیم. اگر نبود،خیال‌مان راحت می‌شود.

    باید و نبایدها را گفتیم، حالا موارد کلی را بخوانیم.

    [related]31724[/related]

    مشخصات روی بسته‌بندی خیلی مهمندخرید شامپوی کودک

    بیشتر مواردی که در بالا گفتیم، با خواندن دقیق بسته‌بندی متوجه می‌شویم. موادی که در ساخت شامپو به‌کار رفته، تاییدیه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا همه را باید چک کنیم.

    محصولات طبیعی و ارگانیک مناسب‌ترند

    محصولات آرایشی و بهداشتی پر از مواد شیمیایی هستند. اما پوست کودک هنوز ایمنی کافی برای روبه‌رو شدن با این همه مواد شیمیایی را ندارد. بهتر است شامپوی سر و بدن و لوسیون کودک را از مواد طبیعی‌تر انتخاب کنیم. درست است که خیلی از برندها ادعای سازگاری با پوست و موی کودک را دارند. اما خوب است خودمان حسابی بررسی کنیم و محصولی بخریم که مواد شیمیایی نداشته باشد.

    پیشنهاد ویژه خرید شامپو بچه را ببینید

    محصولات بهداشتی را از یک برند بخریم

    بسیاری از شرکت‌ها، محصولات بهداشتی تولید می‌کنند که مکمل هم هستند. برای مثال شامپوی سر و بدن کودک، روغن بچه، لوسیون و محصولات دیگری که برای نوزاد و کودک می‌خریم، بهتر است همگی از یک برند انتخاب شوند.

    چه برندهای شامپوی بچه در بازار موجود است؟خرید شامپوی کودک

    درحال حاضر تعدادی از برندهای خارجی در کنار برندهای داخلی در بازار پیدا می‌شوند. برند موستلا یکی از بهترین محصولات کودک را دارد. کیووی، اوریاژ، چیکو، نیوآ، جانسون و شاوما را هم می‌توانیم درنظر داشته باشیم. میان برندهای ایرانی فیروز و ایروکس معروفند. همین‌طور سی‌گل، هیدرودرم،  گلرنگ،آردن،سیوند، وی کر، اکتیو، آدرا و اوه از برندهای موجود در بازار هستند.

    پرفروش‌ترین شامپوهای این برندها را ببینید

    شامپوهای ویتامینه گزینه خوبی هستند

    این کودک کوچک و قشنگ بزرگ می‌شود، در معرض آفتاب، گرما و سرما می‌ماند. از اکنون باید به‌فکر سلامت پوست و موی او باشیم. خوب است شامپویی انخاب کنیم که  ویتامین D و E داشته باشد.

    محبوب‌ترین شامپوهای ویتامینه کودک را ببینید

    نکته‌های پایانی را درباره خرید شامپوی کودک بدانیمخرید شامپوی کودک

    • پزشک کودک یکی از بهترین افرادی‌ است که می‌تواند برند خوب شامپو را به ما معرفی کند.
    • خریداران قبلی شامپو بچه یا درواقع والدین دیگر، منبع خوبی برای نظر دادن درباره‌ شامپو هستند. می‌توانیم در بخش نظرات فروشگاه آنلاین، از نظر آنها باخبر شویم.
    • نوزاد در هفته‌ اول نیازی به شامپو ندارد. آب گرم برای شستن او کافی‌ است. بعضی از کارشناسان باور ندارند تا یک ماه نیازی به شامپو نیست. از هفته چهارم به بعد می‌توانیم با یک قطره شامپو موهای او  را بشوییم که احتمالا کرک‌های نرم و نازکی هستند.

    لینک خرید شامپو بچه از دیجی‌کالا  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید