۵ دلیل رضایت کاربران از خرید ردمی نوت ۹ شیائومی

۵ دلیل رضایت کاربران از خرید ردمی نوت ۹ شیائومی
راهنمای مطالعه

    نمایشگر وسیع با وضوح و روشنایی بالا، دوربین چهارگانه کارآمد و شارژدهی مطلوب از جمله مواردی است که کاربران ایرانی را به خرید ردمی نوت ۹ ترغیب کرده است.

    ردمی نوت ۹ یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی است که مثل مدل قبلی یعنی ردمی نوت ۸ با استقبال چشمگیری بین کاربران ایرانی روبرو شده است. دلیل این استقبال برخوردار بودن از قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر بزرگ با وضوح بالا، سخت‌افزار مطلوب، دوربین قدرتمند، باتری پر ظرفیت با پشتیبانی از شارژ سریع و امکان شارژ دستگاه‌های دیگر است که در ادامه مطلب به آنها پرداخته‌ایم.

    مشخصات شیائومی ردمی نوت ۹

    [table id=472 /]

    دوربین قدرتمند

    خرید ردمی نوت ۹

    ردمی نوت ۹ میزبان دوربین اصلی چهارگانه است که به خاطر طراحی خاص در همان نگاه اول قابل تشخیص است. ماژول دوربین برخلاف نوت ۸ وسط پنل قرار گرفته که باعث می‌شود حین قرار گرفتن روی میز تعادل بهتری داشته باشد.

    نقش اصلی این دوربین بر عهده یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم مطلوب اف ۱.۸ و فوکوس خودکار PDAF است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از نظر سطح جزییات و طراوت رنگ‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این پشتیبانی از HDR تعادل بهتری را بین سایه‌ها ایجاد کرده و رنگ‌های زنده‌تری را تولید می‌کند.

    [related]32311[/related]

    در کنار این سنسور یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که به پوشش فضای بیشتر کمک می‌کند. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین هم از سطح جزییات خوبی برخوردار بوده و گسترده داینامیکی در حد سنسور اصلی دارند. در نهایت باید به دوربین عمق سنجی اشاره کرد که با تشخیص عمق میدان کیفیت تصاویر پرتره و افت بوکه را ارتقا داده و دوربین ماکرو هم در صورت نیاز به ثبت جزییات دقیق سوژه حین عکاسی از فاصله بسیار نزدیک به شما کمک می‌کند.

    یکی دیگر از دلایل تمایل کاربران به خرید ردمی نوت ۹ دوربین سلفی ‍۱۳ مگاپیکسلی است که تصاویر با کیفیتی را برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کند.

    مشاهده قیمت ردمی نوت 9 در دیجی‌کالا

    نمایشگر وسیع با وضوح بالا

    ردمی نوت ۹ میزبان نمایشگر ۶.۵۳ اینچی است که به واسطه حاشیه‌های اندک ۸۴ درصد از پنل جلو را پوشش داده است. این نمایشگر بزرگ دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که بین میان‌رده‌های هم رده بسیار مطلوب محسوب می‌شود. برخوردار بودن از این نمایشگر وسیع و با رزولوشن بالا تماشای فیلم یا ویدیو‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل می‌کند اما این تنها مزایای نیست.

    شاید روی کاغذ این نمایشگر با ردمی نوت ۸ و نوت ۸ پرو تفاوت زیادی نداشته باشد اما کنتراست ۴۶۰۸ واحدی صفحه نمایش نوت ۹ دستکم ۶۰ درصد از آنها بهتر است. همچنین نمایشگر با لایه گوریلا گلس نسل ۵ محافظت می‌شود که در برابر خراش و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد. پوشش ۸۲ درصدی طیف رنگی DCI-P3 نیز به ارتقای هرچه بیشتر کیفیت تصویر کمک می‌کند

    باتری قدرتمند و شارژ سریع

    یکی از نقاط قوت این موبایل بدون تردید باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است که نه تنها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند بلکه می‌تواند نقش پاوربانک را برای گوشی‌های دیگر بازی کند. شارژ سریع ۱۸ واتی این موبایل تفاوتی با نسخه گرانتر نوت 9s ندارد و می‌تواند موبایل را در نیم ساعت تا ۳۰ درصد و در حدود ۲:۳۰ ساعت به طور کامل پر کند. به گفته خود شرکت با یکبار شارژ کامل می‌توانید ۱۶ ساعت بدون وقفه بازی کرده یا فیلم تماشا کنید.

    شارژ معکوس

    مزیتی که این گوشی نسبت به ردمی نوت  9s و نوت 9 پرو دارد قابلیت شارژ معکوس است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد حتی حین کار با گوشی از طریق درگاه USB-C موبایل‌های دیگر را با توان ۹ وات شارژ کنید که تقریبا معادل همان سرعت پاوربانک‌های رایج است.

    دیگر مزایای ردمی نوت ۹

    یکی از قابلیت‌هایی که در اکثر گوشی‌های شیائومی به چشم می‌خورد فرستنده مادون قرمز است. این سنسور کوچک شاید از دید بسیاری از کاربران پنهان بماند اما با نصب برنامه‌ کاربردی Mi Remote می‌توانید آنرا به ریموت کنترل تلویزیون، ساند بار، ست‌تاپ‌ باکس، پلیر و حتی برخی دوریبن‌ها تبدیل کنید.

    [related]32424[/related]

    در لبه زیرین گوشی جک ۳.۵ میلیمتری را می‌بینیم که در بسیاری از مدل‌ها حذف شده اما وجود آن در نوت ۹ این نوید را می‌دهد که هنوز امکان استفاده از هدفون‌های قدیمی را دارید و نیازی به خرید مدل‌های بی‌سیم یا Type-C نیست. درگاه کارت حافظه روی لبه کناری نیز امکان ارتقای فضای ذخیره سازی به ویژه در مدل ۶۴ گیگابایتی را به شما خواهد داد.

    جمع بندی دلایل خرید ردمی نوت ۹ توسط کاربران

    ردمی نوت ۹ مثل بسیاری از دیگر گوشی‌های شیائومی نسبت به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، بسیار کارآمد است. نمایشگر وسیع با رزلوشون FHD و کنتراست بالا، دوربین چهارگانه بسیار کارآمد و شارژدهی مطلوب از جمله مواردی است که کاربران را به خرید ردمی نوت ۹ ترغیب کرده است. دیگر مزایای این میان رده شیائومی نیز شامل شارژ معکوس ۹ واتی، فرستنده مادون قرمز، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پشتیبانی از کارت حافظه است. سایر گوشی‌های محبوب‌ بازار را ببینید [see_also]29634[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید