۴ دلیل رضایت گیمرها از خرید ایکس باکس سری اس

۴ دلیل رضایت گیمرها از خرید ایکس باکس سری اس
راهنمای مطالعه

    اگر به دنبال خرید بهترین کنسول نسل بعدی باشید، ما در درجه خرید پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس را پیشنهاد می‌کنیم. اما این کنسول‌ها ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و با ۳۰۰ دلار، می‌توانید سراغ خرید ایکس باکس سری اس بروید که آن هم تجربه‌ای دلچسب از نسل جدید ارائه می‌کند.

    ایکس باکس سری اس تازه‌ترین نوآوری کمپانی مایکروسافت است و قرار است با قیمت‌گذاری مشتری‌پسند و در عین حال به ارمغان آوردن قابلیت‌های مشابه به قدرتمندترین کنسول‌های نسل جدید، گزینه‌ای عالی برای آن‌هایی باشد که بودجه کمتر دارند یا خیلی ساده از تلویزیون 4K و ۶۰ هرتزی که پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس طلب می‌کنند بی‌بهره‌اند.

    ایکس باکس سری اس به شما اجازه می‌دهد همان بازی‌هایی که برای ایکس باکس سری ایکس عرضه می‌شوند را روی کنسول ارزان‌تر خود تجربه کنید و در عین حال به دستگاهی دسترسی خواهید داشت که با ابعادی بسیار جمع‌وجورتر ساخته شده است.از سوی دیگر، مایکروسافت چند وقتی است که از سرویس ایکس باکس گیم پس رونمایی کرده که یک سرویس اشتراکی برای تجربه بازی‌ها، مشابه به آن‌چه با نت‌فلیکس دیده‌ایم است. ایکس باکس سری اس به طور یقین بهترین گزینه برای تجربه بازی‌های گیم‌ پس به حساب می‌آید و می‌توانید با کمترین هزینه ممکن، به برخی از جدیدترین و بهترین بازی‌های روز دسترسی داشته باشید.

    در مطلب قبلی از مشکلات ایکس باکس سری اس می‌شود، اما اگر از حق نگذریم این کنسول مزایای خاص خود را نیز دارد که در این مقاله به ۴ مورد از آن‌ها می‌پردازیم. اما پیش از آن که کاملا وارد ماجرا شویم، بهتر است نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه بپردازیم که باید توجه داشت به شکل قابل توجهی ضعیف‌تر از ایکس باکس سری ایکس است.

    [table id=512 /]

    همان ایکس باکس، اما جمع‌وجورتر

    خرید ایکس باکس سری اس

    ایکس باکس سری اس اساسا از لحاظ کارکرد تفاوتی با ایکس باکس سری ایکس ندارد، همان بازی‌های کنسول قدرتمندتر مایکروسافت را به اجرا در می‌آورد و همه این‌ها همراه با قیمت‌گذاری کمتر و سخت‌افزار ضعیف‌تر. استفاده از مشخصات ضعیف‌تر (که البته آنقدرها هم ضعیف نیست و می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در آورد) باعث شده با کنسولی جمع‌وجورتر و کاربرپسندتر روبه‌رو باشیم که فضای چندانی در میز تلویزیون شما اشغال نمی‌کند.

    [related]33627[/related]

    یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف کنسول‌های نسل جدید، ابعاد بسیار بزرگ آن‌ها است. پلی استیشن ۵ ابعادی معادل ۲۶۰ در ۱۰۴ در ۳۹۰ میلی‌متر و ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد. به همین ترتیب، ایکس باکس سری ایکس هم اندکی کوچک‌تر ظاهر شده و با ابعاد ۳۱۰ در ۱۵۱ در ۱۵۱ میلی‌متر و وزن ۴.۴۵ کیلوگرم از راه می‌رسد.

    در این بین، ایکس باکس سری اس هم از لحاظ ظاهر و هم ابعاد بیشتر شبیه ایکس باکس وان ایکس است و با ابعاد ۲۷۵ در ۱۵۱ در ۶۵ میلی‌متر و وزن ۱.۹۳ کیلوگرم به دست شما خواهد رسید. با ابعادی معادل یک سوم ایکس باکس سری ایکس و قابلیت قرار دادن کنسول به صورت ایستاده، ایکس باکس سری اس بدون تردید شمایلی به مراتب بهتر از دو کنسول دیگر روی میز تلویزیون‌تان خواهد داشت.

    سازگاری با سه نسل از کنسول‌های مایکروسافت

    مایکروسافت در اواسط نسل گذشته دست به حرکتی بزرگ و نوآورانه زد که از آن زمان به بعد یکی از برگ‌های برنده ایکس باکس در برابر پلی استیشن به حساب آمده است. این قابلیت، پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قبل بود که با ایکس باکس وان آغاز شد و حالا در ایکس باکس سری اس به تکامل هرچه بیشتر رسیده است.

    ایکس باکس سری اس درست مانند سری ایکس با گستره وسیعی از بازی‌هایی که پیشتر برای نخستین ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان عرضه شده‌اند سازگاری دارد. بنابراین با خرید این دستگاه به تمام بازی‌هایی که پیشتر در اکوسیستم مایکروسافت خریده‌اید دسترسی خواهید داشت.

    موضوع زمانی بهتر می‌شود که بدانید که موضوع فقط راجع به اجرای بازی‌های قدیمی نیست، بلکه کنسول مایکروسافت می‌تواند عملکرد آن‌ها را نیز بهبود ببخشد. در بسیاری از موارد، بازی‌های قدیمی با رزولوشن و نرخ فریم بهتر به اجرا در خواهند آمد و حافظه سریع SSD هم مدت زمانی که باید منتظر بارگذاری بازی‌ها بمانید را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

    و نباید فراموش کرد که موضوع فقط به بازی‌ها محدود نمی‌شود و ایکس باکس‌های جدید با سخت‌افزارها و لوازم جانبی قدیمی شما هم سازگار خواهند بود. به این ترتیب می‌توانید هدست، کنترلر یا هر دستگاه دیگری که پیشتر برای کنسول ایکس باکس وان خود خریده‌اید را به سری اس متصل سازید.

    مشاهده قیمت ایکس باکس اس

    قابلیت Quick Resume

    قابلیت Quick Resume

    ایکس باکس سری اس شاید از نظر سخت‌افزاری و توان پردازشی یارای برابری با ایکس باکس سری ایکس را نداشته باشد، اما اکثر قابلیت‌های کنسول گران‌قیمت مایکروسافت را خود جای داده است. یکی از این قابلیت‌ها، Quick Resume نام دارد و باعث می‌شود احساس کنید واقعا به نسل جدید بازی‌های ویدیویی ورود کرده‌اید.

    این قابلیت به لطف استفاده از حافظه فوق سریع SSD به دست آمده و به شما اجازه می‌دهد که حداکثر ۴ بازی را به صورت همزمان در حالت تعلیق قرار دهید و سپس در هر زمان که خواستید، میان آن‌ها سوییچ کنید. نتیجه اینست که در عرض تنها چند ثانیه، قادر به ادامه دادن بازی دلخواه‌تان از همان نقطه‌ای که رهایش کرده‌اید خواهید بود.

    جالب‌تر اینکه Quick Resume حتی زمانی که کنسول را خاموش کرده باشید هم به کار خود ادامه می‌دهد و این یعنی به محض روشن کردن دستگاه، می‌توانید بازی را ادامه دهید. به عبارت دیگر، دوران بال‌بال زدن برای یافتن یک نقطه در محیط بازی برای سیو یا چک‌پوینت به پایان رسیده.

    اشتراک ایکس باکس گیم پس و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

    ایکس باکس گیم پس قطعا خودتان هم نام سرویس اشتراکی گیم پس را شنیده‌اید. اگر با گیم پس آشنایی ندارید، باید بگوییم که مایکروسافت یکی از بهترین سرویس‌های دنیای گیمینگ را در اختیار گیمرها قرار داده و با پرداخت اشتراک ماهانه ۱۰ دلار، می‌توانید به کالکشنی شامل بیش از ۳۰۰ بازی برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و همینطور کامپیوترهای شخصی دسترسی داشته باشید. [related]32897[/related] این سرویس انبوهی از بازی‌های شخص ثالث و همینطور انحصاری را در خود جای داده و بنابر وعده مایکروسافت، تمام بازی‌های انحصاری آتی ایکس باکس که توسط استودیوهای زیر نظر مایکروسافت ساخته می‌شوند، از همان روز اول عرضه از طریق گیم پس قابل تجربه خواهند بود. این یعنی بازی‌هایی نظیر Halo Infinite ،Forza Motorsport 8 و Senua's Saga: Hellblade 2 را می‌توانید از روز نخست و بدون نیاز به پرداخت هزینه گزاف ۶۰ دلاری تجربه کنید. اما کار همینجا به پایان نمی‌رسد و با گذشت هر روز، مایکروسافت به بهبود سرویس گیم‌پس می‌پردازد. برای مثال همین چند وقت پیش روند اخیر شرکت بتسدا از سوی مایکروسافت نهایی شد و شاهد عرضه انبوهی از بازی‌های بتسدا (مانند سری دووم، ولفنشتاین، فال‌آوت و The Evil Within) روی سرویس گیم پس بودیم. به صورت مشابه، مایکروسافت چند ماه پیش با الکترونیک آرتز وارد همکاری شد و تمام بازی‌های سرویس Origin Acces را به سرویس خود آورد. این یعنی اکثر بازی‌های چند سال اخیر الکترونیک آرتز را هم می‌توان در گیم پس یافت. شایعات از این حکایت دارند که یوبیسافت هم بزودی دست به شراکتی مشابه با مایکروسافت خواهد زد و شاهد عرضه بازی‌های کمپانی‌ فرانسوی روی هم سرویس ایکس باکس گیم پس خواهیم بود. تمام این‌ها در ازای قیمت ناچیز ماهانه ۱۰ دلار. پرطرفدارترین کنسول‌های بازی را ببینید [see_also]34040[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید