معرفی ۵ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

معرفی ۵ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع
راهنمای مطالعه

    در این مقاله به بررسی بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن فاکتور رشد سریع، نگهداری آسان و قیمت مناسب، گیاه دلخواهتان را انتخاب کنید.

    بسیاری از افراد تمایل دارند تا خودشان شاهد رشد گیاهی که می‌خرند باشند و به اصطلاح گیاه را خودشان بزرگ کنند و پرورش دهند. در همین راستا نیز گیاهانی وجود دارند که از رشد سریع و خوبی برخوردارند و می‌توانند در عرض چند هفته، چنان رشد سریعی داشته باشند که این افراد را به خواسته‌شان برساند.

    از طرفی عده‌ای دیگر ممکن است به نازگی به مکانی نقل کرده یا به هر دلیلی به دنبال خرید گل و گیاه با رشد سریع باشند. اگر شما هم جزو این دسته هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی چند مورد از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع بپردازیم.

    بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

    گیاه برگ انجیری

    گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

    گیاه برگ انجیری یکی از مهم‌ترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است. این گیاه که برگ‌های چرمی و براق بسیار زیبایی دارد، متعلق به جنگل‌های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است و در ایران نیز بعضی از گونه های آن وجود دارند.

    این گیاه که برگ‌هایش با بریدگی‌ها و شکاف‌های متفاوتی تزیین شده، رشد سریع‌تری به نسبت بسیاری از گیاهان آپارتمانی دارد. نور ایده‌آل برای گیاه برگ انجیری، نور غیرمستقیم و نیمه سایه است؛ زیرا آفتاب باعث سوختن برگ‌هایش می‌شود.

    [related]35284[/related]

    همچنین اگر نور کافی به این گیاه نرسد، برگ‌هایی بی‌رنگ خواهید داشت. به طور کلی و از لحاظ نوردهی، پنجره‌های شمالی آپارتمان، مکان بسیار مناسبی برای قرار دادن گیاه برگ انجیری است.

    برای آبیاری گیاه برگ‌انجیری نیز دقت کنید که در فاصله‌ بین دو آبیاری، چند سانتی‌متر از خاک این گیاه خشک شده باشد. همچنین برای تامین رطوبت گیاه بهترین روش ایجاد جزیره است. یعنی باید زیر گلدانی خود را از سنگ ریزه پر کرده و سپس آن را پر از آب کنید، به طوری که آب با گلدان تماس نداشته باشد.

    مشاهده تصاویر و قیمت گیاه برگ انجیری

    گیاه پوتوس (پیچک شیطان)

    گیاه آپارتمانی پوتوس

    گیاه پوتوس که به پیچک شیطان نیز معروف است، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است. این گیاه که قیمت مناسبی نیز دارد، متعلق به جنگل‌های جزایر سلیمان است و به سادگی و بدون توجه چندانی، می‌تواند سریع‌ترین و بیشترین رشد را داشته باشد. پتوس همچنین به دلیل نگه‌داری ساده خود، گیاه بسیار مناسبی برای مبتدی‌ها محسوب می‌شود.

    رونده بودن این گیاه، یکی دیگر از دلایل جذابیت آن است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید بعد از بلند شدن ساقه‌ها و رویش برگ‌های زیاد پتوس، مسیری را برای رشد آن مشخص کنید. پوتوس همچنین نقش مهمی در تصفیه هوا ایفا می‌کند. این گیاه رطوبت جو را نیز افزایش می‌دهد و دی‌اکسید‌کربن را با اکسیژن جایگزین می‌کند.

    پوتوس در محیط آپارتمان، به نور غیرمستقیمی که از یک مانع مانند پرده عبور می‌کند، علاقه‌مند است. همچنین بعضی از گونه‌های پوتوس در نبود نور کافی خورشید یا لامپ رشد گیاه رنگ خود را از دست می‌دهند و به پوتوس سیاه تبدیل می‌شوند.  همچنین در نظر داشته باشید که پوتوس علاقه‌ای به خاک همیشه مرطوب ندارد؛ زیرا باعث پوسیدگی ریشه‌های آن می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گیاه پوتوس

    گیاه دیفن

    گیاهان آپارتمانی با رشد سریع - گیاه دیفن

    گیاه دیفن باخیا با برگ‌های پهن و کشیده و نوار زرد رنگ خود در حاشیه، یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است. این گیاه حتی تا دو متر نیز می‌تواند رشد کند. نام دیگر این گیاه، عصای بی‌عقلی است  دیفن باخیا عضوی از خانواده بزرگ گیاهان Araceae است و عاشق رطوبت است.

    این گیاه که به بخش‌های جنوبی و مرکزی آمریکا تعلق دارد، یک تصفیه‌کننده خوب هوا نیز محسوب می‌شود. دیفن باخیا در فضایی تقریبا نورانی همراه با کمی سایه به خوبی رشد می‌کند. ولی نگه‌داری آن در نور مستقیم خورشید نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. آبیاری این گیاه باید زمانی انجام شود که گیاه کاملا خشکی را احساس کرده باشد. دیفن باخیا همچنین عاشق محیط‌های گرم و مرطوب است.

    علت علاقه به محیط گرم و مربوط این است که هوای سرد باعث آسیب‌دیدگی دیفن و ریختن برگ‌های آن می‌شود. همچنین گیاه دیفن برای رشد خود به محیط مرطوب نیاز دارد.

    پس در کنار این گیاه همواره یک اسپری آب یا دستگاه بخور قرار دهید. به خاطر داشته باشید که گیاه دیفن را به هیچ وسایل گرمایشی نزدیک نکنید زیرا گیاه از بین می‌رود. به علت سمی بودن دیفن، برای دست زدن به برگ‌های آن از دستکش استفاده کنید یا سریع دستانتان را بشورید.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گیاه دیفن

    گیاه گندمی (عنکبوتی)

    گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

    یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع ، گیاه گندمی یا عنکبوتی است. برگ‌های نازک و افشانی این گیاه علت گندمی نامیدن آن است و ظاهر آن که اندکی شبیه عنکبوت است نیز، علت عنکبوتی خطاب شدنش است. گیاه گندمی برای محیط‌های آپارتمانی بسیار مناسب است؛ زیرا هم سریع رشد می‌کند و هم گیاه بسیار کم توقعی است.

    این گیاه را بخاطر برگ‌های بلند و خمیده‌ مانندش می‌توان در گلدان‌های آویز هم قرار داد. ارتفاع گیاه گندمی، چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر است؛ بااین‌حال برگ‌های این گیاه می‌تواند حتی تا یک متر نیز رشد کند. گندمی در دو نوع ابلق و سبز به فروش می‌رسد. بهترین شرایط نوری برای این گیاه، نور غیرمستقیم است.

    [related]26753[/related]

    به علت آفت‌خیز بودن این گیاه بهتر است که خاک سطح آن را هر چند هفته یکبار تعویض کرد. گندمی در بسیاری از دماها به شدت مقاوم است و حتی تا صفر درجه نیز دوام می‌آورد. برای آبیاری لازم است که خاک آن حتما خشک باشد. همچنین در تابستان‌ها که درجه حرارت بیش از ۱۵ درجه سانتی‌گراد است، بهتر است غبارپاشی روی گیاه انجام شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت گیاه گندمی

    گیاه کراسولا درختی (یشمی)

    گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

    گیاه کراسولا درختی، برای آن دسته افرادی که به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستند، یک گزینه بسیار مناسب است. این گیاه از بهترین گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است و به سرعت از یک گیاه کوچک تبدیل به گیاهی بالغ می‌شود.

    کراسولا درختی به دلیل داشتن برگ‌های گوشتی و نگهداری آب، چندان به آبیاری نیاز ندارد. این گیاه به خشکی عادت داشته و به نور زیاد و دمای بالا علاقه دارد. کراسولا نیز از گیاهات آفت‌خیز است و لازم است که با برخی اسپری‌های آفت کش یا پنبه آغشته به الکل به مبارزه با آفت‌های آن پرداخت.

    رنگ برگ در گیاه کراسولا درختی، معمولا سبز یشمی است و به همین خاطر آنرا گیاه یشمی نیز می‌نامند. همچنین در بعضی از مواقع با تغییر شرایط نوری و وجود نور مستقیم آفتاب، در برگ برخی از کراسولاها نشانه‌هایی از رنگ قرمز به وجود می‌آید. بعضی از انواع کراسولا نیز رنگ‌های سبز دریایی و زرد دارند؛ بااین‌حال رنگ غالب این گیاه، سبز یشمی است.

    مشاهده تصاویر و قیمت انواع گیاه کراسولا

    در آخر

    در این مطلب ۵ مدل از بهترین گیاهان با رشد سریع را معرفی کردیم که در عین جذابیت از ظاهر و شرایط نگهداری مختلفی برخوردار هستند. در صورتی که گیاهان دارای شکوفه و گل را ترجیح می‌دهید می‌توانید با ۵ مدل از آنها در مطلب بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار آشنا شوید اما اگر قیمت برایتان اولویت دارد سری به بهترین گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و ارزان‌قیمت بزنید. [see_also]15281[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید