۵ دلیل رضایت کاربران از خرید گلکسی A72

۵ دلیل رضایت کاربران از خرید گلکسی A72
راهنمای مطالعه

    گلکسی A72 به عنوان جدیدترین میان‌رده سامسونگ با طراحی چشم‌نواز، دوربین با کیفیت و نمایشگر سوپر امولد با نرخ رفرش ۹۰ هرتز طرفداران گوشی‌های سامسونگ را حسابی غافلگیر کرده و باعث شده بسیاری به خرید گلکسی A72 ترغیب شوند.

    سامسونگ در سال ۲۰۲۰ گوشی گلکسی A71 را روانه بازار کرد. عملکرد این گوشی میان رده به قدری خوب بود و مورد استقبال کاربران قرار گرفت که یک سال بعد جانشین آن یعنی گلکسی A72 با پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل روانه بازار شده است.

    نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین‌های قدرتمند از جمله پیشرفت‌هایی است که گلکسی A72 نسبت به نسل قبل خود تجربه کرده است. همچنین علاوه بر بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری، طراحی آن نیز دستخوش تغییرات زیادی شده که این گوشی را نسبت به نسل گذشته زیباتر می‌کند.

    هر چند از لحاظ پردازشی برای گلکسی A72 بهینه‌سازی زیادی در نظر گرفته نشده اما همچنان می‌توان روی قابلیت‌های این گوشی میان‌رده حساب ویژه‌ای باز کرد. در ادامه برخی نقاط مثبت این گوشی را برای شما عنوان کرده‌ایم که باعث شده بسیاری به خرید گلکسی A72 ترغیب شوند. پیش از از آن اما بهتر است نگاهی به مشخصات اصلی این موبایل بیندازیم.

    مشخصات گلکسی A72

    [table id=546 /]

    مشاهده تصاویر و قیمت گلکسی A72

    یکی از بهترین دوربین‌ها در بین میان‌رده‌ها

    گلکسی A72

    قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که گوشی گلکسی A72 یک میان‌رده است اما نسبت به سایر میان‌رده‌ها دوربین این گوشی حرف زیادی برای گفتن دارد. ماژول دوربین چهارگانه این گوشی هم‌رنگ قاب پشت است و با آن یکپارچه شده؛ بنابراین علاوه بر ظاهر جذاب باعث می‌شود برآمدگی ماژول زیاد مشخص نباشد.

    دوربین واید ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A72 به لرزشگیر اپتیکال مجهز است بنابراین در محیط‌های تاریک نیز بدون هیچ مشکلی می‌توان تصاویر با کیفیت گرفت.

    دوربین اصلی گلکسی A72 در میان سایر میان‌رده‌ها بسیار قدرتمند ظاهر شده و کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این گوشی از لحاظ ثبت جزییات، غنای رنگ‌ها و محدوده داینامیک در سطح بسیار بالایی قرار دارند به گونه‌ای که بعید است هیچ میان‌رده دیگری در این سطح ظاهر شود. 

    از نظر فیلم‌برداری دوربین گلکسی A72 به شما امکان ثبت ویدیو‌های 4K با نرخ ۳۰ فریم و 1080p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را می‌دهد.

    همچنین با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی می‌توان تصاویر با کیفیت و جزئیات خوبی ثبت کرد و حتی در محیط‌های تاریک نیز می‌توان از قابلیت نایت‌مود در دوربین سلفی استفاده کرد.

    نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی

    خرید گلکسی A72 نمایشگر

    بی‌شک بزرگترین تغییر گلکسی A72 برخورداری از نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتز است. سامسونگ پیش از این برای سری گلکسی A از پنل‌های امولد با کیفیت بالا استفاده می‎‌کرد اما امسال تقریبا برای گوشی‌های میان‌رده خود از همان نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار استفاده کرده است.

    نمایشگر ۶.۷ اینچی گلکسی A72 رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین حتی در زیر نور شدید خورشید نیز مشکلی برای کار کردن با گوشی خود نخواهید داشت. همچنین صفحه امولد گوشی رنگ‌ها را بسیار زنده نشان می‌دهد.

    علاوه بر این نرخ تازه‌سازی نمایشگر هم از ۶۰ به ۹۰ هرتز رسیده که باعث نمایش روانتر محتوا می‌شود. سرعت تازه‌سازی بالا گلکسی A72 روی تمام کار‌هایی که با گوشی خود قرار است انجام دهید تاثیرگذار خواهد بود و اگر قبلا از یک گوشی معمولی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کردید، تغییرات نمایشگر این گوشی را دوست خواهید داشت.

    نمایشگر گلکسی A72 توسط لایه‌ای از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و در بالا و پایین آن حاشیه‌های نازکی دیده می‌شود.

    سرعت شارژ بالا

    خرید گلکسی A72

    سامسونگ برای گلکسی A72 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته و ظرفیت آن را نسبت به نسل قبل ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر کرده است. باتری گوشی به بهترین نحو ممکن نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف می‌کند و حتی با تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر روی ۹۰ هرتز، می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید.

    این گوشی از نظر سرعت شارژ هم شرایط مطلوبی دارد و از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری، شارژ کامل باتری کمی بیشتر از ۹۰ دقیقه زمان خواهد برد.

    گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

    خرید گلکسی A72

    پیشرفت قابل توجهی که امسال با عرضه گوشی گلکسی A72 شاهد آن‌ هستیم، گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب است که در نسل قبل این گوشی وجود نداشت. با این وجود می‌توانید گوشی خود را به استخر ببرید زیرا این گواهی اطمینان می‌دهد که گوشی شما تا ۳۰ دقیقه در عمق حدود یک متری در برابر نفوذ آب مقاومت خواهد کرد.

    سامسونگ برای اولین بار در یکی از گوشی‌های سری A خود از این گواهی استفاده کرده  اما اگر این گوشی را خریده‌اید بهتر است دست به آزمایش این قابلیت نزنید.

    دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی

    گلکسی A72

    پیش از این، استفاده از دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی در گوشی میان‌رده توسط سامسونگ دیده نشده بود اما غول فناوری کره‌ای برای اولین بار با گوشی گلکسی A72 یک موبایل میان‌رده را به دوربین تله‌فوتو مجهز کرده است. طبق گفته سامسونگ این دوربین تله‌فوتو همان سنسوری ‌است که در گلکسی S20 FE دیده می‌شود.

    دوربین تله‌فوتو گلکسی A72 می‌تواند تا ۳برابر زوم بدون افت کیفیت و تا ۳۰ برابر بزرگنمایی دیجیتال داشته باشد که نسبت به نسل قبل به مراتب بهتر است. این دوربین در ثبت با کیفیت تصاویر پرتره هم تاثیر زیادی دارد بنابراین اگر اهل عکاسی با موبایل هستید خرید گلکسی A72 می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

    جمع بندی دلایل خرید گلکسی A72

    گلکسی A72 و گلکسی A52 که تقریبا همزمان راهی بازار شدند در حال حاضر از ارزشمندترین گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شوند و تقریبا در بازه قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان بخش عمده‌ای از نیاز کاربران را برطرف خواهند کرد. از دلایلی که باعث شده بسیاری به خرید گلکسی A72 ترغیب شوند می‌توان به نمایشگر سوپرامولد با نرخ رفرش ۹۰ هرتز، دوربین اصلی قدرتمند با لنز تله‌فوتو، شارژ سریع ۲۵ واتی و طراحی چشم‌نواز و مدرن اشاره کرد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید