۶ دلیل رضایت کاربران از خرید گلکسی A52

۶ دلیل رضایت کاربران از خرید گلکسی A52
راهنمای مطالعه

    خرید گلکسی A52 این روزها به یکی از گزینه‌های اصلی برای کاربرانی تبدیل شده که به دنبال میان‌رده‌ای با دوربین و نمایشگر قدرتمند هستند.

    گلکسی A52 میراث‌دار یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ یعنی گلکسی A51 است و نسبت به آن بهینه‌سازی‌های متعددی را تجربه کرده. این بهینه‌سازی‌ها همه بخش‌های گوشی از جمله نمایشگر با کیفیت‌تر، پردازنده قوی‌تر و دوربین‌ بهتر را شامل می‌شود.

    گلکسی A52 جدای از بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری از نظر نرم‌افزاری هم آنقدر بهبود پیدا کرده که تا سال‌ها نیازی به تغییر آن ندارید. این موارد باعث شده در  مدت کوتاهی که از عرضه این گوشی سپری شده بسیاری سراغ خرید گلکسی A52 رفته و از میان‌رده جدید ابرار رضایت کنند.

    در ادامه مزایایی که باعث شده کاربران از خرید گلکسی A52 رضایت داشته باشند را بررسی کرده‌ایم اما قبل از آن اجازه دهید نگاهی به مشخصات این موبایل داشته باشیم.

    مشخصات گلکسی A52

    [table id=538 /]

    طراحی چشم‌نواز

    خرید گلکسی A52

    سامسونگ در مدل‌های گلکسی A52 و A72 دست به تغییراتی عمده‌ای زده که تمرکز اصلی آن روی پنل پشتی است. در مدل‌های جدید بر خلاف نسل قبل دیگر خبری از پنل‌های پشتی براق، شیشه‌ای و رنگارنگ نیست و اینبار شاهد پنلی ساده و مات هستیم که بسیار چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.

    بدنه پشتی گلکسی A52 تقریبا از سری پرچمدار نوت ۲۰ الهام گرفته شده و کاملا مسطح است. برآمدگی مشهود دوربین در مدل قبلی هم جای خود را به ماژولی داده که با بدنه یکپارچه‌تر است و بسیار بهتر از گوشی‌هایی مثل ردمی نوت 9S به نظر می‌رسد.

    مزایای این گوشی تنها به طراحی محدود نمی‌شود و از نظر دوام و مقاومت هم شرایط بسیار خوبی دارد. نمایشگر گوشی توسط لایه گوریلا گلس ۵ محافظ می‌شود و پشتیبانی از استاندارد IP67 هم بدین معنی است که گلکسی A52 تا نیم ساعت در عمق یک متری در برابر نفوذ آب مقاومت خواهد کرد. فراموش نکنید این گوشی یکی از معدود موبایل‌های میان‌رده برخوردار از استاندارد IP67 است.

    [related]33494[/related]

    نمایشگر با نرخ رفرش ۹۰ هرتز

    خرید گلکسی A52

    صفحه نمایش همیشه یکی از نقاط قوت میان‌رده‌های سامسونگ بوده اما گلکسی A52 حتی از مدل‌های قبلی هم بهتر است. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری سراغ خرید گلکسی A52 بروند صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپرامولدی است که از وضوح مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برخوردار است.

    مزیت اصلی این نمایشگر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی است که باعث می‌شود گردش بین منوها و نمایش محتوا بسیار روان‌تر صورت بگیرد. علاوه بر این نسخه 5G گلکسی A52 دارای نمایشگری با نرخ رفرش ‍۱۲۰ هرتز است که تجربه‌ای دلپذیر و در حد گوشی‌های گیمینگ را برای کاربران فراهم می‌سازد.

    از طرف دیگر سطح روشنایی ۸۰۰ نیتی هم از گوشی‌های هم‌سطح تا حد قابل توجهی بالاتر است و به شما اجازه می‌دهد محتوا را به آسانی حتی در برابر نور مستقیم خورشید هم مشاهده کنید.

    دوربین اصلی قدرتمند

    قیمت گلکسی A52

    گلکسی A51 به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز بود اما این گوشی میزبان دوربین چهارگانه‌ای است که نقش اصلی آنرا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی ایفا می‌کند. این دوربین جدای از تعداد پیکسل‌ها به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و لرزش‌های ناخواسته دست را به خوبی حذف می‌کند.

    در تصاویری که طی روز با این گوشی ثبت شده‌اند سطح جزییات، محدوده پویا و غنای رنگ‌ها بسیار مطلوب است تا حدی که در این رده قیمتی بعید است گوشی دیگری عملکردی مشابه ارائه کند.

    سامسونگ برای حفظ این عملکرد در شب یا محیط‌های با نور محدود هر دو دوربین واید ۶۴ مگاپیکسلی و التراواید را به نایت مود یا حالت عکاسی در شب مجهز کرده و از این نظر هم کاربران از خرید گلکسی A52 ابزار رضایت کرده‌اند.

    از نظر فیلمبرداری نیز دوربین اصلی امکان ثبت فیلم‌های 4K با نرخ‌ ۳۰ فریم در ثانیه یا 1080p با نرخ ۶۰ فریم را به شما می‌دهد.

    سامسونگ به خوبی می‌داند که یکی از دلایل استقبال از گلکسی A51 دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بود و از اینرو همان دوربین را به مدل جدید هم آورده است.  نکته جالب توجه اینجاست که دوربین سلفی گلکسی A52 از حالت نایت مود برای عکاسی در شب، HDR و فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌کند.

    سخت افزار مطلوب

    خرید گلکسی A52

    یکی از نقاط ضعف گلکسی A51 نسبت به رقبای همرده پردازنده نه چندان قوی اگزینوس ۹۶۱۱ بود و سامسونگ در مدل جدید با کنار گذاشتن آن از پردازنده اسنپدراگون 720G استفاده کرده که بر اساس بنچمارک‌ها حدود ۳۵ درصد فوی‌تر است.

    هرچند در این رده قیمتی پردازنده‌های بهتری هم پیدا می‌شود اما این تراشه به آسانی قادر به اجرای بازی‌های محبوبی مثل کال‌او‌دیوتی و آسفالت است.

    نسخه 5G گلکسی A52 نیز به پردازنده اسنپدراگون 750G مجهز شده که توان بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

    از نظر پیکربندی حافظه گلکسی A52 در نسخه‌های مختلفی روانه بازار شده که در قوی‌ترین نسخه شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که سنگین‌ترین برنامه و بازی ها را به سرعت اجرا می‌کند.

    [related]29634[/related]

    اسپیکر استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس

    یکی دیگر از دلایلی که بسیاری را به خرید گلکسی A52 سوق داده تجربه صوتی دلپذیر است. سامسونگ این گوشی را برخلاف مدل قبل به اسپیکرهای استریو مجهز کرده که در لبه پایینی بدنه و حاشیه فوقانی نمایشگر قرار گرفته‌اند.

    این اسپیکرها با پشتیبانی از دالبی اتموس صدای بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند. دیگر مزیت این موبایل از نظر صوتی برخوردار بودن از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است و از اینرو اگر اهل گوش دادن به موزیک یا تماشای فیلم با موبایل هستید، گلکسی A52 گزینه‌ای ایده‌آل برایتان خواهد بود.

    شارژ سریع پر قدرت

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/04/final_6081f89aedba2100a1d3eb43_370786.mp4"][/video]

    شارژدهی دیگر از مواردی که گلکسی A52 را نسبت به نسل قبل در جایگاه بهتری قرار می‌دهد. این گوشی میزبان باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی است که در برخی تست‌ها تا ۲ روز توانسته شارژدهی داشته باشد.

    جدای از شارژدهی خوب این باتری با پشتیبانی از توان ۲۵ واتی به سرعت نیز پر می‌شود. طبق ادعای سامسونگ به لطف این توان بالا باتری در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد پر می‌شود و همانطور که در ویدیوی فوق می‌بینید این ادعا واقعیت دارد و باتری در یک ساعت و ۳ دقیقه کاملا پر می‌شود.

    البته برای دستیابی به این مزیت باید شارژر ۲۵ واتی را جداگانه تهیه کنید چون گوشی همراه با آداپتور ۱۵ میلی‌آمپری به دستتان می‌رسد.

    جمع بندی دلایل خرید گلکسی A52

    گلکسی A52 جدای از بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری نظیر نمایشگر ۹۰ هرتزی سوپرامولد با وضوح چشم‌نواز، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و سخت افزار مطلوب از نظر نرم‌افزاری نیز پشتیبانی چندین ساله سامسونگ را پیش روی خود می‌بیند. خرید گلکسی A52 از ارزان‌ترین فروشنده همین عوامل باعث تبدیل شدن این گوشی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی تا ۱۰ میلیون شده و انتظار می‌رود مثل گلکسی A51 فروش بالایی را تجربه کند. [see_also]28074[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید