۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی پوکو X3

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی پوکو X3
راهنمای مطالعه

    پوکو X3 یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌ها در بازار موبایل است اما مشکلات پوکو X3 مانند بدنه قطور و دوربین‌ ماکرو ناامید کننده می‌تواند شما را از خرید آن منصرف کند.

    شیائومی پوکو X3 که مدت زیادی هم نیست وارد بازار موبایل شده مزایای بسیاری دارد که باعث شده تعداد زیادی به خرید پوکو X3 ترغیب شوند. با این حال نکات دیگری درباره این گوشی وجود دارد که ممکن است مورد پسند تمام کاربران نباشد. در ادامه قصد داریم برخی مشکلات پوکو X3 را برای شما شرح دهیم.

    مشخصات شیائومی پوکو X3

    [table id=556 /]

    ۱. وزن زیاد و مارک بزرگ Poco

    پوکو X3

    یکی از اولین مواردی که ممکن است هنگام کار کردن با گوشی پوکو X3 توجه شما را جلب کند، وزن زیاد و اندازه بزرگ آن است. این گوشی ۲۱۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر است که ممکن است برخی کاربران را در استفاده‌ طولانی‌مدت دچار مشکل کند. همچنین افرادی که عادت دارند گوشی خود را در جیب خود قرار دهند نیز ممکن است با مشکل روبرو شوند.

    هر چند این موضوع به وزن گوشی ارتباطی ندارد و می‌تواند یک مورد کاملا سلیقه‌ای باشد، اما مارک Poco در پشت این دستگاه بسیار بزرگ در نظر گرفته شده که قطعا به مذاق بسیاری از کاربران از جمله افراد میانسال و علاقمندان به طراحی ساده و مینیمالیستی خوش نمی‌آید.

    ۲. کیفیت نه چندان خوب دوربین در محیط‌های تاریک

    عملکرد دوربین اصلی پوکو X3 هر قدر در محیط‌های روشن قابل قبول است در فضای تاریک چنگی به دل نمی‌زند. در محیط‌های کم نور، جزئیات عکس‌های دوربین واید کاهش پیدا می‌کند و حتی نویز عکس‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

    شاید استفاده از حالت نایت مود کمی وضعیت را بهتر کند اما همچنان به نظر می‌رسد دوربین پوکو X3 برای عکسبرداری در محیط‌های تاریک و شب ساخته نشده است.

    [related]36083[/related]

    دوربین اولترا واید نیز به همین ترتیب در محیط‌های تاریک و کم نور عملکرد خوبی ندارد و تصاویر گرفته شده توسط آن جزئیات بسیار کمی دارند و تاریک هستند. همچنین این دوربین از حالت نایت مود پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین تصویربرداری در محیط‌های تاریک با دوربین اولترا واید گوشی پوکو X3 به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

    ۳. مشکلات پوکو X3 در دوربین ماکرو

    مشکلات پوکو X3 برجستگی قابل توجه ماژول دوربین

    پوکو X3 از سنسور دوربین چهارگانه‌ای که دوربین‌های واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج را در خود جای داده بهره می‌برد. به نظر می‌رسد شیائومی از دوربین‌های ماکرو و عمق سنج بیشتر استفاده ابزاری می‌کند تا بتواند روی چهارگانه بودن سنسور گوشی‌های خود مانور دهد، زیرا این دوربین‌ها عملکرد ناامید‌کننده‌ای دارند.

    شاید وجود یک دوربین تله‌فوتو به جای سنسور‌های ماکرو یا عمق‌سنج می‌توانست ایده خلاقانه بهتری از سوی شیائومی باشد. دوربین‌ تله‌فوتو قابلیت‌های کاربردی بسیار بیشتری دارد و همانطور که می‌دانید عملکرد بسیار بهتری نسبت به زوم دیجیتالی دارد. بنابراین در مقایسه با دوربین‌ ماکرو به نظر می‌رسد نیاز کاربران بیشتری را برآورده خواهد کرد.

    ۴. مشکلات مربوط به رابط کاربری

    گوشی پوکو X3 به اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 مجهز است. یکی از مهمترین نکات منفی درباره رابط کاربری MIUI استفاده بسیار زیاد شیائومی از تبلیغات است. هر چند گوشی‌های شیائومی به ارزان بودن معروف هستند اما وجود تبلیغات در اکثر قسمت‌های رابط کاربری گوشی می‌تواند بسیار اذیت‌کننده باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان درباره رابط کاربری MIUI و البته گوشی‌های سری پوکو به آن اشاره کرد، این است که لانچر مربوط به این گوشی‌ها قابلیت غیرفعال کردن App Drawer را ندارد. به هر حال درباره رابط کاربری همه چیز به سلیقه شخصی کاربران مربوط می‌شود اما ممکن است بسیاری از افراد قصد داشته باشند منوی برنامه‌های معمولی را در گوشی پوکو X3 داشته باشند. محبوب‌ترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون را ببینید [see_also]35433[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید