بهترین مانیتورهای میان‌رده در بازار ایران

بهترین مانیتورهای میان‌رده در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۵ مانیتور میان رده و با کیفیت در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که بهترین کارایی را با قیمت مناسب به ارمغان می‌آورند.

    تجربه کاربری از یک سیستم کامپیوتری قدرتمند بدون دسترسی به نمایشگر یا مانیتور مناسب ممکن نیست چون نمایشگر مناسب امکان بهره‌مندی از تجربه بصری باکیفیت از سخت افزار شما را فراهم می‌آورد. این امر برای آن دسته از کاربران که نیاز و عملکرد بالاتری نیز دارند، اهمیت بیشتری دارد.

    اما خرید مانیتور مناسب با وجود انبوهی از اصطلاحات و قابلیت‌هایی که پیش از این در مطلب راهنمای خرید مانیتور برایتان توضیح دادیم، کمی چالش برانگیز است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این اصطلاحات آشنایی ندارید اما اگر در پی خرید مانیتور میان رده هستید با همراه باشید تا شما را با ۵ مدل از بهترین مانیتور میان رده در بازار ایران آشنا کنیم.

    مانتیور میان رده چه ویژگی‌هایی دارد؟

    در این لیست ما به معرفی چند مدل نمایشگر میان رده ای می‌پردازیم که تا حدودی پاسحگوی نیازهای کاربران حرفه‌ای و در راس آن ویرایشگران و گیمرها خواهد بود. این مدل‌ها دقت رنگ و نور بالاتری خواهند داشت که آن را مناسب ویرایش تصویر و فعالیت‌های گرافیکی خواهد کرد.

    بهترین مدل‌های مانیتور میان رده به طبع از پنل‌های پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های اقتصادی بهره می‌برند. دقت رنگ و نور قابل توجه، کنتراست قابل تنظیم و نرخ تازه سازی بالاتر از ویژگی‌های این مدل‌ها است. همچنین مدل‌های میان‌رده مجهز به پورت‌های بیشتری بود و به طور معمول از خروجی صدا و یا اسپیکر داخلی نیز پشتیبانی می‌کنند.

    اگر به دنبال مانیتوری با قیمت پایین‌تر هستید مطلب راهنمای خرید بهترین مانیتور ارزان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    ۱.مانیتور ایسوس مدل PA248QV

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۴.۱ اینچ
    • رزولوشن: ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (WUXGA)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۷۵ هرتز

    مانیتور ایسوس مدل PA248QV 

    ایسوس (ASUS) از خوشنام‌ترین تولید کنندگان مانیتورهای خانگی، اداری و گیمینگ است که گزینه‌های قابل تامل بسیاری را در بازار میان‌رده عرضه می‌کند. سری ProArt ایسوس از جمله مانیتورهایی است که این برند با هدف تامین نیازهای کاربران نرم افزارهای ویرایش تصویر و فعالان حوزه گرافیک، توسعه داده است.

    دقت، درخشندگی و زنده بودن رنگ‌ها در این مانیتور توانایی رقابت با مدل‌های بالا رده را داشته و از بهترین گزینه‌های قابل تهیه در رنج قیمت مانیتور تا ۱۰ میلیون تومان در بازار ایران است.

    این مانیتور مجهز به تکنولوژی Trace Free است که از پارگی تصویر و همچنین سایه افتادن جلوگیری می‌کند. همچنین این مدل از استاندارد Low Blue Light بهره برده و از چشم در برابر پرتوهای آسیب‌زا محافظت می‌کند. بنابراین تهیه این مانیتور میان رده برای آن دسته از کاربران که مدت زمان زیادی پشت کامپیوترند، انتخاب مناسبی است.

    مدل PA248QV ایسوس از یک پورت VGA، یک پورت HDMI و چهار پورت USB و یک خروجی هدفون برخوردار است. این مدل همچنین از دو اسپیکر استریو دو واتی (2Wx2) در طرفین بدنه فلزی خود بهره می‌برد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    [related]37269[/related]

    ۲.مانیتور بنکیو مدل XL2411K

    • نوع پنل: TN
    • سایز صفحه نمایش: ۲۴ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۴۴ هرتز

    مانیتور بنکیو مدل XL2411K

    بنکیو (BenQ) از مشهورترین تولید کنندگان مانتیور و در راس آن مانیتورهای گیمینگ است. این برند خوشنام مدل‌های مختلف مانیتور میان رده را با پنل‌های TN اختصاصی گیمینگ عرضه می‌کند.

    این مدل‌ها به واسطه‌ی طراحی اختصاصی با سرعت پاسخگویی بی‌نظیر یک میلی ثانیه و نرخ تازه سازی تصویر بالای ۱۴۴ هرتزی از برترین گزینه‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای هستند.

    نمایشگر XL2411K با کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس سازگاری کامل دارد و برای گیمرها از بهترین گزینه‌ها است.

    برعکس سایر مانیتورها با پنل‌های TN این مدل از بنکیو کیفیت تصویر و رنگ قابل قبولی نیز دارد. این امر به واسطه وجود تکنولوژی‌های اختصاصی Color Vibrance و Color Vibrance در مانیتورهای بنکیو حاصل می‌شود که تصویری درخشان و زنده با رنگ مشکی طبیعی ایجاد می‌کند.

    از این رو می‌توان از این مانیتور به منظور وب گردی، فعالیت‌های روزمره، کار با نرم افزارها و غیره نیز از آن استفاده کرد. اما قطعا XL2411K در این رنج قیمت بهترین گزینه برای ویرایشگران تصویر نخواهد بود.

    این مانیتور از بدنه و پایه فلزی سبک ساخته شده که به شما اجازه تنظیم ارتفاع دلخواه را می‌دهد. روی این بدنه یک پورت VGA، یک پورت HDMI و یک DVI تعبیه شده که نیازهای همه طیف کاربران را برطرف می‌نماید. همچنین این مدل از یک جک ورودی هدفون نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این پشت بدنه این مانیتور دکمه‌هایی تعبیه شده که به شما قابلیت کنترل روشنایی، کنتراست و غیره را می‌دهد.

    ۳. مانیتور ایسوس مدل VG24VQ

    • نوع پنل: VA
    • سایز صفحه نمایش: ۲۳.۶ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۴۴ هرتز

    مانیتور ایسوس مدل VG24VQ

    نمایشگر VG24VQ از مدل‌های محبوب برند ایسوس است که با پنل‌های VA تولید شده. پنل‌های VA از نرخ کنتراست بالا و دقت رنگ بهتری نسبت به TNها برخوردارند. اما در مقابل به طور معمول سرعت پاسخگویی مناسبی ندارند که در این مدل نیز این مشکل به واسطه سرعت پاسخگویی فوق العاده یک میلی ثانیه‌ای کاملا حل شده است.

    در مجموع ویژگی‌های این مدل با پنل VA در کنار تکنولوژی‌های انحصاری ایسوس از جمله Flicker-free و Low Blue Light آن را به انتخابی ایده آل برای کاربران خانگی، اداری، گیمینگ و ویرایش نه چندان حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

    این مانیتور میان رده ایسوس با بدنه فلزی، ظاهر مدرن و پایه‌ قابل تنظیم با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه طراحی شده است. در قسمت پشتی این دو عدد پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و یک D-Sub تعبیه شده است تا امکان اتصال به هر نوع پلتفرم معمولی را برای شما فراهم آورد.

    این مانیتور به یک خروجی صدا نیز مجهز است که به شما قابلیت اتصال میکروفن و یا هدست را می‌دهد. علاوه بر این در دو گوشه‌ی این مانیتور دو اسپیکر دو واتی تعبیه شده است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    ۴.مانیتور بنکیو مدل GW2780

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۷۵ هرتز

    مانیتور بنکیو مدل GW2780T

    نمایشگر میان رده دیگری که از بنکیو معرفی می‌کنیم GW2780 با پنل مدرن IPS است. این مدل پنلی درخشان، شفاف و با رنگ‌هایی طبیعی دارد که از آن گزینه‌ای مناسب برای ویرایش تصویر، تماشای فیلم و فعالیت‌های معمول خانگی و اداری می‌سازد. اما بایستی توجه داشت که زمان پاسخ گویی بالای این مدل آن را به گزینه‌ای نه چندان مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند.

    بنکیو GW2780 با پنل IPS محتوا را درخشان، شفاف و با رنگ‌های طبیعی به تصویر می‌کشد و برای تدوین، ادیت ویدیو و تماشای فیلم ایده‌آل است.

    همچنین مانیتور فوق مجهز به گواهینامه TUV Rheinland Low Blue Light است. این عبارت به فیلتر نورهای آبی با طول موج کوتاه، که برای چشم مضر هستند اشاره دارد. در نتیجه مانیتور مذکور انتخابی مناسب برای کاربرانی است که برای مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار می‌کنند.

    نمایشگر میان رده بنکیو GW2780 از بدنه فلزی و یک پایه ثابت بسیار سبک ساخته شده است. روی بدنه این مانیتور یک پورت HDMI، یک پورت DisplayPort، یک D-Sub و خروجی هدفون تعبیه شده است تا امکان اتصال به هر نوع پلتفرم معمولی را برای کاربر فراهم آورد. در نهایت باید به بلندگوی متوسط در طرفین نمایشگر اشاره کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    [related]36852[/related]

    ۵. مانیتور سامسونگ مدل LC27R500FH-M

    • نوع پنل: VA
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۴ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27R500FH-M سایز 27 اینچ

    در انتها نوبت به مانیتور میان رده سامسونگ می‌رسد. مانیتور LC27R500FH-M با پنل ۲۷ اینچی VA، صفحه خمیده و ظاهری چشم نواز از خوش قیمت‌ترین مدل‌های میان رده است.

    نمایشگر سامسونگ نور پس‌زمینه را بهتر از پانل‌های IPS مسدود می‌کند، تا ضمن به حداقل رساندن برون‌رفت نور، رنگ مشکی غنی‌تر و یکپارچه‌تری را در سرتاسر مانیتور به نمایش بگذارد. در نتیجه تصویری طبیعی‌تر و بسیار درخشان‌تر از بسیاری از مدل‌های هم رده ارائه می‌دهد.

    از این رو این مدل انتخابی مناسب برای تماشای فیلم، ویرایش تصویر و غیره است. همچنین این مدل به واسطه‌ی تکنولوژی AMD FreeSync از پارگی تصویر جلوگیری می‌کند. در نتیجه تجربه‌ای روان از گیمینگ نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    مانیتور سامسونگ LC27R500FH-M از فناوری فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم، eco-saving برای کنترل مصرف، پایدار ساز تصویر، اتصالات معمول و غیره نیز بهره می‌برد. این ویژگی‌ها در کنار پنل‌های اختصاصی VA سامسونگ از این مدل یک مانیتور کارآمد برای همه کاربران ساخته است.

    جمع‌بندی راهنمای خرید مانیتور میان رده

    در بازار مانیتور میان رده می‌توان گزینه‌های بسیار باکیفیتی به ویژه در مدل‌های گیمینگ یافت. پنل‌های TN مدرن‌تر همراه با تکنولوژی‌های جدید منجر به بالا رفتن ارزش خرید مانیتورهای گیمینگ در این رده شده است. همچنین شما می‌توانید مانیتورهای باکیفیتی با پنل VN نیز در این رده بیابید که می‌تواند انتخابی مناسب و اقتصادی برای کاربران حرفه‌ای باشد. دقت رنگ و نور قابل توجه، شفافیت تصویر، کنتراست قابل تنظیم، نرخ تازه سازی بالاتر و وجود فیلترهای محافظ چشم از جمله مزایای این مدل‌ها نسبت بهترین مانیتورهای اقتصادی است. علاوه بر این بسیاری از مدل‌های مانیتور میان رده مجهز به خروجی‌ها صدا و پورت‌های گوناگونی هستند که از اتصالات دیوایس‌هایی نظیر کنسول‌های گیمینگ به صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. همچنین در بدنه بسیاری از این مدل‌ها اسپیکرهای مستقلی تعبیه شده است تا کاربران را از تهیه سیستم صوتی تا حدی بی‌نیاز می‌نماید. در مجموع می‌توان گفت پیدا کردن مدل‌های مانیتور میان رده با ارزش خرید بالا آسان‌تر بوده و در عمل بسیاری از آن‌ها توانایی رقابت با مدل‌های گران قیمت‌تر دارند. [see_also]34777[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید