مقایسه ۳۶۰ درجه پوکو X3 NFC و X3 پرو

مقایسه ۳۶۰ درجه پوکو X3 NFC و X3 پرو
راهنمای مطالعه

    مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو از شباهت بالای آنها نشان می‌دهد اگر اهل عکاسی یا فیلمبرداری با گوشی باشید پرداخت پول بیشتر برای خرید مدل پرو به معنی دور ریختن پولتان است.

    پوکو X3 NFC و پوکو X3 پرو ۲ گوشی محبوبی هستند که با قابلیت‌های گسترده و قیمت مناسب بازار موبایل ایران را به تسخیر خود درآورده‌اند. نسخه پرو همانطور که از نام آن پیداست مدل بالاتر محسوب می‌شود و به پردازنده‌ای به مراتب کارآمدتر مجهز شده است. در بررسی پوکو X3 پرو دیدیم این پردازنده به آسانی بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا را اجرا می‌کند.

    در ادامه با مقایسه پوکو X3 NFC و پوکو X3 پرو تفاوت‌های این دو مدل را بیشتر توضیح می‌دهیم تا انتخاب مدل مناسب برایتان آسانتر شود.

    طراحی و بدنه

    [video width="1280" height="640" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/06/Getfromyt.com-Poco-X3-Pro-vs-Poco-X3-NFC.mp4"][/video]

    این دو گوشی از نظر ظاهری به حدی به هم شباهت دارند که در نگاه اول تشخیص آنها از هم ناممکن است و حتی می‌توانید اسلات سیم‌کارتشان را با هم عوض کنید. از نظر وزن هم هر دو موبایل ۲۱۵ گرمی هستند که البته کار با آنها برای چند ساعت متمادی را دشوار می‌کند.

    پنل پشتی هر دو پلاستیکی است و روی آن عنوان POCO با درشت‌ترین فونت ممکن چاپ شده تا توجه همه را به خود جلب کند. وسط این پنل هم از لبه بالا تا پایین میزبان نواری با شیارهای مورب است که از لغزنده بودن بدنه کاسته است.

    در واقع تنها راه برای تشخیص این گوشی‌ها از نظر ظاهری متن روی دوربین اصلی است که برای پوکو X3 NFC عدد ۴۸ مگاپیکسل و برای مدل دیگر ۶۴ مگاپیکسل است.

    [table id=626 /]

    مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو: نمایشگر

    نمایشگر هم یکی دیگر از شباهت‌های این دو موبایل است. هر دو مدل به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مچهز شده‌اند که از نرخ تازه‌سازی چشمگیر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

    تنها تفاوتی که در مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو X3 NFC از نظر نمایشگر وجود دارد، لایه محافظ روی آنهاست که برای مدل پرو از نوع گوریلا گلس ۶ و برای مدل ارزانتر گوریلا گلس ۵ است. از اینرو مدل پرو در برابر خط، خش و ضربه مقاومت بالاتری خواهد داشت.

    [table id=624 /]

    سخت افزار

    مقایسه پوکو X3 پرو و X3 NFC

    حالا در مقایسه پوکو X3 پرو و X3 NFC به جایی می‌رسیم که تفاوت اصلی دیده می‌شود. شیائومی مدل پرو را به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز کرده که پوکو ایکس ۳ پرو را به بهترین میان‌رده برای اجرای بازی تبدیل کرده است.

    در مقابل پوکو X3 NFC میزبان تراشه میان رده اسنپدراگون ۷۳۲G است که البته توان اجرای اکثر بازی‌ها را دارد اما با اسنپدراگون ۸۶۰ قابل قیاس نیست. همانطور که در صفحه پردازنده‌های درجه می‌بینیم تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۰ و ۷۳۲جی در بنچمارک انتوتو ۸ به ترتیب امتیازهای ۴۵۰ هزار و ۲۷۷ هزار واحد کسب کرده‌اند.

    از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی هر دو در پیکربندی‌های ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی عرضه شده‌‌اند اما نسخه ارزانتر یک مدل ۶۴ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم نیز دارد. همچنین حافظه پوکو X3 NFC از نوع UFS 2.1 و حافظه نسخه پرو از نوع UFS 3.1 است که سرعت بالاتری دارد.

    [table id=625 /]

    دوربین

    مقایسه پوکو X3 پرو و X3 NFC

    در این بخش از مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو نوبت به دوربین ‌می‌رسد که در این مورد برد با برادر کوچکتر است. هر دو موبایل به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده‌اند که در آن از سنسورهای ماکرو و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی مشابه استفاده شده است.

    تفاوت اصلی در دوربین‌های واید و فوق عریض است که برای پوکو X3 پرو از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید و ۸ مگاپیکسلی التراواید تشکیل شده. نسخه NFC اما از دوربینی بهره می‌برد که شامل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی و ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض است.

    همانطور که در بررسی پوکو X3 پرو دیدیم این تفاوت باعث شده عملکرد دوربین نسخه پرو کمتر از حد انتظار بوده و به پای مدل NFC و گوشی‌های همرده خود نرسد.

    دوربین سلفی این دو گوشی مشابه است و برای آنها از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده شده که قادر به ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم است.

    [table id=627 /]

    باتری و شارژدهی

    هر دو مدل مورد بحث به باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند اما به خاطر تفاوت در نوع تراشه‌ها شارژدهی مختلفی دارند.

    تست‌های صورت گرفته روی این دو گوشی نشان می‌دهد پوکو X3 NFC با یکبار شارژ کامل امکان ۱۷:۰۶ ساعت مرور وب و ۱۴:۰۹ ساعت تماشای ویدیو را به شما می‌دهد.

    با توجه به مجهز شدن X3 پرو به تراشه قدرتمندتر میزان شارژدهی در این گوشی حین تماشای ویدیو کمتر است و از ۱۱:۴۹ ساعت فراتر نمی‌رود. در مورد وبگردی اما تفاوت چندان زیاد نیست و می‌توانید تا ۱۷:۳۰ دقیقه روی شارژدهی حساب کنید.

    از نظر توان شارژ هر دو گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند که در ۳۰ دقیقه، باتری را تا ۶۰ درصد و در یک ساعت تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند.

    [table id=628 /]

    جمع بندی مقایسه پوکو X3 پرو و X3 NFC

    این دو گوشی از نظر ابعاد، وزن و طراحی تقریبا یکسان هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. نمایشگر، ظرفیت باتری و توان شارژ از دیگر شباهت‌های بین این دو گوشی است اصلی‌ترین تفاوت پوکو X3 پرو و X3 NFC استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ در نسخه پرو است که توان پردازش ۶۰ درصد بالاتر را به این گوشی می‌دهد.  در نهایت در مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو باید به استفاده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در نسخه ارازنتر و ۴۸ مگاپیکسلی در مدل پرو اشاره کرد. 

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید