بررسی گلکسی A72 سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی A72 سامسونگ؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی A72 با طراحی چشم‌نواز و مشخصاتی نظیر نمایشگر سوپر امولد با نرخ رفرش ۹۰ هرتز، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، گواهی IP67 و سرعت شارژ بالا در بازار گوشی‌های میان‌رده بسیار موفق ظاهر شده است. در ادامه با بررسی گلکسی A72 همراه درجه باشید.

    خانواده گلکسی A سامسونگ در سال‌های اخیر موفقیت بزرگی برای غول فناوری کره‌ای به دست آورده است. در واقع گوشی‌های این سری بخش بزرگی از فروش سامسونگ را تشکیل می‌دهند. برای رسیدن به چنین سطحی باید ویژگی‌های رقابتی محبوبی نیز به کاربران ارائه کرد و گلکسی A72 سامسونگ دقیقا همان چیزی است ک انتظار می‌رود.

    این موبایل نسبت به نسل قبل خود از نظر نمایشگر، دوربین و باتری ارتقای زیادی را تجربه کرده اما در مواردی نسبت به رقبا حرفی برای گفتن ندارد. در ادامه بررسی گلکسی A72 به این موارد اشاره خواهیم کرد.

    مشخصات عمومی گلکسی A72

    بررسی گلکسی A72

    گلکسی A72 از جمله گوشی‌های جدید سامسونگ محسوب می‌شود و فروردین ماه امسال به صورت رسمی عرضه شده است. سامسونگ گوشی خود را در نسخه‌‌های ۶ و ۸ گیگابایتی و رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی روانه بازار کرده است.

    سیستم عامل گلکسی A72 سامسونگ در زمان نوشتن این بررسی اندروید ۱۱ است و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد. اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1 روی این گوشی اجرا می‌شود.

    قیمت پایه این گوشی که از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند، بسته به پیکربندی حافظه در تابستان بین ۱۳.۵ تا ۱۵ میلیون تومان است.

    گوشی‌های هم‌قیمت یا ارزان‌تر که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند:

    [table id=705 /]

    طراحی؛ ساده و چشم نواز

    بررسی گلکسی A72

    گلکسی A72 از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که بسیار شیک به نظر می‌رسد و سامسونگ با ارائه آن نسل جوان را هدف گرفته است.

    [bs-quote quote="گلکسی A72 برای اولین بار در سری A از استاندارد مقاومت در برابر آب IP67 برخوردار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    طراحی جدید گلکسی A72 بیشتر روی پنل پشتی آن متمرکز شده است و روکش نرم و ابریشمی را شامل می‌شود.

    در این طراحی جدید ماژول دوربین دیگر جزیره‌ای نیست و با بدنه اصلی یکپارچه و ترکیب شده است.

    بدنه گلکسی A72 شامل شیشه یا فلز نیست و قاب پشتی و میانی گوشی از جنس پلاستیک است.

    با این وجود ساختار کلی گوشی بسیار خوب است و استحکام آن احساس می‌شود.

    یکی از نکات منفی وزن نسبتا بالای ۲۰۳ گرمی گوشی است. گوشی‌های هم‌قیمت با وزن کمتر:
    • آیفون SE 2020 با ۱۴۶ گرم 
    • شیائومی Mi 11 لایت با ۱۵۹ گرم
    • گلکسی A52 5G با ۱۸۹ گرم
    • شیائومی Mi 11i با ۱۹۶ گرم
    اختلاف وزن در بسیاری از موارد قابل چشم‌پوشی است اما اگر زمان زیادی گوشی را در دست خود نگه می‌دارید این اختلاف کم هم می‌تواند در بهبود تجربه استفاده و ارگونومی به شما کمک کند.

    [table id=706 /]

    نمایشگر؛ نقطه قوت با نرخ ۹۰ هرتز

    بررسی گلکسی A72

    [bs-quote quote="نمایشگر با روشنایی ۸۰۰ نیت زیر نور خورشید وضوح بسیار خوبی دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    گلکسی A72 از نمایشگر ۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و به همین دلیل اندازه آن نسبت به گلکسی A52 کمی بزرگتر است.

    همچنین نمایشگر این گوشی با ارائه حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت نسبت به نسل گذشته خود روشن‌تر است.

    نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز با وجود استانداردهای امروزی کم و بیش « مقدماتی» محسوب می‌شود و تنها یک مرحله اساسی نسبت به نرخ ۶۰ هرتز بهتر است اما همچنان یک ویژگی قابل توجه محسوب می‌شود.

    [bs-quote quote="نرخ رفرش ۹۰ هرتز باعث نمایش بسیار روان محتوا می‌شود" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    روان بودن تصویر در هنگام اسکرول کردن بسیار مشخص و قابل توجه است. با این وجود در بررسی گلکسی A72 خبری از نرخ تازه‌سازی تطبیقی وجود ندارد و می‌توانید از بین دو گزینه «استاندارد» و «بالا» در صفحه تنظیمات استفاده کنید.

    بسیاری از اپلیکیشن‌ها و مرورگرها در حالت نرخ تازه‌سازی بالا به صورت ۹۰ هرتز اجرا می‌شوند. با این وجود در زمان پخش فیلم بهتر است از نرخ ۶۰ هرتزی استفاده کنید تا شارژ باتری شما سریعا تخلیه نشود.

    نمایشگر گلکسی A72 توسط لایه‌ای از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و در بالا و پایین آن حاشیه‌های نازکی دیده می‌شود.

    گزینه‌های هم‌قیمت با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز:
    • شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو
    • پوکو X3 پرو
    • شیائومی می 10T پرو
    • گلکسی S20 FE

    [table id=707 /]

    [related]39016[/related]

    دوربین؛ عملکرد عادی به زوم اپتیکال

    بررسی گلکسی A72

    یکی از بخش‌هایی که گلکسی A72 نسبت به نسل قبل و A52 در آن برتری زیادی دارد، دوربین است. این گوشی همچنان از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer با دیافراگم بسیار خوب f/۱.۸ بهره می‌برد.

    دوربین اصلی A72 اکنون از فناوری تثبیت کننده تصویر OIS بهره می‌برد که یک ویژگی فوق‌العاده است. پیشرفت دیگر این گوشی بدون شک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسل آن محسوب می‌شود که زوم اپتیکال سه برابر را ارائه و از فناوری OIS نیز پشتیبانی می‌کند.

    [bs-quote quote="دوربین تله‌فوتو گلکسی A72 زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت ارائه می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی تقریبا در سایر دستگاه‌های اخیر سامسونگ دیده می‌شود. همین امر درباره دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل نیز صدق می‌کند.

    دوربین اصلی گلکسی A72 حتی اگر نتایج چشمگیری ارائه نکند، می‌توان از آن به عنوان یک دوربین قابل اعتماد یاد کرد. محدوده دینامیکی تصاویر نسبت به قبل بسیار گسترده‌تر است و رنگ‌های معمولا شاداب به نظر می‌رسند. HDR خودکار نیز تصاویر و به ویژه سایه‌ها را به خوبی روشن می‌کند.

    دوربین اصلی گلکسی A72 برای تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی بهترین نتیجه را ارائه می‌کند، اما می‌توانید تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی نیز بگیرید که در این حالت حجم عکس تا ۱۸ مگابایت بالا رفته و جزییات بیشتری ثبت می‌شوند.

    دوربین اصلی در مکان‌های کم نور نیز تقریبا تصاویر خوبی را به ثبت می‌رساند و کیفیت آن‌ها برای یک میان‌رده بالاتر از حد انتظار است. رنگ‌های به طور کلی خوب دیده می‌شوند و محدوده تصاویر نیز به اندازه کافی وسیع است. علاوه بر حالت خودکار، حالت شب اختصاصی نیز فقط برای دوربین اصلی دستگاه وجود دارد که البته نتایج فوق العاده‌ای را به همراه ندارد.

    پیش از این، استفاده از دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی در گوشی میان‌رده توسط سامسونگ دیده نشده بود اما غول فناوری کره‌ای برای اولین بار با گوشی گلکسی A72 یک موبایل میان‌رده را به دوربین تله‌فوتو مجهز کرده است. طبق گفته سامسونگ دوربین تله‌فوتو همانی است که در گلکسی S20 FE دیده می‌شود.

    [bs-quote quote="دوربین سلفی گلکسی A72 عکس‌های بسیار با کیفیت و جذابی ثبت می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی در شرایط نوری خوب، عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند. هر چند در تصاویر این دوربین کمی نویز دیده می‌شود اما سطح جزئیات و وضوح بسیار خوبی ارائه می‌کند. محدوده دینامیکی تصاویر نسبت به دوربین اصلی مشخصا بهتر نیست اما HDR خودکار بهترین عملکرد خود را در این دوربین نشان می‌دهد.

    با استفاده از دوربین تله‎‌فوتو دستگاه می‌توانید تا ۳۰ برابر بزرگنمایی کنید. البته بزرگنمایی تا ۱۰ برابر قابل استفاده است و با بیشتر شدن این میزان تاثیرات آن نیز روی تصاویر مشخص می‌شود.

    این دوربین همچنین در شرایط کم نور یا شب نتایج خوبی را ارائه می‌کند. جزئیات تصاویر بسیار خوب است و وضوح خوبی نیز ارائه می‌شود. عملکرد دو دوربین دیگر گلکسی A72 تقریبا مشابه سایر گوشی‌های اخیر سامسونگ است.

    حالت پرتره دوربین‌ گلکسی A72 نیز بسیار مطلوب است اما بی‌نقص نیست. در واقع تفکیک سوژه و جلوه تار شدن پس زمینه بسیار خوب انجام می‌شود اما نسبت به گوشی گلکسی A52 شامل ضعف‌هایی می‌شود.

    سامسونگ برای تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی گلکسی A72 نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی ارائه کرده است که به صورت کلی تجربه بسیار خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

    اگر فیلمبرداری برای شما اهمیت زیادی داشته باشد، دوربین دستگاه می‌تواند ویدیوهایی با بیشینه رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و یک لرزشگیر درست و حسابی هم وجود دارد که شکلی روان‌تر به کلیپ‌های شما می‌بخشد.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A72 (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین تله فوتو گلکسی A72 با زوم سه برابر:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39656,39657"]

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی A72:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39658,39659"]

    تصاویر دوربین گلکسی A72 در شب بدون نایت‌مود:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39660,39661"]

    تصاویر دوربین گلکسی A72 در شب با نایت‌مود:

    [gallery columns="2" bgs_gallery_image_size="small" ids="39662,39663"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی A72 در حالت معمولی و پرتره:

    [table id=708 /]

    عملکرد پردازنده؛ ضعیف‌تر نسبت به سایر رقبا

    بررسی گلکسی A72

    این گوشی در بخش دوربین بسیار قدرتمند ظاهر شده اما در بررسی گلکسی A72 عملکرد پردازنده چنگی به دل نمی‌زند. سامسونگ گوشی گلکسی A72 را به پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G مجهز کرده که نسبت به نسل قبل اندکی ضعیف‌تر شده است.

    [bs-quote quote="گلکسی A72 یکی از ضعیف‌ترین پردازنده‌ها را در رده قیمتی خود دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    هر چند ضعیف‌تر شدن پردازنده این گوشی نسبت به نسل قبل آن‌قدری به چشم نمی‌آید اما اگر طرفدار بازی‌های موبایلی هستید و سرعت اجرای برنامه‌ها برای شما مهم است گوشی‌های قدرتمندتر دیگری با پردازند‌های به مراتب قوی‌تر در همین رده قیمتی وجود دارد.

    اسنپدراگون 720G در تست‌های سایت تخصصی نانو ریویو با امتیاز ۴۶ پایین‌تر از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۰ قرار می‌گیرد که به ترتیب در گوشی‌های بسیار ارزانتر شیائومی Mi 10T Pro 5G و پوکو X3 پرو تعبیه شده‌اند.

    همانطور که در صفحه پردازنده‌های درجه می‌بینید، امتیاز این پردازنده حتی نصف پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ که در شیائومی Mi 11i به کار رفته نیست.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:
    • شیائومی Mi 11i
    • شیائومی Mi 10T 5G
    • گلکسی S20 FE 5G
    [table id=709 /]

    پیکربندی حافظه؛ همان گزینه‌های مورد انتظار

    چیپست اسنپدراگون 720G این دستگاه، با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم به دست مشتریان می‌رسد. هرچند ۶ گیگابایت رم نیز برای اجرای سریع برنامه‌ و بازی‌ها کفایت می‌کند اما با توجه به اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت بین نسخه ۶/۱۲۸ با ۸/۲۵۶ حدود یک میلیون تومان است، مدل با حافظه بالاتر را خریداری کنید تا از سرعت بالاتر و حافظه داخلی بیشتر لذت ببرید. [table id=710 /]

    باتری؛ شارژدهی مثال‌زدنی و شارژ سریع

    بررسی گلکسی A72 سامسونگ برای گلکسی A72 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته و ظرفیت آن را نسبت به نسل قبل ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر کرده است. باتری گوشی به بهترین نحو ممکن نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف می‌کند و حتی با نرخ تازه سازی نمایشگر ۹۰ هرتز، می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید. [bs-quote quote="باتری گلکسی A72 با یکبار شارژ تا ۲ روز شارژدهی دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote] برای انجام تست‌ها باتری گوشی از مرور وب با حالت ۹۰ هرتز و پخش ویدیو در با نرخ ۶۰ هرتز استفاده شده که در مجموعه استقامت نهایی آن به ۱۱۷ ساعت رسیده است. از طرف دیگر، اگر تصمیم داشته باشد تمام کارهای خود را با نرخ ۶۰ هرتز انجام دهید، حدود ۱۲۱ ساعت می‌توانید از گوشی استفاده کنید. سرعت شارژ گوشی هم به اندازه کافی خوب است. گلکسی A72 همراه با شارژری ۲۵ واتی به دست‌ شما می‌رسد که ظرف ۳۰ دقیقه، باتری را تا ۵۴ درصد شارژ می‌کند. به همین ترتیب، باتری دستگاه طی تنها ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ درصد می‌رسد. شاید به صورت کلی باتری دستگاه تجربه و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد اما باز هم در این رده‌ قیمتی می‌توان دستگاه‌های بهتری را مثال زد.

    گزینه‌های ارزانتر که سرعت شارژ بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهند: 
    • ردمی نوت ۱۰ پرو
    • پوکو X3 پرو
    • شیائومی Mi 11 لایت

    [table id=711 /]

    امکانات؛ صدای گوش‌نواز با اسپیکر استریو

    بررسی گلکسی A72

    امکانات این گوشی همان چیزهایی است که در موبایل‌های مقرون به صرفه و اقتصادی معمولی می‌یابید. گلکسی A72 یک حسگر اثر انگشت روی لبه کناری دارد و خبری از اسکنر زیر نمایشگر نیست. این سنسور به خوبی کار می‌کند و حتی یک بار هم در تشخیص اثر انگشت شما شکست نمی‌خورد اما سرعت عملکرد آن کمی کند است.

    جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز در قاب پایین دستگاه قرار گرفته است و در کنار آن یک پورت Type-C دیده می‌شود. همچنین اسپیکر استریو دستگاه نیز در پایین دستگاه دیده می‌شود که از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و صدای گوش‌نوازی دارد اما بلندی آن در حد پرچمدارها نیست.

    لبه بالایی دستگاه تقریبا خالی است و فقط شامل یک میکروفون ثانویه برای لغو نویز و خشاب سیم کارت نانو دوگانه می‌شود. همچنین جایگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه microSD مشترک است و تنها یکی از آن‌ها را می‌توان انتخاب کرد.

    [table id=712 /]

    نمرات گلکسی A72

    بررسی گلکسی A72

    گلکسی A72 با پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۲۰G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۶۲۷ و در تست تک هسته‌ای به نمره ۵۳۷ دست پیدا کرده است. گلکسی A72 همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ نیز امتیاز ۲۷۹۳۴۲ را کسب کرده است.

    نمره بنچمارک ۲۷۹ هزار واحدی گلکسی A72 به مراتب کمتر از ۶۹۰ هزار شیائومی Mi 11i و ۵۴۳ هزار گلکسی S20 FE 5G است. 

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب سامسونگ گلکسی A72 خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=713 /]

    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    یکی از بهترین دوربین‌ها در بین میان‌رده‌ها

    همانطور که ابتدای بررسی گلکسی A72 گفتیم این گوشی نسبت به سایر میان‌رده‌ها از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر ظاهر جذاب، عملکرد کلی دوربین و به ویژه دوربین تله‌فوتو تبدیل به یکی از موارد رضایت بخش برای کاربران شده است.

    گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

    پیشرفت قابل توجهی دیگری که در بررسی گلکسی A72 شاهد آن‌ هستیم، گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب است که در نسل قبل این گوشی وجود نداشت. با این وجود می‌توانید گوشی خود را به استخر ببرید زیرا این گواهی اطمینان می‌دهد که گوشی شما تا ۳۰ دقیقه در عمق حدود یک متری در برابر نفوذ آب مقاومت خواهد کرد.

    شارژدهی بالا

    علاوه بر سرعت شارژ مطلوب، باتری گوشی به بهترین نحو ممکن نیاز کاربران را برطرف می‌کند و حتی با تنظیم نرخ تازه سازی نمایشگر روی ۹۰ هرتز، می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید.

    خرید این گوشی از ارزان‌ترین فروشنده

    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند

    بررسی گلکسی A72

    عدم پشتیبانی از شبکه 5G

    هرچند شبکه 5G هنوز به صورت رسمی و گسترده توسعه پیدا نکرده اما پشتیبانی از آن در آینده نزدیک به یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد و اپراتورهای ایرانی و به ویژه ایرانسل گام‌هایی را برای ارائه این شبکه در ایران برداشته است.

    پردازنده ضعیف

    گلکسی A72 بسته به میزان حافظه و رم با قیمتی بین ۱۳.۵ تا ۱۵ میلیون عرضه می‌شود اما در این رده قیمتی به اسنپدراگون 720G مجهز شده که یکی از ضعیفترین پردازنده‌ها در این سطح محسوب می‌شود.

    همین عامل باعث شده امتیاز بنچمارک آنتوتو آن حتی به ۳۰۰ هزار واحد هم نرسد و در سطح گوشی‌های ۶ میلیون تومانی مثل ردمی نوت 10S باشد. این در حالی است که گوشی‌‌های همرده مثل شیائومی Mi 11i، پوکو F3 و گلکسی S20 FE 5G به پردازنده‌های ۲ برابر قوی‌تر مجهز شده‌اند.

    بدنه پلاستیکی

    سامسونگ چند سالی است عادت کرده گوشی‌های میان‌رده خود را با بدنه پلاستیکی عرضه کند. به همین ترتیب هرقدر طراحی گلکسی A72 زیبا و شیک باشد اما با بدنه پلاستیکی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

    البته در بحث طراحی و جنس گوشی همه چیز به علاقه شخصی کاربران بستگی دارد اما بدنه پلاستیکی علاوه بر اینکه حس گوشی‌های گرانقیمت و پریمیوم را منتقل کرده، مقاومت بالایی هم ندارد . همچنین بدنه پلاستیکی گلکسی A72 سامسونگ به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر به راحتی لک می‌شود.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A72 

    خرید گلکسی A72 گلکسی A72 یک گوشی‌ میان‌رده ارزشمند است و در بازه قیمتی بیش از ۱۳ میلیون تومان بخش عمده‌ای از نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد. این گوشی از نظر ظاهری طراحی چشم نواز و شیکی دارد و هر چند پنل شیشه‌ای ندارد اما همچنان حس بسیار خوبی به کاربران منتقل می‌کند. نمایشگر ۹۰ هرتز سوپرامولد، اسپیکر استریو و دوربین با کیفیت از ویژگی‌هایی است که بسیاری را به خرید این میان رده ترغیب می‌کند. از طرف دیگر همانطور که در بررسی گلکسی A72 دیدیم این گوشی از نظر توان پردازش به گرد پای رقبای خود نمی‌رسد بنابراین اگر اهل بازی با موبایل با اجرای اپ‌های سنگین هستید بهتر است دور گلکسی A72 را خط بکشید. همچنین اگر دوربین تله‌فوتو و زوم بدون افت کیفیت برایتان مهم نیست، سراغ گلکسی A52 بروید که قابلیت‌های مشابه را با قیمت کمتر در اختیارتان می‌گذارد. [see_also]39015[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید