بهترین برندهای زعفران در ایران

بهترین برندهای زعفران در ایران
راهنمای مطالعه

    بهترین برند زعفران کدام است؟ اگر شما این سوال برایتان پیش آمده با درجه همراه شوید تا شما را با خواص این گیاه و بهترین مارک زعفران ایران آشنا کنیم.

    زعفران یا طلای سرخ یکی از ادویه‌های پرکابرد و پرخاصیت در صنایع غذایی است که حجم بالایی از آن در ایران تولید شده و به سایر کشورها صادر می‌شود. این گیاه به‌دلیل مراحل کاشت، داشت و برداشت حساس و پرزحمتی که دارد، از قیمت بالایی هم برخوردار است.

    هرچند زعفران ادویه‌ای گران‌قیمت محسوب می‌شود اما اگر با کیفیت و به ویژه از نوع سرگل باشد، مقدار کمی از آن برای حجم زیادی از غذا کافی بوده و تا مدت‌ نه‌چندان کوتاهی کارتان را راه می‌اندازد.

    قبلا در مورد روش تشخیص زعفران اصل برایتان گفته بودیم. در ادامه به بررسی انواع زعفران پرداخته و بهترین برند زعفران در ایران را معرفی می‌کنیم.

    خواص درمانی زعفران

    از کاربردهای زعفران می‌توان به خاصیت آنتی‌اکسیدانی، درمان بی‌خوابی، پیشگیری و درمان انواع سرطان، درمان دیابت، کاهش اشتها و کاهش وزن و دارویی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد. زعفران اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به هضم غذا، تقویت گوارش و معده کمک می‌کند.

    انواع زعفران

    همانطور که می‌دانید زعفران انواع مختلفی دارد که از نظر کیفیت و قیمت با هم تفاوت دارند. انواع زعفران به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود:

    • زعفران دسته: به آن زعفران دختر پیچ هم گفته می‌شود که کلاله و خامه را درکنار هم خشک می‌کنند. این نوع زعفران به‌صورت رشته‌ای است و هیچ قسمتی از آن را جدا نمی‌کنند که عطر به‌خصوصی هم دارد.
    • زعفران سرگل: ممتاز نام دیگر آن است که به قسمت قرمز رنگ و خالص زعفران گفته می‌شود. بهترین عیار زعفران سرگل ۲۷۰ است که از نظر رنگ‌دهی باکیفیت‌ترین محسوب می‌شود.
    • زعفران پوشال: وقتی کلاله زعفران از مقداری پایین‌تر از قسمت قرمز آن جدا شود، یعنی مقداری از قسمت زرد یا نارنجی رنگ رشته نیز به همراه قسمت کلاله  باشد، به آن زعفران پوشال می گویند. این مورد از نظر رنگ‌دهی بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ واحد خواهد بود.
    • زعفران سفید (کنج): به قسمت ریشه سفید رنگ زعفران، سفید یا کنج می‌گویند. پایین‌ترین قسمت گل زعفران محسوب می‌شود که رنگ گل را ندارد اما از عطر آن در غذا استفاده می‌شود.

    بهترین برند زعفران در ایران

    زعفران مصطفوی

    شرکت زعفران مصطفوی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران جهان است. این شرکت علاوه‌بر زعفران، در تهیه محصولات دیگر چون عسل، نبات، هل، نقل و آبنبات، خشکبار و زرشک فعالیت می‌کند. زعفران‌های این شرکت در بسته‌بندی‌های مختلف مثقال و گرم به بازار عرضه شده و با کیفیت بالا باعث شده مصطفوی در فهرست بهترین برند زعفران قرار بگیرد.

    زعفران مصطفوی بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    زعفران مصطفوی

    بسته یک مثقالی زعفران مصطفوی به حدی کیفیت دارد که جزو پرفروش‌ترین محصولات غذایی دیجی‌کالا قرار گرفته و از ۵ ستاره ۴.۴ ستاره از خریدارانش گرفته است. در این محصول از زعفران سرگل استفاده شده و طعم، رنگ و حتی پخش بوی بسیار مطلوبی دارد. کیفیت بالا باعث شده ۹۲ درصد از هزاران خریدار این زعفران خرید آنرا به دیگران پیشنهاد کنند.

    پرفروش‌ترین زعفران‌های مصطفوی را ببینید

    زعفران سحرخیز

    برند سحرخیز (saharkhizland.com) که در زمینه تولید و صادرات زعفران حرف اول را در ایران می‌زند، محصولاتی مانند خشکبار و آجیل، شیرینی‌جات، عرقیات، کنسرو، سبزیجات، چای و دمنوش، عسل و ادویه را هم تولید و عرضه می‌کند. این شرکت خانوادگی از سال ۱۳۱۱ تاسیس شد. کیفیت بالا و تنوع محصولات این برند در طی سال‌ها توانسته اعتماد مشتریان را به دست آورده و آنرا در رده بهترین برندهای زعفران قرار دهد.

    زعفران سحرخیز بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    زعفران سحرخیز

    این محصول یکی از انواع زعفران‌های پرفروش سحرخیز و از نوع سرگل است که در پک ۴.۶ گرمی عرضه می‌شود. رنگ‌دهی بسیار بالایی دارد که در طبخ و تزئین انواع غذا و دسر می‌توان از آن استفاده کرد. افرادی که از این محصول استفاده کرده‌اند، طعم، رنگ و کیفیت آن را بی‌نظیر دانسته‌اند به‌طوری که مجدداً به خرید آن اقدام کرده و انتخاب آن را به دیگران هم پیشنهاد داده‌اند.

    زعفران بهرامن

    این برند از سال ۱۳۹۷ با عرضه محصولاتش در یک فروشگاه اینترنتی، فعالیت خود را آغاز کرد. محصولات بهرامن (bahramansaffron.com) شامل زعفران، زرشک، آجیل و خشکبار، هل، انواع چای و دمنوش، نبات و ادویه هستند. پک‌های هدیه محصولات بهرامن از بهترین گزینه‌‌ها برای هدیه به ایرانی‌های ساکن خارج به عنوان سوغات هستند.

    زعفران بهرامن بسته ۱ گرمی

    بهرامن

    زعفران بهرامن از باکیفیت‌ترین زعفران موجود در بازار است. این بسته ۱گرمی مصرف کوتاه‌مدت خانواده را تامین می‌کند و در چند وعده غذایی از طعم و عطر غذایتان لذت خواهید برد. خریداران بسیاری از کیفیت، رنگ و عطر این زعفران رضایت داشتند. زعفران استفاده‌شده در این بسته از نوع با کیفی سرگل است که رنگ‌دهی بالایی دارد.

    [related]19382[/related]

    زعفران نوین

    شرکت نوین در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید زعفران شروع به فعالیت کرد و از همان آغاز کار به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مطرح زعفران تبدیل شد. ایجاد بزرگترین واحد فرآوری بهداشتی و بسته‌بندی زعفران در شرایط Clean Room، طراحی و تولید بسته‌بندی‌های متنوع و تولید محصول فرعی از زعفران از فعالیت‌های این واحد تولیدی است.

    زعفران نوین بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    زعفران نوین

    این زعفران در بسته‌بندی‌ مقوایی عرضه شده و از نوع سرگل است که با نام‌های ممتاز، سرقلم و سرریشه هم شناخته می‌شود. حدود ۱۰۰۰ نفر از خریداران این محصول، خرید این زعفران را پیشنهاد کرده‌اند و بنابه گفته آنها بهترین زعفران برند نوین طعم خوبی دارد و بسیار خوشرنگ است.

    زعفران زرخواه

    شرکت زرخواه در تولید زعفران، نبات، خشکبار و ادویه‌های مختلف فعالیت دارد و محصولاتش را بر اساس استانداردهای لازم تولید و به بازار عرضه می‌کند. کیفیت محصولات و ذائقه مصرف‌کننده ایرانی دو موضوع دیگری است که برای این شرکت مهم بوده است. این مورد از بهترین برند زعفران توزیع کالاهای خود را به صورت مویرگی انجام می‌دهد. بدین معنا که محصول بدون واسطه به دست مشتری می‌رسد.

    زعفران کادویی زرخواه بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    زعفران زرخواه

    این زعفران نظر خریداران بسیاری را به خود جلب کرده و حداقل ۴۵۰ نفر خرید آن را پیشنهاد کرده‌اند، از نظر رنگ‌دهی و طعم عالی است و بیشتر خریداران از کیفیت این محصول و قیمت مناسب آن (البته پس از تخفیف) راضی هستند.

    زعفران راونگ

    راونگ حدود ۱۱ سال است که در زمینه تولید زعفران، زرشک و ادویه‌جات فعالیت دارد. این شرکت مدعی است که تمام کارهای مربوط به تهیه زعفران، از فرآوری گرفته تا درجه‌بندی و بسته‌بندی زعفران، از مدرن‌ترین سیستم‌ها و فناوری بهره می‌گیرد.

    زعفران راونگ با انجام آزمایش‌های پیشرفته و بررسی‌های دقیق محصولات را تولید و به بازار عرضه می‌کند. تنوع بسته‌بندی‌های زعفران این شرکت از نظر وزن، از ۱ گرم تا فله‌ای ۱ کیلوگرم و متناسب با بازار مشتریان است.

    زعفران پاکتی راونگ بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    رعفران راونگ

    این زعفران در بسته‌بندی‌های ۱۱× ۱۲ سانتی‌متری قرار گرفته و از نوع زعفران سرگل است. خریداران بسیاری از کیفیت این زعفران راضی بودند. بنابه‌ گفته آنها این زعفران، زوددم، خوش‌رنگ و خوش‌عطر است. حدود ۹۰ نفر از خریداران، خرید این محصول را پیشنهاد کرده‌اند.

    زعفران کشمون

    شرکت کشمون با همکاری کشاورزهای منطقه قاین خراسان جنوبی در زمینه تولید زعفران و محصولات دیگر مانند عسل، خرما، چای، روغن زیتون، گل محمدی، آویشن، حبوبات و قهوه فعالیت می‌کند.

    این شرکت با نظارت بر عملکرد کشاورزها، کنترل کیفیت محصولات آنها و بررسی خلوص و ویژگی‌های کیفی محصولات در آزمایشگاه‌های تایید‌شده، محصولات خود از جمله زعفران را آماده و روانه بازار می‌کند و همین مورد باعث شده در فهرست بهترین برند زعفران جا بگیرد. موضوع جالبی که در محصولات کشمون به چشم می‌خورد این است که زعفران‌های تحت نظارت این شرکت با نام کشاورز تولید‌کننده روانه بازار می‌شود.

    زعفران سرگل کشمون (حسن معلم) بسته ۴,۶گرمی

    کشمون

    این زعفران از طعم و رنگ باکیفیتی برخوردارست و از طریق آزمایش و نظارت‌های میدانی متخصصان شرکت کشمون تایید شده است. نوع زعفران موجود در بسته‌بندی، سرگل است که مقدار کمی از آن عطر و طعم دلپذیری به غذا می‌دهد.

    زعفران تسنیم

    در ادامه فهرست بهترین برند زعفران نوبت به شرکت تسنیم می‌رسد که فعالیتش را از سال ۱۳۹۷ در مشهد آغاز کرد. این برند توانسته علاوه بر ایران در چند کشور اروپایی و آسیایی هم شعبه فروش داشته باشد.

    این برند مدعی است با بهره‌گیری از بهترین فناوری‌ها و آزمایش‌های فنی زعفران را به سبد غذایی ایرانیان و مشتری‌های بین‌المللی می‌رساند. زعفران تسنیم در بسته‌بند‌ی‌های مختلف و انواع زعفران سرگل، نگین یا پوشال عرضه شده است.

    زعفران نگین تسنیم بسته ۳ گرمی

    زعفران تسنیم

    زعفران نگین تسنیم، قدرت رنگ‌دهی بسیار بیشتری از نوع سرگل آن دارد. در زعفران نگین، کلاله‌ها کاملا از هم جدا، خوش‌رنگ و قرمز یکدست هستند. قلم‌های زعفران درشت و فرخوردگی آن ناچیز است یا اصلا فرخوردگی ندارد.

    زعفران شیگوار

    شرکت شیگوار در تولید محصولات متنوع خوراکی از جمله انواع مسقطی، خرما شکلاتی مغزدار، نبات، انواع عسل و البته زعفران فعالیت می‌کند. محصولات این مورد از بهترین برند زعفران این شرکت را می‌توان از دیجی‌کالا و چند سایت آنلاین دیگر خرید.

    زعفران شیگوار بسته ۴,۶۰۸ گرمی

    زعفران شیگوار

     

    این زعفران یکی از محصولات پرطرفدار شیگوار است و حدود ۱۱۰ نفر از خریداران دیجی‌کالا این کالا را پیشنهاد کرده‌اند. بیشتر خریداران از طعم و رنگ این زعفران رضایت داشتند، اما برخی هم از کم شدن کیفیت این زعفران و همزمان بالا رفتن قیمت خشنود نبودند.

    پرفروش‌ترین زعفران‌های دیجی ‌کالا را ببینید

    جمع‌بندی بهترین برند زعفران در ایران

    در فهرست بهترین برند زعفران محصولاتی را معرفی کردیم که نظر خریداران قبلی را در فروشگاه‌های آنلاین به خود جلب کرده‌اند. نظر شما در مورد فهرست بهترین برند زعفران چیست؟ اگر شما هم درباره زعفران‌های باکیفیت تجربه‌ای دارید یا از محصولات این شرکت‌ها استفاده کرده‌اید، نظرتان را با ما هم در میان بگذارید. [see_also]30942[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید