بهترین کیبوردهای مکانیکی تایپ و برنامه نویسی در ایران

بهترین کیبوردهای مکانیکی تایپ و برنامه نویسی در ایران
راهنمای مطالعه

    اگر در پی خرید کیبورد مناسب تایپ هستید با ما همراه شوید تا شما را با ۵ مدل از بهترین کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی قابل تهیه در بازار ایران آشنا کنیم.

    کیبورد از جمله مهم‌ترین تجهیزات جانبی کامپیوتر است که برای گیمرها اهمیت ویژه‌ای دارد. امروزه بخش اعظم بازار کیبوردهای مکانیکی را، گیمرها تشکیل می‌دهند. با این حال نویسندگان، تایپیست‌ها و البته برنامه نویسان نیز به دلیل کیفیت، تجربه کاربری و دقت بالای کیبوردهای مکانیکال، از جمله مخاطب‌های این دسته از این محصولات هستند.

    البته خرید کیبورد مکانیکی مناسب با وجود انبوهی از اصطلاحات و قابلیت‌هایی که پیش از این در راهنمای خرید خرید کیبورد مکانیکی برایتان توضیح دادیم، کمی چالش برانگیز است.

    اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این اصطلاحات آشنایی ندارید اما اگر در پی خرید کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی هستید با درجه همراه باشید تا شما را با ۵ مدل از بهترین مدل‌ها در بازار ایران آشنا کنیم.

    ویژگی‌های کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی

    کیبوردهای مکانیکی به واسطه ساختار خاص و طراحی منحصر به فرد کلیدها از حساسیت بالاتری برخوردارند و قابلیت تشخیص دقیق فشار ناچیز وارده بر هر کلید و اعمال آن را دارند. این موضوع برای کسانی به طور مرتب در حال تایپ هستند مزیت بزرگی محسوب شده و سرعت کار را در مقایسه با کیبوردهای غشایی معمول به شکل چشم گیری افزایش می‌دهد.

    همچنین برخلاف کیبوردهای غشایی که تمامی دکمه‌ها از قرارگیری یک لایه پلاستیکی و یکپارچه تحت عنوان غشا روی برد چاپی تشکیل شده، کیبوردهای مکانیکی هر یک به صورت مستقل به بورد متصل شده‌اند. در نتیجه در تشخیص فرامین و اعمال چندگانه دکمه‌ها به مراتب دقیق‌تر عمل می‌کنند. این امر، تعویض و تعمیر این دسته از کیبوردها را آسان می‌کند.

    از طرفی عمر این سوییچ این کیبوردها نیز بسیار بالاست. یک کیبورد مکانیکی خوب می‌تواند تا سال‌ها با حداقل مشکل کار کند و در صورت خرابی بورد نیز سوییچ‌های آن قابلیت استفاده مجدد روی دیگر بوردها را خواهند داشت.

    کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی از ارتفاع کلید کمتری نسبت به نسخه‌های گیمینگ که پیش از این در مطلب بهترین کیبورد مکانیکی گیمینگ به آن پرداختیم، بهره می‌برد. از این رو تجربه تایپ با این کیبوردها سریع‌تر و همچنین خستگی دست کمتر خواهد بود.

    کیبوردهای مکانیکی تایپ و برنامه نویسی معرفی شده در این مطلب از سوییچ‌های کم صداتری بهره می‌برند، که آنها را مناسب استفاده در محل کار و فضای عمومی می‌کند. این مدل‌ها کلیدهای قابل برنامه ریزی دارند اما عمدتا از نورپردازی RGB در آنها خبری نیست.

    جنس بدنه این دسته از کیبوردها از آلیاژ آلومینیوم و  جنس کلیدها معمولا از پلاستیک‌ PBT است که عمر مفید آنها را به شکل ویژه‌ای افزایش می‌دهند.

    ۱.کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02

    • اتصال: با سیم
    • سوییچ: Cherry red axis
    • نوع: لینیر
    • سایز: ۸۰ درصد (بدون نامپد)
    • نورپردازی: دارد، بک لایت سفید

    ption id="attachment_42468" align="aligncenter" width="850"]کیبورد مکانیکی تایپ شیائومی مدل Yuemi MK02 شیائومی مدل Yuemi MK02

    این روزها برند چینی شیائومی (Xiaomi) تقریبا همه جور دیوایس مربوط به تکنولوژی را تولید می‌کند. کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02 در واقع محصول یکی از ساب برندهای تخصصی‌تر این کمپانی با نام یئومی (Yuemi) می‌باشد.

    این کیبورد با ظاهر مینیمال و طراحی متفاوت کی‌کپس‌ها، یادآور کیبوردهای کلاسیک قدیمی است. دقت و سرعت پاسخگویی کلیدهای این کیبورد مکانیکی بسیار بالا بوده که آن را مناسب استفاده تایپیست‌ها و برنامه نویسان می‌کند.

    کیبورد مکانیکی شیائومی که در دو رنگ مشکی و سفید کلاسیک عرضه می‌شود و مجهز به نورپردازی سفید است که استفاده از آن را در تاریکی یا نور کم تسهیل می‌کند.

    این کیبورد لینیر که کلیدهایی کوتاه‌تر از حد معمول دارد که دست را خسته نمی‌کند. همچنین این مدل با سوییچ‎‌های قرمز بسیار کم صدا عرضه شده که آن را مناسب استفاده‌ کاربران در فضاهای کار عمومی می‌کند.

    کیبورد وزن سنگین ۸۸۰ گرمی داشته و ۸۷ کلید را روی بدنه پلاستیکی خود میزبانی می‌کند. در مجموع کیبورد مکانیکی شیائومی مدل Yuemi MK02 رو می‌توان یک انتخاب میان رده و خوش قیمت برای همه کسانی دانست که در طول روز زیاد تایپ می‌کنند.

    ۲.کیبورد ریزر مدل Ornata Chroma

    • اتصال: با سیم
    • سوییچ: Mecha Membrane
    • نوع: لینیر
    • سایز: سایز کامل
    • نورپردازی: دارد، RGB با ۱۶ میلیون رنگ

    کیبورد مکانیکی تایپ

    زمانی که از لوازم جانبی باکیفیت گیمینگ صحبت می‌کنیم، همواره نام برند لوکس ریزر (Razer) ذکر می‌شود. تقریبا همه کیبوردهای تمام مکانیکال این برند از جمله بهترین محصولات بازار هستند که به واسطه امکانات کم نظیر و کیفیت مثال زدنی در فهرست بهترین کیبورد مکانیکی‌ها رتبه بالایی دارند.

    با وجود اینکه غالب محصولات این کمپانی با بازار هدف گیمرها، عرضه می‌شوند؛ اما همچنان برخی محصولات این برند به واسطه کیفیت بالا برای امور روزمره یا سبک‌تر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیبورد مکانیکی تایپ ریزر مدل Ornata Chroma یکی از این محصولات می‌باشد.

    این کیبورد برخلاف باقی مدل‌های تمام مکانیکال ریزر، از تکنولوژی منحصر به فرد مکا ممبران (Mecha Membrane) بهره می‌برد. این تکنولوژی در واقع معرف کیبوردهایی نیمه مکانیکال/نیمه غشایی هستند که دقت و کیفیت کیبوردهای مکانیکال را در کنار صدای کم و کلیدهای نرم کیبوردهای غشایی را با هم دارد.

    کیبورد ریزر مدل Ornata Chroma از کلیدهایی با ارتفاع بسیار کوتاه‌تر نسبت به نسخه‌های مکانیکال بهره می‌برد و به واسطه طراحی متفاوت کلیدهایش نسبت به دیگر مدل‌های تمام مکانیکال، انتخابی مناسب برای آن دسته از کاربران است که زیاد تایپ می‌کنند.

    بدنه کیبورد مکانیکی ریزر از جنس آلومینیوم مات بوده و به وسیله نورپردازی‌های RGB قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ در افکت‌های گوناگون را دارد. همچنین این کیبورد به شما قابلیت شخصی سازی حساسیت، شدت نور و ماکروها را می‌دهد تا متناسب با هر بازی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

    در نهایت ظاهر این کیبورد زیبا به همراه یک استراحتگاه مچ چرمی تکمیل می‌شود تا از خستگی دست در اثر استفاده زیاد از کیبورد جلوگیری نماید. این استراحتگاه به وسیله آهنربا به بدنه کیبورد متصل شده و در صورت نیاز قابل حذف شدن است.

    [related]40507[/related]

    ۳.کیبورد لاجیتک مدل G915

    • اتصال: بی‌سیم، با سیم
    • سوییچ: Low-Profile GL
    • نوع: لینیر، تکتیکال و کلیکی
    • سایز: سایز کامل
    • نورپردازی: دارد، RGB با ۱۶ میلیون رنگ

    کیبورد مکانیکی تایپ

    کیبورد وایرلس G915 محصولی باکیفیت از برند شناخته شده‌ی لاجیتک (Logitech) است. این مدل که در حال حاضر عنوان برترین کیبورد وایرلس جهان را در را یدک می‌کشد، از بهترین و البته گران قیمت‌ترین محصولاتی است که در این لیست معرفی می‌شود.

    بدنه کیبورد از جنس آلومینیوم مورد استفاده در بدنه هواپیما است که با کی کپس‌های بادوام PBT (سرواژه عبارت Polybutylene Terephthalate) در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده. این ترکیب مانع از ساییدگی و استهلاک کیبورد در استفاده طولانی خواهد شد.

    کیبورد مکانیکی تایپ لاجیتک کلیدهایی نرم و با نصف ارتفاع معمول دارد که مانع از خستگی دست شود. این مدل در سه نوع لینیر، تکتیکال و کلیکی عرضه می‌شود. در واقع شما حق انتخاب دارید تا مطابق با نیازهای خود، نوع کیبورد را شخصی سازی کنید.

    کیبورد لاجیتک به شما امکان اتصال بدون سیم و با سیم را می‌دهد. در اتصال بی‌سیم قادر خواهید بود تا حدود ۳۰ ساعت بی‌وقفه و با نورپردازی روشن از کیبورد استفاده کنید.

    این کیبورد به واسطه سوییچ‌های انحصاری Low-Profile GL تجربه‌ای روان و با سرعت و دقت بسیار بالا برای کاربر فراهم می‌آورد.

    لاجیتک مدل G915 قابلیت‌های دیگری نیز نظیر ماکروهای اختصاصی، اتصال به وای‌فای، RGB قابل برنامه ریزی در پروفایل‌های مستقل، تکنولوژی ۲.۴ گیگاهرتزی Lightspeed و... دارد که از آن یک کیبورد مکانیکی همه کاره می‌سازد.

    ۴.کیبورد مکانیکی ریزر مدل Huntsman Elite

    • اتصال: با سیم
    • سوییچ: قرمز (و بنفش)
    • نوع: لینیر (و کلیکی)
    • سایز: کامل
    • نورپردازی: RGB با ۱۶ میلیون رنگ

    کیبورد مکانیکی تایپ Huntsman Elite

    همان طور که می‌دانید ریزر از جمله برندهای باکیفیت لوازم جانبی به ویژه لوازم جانبی گیمینگ در ایران است. این برند محصولات باکیفیتی را نظیر مدل Huntsman Elite معرفی کرده که از جمله بهترین مدل‌های تمام مکانیکال است با وجود اینکه اغلب محصولات این کمپانی برای گیمرها عرضه می‌شوند، اما به واسطه امکانات و کیفیت بالا برای سایر کاربران نیز مناسبند.

    این محصول در دو نوع سوییچ قرمز و بنفش عرضه می‌شود. نسخه کلیکی با سوییچ بنفش این کیبورد، سنگین‌تر و پر سرو صداتر است و در فهرست بهترین کیبورد مکانیکی گیمینگ قرار دارد.

    در مقابل کلیدهای کم صدای لینیر با سوییچ قرمز قرار دارند که با فشار ۴۰ گرمی فعال شده و تراول کی بلندتری دارند. نسخه سوییچ قرمز این مدل انتخاب مناسب‌تری برای کسانی است که برای تایپ و برنامه نویسی در محیط‌های عمومی از آن استفاده می‌کنند.

    این سوییچ‌ها از تکنولوژی نوری جدید ریزر بهره می‌برند که امکان وارد کردن کمترین فشار و ارسال آنی فانکشن‌های کیبورد را فراهم می‌آورد. در واقع به وسیله نوار تثبیت کننده (Stabilizer bar) روی هر سوییچ می‌توانید فشار وارده بر روی کلیدها شخصی سازی کنید. در نتیجه تایپ در این مدل به سریع‌ترین شکل ممکن و بدون تاخیر صورت می‌گیرد.

    بدنه کیبورد مکانیکی ریزر از جنس آلومینیوم مات بوده و به وسیله نورپردازی‌های RGB قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ در افکت‌های گوناگون را دارد. همچنین این کیبورد به شما قابلیت شخصی سازی حساسیت و ماکروها را می‌دهد.

    این ویژگی‌ها به طور ویژه می‌تواند در سرعت تایپ به شکل قابل توجهی تاثیر گذار باشد. این کیبورد زیبا هم یک استراحتگاه مچ چرمی دارد که از خستگی دست در اثر استفاده زیاد از کیبورد جلوگیری می‌کند.

    ریزر مدل Huntsman Elite جدای از تایپ یک کیبورد حرفه‌ای همه کاره و  جذاب است اما قیمت بالایی هم دارد. 

    ۵. کیبورد مکانیکی کورسیر مدل K68

    • اتصال: با سیم
    • سوییچ: Cherry MX قرمز
    • نوع: لینیر (و کلیکی)
    • سایز: کامل
    • نورپردازی: RGB با ۱۶ میلیون رنگ

    ption id="attachment_42501" align="aligncenter" width="850"]کیبورد مکانیکی تایپ کورسیر مدل K68 کورسیر مدل K68

    کیبورد مکانیکی کورسیر (Corsair) مدل K68 از جمله مدل‌هایی است که با سوییچ‌های حرفه‌ای و امکانات ویژه گزینه قابل تاملی برای تایپست‌ها و برنامه نویسان است.

    بدنه این مدل متشکل از یک قاب تماما فلزی است که سوییچ‌ها کم صدای قرمز روی آن سوار شده‌اند. کلیدهای لینیر این مدل برخلاف سایر مدل‌های گیمینگ چندان سنگین نیستند و به فشار حساسیت بالایی دارند که تایپیست را از هرگونه خطا یا جا انداختن حروف، مصون می‌دارد.

    کی کپس‌های کم ارتفاع کورسیر K68 از جنس پلاستیک بادوام PBT می‌باشد که در اثر فعالیت زیاد، نشانی از رفتگی یا براق شدن سطح کلیدها نشان نمی‌دهند.

    این کیبورد مکانیکی تایپ مجهز به امکاناتی نظیر آنتی گوستینگ و ماکروهای اختصاصی است که به تایپیست اجازه ذخیره عبارات و نمادهای پر کاربرد را در قالب کلیدهای برنامه‌ریزی شده می‌دهد.

    نورپردازی در این مدل، کمتر از سایر مدل‌های گیمینگ بوده و کورسیر تنها به بک لایت چشم نوازی بسنده کرده که البته قابلیت برنامه ریزی با چندین پروفایل شخصی سازی شده را دارد.

    در نهایت کیبورد کورسیر K68 به همراه یک جایگاه استراحت مچ مغناطیسی عرضه می‌شود که از جنس فوم فشرده طبی است.

    جمع‌بندی بهترین کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی

    کیبورد یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی مورد نیاز کاربران کامپیوتر به ویژه کسانی است که در طول روز زیاد تایپ می‌کنند. در این مطلب پنج مدل از بهترین کیبورد مکانیکی تایپ و برنامه نویسی موجود در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم. کیبوردهای مکانیکی مناسب تایپ و برنامه نویسی به صورت معمول دارای دقت بالایی دارند و از سوییپچ‌های کم صداتر استفاده می‌کنند این کیبوردهای کی کپس‌هایی با کیفیت و کم ارتفاع دارند که در دراز مدت دست را خسته نمی‌کند. قابلیت تنظیم ماکروهای شخصی سازی شده هم از جمله ویژگی‌های این مدل‌ها است که سرعت تایپ را افزایش می‌دهد. این کیبوردها در سایز استاندار کامل استفاده می‌شوند و معمولا بدنه‌ای از جنس آلومینیوم یا روکش آلیاژ آلومینیوم دارند که با کلیدهای بادوامی از جنس PBT پوشیده شده‌اند. تجربه کار با مدل‌های معرفی شده در این فهرست را دارید؟ از نظر شما کدام مدل بهترین کیبورد مکانیکی مناسب تایپ و برنامه نویسی است؟ [see_also]41709[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید