آشنایی با نحوه عملکرد فن کویل و انواع آن

آشنایی با نحوه عملکرد فن کویل و انواع آن
راهنمای مطالعه

    فن کویل‌ها نوعی سیستم گرمایشی و سرمایشی (دو حالتی) هستند که از یک یا چند فن و کویل آب تشکیل می‌شوند.

    در توضیح مختصری بر نحوه عملکرد فن کویل‌ها می‌توان گفت که فن‌ها با گردش و دهش هوا بر روی کویل‌ها، هوای گرم یا سرد را برای تامین دمای مطلوب محیط تولید می‌کنند. در سیستم های هوادهی دو فصلی یا گرم و سرد به عنوان سیستم گرمایشی و سرمایشی از فن کویل ها استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با جزییات عملکرد این سیستم و خرید فن کویل تا انتهای این مطلب با گروه کارخانجات ساران همراه باشید.

    فن کویل چگونه کار می‌کند؟

    در سیستم‌های دو فصلی که تامین هوای گرم و سرد در محیط به عهده یک دستگاه است و به عنوان سیستم گرمایشی و سرمایشی خریداری می شوند، از انواع فن‌کویل‌ها استفاده می‌شود. فن کویل‌ها اغلب با توسط یک ورق گالوانیزه پوشانده می‌شوند سپس مطابق با اینکه آب گرم یا سرد وارد کویل آنها شده است هوای سرد یا گرم از آنها خارج می‌شود.

    هوای ورودی به فن‌ها نیز در ابتدا از روی فیلترهایی عبور می‌کند و به دستگاه می‌رسد. این فیلترها اغلب از جنس آلومینیوم و فیلتر آنتی باکتریال هستند. هوایی که وارد شده و از فیلتر رد شده است در جریان با دمای آب موجود در کویل تغییر دما داده و برای خنک کردن یا گرم کردن فضا از دستگاه و سیستم گرمایشی (https://saran-mfg.com/fa/contact) خارج می‌شود.

    بنابراین عملکرد فن کویل زمانی تکمیل می‌شود که به آب گرم یا سرد متصل باشد. این همان موضوعی است که کارکرد دو فصلی را برای این محصول تعریف می‌کند. چنانچه اتصال آب گرم و سرد قطع شود دستگاه مانند فن عمل کرده و فقط هوا را جابه‌جا و تهویه می‌کند.

    فن کویل‌ها الکتروموتورهای سه دور دارند که با دستگاه ترموستات یا سلکتور سوییچ کنترل می‌شوند. به کمک ترموستات دستگاه علاوه بر روشن و خاموش کردن آن می‌توانید فصل، دمای محیط و در برخی مدل‌های ترموستات دیجیتالی زمان بندی فعالیت دستگاه را تعیین و کنترل کنید. نمونه‌های فن کویل را در سایت گروه کارخانجات ساران می‌بینید و می‌توانید سفارش دهید و با خیال راحت خرید فن کویل (https://saran-mfg.com/fa) مناسب با محیط خود را داشته باشید.

    انواع فن کویل از لحاظ هوادهی

    فن کویل‌ها از نظر ظرفیت و عملکرد هوادهی، با قدرت سنجش فوت بر مکعب در دقیقه طراحی تولید می‌شوند. بر اساس این تقسیم بندی فن کویل ‌ها از ظرفیت هوادهی ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    چنانچه ظرفیت دستگاه طبق متر مکعب بر ساعت تعیین شده باشد از ۳۴۰ تا ۳۴۰۰ مترمکعب تقسیم بندی می‌شود.

    همچنین بر اساس واحد لیتر بر ثانیه هم سنجیده می‌شود که از ظرفیت ۹۵ تا ۹۵۰ لیتر بر ثانیه وجود دارد.

    تعیین اینکه کدام یک از این ظرفیت‌ها مناسب است به میزان مساحت ساختمان و دمای هوای محیط و بار سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز بستگی دارد که توسط کارشناسان گروه کارخانجات ساران به کاربر قبل از خرید فن کویل و سیستم تهویه مطبوع (https://saran-mfg.com/fa/products) پیشنهاد می‌شود. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر کانال کشی توکار بیش از حد مجاز باشد یا تعداد و ابعاد دریچه‌ها استاندارد نباشند از ظرفیت هوادهی کم می‌شود و نتیجه مطلوب آن طور که باید حاصل نمی‌شود.

    انواع مختلفی از فن کویل ها وجود دارد که با توجه به فضا و محیط و تاسیسات ساختمای خود می توانید یکی را انتخاب کنید: فن کویل کاستی، فن کویل سقفی، فن کویل کانالی، فن كويل ديواری، فن کویل زمینی بالازن، فن کویل زمینی شیبدار، فن کویل دکوراتیو، فن کویل زمینی روبرو زن.

    خرید فن کویل با در نظر گرفتن سیستم لوله‌کشی

    هنگام خرید فن کویل باید به سیستم لوله‌کشی توجه کنید. اتصالات لوله‌کشی ممکن است در سمت چپ یا راست فن کویل باشد. مهم است که شما به این نکته توجه کنید و سمت اتصال لوله های موجود در ساختمان را با سمت اتصال کویل یکسان انتخاب نمایید. چون بعد از خریداری دستگاه نمی‌توانید سمت اتصالات کویل را تغییر دهید. چنانچه برای تاسیسات ساختمانی خود در نظر دارید دستگاه های دو فصله را انتخاب کنید و قصد خرید فن کویل ، سیستم تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی یا سرمایشی را دارید، می‌توانید با مشاوران و مدیران کارخانجات تولید تاسیسات داخلی ساختمانی، صنعتی و تجاری ساران در ارتباط باشید و بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را با قیمت مناسب تهیه کنید. انواع فن کویل های موجود در ساران عبارتند از : فن کویل کاستی، فن کویل سقفی، فن کویل کانالی، فن كويل ديواری، فن کویل زمینی بالازن، فن کویل زمینی شیبدار، فن کویل دکوراتیو، فن کویل زمینی روبرو زن

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید