مقایسه مزایا و معایب سماور برقی و گازی

مقایسه مزایا و معایب سماور برقی و گازی
راهنمای مطالعه

    با مقایسه سماور برقی و گازی از نظر قیمت، کیفیت چای، مصرف انرژی و نظر خریداران قبلی سعی کرده‌ایم در انتخاب مدل مناسب به شما کمک کنیم.

    چای نوشیدنی مهمی برای ما ایرانیان است. این‌روزها، حضور انواع نوشیدنی متنوع در کافه‌ها و خانه‌ها پررنگ‌ شده اما همچنان چای حرف نخست را می‌زند. چای همان نوشیدنی درجه‌یکی است که در مهمانی‌ها، مجالس، پیک‌نیک و خلوتمان حضور دارد. برای همین در این مقاله به مقایسه سماور برقی و گازی مشغول می‌شویم تا با دو مورد از ابزارهای درست‌کردن این نوشیدنی اثرگذار بیشتر آشنا شوید.

    مقایسه سماور برقی یا گازی از نظر مشخصات

    مقایسه سماور برقی و گازی

    سماورها وسایل نوستالژیکی هستند. وقتی صحبت از آن‌ها می‌شود، در ذهن بیشتر ما خانه مادربزرگ نقش می‌بندد. شما هم این‌طور هستید؟ سماورها چای را خو‌ش‌عطروبو عمل می‌آورند. این‌روزها وسایل متنوعی مثل چای ساز وجود دارد اما سماورها برای کسانی که اهل چای‌اند، چیز دیگری هستند.

    قبل از اینکه به‌سراغ مقایسه سماور برقی و گازی برویم، خوب است که درباره هریک شرح مختصری بدهیم. قبول دارید؟

    سماور برقی

    سماور برقی از چند بخش تشکیل شده‌ است. بخش خارجی که مشابه سماورهای دیگر است و شامل پایه، مخزن و درپوش می‌شود و بخشی که مرتبط با فناوری‌های الکتریکی است، قسمت‌هایی دارد به‌شرح زیر:

    • ترموستات؛
    • عایق المنت؛
    • ترمینال چینی؛
    • لوله‌های عایق نسوز.

    ترموستات‌ها می‌توانند درجه حرارت و گرمای وسیله را کنترل کنند. عایق المنت هم نمی‌گذارد که بدنه المنت خطر برق‌گرفتگی و چسبیدن به بخش‌های دیگر وسیله را داشته باشد.

    ترمینال چینی هم بخشی است که دو سر المنت را متصل می‌کند و لوله‌های عایق نسوز بخش‌های رابطی در سماور هستند که روکش دارند و نمی‌گذارند حرارت به بدن منتقل شود و از اتصال به بدنه وسیله هم جلوگیری به‌عمل می‌آورند.

    این بخش‌ها باید کیفیت داشته باشند. اگر طراحی‌شان هم استاندارد نباشد، ایمنی وسیله به‌خطر می‌افتد. پای رابطه برق و آب به‌میان است. بنابراین، اگر وسیله امن‌وامان نباشد، خطر برق‌گرفتگی وجود خواهد داشت.

    سماورهای برقی با برق کار می‌کنند. پس زمانی که برای خرید به فروشگاه می‌روید، حتما به مصرف برقشان دقت داشته باشید. اگر وسیله انتخابی‌تان برچسب مصرف انرژی هم داشته و کم‌مصرف باشد که عالی است.

    [related]43071[/related]

    سماور گازی

    سماورهای گازی هم انتخاب خریداران بسیاری هستند. دل‌نگرانی‌ها درباره مصرف برق از جمله دلایلی است که در مقایسه سماور برقی و گازی باعث می‌شود، مشتریان به‌سراغ گازی‌ها بروند.

    سماورهای گازی دارای بخش‌های زیر هستند:

    • شلنگ گاز؛
    • فندک؛
    • ترموکوپل.

    سماورهای گازی به‌همراه شلنگ مخصوصشان به گاز متصل می‌شوند. سوخت این سماورها گاز است. بنابراین، همان‌طور که در خرید سماور برقی باید به ایمنی تجهیزات برقی‌اش دقت کنید، لازم است که برای گازی‌ها هم به اتصالات مرتبط به تأمین گاز وسیله توجه داشته باشید.

    فندک هم که باید کیفیت و طراحی مناسبی داشته باشد. علاوه‌ بر این‌ها، سماورهای گازی مجهز به ترموکوپل هم هستند. ترموکوپل بخش مهمی است. اگر به هر دلیلی گاز قطع شود، وجود این بخش در سماور به غیرفعال‌شدن آن کمک می‌کند. در نتیجه، زمانی که گاز دوباره وصل می‌شود هم امکان نشتی وجود نخواهد داشت.

    مقایسه سماور برقی و گازی ؛ کدام را بخریم؟

    ption id="attachment_43147" align="aligncenter" width="850"]سماور برقی یا گازی سماور برقی

    اگر قصد خرید دارید و با هردو نوع سماور آشنا شده‌اید، حتما دوست دارید که توصیه‌هایی باشد که شما را از سر دوراهی بردارد و به سمت خرید نهایی سوق بدهد. پس اجازه بدهید که نکات زیر را با شما درمیان بگذاریم. این نکته‌ها به شما در جمع‌بندی نهایی و تصمیم‌گیری کمک می‌کنند.

    مصرف انرژی

    سماورهای برقی با برق کار می‌کنند و این بدیهی است. بنابراین، اگر قرار باشد که سماورتان مدام روشن باشد، مصرف برقتان بالا می‌رود. پس در مقایسه سماور برقی و گازی برای کسانی که سماورشان همیشه در حال فعالیت است، خرید مدل گازی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

    در خرید سماور برقی هم به توان و میزان مصرفش توجه کنید. مواردی را بخرید که دارای برچسب انرژی هستند و کمتر از سایر گزینه‌ها برق مصرف می‌کنند. به‌هرحال، پول برق را باید آخر ماه بدهید و اگر به قبضتان بی‌توجه باشید در دردسر می‌افتید.

    قیمت

    سماورهای برقی معمولا گران‌تر از گازی‌ها هستند و اگر بودجه کافی برای خرید ندارید، شاید بهتر باشد که در میان مدل‌های سماور گازی به‌دنبال گزینه دلخواهتان بگردید. البته سماورهای گازی هم چندان ارزان نیستند ولی در مقایسه سماور برقی و گازی می‌توان به این نتیجه رسید که برقی‌ها گران‌تر هستند.

    لیست قیمت انواع سماور برقی

    لیست قیمت انواع سماور گازی

    دسترسی به گاز یا برق

    اگر دسترسی‌تان به لوله‌کشی گاز محدود است، دیگر باید به‌سراغ سماور برقی بروید. بالعکس این شرایط هم وجود دارد. شما باید ببینید که دسترسی‌تان به انرژی تأمین‌کننده سماور چیست و بر اساس آن مدل مناسب را بخرید.

    سرعت دم کردن چای

    سماورهای برقی با توان بالا، زود و سریع چای را برایتان آماده می‌کنند و این برتری است که نسبت به سماور گازی دارند. اما دقت کنید که سماورهای برقی ترموستات دارند و همین باعث می‌شود که مدام برای تأمین ایمنی، قطع‌ و وصل شوند.

    این موضوع در گرم‌نبودن دائمی چای نقش دارد. اما سماورهای گازی به‌مدت طولانی گرم می‌مانند و مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کنند.

    نظرات خریداران قبلی سماورهای گازی و برقی

    ption id="attachment_43148" align="aligncenter" width="850"]سماور برقی یا گازی سماور گازی با ظاهری مدرن

    با سر زدن به سایت‌های فروشگاهی و شبکه‌های اجتماعی، نظرات خریداران قبلی سماورهای گازی و برقی را رصد کرده‌ایم. خوب است که نظراتی از میان نظرات مشتریان قبلی را درباره هریک از این سماورها بدانید. شاید در تصمیم‌گیری به کمکتان آمد. این نظرات در مورد مقایسه سماور برقی و گازی از زبان خریداران قبلی سماورهاست:

    • من هم سماور برقی دارم و هم گازی؛ گازی همیشه چای را گرم نگه می‌دارد و برقی سرعتش خوب است.
    • برقی‌ها خوشگل‌تر هستند اما اگر به‌دنبال وسیله‌ای کاربردی برای دم‌کردن چای هستید، گازی بهتر است.
    • مصرف برق سماور برقی من تقریبا زیاد است. ترجیح می‌دهم به سراغ سماور گازی بروم.
    • اگر بخواهم رتبه‌بندی کنم، باید بگویم اول سماور گازی، بعد چای‌ساز و بعد سماور برقی.

    این مجموعه‌ای خلاصه‌شده از نظرات صاحبان سماورهای برقی و گازی است. در نهایت، باید باوجود نکات و توصیه‌ها خودتان به نتیجه برسید و ببینید که کدام مورد برایتان مناسب‌تر است.

    جمع بندی مقایسه سماور برقی و گازی

    سماورهای گازی و برقی در کنار انبوه چای‌سازها و کتری‌ها به شما در دم‌کردن چای کمک می‌کنند. باید ببینید که چه نکته‌ای در مصرف چای برایتان از همه مهم‌تر است. آیا دوست دارید که مدام چای داشته باشید و همیشه هم گرم باشد؟ دوست دارید که طعم چای به‌شدت اصیل و خوش بماند؟ سرعت کار برایتان مهم است؟ بنا به هریک از این خواسته‌ها، دست به انتخاب بزنید. شما طرفدار کدام نوع سماور هستید؟ اگر قرار به خرید باشد، می‌خواهید به‌سراغ برقی بروید یا گازی؟ اگر نکته جدیدی هم درباره مقایسه سماور برقی و گازی می‌دانید، حتما با ما هم درمیان بگذارید. [see_also]25[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید