ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟

ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۷ مدل از ارزان‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که از توان فنی مناسب و آپشن‌های متنوع برخوردار هستند.

    خودروهای چینی از همان ابتدای ورود به بازار ایران یک مزیت بسیار مهم داشتند و آن هم قیمت نسبتا پایین آن‌ها در مقایسه با محصولات کره‌ای و ژاپنی بود.

    هرچند که این قیمت پایین در ابتدا عمدتا از قربانی شدن کیفیت ناشی می‌شد اما رفته‌رفته با افزایش مهارت و تخصص شرکت‌های چینی در تولید خودرو، امروزه شاهد عرضه اتومبیل‌های نسبتا باکیفیت چینی هستیم که از قیمت کاملا رقابتی و مقرون‌به‌صرفه به‌ویژه برخوردار هستند.

    ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار

    در این مطلب چند نمونه از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد خرید ماشین چینی ارزان را دارید، بتوانید انتخاب شایسته‌تری در این زمینه داشته باشید.

    در این راهنمای خرید ما عمدتا سراغ مدل‌های با سال ساخت ۱۳۹۲ به بعد رفته‌ایم تا از لحاظ فرسودگی وضعیت نامناسبی نداشته باشند و مشتریان بتوانند نمونه‌های نسبتا سالم و اصطلاحا تمیز آنها را در بازار پیدا کنند. قیمت‌ها نیز به طور میانگین و بر اساس مدل‌های بدون رنگ شدگی و کاملا سالم اعلام شده است.

    اگر قصد خرید این خودروها را دارید، حتما نکات مهم در خرید خودرو دست دوم را ببینید تا از سلامت ظاهری و فنی ماشین مطمئن شوید.

    ام وی ام 110S کامفورت مدل ۹۴

    ption id="attachment_44873" align="aligncenter" width="850"]ارزان‌ترین خودروهای چینی ام وی ام 110s کامفورت؛ ارزان‌ترین خودرو چینی بازار ایران

    در حال حاضر ارزان‌ترین ماشین چینی بازار ام وی ام ۱۱۰ است قیمت خودرو مذکور در آذر ۱۴۰۰ به طور متوسط حدود ۱۰۵ میلیون تومان است. بنابراین حتی نسبت به بسیاری از خودروهای ارزان داخلی مانند تیبا و پراید نیز ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

    ام وی ام 110S قدرت خود را از یک موتور ۳ سیلندر به حجم ۱ لیتر دریافت می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

    حداکثر قدرت موتور این خودرو برابر ۶۸ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد ام وی ام ۱۱۰ اس معادل ۱۸.۷ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

    بنابراین با یک هاچبک شهری ویژه خانواده‌های کم‌جمعیت روبرو هستیم که از لحاظ عملکرد فنی تقریبا در حد و اندازه‌های پراید ظاهر شده اما مصرف سوخت پایین‌تری دارد و از جهت طراحی ظاهری، نمای داخلی و البته سطح امنیت، در درجه بالاتری نسبت به محصول سایپا قرار می‌گیرد.

    با این حساب اگر یک خانواده کم‌جمعیت دارید و به دنبال یک ماشین چینی ارزان و نسبتا کم استهلاک با ظاهر تقریبا به‌روز می‌گردید، ام وی ام 110S گزینه مناسبی برای شما باشد.

    لیفان ۵۲۰ دنده‌ای مدل ۹۲

    کسانی که به دنبال خرید یک سدان جمع‌وجور و خوش قیمت چینی هستند، می‌توانند به سراغ لیفان ۵۲۰ مدل ۹۲ بروند.

    این خودرو گرچه نتوانست زیر سایه محصولاتی مثل تندر ۹۰ و دیگر رقبای هم‌رده در ایران خیلی خوش بدرخشد، اما در حال حاضر از قیمت کاملا رقابتی نسبت به دیگر خودروها برخوردار است.

    شما می‌توانید یک لیفان ۵۲۰ دنده‌ای مدل ۹۲ را به قیمتی در حدود ۱۱۲ میلیون تومان با متوسط کارکرد ۱۷۵ هزار کیلومتر از بازار خریداری کنید‌.

    این سدان چینی به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر مجهز است که نیروی خود را به‌واسطه یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

    لیفان ۵۲۰ عملکرد فنی نسبتا قابل قبولی دارد و می‌تواند شتاب صفر تا صد ۱۲.۵ ثانیه ارائه دهد. این خودرو تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه در حد ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

    در ضمن امکاناتی مثل سنسور پارک عقب، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، دو کیسه هوا، تهویه دستی و آینه‌های جانبی برقی نیز در این محصول حضور دارند.

    بنابراین اگر نمی‌خواهید سراغ محصولاتی مثل تیبا یا پراید بروید، لیفان ۵۲۰ را به عنوان یک ماشین چینی ارزان در فهرست گزینه‌های مورد نظر خود قرار داده و با بودجه‌ای مناسب، یک سدان چینی مقبول را خریداری کنید.

    ام وی ام ۳۱۵ مدل ۹۲

    ارزان ترین خودرو چینی

    یکی دیگر از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ام وی ام ۳۱۵ هاچبک مدل ۹۲ است. البته قیمت آن چندان رقابتی نیست چون حدود ۱۵۵ میلیون تومان قیمت دارد که با توجه به عملکرد فنی نه‌چندان دل‌چسب و ایراداتی در سیستم کلاچ، به‌ویژه استهلاک بالای صفحه کلاچ آن نمی‌توان خیلی خرید این خودرو چینی را توصیه کرد.

    با این حال اگر علاقمند هستید که یک هاچبک با سواری نسبتا نرم و طراحی ظاهری قابل قبول را به قیمت معقول و مناسب بخرید، ام وی ام ۳۱۵ مدل ۹۲ گزینه تقریبا متعادلی در فهرست ارزان‌ترین خودروهای چینی است.

    این ماشین چینی ارزان به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. شتاب صفر تا صد ام وی ام ۳۱۵ حدود ۱۱.۸ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن هم برابر ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود.

    حسگر پارک عقب، ترمز ضدقفل ABS، چراغ‌های مه‌شکن، پورت USB، دو کیسه هوا، تهویه دستی و آینه‌های جانبی برقی، مهمترین امکانات این ماشین چینی ارزان را تشکیل می‌دهند.

    [related]41542[/related]

    لیفان ۶۲۰ دنده‌ای ۱۶۰۰ مدل ۹۲

    ارزانترین خودروهای چینی

    لیفان ۶۲۰ یک سدان جمع‌وجور شهری با طراحی ظاهری نسبتا به‌روزتر از رقبای هم‌رده مثل سمند، تندر ۹۰، پژو پارس و امثال این خودروهاست.

    مدل ۹۲ دنده‌ای لیفان ۶۲۰ در نمونه ۱.۶ لیتری قیمتی حدود ۱۶۱ میلیون تومان دارد و می‌تواند یکی از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار لقب بگیرد.

    لیفان ۶۲۰ دنده‌ای ۱۶۰۰ دارای قدرت موتور ۱۱۵ اسب بخار و شتاب صفر تا صد حدود ۱۳.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. این ماشین ارزان چینی در مدل ۱۶۰۰ دنده‌ای به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی معادل ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

    سنسور پارک عقب، اتولایت، چراغ‌های مه شکن، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، مانیتور، نویگیشن، دوربین عقب، دو کیسه هوا، تهویه دستی، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، مهمترین امکانات این ماشین چینی ارزان کرمان موتور را تشکیل می‌دهند.

    ام وی ام ۵۵۰ مدل ۹۴

    ام وی ام ۵۵۰ به عنوان نسخه به‌روز و فیس‌لیفت ۵۳۰ وارد بازار ایران شد. واضح است که قیمت ام وی ام ۵۳۰ پایین‌تر از این مدل است اما ما ترجیح دادیم که به سراغ ام وی ام ۵۳۰ نرویم چون از لحاظ ظاهری و میزان کارکرد جزو خودروهای نسبتا فرسوده به حساب می‌آید

    ام وی ام ۵۵۰ هم طراحی ظاهری زیباتری دارد و هم کیفیت ساخت آن تقریبا بالاتر از برادر بزرگترش به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توانید روی مدل ۹۴ ام وی ام ۵۵۰ به عنوان یک سدان کامپکت خانوادگی نسبتا ارزان حساب باز کنید.

    این خودرو چیزی در حدود ۲۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. از مزایای ام وی ام ۵۵۰ می‌توان به عملکرد فنی مناسب، سیستم تعلیق نسبتا نرم، سواری دلنشین و طراحی ظاهری زیبا در مقایسه با رقبا اشاره کرد.

    این خودرو ارزان چینی به یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با قدرت ۱۳۲ اسب بخار  مجهز است. شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۰.۵ ثانیه بوده و نسبت به بسیاری حریفان هم‌رده از جمله انواع پژو پارس، سمند و غیره عملکرد فنی مهیج‌تری را ارائه می‌دهد. میانگین مصرف سوخت آن هم پایین‌تر است و تنها حدود ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

    از جمله امکانات این مدل از ارزان‌ترین خودرو چینی می‌توان به سنسور پارک عقب، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث و USB، میرورلینک، دو کیسه هوا، تهویه دستی، آینه‌های برقی و سانروف اشاره کرد.

    جک J5 مدل ۹۲

    ارزان‌ترین خودروهای چینی

    یکی دیگر از سدان‌های شهری که می‌توان آن را جزو ارزان‌ترین خودروهای چینی دانست، جک J5 دنده‌ای ۱۵۰۰ مدل ۹۲ است که قیمتی حدود ۲۶۰ میلیون تومان دارد.

    این مدل توان مورد نیاز خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر دریافت می‌کند و عملکرد فنی متعادلی را ارائه می‌دهد. میانگین مصرف سوخت آن هم ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر برآورد شده و جزو خودروهای کم‌مصرف به حساب می‌آید.

    این ماشین چینی ارزان با کابین نسبتا جادار، امکاناتی مثل حسگر پارک عقب، اتولایت، فرمان هیدرولیک با روکش چرم، سیستم صوتی با شش اسپیکر، پورت USB، دو کیسه هوای جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و سانروف دارد.

    پس اگر به دنبال یک سدان چینی نسبت نسبتا ارزان قیمت با عملکرد فنی متعادل، کابین جادار و طراحی ظاهری دلنشین هستید، جک J5 مدل ۹۲ را به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای چینی فراموش نکنید.

    ام وی ام X22 دنده‌ای مدل ۹۶

    ارزان‌ترین خودروهای چینی

    ام وی ام X22 به عنوان نسخه کراس اوور هاچبک ۳۱۵ از لحاظ فنی خیلی دهان‌پرکن ظاهر نشده اما طراحی ظاهری زیبا و قابل قبولی دارد و می‌تواند نیازهای خانواده‌های کوچک را در حد معقول برآورده سازد.

    این خودرو ارزان چینی با موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار مجهز است و عملکرد فنی معمولی و نه‌چندان دل‌چسب را ارائه می‌دهد.

    از لحاظ امکانات هم باید بدانید که مدل دنده‌ای ساده این خودرو امکاناتی مثل کروز کنترل، حسگر پارک عقب، دیلایت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، بلوتوث، USB، میرورلینک، دو کیسه هوا، تهویه دستی، آینه‌های جانبی برقی و... در اختیارتان می‌گذارد.

    قیمت این مدل از ارزان‌ترین خودروهای چینی حدود ۳۰۰ میلیون تومان است و برای کسانی انتخاب مناسبی است که به دنبال یک کراس اوور ارزان و کوچک هستند.

    جمع‌بندی راهنمای خرید ارزان‌ترین خودروهای چینی

    در این مطلب ۷ مدل از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران را معرفی کردیم که از نظر فنی و آپشن‌ها شرایط ایده‌آلی دارند. همانطور که گفتیم نمونه‌های فوق از میان خودروهای با مدل بالاتر از ۱۳۹۲ انتخاب شده‌اند که ارزش خرید بالاتری دارند. اما اگر مایل باشید می‌توانید علاوه بر این موارد، به سراغ محصولاتی مثل ام وی ام ۵۳۰، ام وی ام X33، لیفان X60 مدل ۹۱ و لیفان X50 هم بروید. نظر شما درباره بهترین ماشین ارزان چینی چیست؟ اگر تصور می‌کنید جای مدل خاصی در فهرست ارزان‌ترین خودروهای چینی خالی است آنرا با ما در میان بگذارید. [see_also]42317[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید