هدیه برای شب یلدا چی بخریم؟ ۱۷ پیشنهاد جذاب و خوش‌قیمت

هدیه برای شب یلدا چی بخریم؟ ۱۷ پیشنهاد جذاب و خوش‌قیمت
راهنمای مطالعه

    شب یلدای امسال را می‌توانید با خرید چند هدیه عالی و خوش‌قیمت، خاطره‌انگیز بسازید. با مطالعه این مطلب از «درجه» می‌توانید بهترین هدیه شب یلدا را تهیه کنید.

    شب یلدا وقتی کنار خانواده هستید، می‌توانید با خرید هدایایی نه چندان گران‌قیمت اعضای خانواده را شاد کنید. در این مقاله برای خرید بهترین هدیه شب یلدا، چند پیشنهاد ارائه شده که می‌توانید با توجه به سن و سال برای نزدیکانتان تهیه کنید.

    هدیه‌های سنتی شب یلدا

    یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی انسان در هر فرهنگی، سنت‌هایی است که از گذشته به او رسیده است. درواقع هر چیزی که ما را به ریشه‌هایمان متصل کند و گذشته‌مان را به یاد آورد، به ما احساس ثبات و امنیت می‌دهد و برای آرامش روح و سلامت ذهنی‌مان بسیار مهم است. شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانی است که در آن مردم  بلندترین شب سال را جشن می‌گیرند و به بهانه آن دور هم جمع می‌شوند. اگر می‌خواهید این شب را برای عزیزان‌تان  خواستنی‌تر کنید، برایشان هدیه‌های سنتی بگیرید.

    هدیه‌های سنتی شب یلدا، مانند هندوانه، انار، آجیل، میوه، شیرینی و شکلات، از دیرباز در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. این هدیه‌ها علاوه بر اینکه نمادی از شب یلدا هستند، می‌توانند نشان‌دهنده علاقه و محبت هدیه‌دهنده نیز باشند.  

    همچنین می‌توانید هدایایی تهیه کنید که نمادهای شب یلدا را به‌نوعی در خود داشته باشند. مانند تابلوهای شب یلدا یا کتاب حافظ می‌توانند هدایای جالبی برای شب یلدا باشند. یکی از کارهای جالب شب یلدا در دورهمی‌های خانواده و دوستان، خواندن اشعار زیبای حافظ است.

    هدیه‌های مدرن شب یلدا

    در سال‌های اخیر، مردم علاوه‌بر هدایای سنتی، از هدایای مدرن هم استقبال می‌کنند. این هدیه‌ها می‌توانند شامل محصولاتی مانند لباس، لوازم آرایشی، وسایل الکترونیکی، کتاب و ... باشند. هدیه‌های مدرن به سلیقه و علاقه مخاطب، به‌ویژه جوان‌ترها، نزدیک‌تر هستند. البته هدایای دیجیتالی مانند لپ‌تاپ‌، تبلت‌ و تلفن‌های هوشمند برای جوان‌ها ایده‌آل‌اند.

    هدیه‌های کاربردی و ماندگار

    هدیه‌های کاربردی و ماندگار، گزینه‌های مناسبی برای شب یلدا هستند. این هدایا فقط خانه هدیه‌گیرنده را شلوغ نمی‌کنند و روی وسایل بی‌مصرف دیگر تلنبار نمی‌شوند. هدیه‌های کاربردی چیزی فراتر از دکوری هستند. این هدایا معمولا برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یادآور محبت هدیه‌دهنده هستند. بنابراین موقع خرید هدیه برای عزیزتان بررسی کنید که او چه چیزی نیاز دارد و آن وسیله را بخرید. با این کار، هم او را خوشحال می‌کنید و هم کادویی که می‌خرید بی‌مصرف باقی نمی‌ماند. البته گاهی‌اوقات هم می‌توانید با ترفند یا مستقیم از او بپرسید به چه چیزی نیاز دارد و همان وسیله را برایش بخرید. 

    هدیه‌های خلاقانه و متفاوت

    هدیه‌های خلاقانه و متفاوت، گزینه‌های مناسبی برای کسانی هستند که می‌خواهند هدیه‌ای خاص و به‌یادماندنی برای عزیزان خود انتخاب کنند. از این هدایا می‌توان به محصولاتی چون آثار هنری، وسایل تزئینی، هدایای دست‌ساز و هدایایی مشابه این موارد اشاره کرد.

    البته می‌توانید هدیه‌ای کاملا متفاوت از هدایایی که افراد برای شب یلدا در نظر می‌گیرند، تهیه کنید. مثلا، می‌توانید برای مخاطب‌تان بلیت یک کنسرت یا رویدادی که به آن علاقه دارد تهیه کنید. یا هزینه یک ترم کلاس ورزشی یا آموزشی مورد علاقه او را بپردازید. اینگونه هدایا بسیار خاطره‌انگیز و متفاوت خواهند بود.

    هدیه‌های متناسب با سلیقه و سن مخاطب

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب هدیه باید به آن توجه داشت، متناسب بودن آن با سلیقه و سن مخاطب است. هدیه‌ای که برای یک نوجوان انتخاب می‌شود، با هدیه‌ای که برای یک بزرگسال انتخاب می‌شود، متفاوت است. بهترین هدیه برای کودکان یا نوجوانان، وسایل بازی و سرگرمی یا لباس‌های محبوب‌شان است.

     در ادامه مطلب بهترین هدیه شب یلدا را برای خانم و آقایان، پسربچه‌ها و دختربچه‌ها معرفی کرده‌ایم که از میان آنها می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

    هدیه شب یلدا برای خانم‌ها و آقایان

    اگر می‌خواهید برای خانم‌ها و آقایان خانواده هدیه شب یلدایی بخرید، چند مورد زیر را پیشنهاد داده‌ایم:

    باکس هدیه آجیل

    هدیه شب یلدا

    شب یلداست و آجیل‌های خوشمزه‌اش. چندسالی است که فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی بسته‌های کادویی زیبا و شکیلی را برای شب یلدا آماده می‌کنند که شامل  آجیل مخلوط، میوه خشک، دمنوش و دیگر آیتم‌های مربوط به شب یلدا است. با خرید این بسته‌ها به عنوان هدیه شب یلدا می‌توانید طرف مقابل را خوشحال کنید و در کنار هم از خوردن آن لذت ببرید.

    لیست قیمت باکس هدیه آجیل

    باکس هدیه میوه خشک و دم‌نوش

    هدیه شب یلدا

    از سال‌ها قبل که دسترسی به میوه‌های تازه در زمستان دشوار بود، پای میوه خشک به شب یلدا باز شد. میوه‌های خشک خوشمزه مثل سیب، آناناس، پرتقال، توت فرنگی و غیره اگر در یک بسته‌بندی جذاب و شیک هدیه شوند، حتما باعث خوشحالی فرد می‌شوند. 

    دم‌نوش‌ها هم هدیه بسیار خوبی برای شب یلدا هستند؛ هم به خاطر مزایایی که از نظر سلامتی دارند و هم اینکه یادآور حس خوب یک نوشیدنی گرم در روزهای سرد زمستان هستند.

    نسخه‌های نفیس دیوان حافظ و شاهنامه

    شب یلدا به عنوان یک سنت فرهنگی بهانه مناسبی برای تفال زدن به دیوان حافظ و شاهنامه خوانی است. جدای از اینکه خودتان از خواندن اشعار زیبا لذت خواهید برد، با خرید نسخه‌های چرمی و نفیس دیوان حافظ یا شاهنامه که به نگارگری‌های مینیاتوری مزین شده‌اند، می‌توانید آنرا به دیگران هم هدیه کنید.

    فهرست قیمت دیوان حافظ و شاهنامه نفیس

    انواع ماگ‌های یلدایی

    هدیه شب تولد، ست ماگ

    نوشیدنی چای دلپذیر، چیزی است که شب یلدا را نمی‌توان بدون آن گذراند. اما این نوشیدن‌های خوش‌طعم سزاوار داشتن فنجان یا ماگ‌های زیبا هستند و چه چیزی بهتر از ماگ‌های یلدایی. این ماگ‌ها می‌توانند هدیه‌ای جالب و ارزان برای شب یلدا باشند.

    در ضمن ماگ‌های حرارتی هم در بازار وجود دارد. این ماگ‌ها معمولا سرامیکی هستند و سطح آنها روکشی از جوهر اکسیده و مخصوص دارد. وقتی لیوان سرد است، ظاهر ماگ مشکی است. اما وقتی مایعی داغ درون آن ریخته شود، پوشش آن کم‌ کم محو و نقش روی لیوان مشخص می‌شود. بنابراین توصیه ما هدیه ماگ حرارتی یلدایی به کسی است که دوستش دارید.

    ست هدیه ماگ هم گزینه خوبی است. این ست شامل ماگ، زیرلیوانی، دستمال، پیکسل و ساک دستی است.

    لیست قیمت بهترین ماگ‌های یلدا

    جواهرات طرح یلدا

    اگر می‌خواهید شب یلدا به خانم خانه هدیه‌ای فراموش‌نشدنی بدهید، پس جوهرات و زیورآلات یلدایی، مثلا از نوع دانه اناری یا ترکیبی از کریستال و انار، پیشنهاد می‌شود.

    هدیه شب یلدا، جواهرات یلدایی

    انواع و اقسام گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر به صورت ست کامل یا نیم‌ست- بدلی یا از طلا و نقره- در بازار وجود دارد که می‌توانید بنابه سلیقه همسرتان و البته بودجه خودتان، یکی از آنها را انتخاب کنید.

    لیست قیمت جواهرات و اکسسوری زنانه طرح یلدا

    تیشرت‌های طرح یلدا

    تیشرت‌های زنانه و مردانه مختلفی با طرح شب یلدا در بازار وجود دارد که می‌توانید با خرید مدلی از آنها خانم یا آقای خانه را خوشحال کنید.

    هدیه شب یلدا، تیشرت مردانه تیشرت مردانه

    دکوری مناسب یلدا

    شب یلدا بهانه خوبی برای برخی تغییرات کوچک در خانه است. مثلا می‌توانید پارچه‌های ترمه با تم یلدا، جا شمعی‌های طرح انار یا دکوری‌هایی مثل این چرخ انار جذاب بخرید که از جنس چوب است، بسیار زیباست و سفره شب یلدایتان را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

    بهترین هدیه شب یلدا، دکوری

    برای چیدن لوازم شب یلدا می‌توان از پار‌چه‌های زیبا و نقش‌دار استفاده کرد. سفره‌های پارچه‌ای ترمه یا قلمکار، یکی از گزینه‌های عالی برای چیدن لوازم شب یلداست.

    لیست قیمت انواع دکوری یلدا

    ظروف یلدایی

    ظرف سرو یلدایی

    می‌توانید برای عزیزتان ظروف یلدایی هدیه ببرید. این روزها در بازار ظروف مختلف پذیرایی و مناسب سفره شب یلدا فروخته می‌شود. می‌توانید از این نوع ظروف تهیه کنید و برای او ببرید. مانند این ظرف سرو طرح یلدایی که برای سرو انار، دسر، آجیل و خوراکی‌های سفره شب یلدا عالی است.

    هدایایی برای کودکان

    خرید هدیه برای کودکان بسیار لذت‌بخش است؛ چراکه آنها خیلی ساده و بی‌ریا نهایت ذوق و شادی‌شان را بابت هدیه‌ای که برای آنها خریده‌اید نشان می‌دهند. شب یلدا بهترین زمان برای خرید هدایای بامزه و جالب یلدایی برای این عزیزان است.

    بادکنک‌های طرح هندوانه

    بادکنک طرح هندوانه، هدیه شب یلدا

    یکی از میوه‌های دوست‌داشتنی شب یلدا، هندوانه است که بسیاری از افراد خوش‌سلیقه آن را به زیبایی تزیین می‌کنند و روی سفره شب یلدا می‌گذارند. اگر در خانه کودکی دارید که می‌خواهید او را بسیار شاد کنید، به او بادکنک‌های طرح هندوانه هدیه بدهید. این بادکنک‌ها نه‌تنها کودک‌تان را شاد می‌کند، بلکه فضای خانه را در شب یلدا زیباتر از همیشه نشان می‌دهد.

    هدیه شب یلدا برای دخترها

    عروسک

    هدیه شب یلدا، دختر یلدایی دختر یلدایی

    دختربچه‌ها عاشق عروسک‌اند. می‌توانید با خرید عروسک طرح شب یلدا آنها را خوشحال کنید. در بازار انواع عروسک‌های از جنس پولیش، بافتنی و غیره فروخته می‌شود که می‌توانید برای کودک‌تان تهیه کنید. از طرح‌های یلدایی این عروسک‌ها می‌توان به عروسک آقا و خانم نارگل، خانواده انار، طرح هندوانه یا دختر یلدایی اشاره کرد.

    تل موی دخترانه یلدایی

    هدیه شب یلدا، تل موی یلدایی

    برای هدیه شب یلدا می‌توانید تل موی دخترانه که طرح شب یلدا دارد برای دخترتان بخرید. تل مو در طرح‌های مختلف، از تاج گرفته تا پاپیون با طرح شب یلدا در بازار هست و می‌توانید با توجه به نوع لباسی که دخترتان می‌خواهد شب یلدا بپوشد، یکی از این تل‌ها را بخرید. برخی از تل‌ها با استفاده از نمد و تور و منجوق‌های زیبا درست شده‌اند که هر دختربچه‌ای عاشق آنها می‌شود.

    [related]29026[/related]

    لباس‌های دخترانه مدل شب یلدا

    خرید لباس دخترانه با طرح شب یلدا می‌تواند هدیه‌ای جالب برای دختربچه ها باشد. از این لباس‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

    هودی دخترانه مدل شب یلدا

    هدیه شب یلدا، هودی دخترانه

    این هودی نه‌تنها دخترتان را از سرما حفظ می‌کند، بلکه طرح زیبای شب یلدا را دارد. این هودی یک جیب دوطرفه در وسط و کلاه بنددار دارد. در سر آستین‌ها و قسمت کمر از کش استفاده شده تا از ورود سرما جلوگیری کند. پارچه این هودی ترکیبی از نخ و پلی‌استر است که باعث می‌شود لباس سبک و در عین حال گرم باشد.

    ست پیراهن و هدبند دخترانه مدل انار شب یلدا

    هدیه شب یلدا، ست پیراهن

    این ست لباس هم با وجود ساده و معمولی بودن هم دختر کوچولویتان را زیبا و خواستنی‌تر می‌کند. قد پیراهن تا روی زانوست و حود پیراهن طرح انار را دارد.

    گوشواره دخترانه مدل انار

    هدیه شب یلدا، گوشواره دخترانه

    خرید زیورآلات – البته بدلی و رنگارنگ- دختربچه‌ها را بسیار شاد می‌کند. بنابراین شاید بهتر باشد، از این نوع زیورآلات هم برای دختر کوچولویتان بخرید. مثلا این گوشواره مدل انار می‌تواند ایده‌آل باشد. این گوشواره، مدل آویز از جنس استیل، برنج و برنز است.

    لیست قیمت هدیه شب یلدا برای کودکان

    هدیه شب یلدا برای پسرها

    هدایای جالبی هم برای پسربچه‌ها می‌توانید برای شب یلدا بخرید. از این هدایا می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

    کلاه هندوانه‌ای

    هدیه شب یلدا، کلاه هندوانه‌ای

    این نوع کلاه مناسب پسربچه‌های ۳ سال به بالا تا رده نوجوانان است. البته برخی از جوانان و بزرگسالان هم از این مدل کلاه استقبال می‌کنند. جنس این کلاه از طلق و مخمل و از برند سورتک است.

    البته برخی از کلاه‌های هندوانه‌ای هم در بازار هست که نه‌تنها کودک‌تان عاشق آنها می‌شوند، بلکه خودتان هم می‌توانید برای شوخی و شیطنت روی سرتان بگذارید و کلی بخندید.

    کراوات و پاپیون

    هدیه شب یلدا، کراوات

    خرید کراوات یا پاپیون یلدایی همراه با شلوار و جلیقه هم ایده خوبی برای پسر کوچولویتان است. او می‌تواند با پوشیدن آنها از مهمانی شب یلدا حسابی لذت ببرد. کراوات‌ها و پاپیون‌های یلدایی پسرانه در طرح‌ها و جنس‌های مختلف دانه‌ انار و هندوانه‌ای در بازار وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را بخرید. مثلا، این کراوات که طرح انار است، از جنس پنبه و در عین سادگی بسیار زیباست.

    لباس‌های طرح هندوانه

    هدیه شب یلدا، سه تکه این ست ۳ تکه لباس پسرانه مدل یلدا، ظاهر کودک‌تان را شیک و جذاب می‌کند. برای راحتی بیشتر کودک، کمر شلوار کشی و دمپای آن راسته است. پاپیون دو لایه مخصوص شب یلداست.

    پارچه این ست ۳ تکه لباس از مخمل کبریتی است و جلیقه آن آستر دارد. دو جیب تزیینی روی جلیقه، آن را زیباتر کرده است.

    کودکان سنین نوزادی

    هدیه شب یلدا، ست لباس نوزادی

    برای شب یلدا نوزادتان را هم فراموش نکنید. می‌توانید با خرید لباس‌های نوزادی با طرح‌های زیبای یلدایی، ظاهر او را مناسب شب یلدا کنید و عکس‌های خاطره‌انگیزی از او بگیرید.

    نکات مهم برای خرید کادو شب یلدا

    برای خرید کادو شب یلدا باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بهترین گزینه را برای فرد مورد علاقه‌تان انتخاب کنید. این نکات عبارتند از:

    • سلیقه و علاقه مخاطب: مهم‌ترین نکته در انتخاب هدیه، توجه به سلیقه و علاقه مخاطب است. سعی کنید هدیه‌ای را انتخاب کنید که مورد علاقه او باشد و بتواند از آن لذت ببرد.
    • بودجه: خودتان را برای خرید هدیه گرانقیمت به زحمت نیندازید. معمولا هدیه‌دهندگانی که هدایای گران‌قیمت می‌خرند، تصور می‌کنند هدیه‌گیرنده را بسیار شاد و قدردان خود می‌کنند. اما تحقیقات نشان داده است، بین هدیه گران و شادی و قدردانی ارتباطی وجود ندارد. البته نمی‌توانید هدیه‌ای بی‌ارزش هم به مخاطب بدهید. فقط هدیه‌ای انتخاب کنید که در توان‌تان باشد.
    • مناسبت: هدیه‌ای را انتخاب کنید که مناسب شب یلدا باشد. هدیه‌های سنتی شب یلدا مانند دسته گل، زیورآلات،کتاب، باکس آجیل و میوه خشک و دکوری همیشه گزینه‌های مناسبی هستند.
    • خلاقیت: سعی کنید هدیه‌ای خلاقانه و متفاوت را انتخاب کنید تا بتواند مخاطب را سورپرایز کند.
    • سازگار با محیط‌زیست: هنگام خرید هدیه، نگاهی هم به محیط‌زیست داشته باشید و هدایایی بخرید که سازگار با محیط‌زیست و پایدار باشند.

    جمع‌بندی بهترین هدیه شب یلدا

    بی‌نهایت هدیه می‌توانید به این فهرست اضافه کنید و آنچه را که عزیزان‌تان دوست دارند، هدیه بدهید. در واقع قیمت هدیه چندان مهم نیست، مهم این است که از یلدا به عنوان بهانه‌ای برای شاد کردن و نزدیکتر شدن به هم استفاده کنیم. راستی شما برای عزیزتان چه هدیه‌ای می‌خواهید بخرید؟ به نظرتان بهترین هدیه شب یلدا چه می‌تواند باشد؟ [see_also]25506[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید