مقایسه گلکسی A52s و شیائومی 11T

مقایسه گلکسی A52s و شیائومی 11T
راهنمای مطالعه

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی برای بسیاری جذاب است چرا که هر دو گوشی با مشخصات فنی و قیمت مناسب مورد توجه طیف وسیعی از خریداران قرار گرفته‌اند.

    گوشی گلکسی A52s از محبوبترین گوشی‌ها در ایران است اما همانطور که در بررسی شیائومی ۱۱ تی دیدیم، شیائومی در طراحی و تولید این گوشی سنگ تمام گذاشته و یک میانرده رقابتی را به فهرست بهترین گوشی موبایل میان‌‌رده اضافه کرده است.

    در صورتی که روی عملکرد سخت‌افزاری یا کیفیت دوربین تاکید دارید، روی خرید شیائومی ۱۱ تی جدی‌تر فکر کنید اما اگر نمایشگر یا رابط کاربری بهتر برایتان در اولویت است، انتخاب گلکسی A52s با نمایشگر سوپر آمولد و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی گزینه بهتری است.

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی: طراحی و بدنه

    استفاده از فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای به شیائومی 11T، ظاهر مدرن‌تر و چشم‌نوازتری نسبت به گلکسی A52s بخشیده و در دست گرفتن آن حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند.

    سامسونگ اما ترجیح داده به متریال باکیفیت و سبک پلاستیک رضایت دهد تا دستش برای کنترل قیمت محصول، باز باشد.

    پوشش محافظ نمایشگر گوشی شیائومی گوریلا گلس ویکتوس، جدیدترین و پیشرفته‌ترین محافظ صفحه است که در پرچمدارها هم به کار رفته است. گوشی گلکسی اما به گوریلا گلس ۵ مجهز شده که در سطح پایین‌تری نسبت به رقیب قرار دارد.

    از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب هر دو گوشی به استاندارد IP مجهز شده‌اند اما گلکسی A52s با استاندارد IP67، در برابر نفوذ آب تا عمق یک متری مقاوم است و در مقایسه با استاندارد IP شیائومی شرایط بهتری دارد.

    در مجموع، گوشی گلکسی A52s سبک‌تر و ظریف‌تر از شیائومی 11T است اما از نظر جذابیت‌ ظاهری و مقاومت بدنه شیائومی شرایط بهتری دارد.

    [table id=1053 /]

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی: نمایشگر

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی

    تبحر کمپانی سامسونگ در تولید نمایشگرهای باکیفیت، همیشه زبانزد بوده است. به همین دلیل، پیشتازی نمایشگر گلکسی A52s نسبت به رقیب خود، دور از انتظار نبود.

    گلکسی A52s به نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED و شیائومی 11T به پنل ۶.۶۷ اینچی AMOLED مجهز شده‌اند. هر دو نرخ رفرش فوقالعاده ۱۲۰ هرتزی داشته و محتوا را به شکلی روان به تصویر می‌کشند.

    هرچند شیائومی روی پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ و استاندارد +HDR10 تاکید می‌کند اما در مقایسه گلکسی A52s و شیائومی 11T تفاوتی بین این پنل‌ها نمی‌بینیم و حتی گوشی سامسونگ اندکی رنگ‌ها را بهتر و با جزییات بیشتر به تصویر می‌کشد.

    سامسونگ بر خلاف رقیب سنسور اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار برده اما شیائومی از اسکنر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور استفاده می‌کند.

    [table id=1054 /]

    [related]45582[/related]

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی: دوربین

    در قاب پشتی شیائومی 11T یک دوربین سه گانه با سنسورهای ۱۰۸ ، ۸ و ۵ مگاپیکسلی می‌بینیم که قادر به فیلمبرداری 4K است.

    تعداد سنسورهای سامسونگ A52s چهار عدد بوده و بیشتر از شیائومی 11T است. چهار سنسور ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی، به ترتیب واید، الترا واید، ماکرو و عمق سنج هستند. هرچند گلکسی A52s یک سنسور بیشتر دارد اما این لنز عمق سنج در عمل کارایی چندانی ندارد.

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی از لحاظ دوربین ما را به این نتیجه می‌رساند که گوشی شیائومی، برای عاشقان عکاسی عملکرد بهتری دارد. دوربین سه گانه این گوشی بین میان‌رده‌ها، یکی از بهترین‌ها بوده و عملکردی نزدیک به پرچمداران دارد.

    از ظرف دیگر در مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی از نظر دوربین سلفی برد با گوشی سامسونگ است که به سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

    [table id=1055 /]

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی: سخت افزار

    یکی از بخش‌هایی که گلکسی A52s و شیائومی 11T شانه به شانه یکدیگر حرکت کرده‌اند، مشخصات سخت افزاری است.

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی از لحاظ پردازنده نشان می‌دهد هر دو به پردازنده ۶ نانومتری مجهز شده‌اند اما پردازنده اسنپدراگون 778G در گلکسی نسبت به پردازنده دیمنسیتی ۱۲۰۰ در گوشی شیائومی حدود ۲۰ درصد ضعیف‌تر است.

    اگر عاشق گیم هستید و تمایل دارید قدرت پردازشی گوشی شما بالا باشد، هر دو گوشی این انتظار را به خوبی مرتفع خواهد کرد اما دیمنسیتی ۱۲۰۰ اپ‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی را به شکلی روانتر اجرا خواهد کرد.

    به خاطر داشته باشید که قابلیت ارتقای حافظه در شیائومی 11T وجود ندارد، و بهتر است از همان ابتدا نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را بخرید.

    [table id=1020 /]

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی: باتری و شارژدهی

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی

    گلکسی A52s به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و شیائومی 11تی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

    اگر قرار باشد از روی این اعداد شارژدهی این دو گوشی را زیر ذره‌بین نقد و بررسی قرار دهیم، باتری گوشی شیائومی 11T دوام بهتری دارد اما با نگاه دقیقتر، هر دو گوشی از لحاظ شارژدهی سطح یکسانی دارند.

    به لطف فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی در شیائومی 11T، زمان شارژ کامل باتری تنها ۴۰ دقیقه است اما برای گلکسی A52s با فست شارژ ۲۵ واتی، یک و نیم ساعت زمان لازم است تا باتری به شکل کامل شارژ شود.

    بنابراین در مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی از نظر باتری، برد از آن گوشی شیائومی است.

    [table id=1056 /]

    در آخر

    مقایسه گلکسی A52s و شیائومی ۱۱ تی و تصمیم‌گیری در مورد خرید یکی از آن‌ها، چندان ساده نیست چرا که مشخصات هر دو گوشی، وسوسه‌کننده و با کارایی بالا است. در مجموع ظاهر گوشی شیائومی کمی چشم‌نوازتر و مدرن‌تر بوده و به همین واسطه، نظر مشتریان جوان را بیشتر به خود جلب می‌کند. نمایشگر باکیفیت برگ برنده گوشی سامسونگ است اما شیائومی 11T هم با پردازنده قدرتمند و شارژ فوق سریع حرف زیادی برای گفتن دارد. [see_also]43193[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید