مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s

مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s
راهنمای مطالعه

    مقایسه پوکو X3 GT با A52s از نظر دوربین، سخت‌افزار، باتری و طراحی و کیفیت ساخت نشان می‌دهد کدامیک از این ۲ گوشی ارزش خرید بالاتری دارند.

    رقابت کمپانی سامسونگ و شیائومی روز به روز جدی‌تر می‌شود. دو میان رده جدید این شرکت‌ها یعنی گلکسی پوکو X3 GT و گلکسی A52s با امکانات عالی تنور این رقابت را داغ‌تر کرده‌اند. هر دو مدل در فهرست بهترین گوشی موبایل جا دارند اما سوال این است که کدامیک انتخاب بهتری است؟

    نتیجه مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s نشان می‌دهد که هر دو گوشی از لحاظ عکاسی در جایگاه قابل قبولی هستند؛ با این حال، طرفداران نمایشگر باکیفیت باید به خرید گوشی گلکسی A52s جدی‌تر فکر کنند و برای افرادی که روی قدرت سخت‌افزار تاکید دارند، پوکو X3 GT انتخاب بهتری است. در ادامه مقایسه گلکسی A52s و پوکو X3 GT با درجه همراه شوید.

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s: طراحی و بدنه

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s از لحاظ ظاهری نشان می‌دهد که سامسونگ در طراحی گلکسی A52s اندکی قوی‌تر عمل کرده و برتری بیشتری دارد. هر دو گوشی موبایل قابی پلاستیکی دارند که به صورت یکپارچه ساخته شده‌ اما گلکسی کمی سکبتر، باریکتر و خوش دست‌تر است.

    از نظر مقاومت بدنه روی نمایشگر پوکو لایه محافظ ویکتوس کار شده که مقاومتر است اما گلکسی هم تاییدیه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 را دارد که از IP53 پوکو بالاتر است. سامسونگ با گواهی IP67 مجوز غوطه ور کردن گوشی در عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه را صادر کرده اما پوکو X3 GT، تنها در برابر پاشش آب مقاوم است.

    مهمترین تفاوت ظاهری این دو گوشی به جز ماژول دوربین اصلی و چینش سنسورهای داخل آن مربوط می‌شود. در مجموع باید گفت که از نظر طراحی برد با گلکسی A52s است.

    [table id=1028 /]

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s: نمایشگر

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s

    سامسونگ که همیشه به ساخت پیشرفته‌ترین پنل‌های نمایشی معروف بوده، در این گوشی کهکشانی نیز سنگ تمام گذاشته و پیش از آنکه نیاز کاربران روزمره را نشانه بگیرد، سعی در جلب توجه گیمرها دارد.

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s از لحاظ نمایشگر نشان می‌دهد که برتری، کماکان با گلکسی A52s است که از پنل Super AMOLED و رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است.

    در مقابل، نمایشگر اقتصادی پوکو X3 GT را می‌بینیم که روی پنل ارزان‌تر IPS LCD سوار شده و باز هم به رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی مجهز است. در نتیجه پنل پوکو با وجود سرعت بالا از نظر نمایش رنگ‌های طبیعی و کنتراست به پای گلکسی نمی‌رسد.

    همانطور که گفتیم روی نمایشگر پوکو لایه محافظ ویکتوس قرار گرفته که در برابر خط و خش مقاوم‌تر از گوریلاگلس ۵ گلکسی A52s است.

    [table id=1033 /]

    [related]42677[/related]

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s: سخت افزار

    شیائومی و سامسونگ برای پکیج سخت افزاری گوشی‌های پوکو X3 GT و گلکسی A52s، دو ساختار متفاوت را به کار گرفته‌اند. در گلکسی A52s، شاهد کمپانی کوالکام با تراشه  اسنپدراگون 778G 5G هستیم اما در پوکو X3 GT، تراشه ۶ نانومتری پیمنسیتی 1100 5G پردازش فرمان‌ها را بر عهده دارد.

    اسنپدراگون 778G 5G با پردازنده گرافیکی Adreno 642L تقریبا از پس اجرای تمام بازی‌های سنگین برمی‌آید اما بر اساس بنچمارک آنتوتو ۹ در مقایسه با دیمنسیتی 1100 حدود ۲۰ درصد ضعیفتر است. بنابراین در مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s برتری با گوشی پوکو است.

    بر خلاف گوشی سامسونگ گلکسی A52s اسلات کارت حافظه در پوکو X3 GT وجود ندارد. به همین دلیل اگر سراغ پوکو X3 GT می‌روید از همان ابتدا نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید.

    [table id=1036 /]

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s: دوربین

    ption id="attachment_46984" align="alignnone" width="843"]مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s

    اگر برای مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s از لحاظ کیفیت عکاسی، تعداد سنسورها را معیار قرار دهیم، سامسونگ گلکسی A52s با دوربین چهارگانه جلوتر از پوکو X3 GT با دوربین سه‌گانه قرار دارد. با این حال، باید بپذیریم که کیفیت عکاسی، مولفه‌ای جدا از تعداد سنسورها بوده و اهمیت بیشتری نزد خریدار دارد.

    اگر از جای خالی سنسور تشخیص عمق برای عکاسی پرتره در پوکو X3 GT فاکتور بگیریم، در مجموع کیفیت عکاسی هر دو گوشی با هم برابری می‌کنند. اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، عکس‌های دوربین A52s اندکی شفاف‌تر با عمق رنگی بیشتری هستند.

    حتی از لحاظ کیفیت فیلمبرداری نیز هر دو گوشی، توان ثبت ویدئو با رزولوشن فوق‌العاده 4K را دارند. واقعیت این است که مقایسه دوربین پوکو X3 GT با گلکسی A52s، نشان می‌دهد که دوربین هر دو گوشی، شانه به شانه هم در حرکت هستند. در نتیجه برای تصمیم گیری نهایی در مورد انتخاب بین این دو گوشی، باید به دیگر معیارها مراجعه کنید.

    [table id=1038 /]

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s: باتری و شارژدهی

    باتری و شارژدهی، یکی از مولفه‌هایی است که با تکیه بر آن، توصیه می‌کنیم پوکو X3 GT را بخرید. اگر عمر باتری برای شما اولویت دارد، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی شیائومی، عملکرد بهتری نسبت به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی A52s دارد.

    از طرف دیگر، فناوری شارژ ۶۷ واتی گوشی پوکو X3 GT قادر است تنها در عرض ۴۲ دقیقه، باتری را از صفر تا صد پر کند، در حالی که توان شارژ در باتری گوشی گلکسی A52s برابر ۲۵ وات است که در یک و نیم ساعت باتری را پر میکند.

    همچنین  همانطور که در بررسی گلکسی A52s گفتیم، گوشی با شارژر ۱۵ واتی عرضه شده که زمان شارژ را به بالای ۲ ساعت می‌رساند.

    [table id=1037 /]

    جمع‌بندی مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s

    مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s نمودار مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s

    بی‌شک برچسب قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A52s در قیاس با مشخصات فنی‌اش، برازنده است. این کهکشانی نمایشگر پیشرفته‌تری دارد و قدرت پردازشی بالایش، حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت. در این رقابت، گوشی پوکو X3 GT نیز با باتری قدرتمند و شارژ بسیار سریع، قیمت مناسب، دوربین باکیفیت و سخت افزار قدرتمند، در صحنه رقابت باقی مانده است. در مجموع اگر توان پرداخت هزینه بیشتری را دارید، گوشی سامسونگ گلکسی A52s ارزش خرید نسبتا بالایی برای شما دارد. نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 GT با A52s چیست؟ به نظرتان کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند؟ [see_also]43193[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید