مقایسه شیائومی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو

مقایسه شیائومی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو
راهنمای مطالعه

    مقایسه پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو از لحاظ دوربین، سخت‌افزار، نمایشگر و باتری نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی‌های محبوب را در مقابل دیگری، به تصویر می‌کشد.

    گوشی پوکو X3 GT و ردمی نوت ۱۰ پرو، در واقع دو موبایل با شباهت بسیار زیاد هستند که توسط شیائومی و زیر مجموعه پرفروش آن پوکو به بازار عرضه شده‌اند. تغییرات پوکو X3 GT نسبت به نسخه قبلی آن یعنی پوکو X3 پرو خصوصا در دوربین، باتری، ظاهر و نمایشگر، این گوشی را در مرکز توجه خریداران قرار داده است.

    در سمت دیگر هم ردمی نوت ۱۰ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دل بسیاری را برده است. هر دو مدل در فهرست بهترین گوشی موبایل جا دارند اما سوال این است که کدامیک انتخاب بهتری است؟ در ادامه با مقایسه پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو همراه ما باشید.

    مقایسه پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو: طراحی

    مقایسه گوشی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو

    در نگاه اول، منتظر تفاوت دندان گیری در ظاهر پوکو X3 GT و ردمی نوت ۱۰ پرو نباشید. هر دو از الگوی مشابهی پیروی می‌کنند اما در جنس بدنه، تفاوت دارند. این که ردمی نوت ۱۰ پرو با قاب شیشه‌ای را انتخاب کنید یا به پوکو X3 GT رضایت دهید، سلیقه شما بستگی دارد.

    اگر عاشق ظاهر لوکس موبایل‌های هوشمند باشید، قاب شیشه‌ای ردمی نوت ۱۰ پرو گزینه دلچسب‌تری برای‌تان خواهد بود. علیرغم متریال متمایز، وزن هر دو گوشی ۱۹۳ گرم است. نمای جلویی نمایشگر در هر دو مدل مشترک اما در قاب پشتی، ماژول دوربین متفاوتی را میزبانی می‌کنند.

    در طراحی و بدنه گوشی پوکو X3 GT یک مزیت برجسته به چشم می‌خورد. نمایشگر این گوشی با جدیدترین سری از محافظ صفحه‌ها یعنی Gorilla Glass Victus حفاظت می‌شود که در حال حاضر، در گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار رواج دارد. هر دو مدل دارای گواهی IP53 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

    [table id=1074 /]

    مقایسه پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو: نمایشگر

    مقایسه گوشی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو مقایسه گوشی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو

    در بخش طراحی بدنه، تفاوت فاحشی را شاهد بودیم؛ با این حال، بین نمایشگر پوکو X3 GT و ردمی نوت ۱۰ پرو تفاوت بسیار است. پوکو در نمایشگر گوشی X3 GT تاکیدی به خرج نداده و برای کاهش قیمت، از پنل IPS LCD استفاده کرده است.

    پس اگر شما به کیفیت تصویر اهمیت می‌دهید یا به گیمینگ علاقه دارید، ردمی نوت ۱۰ پرو با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی انتخاب بهتری است. هرچند رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی در پوکو X3 GT نیز وجود دارد، اما عمق رنگی و کیفیت تصویرش به خوبی ردمی نوت ۱۰ پرو نخواهد بود.

    [table id=1078 /]

    [related]46808[/related]

    مقایسه پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو: دوربین

    مقایسه بهترین میان‌رده‌های شیائومی و پوکو از لحاظ دوربین از برتری ردمی نوت ۱۰ پرو خبر می‌دهد. این گوشی با ترکیبی از چهار سنسور ۱۰۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی عکس‌های بهتر و باکیفیت‌تری نسبت به پوکو X3 GT می‌گیرد.

    شیائومی پوکو X3 GT یک قدم عقب‌تر از رقیبش قرار دارد. این گوشی یک دوربین سه گانه متشکل از سنسورهای ۶۴، ۸ و ۲ مگاپیکسلی ترتیب داده که جای خالی سنسور تشخیص عمق در آن دیده می‌شود. 

    از نظر فیلمبرداری هر دو گوشی قادر به ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم هستند. در هر دو گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است و ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم ثبت می‌کند. برای مشاهده نمونه تصاویر مطالب بررسی پوکو X3 GT و بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو را ببینید. 

    [table id=1038 /]

    مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو X3 GT: سخت افزار

    قبل از آن که به مقایسه سخت افزاری گوشی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو بپردازیم، بهتر است بدانید این ذهنیت که پردازنده‌های مدیاتک همگی ضعیف هستند، نادرست است. پردازنده‌های سری هلیو در گوشی‌های پایین‌رده با قدرت پردازشی ضعیف وجود داشتند ولی سری دیمنسیتی که در پوکو X3 GT وجود دارد، محصول مدیاتک بوده و از قدرت پردازشی چیزی کم ندارد.

    در پوکو X3 GT، شاهد دیمنسیتی ۱۱۰۰ با پشتیبانی از فناوری 5G هستیم. ردمی نوت ۱۰ پرو  شیائومی نیز به اسنپدراگون 732G با لیتوگرافی ۸ نانومتری رضایت داده و فاقد 5G است. واضح است که اگر سرعت اجرای برنامه و بازی براینان مهم است، باید فکر خرید ردمی نوت ۱۰ پرو  شیائومی را از سرتان بیرون کنید.

    امتیاز بنچمارک انتوتو ردمی نوت ۱۰ پرو ۲۹۵ هزار و برای پوکو ۵۰۶ هزار است که نشان از برتری چشمگیر گوشی پوکو دارد. بنابراین اگر اهل گیم هستید، حتما پوکو X3 GT را انتخاب کنید.

    [table id=1079 /]

    مقایسه گوشی پوکو X3 GT با ردمی نوت ۱۰ پرو: باتری

    ظرفیت باتری این دو گوشی تقریبا برابر و ۵ هزار میلی آمپرساعتی است ولی در پوکو X3 GT فناوری شارژ سریع ۶۷ وات در نظر گرفته شده که تنها در عرض ۴۲ دقیقه، صد در صد ظرفیت باتری را پر می‌کند. در سمت دیگر ردمی نوت ۱۰ پرو از شارژ سریع ۳۳ واتی برخوردار است که باتری را در ۸۰ دقیقه به شکل کامل پر می‌کند.

    شارژدهی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو در حالت استندبای ۱۱۸ ساعت و گوشی پوکو ایکس ۳ جی تی حدود ۱۱۰ ساعت است.

    [table id=1080 /]

    جمع‌بندی مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو X3 GT

    اگر بین انتخاب پوکو X3 GT و ردمی نوت ۱۰ پرو مردد هستید، باید به انتظارات خود مراجعه کنید. در صورتی که روی کیفیت نمایشگر و قدرت عکاسی تاکید دارید، گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو می‌تواند انتظار شما را بهتر برآورده کند. این در حالی است که پوکو X3 GT از لحاظ باتری، سخت افزار و پشتیبانی از 5G بهتر ظاهر شده. در نتیجه، انتخاب بین این دو گوشی محبوب و پرفروش، به سطح نیاز شما بستگی خواهد داشت. نظر شما در مورد مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو X3 GT چیست؟ [see_also]46806[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید