۱۰ مدل از بهترین کولر گازی ایرانی و خارجی

۱۰ مدل از بهترین کولر گازی ایرانی و خارجی
راهنمای مطالعه

    بهترین کولر گازی ایرانی و خارجی را که بشناسید، انتخاب‌های بهتری برای فصل گرم پیش رو خواهید داشت. در این مقاله، شما را درباره خرید کولر گازی راهنمایی و ۱۰ مورد از پرفروش‌ترین کولر گازی را هم معرفی می‌کنیم.

    راهنمای خرید بهترین کولر گازی

    پیش از آنکه با فهرست بهترین کولر گازی آشنا شوید، بهتر است که بدانید در خرید باید چه نکاتی را در بگیرید. مهمترین نکات شامل این موارد است که در ادامه آنها را توضیح می دهیم:

    • برند سازنده
    • نوع کولر گازی
    • ظرفیت سرمایش و گرمایش بر حسب BTU
    • کمپرسور روتاری یا ساده
    • سازگاری با شرایط اقلیمی شما
    • قابلیت جذب رطوبت هوا
    • رده مصرف انرژی
    • نوع برق مصرفی تک فاز یا سه فاز
    • قابلیت تصفیه هوا
    • قابلیت های هوشمند

    انواع کولر گازی

    کولرهای گازی انواع مختلفی دارند. اگر بخواهیم دسته‌بندی منظمی درباره انواع کولر گازی داشته باشیم به نتیجه زیر می‌رسیم:

    • کولر گازی پنجره‌ای: در کولر گازی پنجره ای کمپرسور و فن کولر در یک بخش قرار دارند. این کولر در پنجره یا کانال موردنظر جای می‌گیرد.
    • کولر گازی پرتابل: کولر گازی پرتایل یک‌تکه است که نیاز به نصب لوازم خاصی ندارد و مجهز به چرخ برای جابه‌جایی است.
    • کولر گازی ایستاده: دو تکه دارد و پنل اصلی‌اش روی زمین و کندانسورهایش در بیرون از محل نصب می‌شوند.
    • کولر گازی اسپیلت: دو بخش دارد که یکی در اتاق و بخش موتور در بیرون قرار می‌گیرد. این گزینه کم‌صداست و سرمایش خوبی دارد.

    در میان مدل‌های مختلف کولر جست‌وجویی داشته باشید و ببینید که کدام‌یک از این انواع کولر گازی برایتان مناسب‌تر هستند. پیش از آن، خوب است که اطلاعاتی درباره ظرفیت کولرها هم داشته باشید.

    ظرفیت کولر گازی چیست و چه معنایی دارد؟

    کولرهای گازی دارای ظرفیت‌های مختلف هستند. باید ببینید که در چه شرایط جغرافیایی قرار دارید، سرمایی هستید یا گرمایی، اندازه محیط‌تان چقدر است. با در نظرگرفتن این‌ها به‌سراغ خرید کولر مناسب بروید. اگر ظرفیت کولرتان بیش از حد لازم باشد، مجبور می‌شوید که مدام آن را خاموش کنید چون سرمایش آزاردهنده‌ای برایتان خواهد داشت.

    اگر هم ظرفیت کمتر باشد که حسابی اعصابتان خرد می‌شود و در گرما می‌مانید. دقت کنید که ظرفیت بیشتر به معنای توان بالاتر وسیله برای سرمازایی است. واحد ظرفیت کولرهای گازی BTU است. این واحد توان سرمایشی کولر در واحد زمان را نشان می‌دهد. ظرفیت بالاتر کولر نشان می‌دهد که میزان بادی که وارد محیط می‌شود، چقدر است.

    در واقع، این ظرفیت سطح خنک‌کنندگی کولر را نشان نمی‌دهد بلکه میزان سرمایی را نشان می‌دهد که هر کولر می‌تواند وارد فضا کند. در انتخاب کولر با ظرفیت مناسب به موارد زیر دقت کنید:

    • میزان آفتاب‌گیربودن فضا؛
    • دستگاه‌های گرمازایی مانند گاز و وسایل پخت‌وپز؛
    • ارتفاع سقف و متراژ محیط؛
    • تعداد افراد ساکن در محیط.

    جدول ظرفیت کولر گازی بر اساس مساحت محیط

    مساحت محیطظرفیت مورد نیاز کولر گازی (BTU)
    ۲۰ تا ۴۰ متر مربع۱۲۰۰۰
    ۴۰ تا ۶۰ متر مربع۱۸۰۰۰
    ۶۰ تا ۸۰ متر مربع۲۴۰۰۰
    ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع۳۰۰۰۰
    ۱۰۰ تا ۱۳۰ متر مربع۳۶۰۰۰
    ۱۳۰ تا ۱۶۰ متر مربع۴۲۰۰۰
    ۱۶۰ تا ۲۲۰ متر مربع۶۰۰۰۰

    انواع کمپرسور کولر گازی

    کمپرسور کولرهای گازی همان موتورشان هستند. در واقع عملکرد این کولرها وابسته به موتور یا همان کمپرسورشان است. انواع مختلفی از این موتورها در کولرهای گازی موجود هستند:

    • پیستونی: این کمپرسورها مجهز به پیستونی داخل سیلندر هستند که مبرد (ماده سرمازا) را فشرده می‌کند. ایراد این کمپرسورها صدای زیادشان است.
    • روتاری: کمپرسورهای روتاری مکانیزم چرخشی برای حرکت دارند. زمانی که حجم و فشار هوا بالا باشد، می‌توان روی این مدل حساب کرد.
    • اسکرول: حرکت مخالف دو مارپیچ در این کمپرسورها باعث فشرده‌شدن گاز می‌شود. عملکرد این کمپرسور از دو مورد دیگر بهتر است.

    باوجود اینکه اسکرول‌ها کمپرسورهای مطلوبی هستند اما در بیشتر محصولات موجود در بازار از کمپرسورهای روتاری استفاده می‌شود.

    تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

    بعضی از کولرهای گازی در بخش کمپرسور مجهز به بورد الکترونیکی هستند. کولرهایی که اینورتر ندارند، با رساندن دمای محیط به حد دلخواه خاموش می‌شوند. وقتی دما دوباره رو به زیادشدن می‌رود، کمپرسور مجدداً روشن می‌شود. اما کولرهای اینورتردار با رسیدن هوا به درجه مطلوب خاموش نمی‌شوند و فقط دور موتورشان تغییر می‌کند.

    مصرف انرژی کولرهای اینورتردار کمتر از مدل‌های بی‌اینورتر است. البته رسیدگی به آنها و سرویس‌کردنشان نیازمند تخصص بیشتری نسبت به کولرهای سنتی است. در هر حال، اگر دوست دارید که سرعت سردسازی کولر گازی‌تان زیاد باشد، باید به‌سراغ انتخاب مواردی در فهرست بهترین کولر گازی بروید که کمپرسوری مجهز به اینورتر دارند.

    مصرف برق و سطح انرژی کولر

    همان‌طور که گفته شد، کولرهای اینورتردار مصرف برق کمتری دارند. با این حال، مدل‌های مختلف کولر گازی از جمله مدل‌های پنجره‌ای می‌توانند برق نسبتاً زیادی مصرف کنند. پس قبل از آنکه برای خرید تصمیم نهایی بگیرید، حتما به مقوله مصرف انرژی وسیله دقت داشته باشید.

    قبل از انتخاب بهترین کولر گازی سطح انرژی را هم بررسی کنید. سطح انرژی نشان‌دهنده میزان بهره‌وری انرژی دستگاه است. گرید یا سطح انرژی کولر با حروف انگلیسی نشان داده می‌شود (A و B و... ). حروف نخست انگلیسی نشان‌دهنده سطح انرژی بالاتر هستند. کولری با سطح انرژی بالا به بهینه‌سازی مصرف و البته سرمایش بیشتر کمک می‌کند.

    قدرت پرتاب باد کولر

    در انتخاب بهترین کولر گازی باید به پرتاب باد هم توجه داشته باشید. منظور چیست؟ یعنی ببینید که دستگاه تا چه مسافتی می‌تواند باد خنک را منتقل کند. زمانی که می‌گویند پرتاب باد کولری ۱۰ متر است یعنی تا فاصله ۱۰متری از خودش را خنک می‌کند.

    میزان صدای کولر گازی

    اگر اسپلیت بخرید، احتمالا مشکل خاصی با صدای آن نخواهید داشت. اما کولر گازی پنجره‌ای صدای بیشتری دارد. اگرچه طرفداران کولر پنجره‌ای باور دارند صدای کولر عادی می‌شود و مانع خواب و استراحت کسی نیست. اگر کولر پرتابل انتخاب کنید، صدای آن آزاری به شما نمی‌رساند.

    مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

    کولر گازی پرتابل مصرف برق کمی دارد، پس برای اتاق خواب جمع‌وجور بهترین گزینه به‌نظر می‌رسد. خنکی کولر پنجره‌ای خیلی مطبوع است اما به همین نسبت برق بیشتری مصرف می‌کند. می‌ماند کولرهای دو تکه با مصرف متعادل‌تر که بیشتر مصرف‌کنندگان از همین کولر گازی‌ها می‌خرند.

    مصرف برق کولر مثل دیگر لوازم خانگی با برچسب انرژی نمایش داده می‌شود. این روزها به راحتی می‌توانید کولر گازی با برچسب ++A یا +A و A پیدا کنید که برق کمی مصرف می‌کنند.

    بهترین مارک کولر گازی

    در بازار ایران برندهای متعددی اقدام به عرضه کولر کرده‌اند و هرچند این اواخر فعالیت تعدادی از برندهای محبوب کره‌ای محدود شده اما هنوز هم می‌توان کولرهای آنها را در بازار پیدا کرد.

    از بهترین مارک کولر گازی در ایران می‌توان به سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، گرین (Green)، مایدیا (Midea)، گری (Gree)، هایسنس (Hisense) و اجنرال (OGeneral) اشاره کرد. بهترین مارک کولر گازی ایرانی هم شامل اسنوا، جی پلاس، انرژی و ایران رادیاتور است.

    [related]36805[/related]

    بهترین کولر گازی ایرانی و خارجی

    در ادامه شما را با بهترین کولرهای گازی بازار ایران آشنا می‌کنیم. این موارد از پرفروش‌ترین‌های بازار بوده‌اند و نظرات مشتریان قبلی‌شان درباره آنها مثبت بوده است.

    مشخصات هر کولر گازی را بررسی می‌کنیم و نگاهی به نظرات کاربران و مشتریان قبلی درباره آنها خواهیم داشت. آماده‌اید؟ ترتیب قرارگیری بهترین کولر گازی در فهرست زیر براساس قیمت است و از گران‌ترین به ارزان‌ترین مرتب شده‌اند.

    کولر گازی ال جی مدل M13AJH-SJ2

    بهترین کولرهای گازی ایران

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری و اینورتردار کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: گرم و شرجی ظرفیت سرمایش: ۱۲هزار

    برند ال جی از جمله برندهایی است که حرف های زیادی برای گفتن در زمینه کولر گازی دارد . کولر گازی ال جی برای تمامی نیازها و شرایط مناسب است و برای هر شرایطی مدل مخصوص به خود را تولید کرده است . چه شرایط آب و هوایی بسیار گرم تا شرایط آب و هوایی معتدل ، چه برای مصارف خانگی چه سایر مصارف و همچنین در انواع دیواری ، پنجره ای و ایستاده مدل دارد.پیشنهاد می کنیم به لینک مدل کولر گازی ال جی مراجعه کنید و انواع مدل های این برند محبوب را مشاهده کنید .

    بهترین کولر گازی ال جی در این فهرست برای مناطق گرم و شرجی انتخاب بسیار خوبی است و البته به‌دلیل قابلیت تنظیم و مدیریت سرمایش آن، برای مناطق دیگر هم گزینه قابل‌استفاده و مطلوبی به‌شمار می‌رود. کولر ال‌جی نشان‌گر میزان مصرف برق دارد و مشتریان قبلی‌اش از سروصدای اندک و کیفیت سرمایش‌ آن ابراز رضایت کرده‌اند.

    کولر گازی کنوود مدل ACI 24

    بهترین کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری و اینورتردار کارایی: سرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    این کولر گازی از پرفروش‌های بازار است. چرا؟ چون هم سرمایش خوبی دارد و هم طراحی زیبایش باعث می‌شود که با دکوراسیون فضای منزل یا محیط کارتان هم‌خوان باشد.

    کولر کنوود که با ضمانت‌نامه شرکت داخلی پاکشوما به بازار ارائه می‌شود، عملکرد سرمایش سریعی دارد. با ریموت کنترل آن هم می‌توانید درجه سرمایش را به‌راحتی تنظیم کنید. قیمت کولر کنوود در خرداد ۱۴۰۱ در حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    کولرگازی وست پوینت مدل WIT24119-LH

    کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: ++A نوع کمپرسور: روتاری و اینورتردار کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: گرم ظرفیت سرمایش: ۳۰هزار

    کولر وست‌پوینت در فهرست بهترین کولر گازی برای خنک‌کردن مکان‌هایی در اقلیم‌ گرم بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. کمپرسور کولر کم‌مصرف است و در عین‌حال، راندمان بالایی در سرمایش محیط و البته گرمایش در فصول سرد دارد.

    خریداران قبلی‌اش از عملکرد کولر برای سرمایش و گرمایش کاملا راضی بوده‌اند. این محصول گارانتی هم دارد و وجود تجهیزاتی مانند ریموت کنترل برای مدیریت دما کار با آن را راحت و خوشایند می‌کند. برای خرید کولر گازی وست‌پوینت باید ۳۰ میلیون تومان کنار بگذارید.

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    کولر گازی سامسونگ مدل اینورتر AR24TSHZJWK-JO

    بهترین کولر گازی سامسونگ

    رده مصرف انرژی: ++A نوع کمپرسور: روتاری BLDC و اینورتردار کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    برای کسانی که در پی خرید بهترین کولر گازی هستند، سامسونگ مدل AR24TSHZJWK-JO به واسطه کیفیت بسیار بالا و دوام مناسب گزینه ایده‌آلی است. قابلیت خنک کنندگی سریع (Fast Cooling) در کولر گازی سامسونگ محیط را در گرمای داغ تابستان تا ۴۳ درصد سریع‌تر خنک می‌کند.

    این مدل با داشتن اینورتر و رده مصرف انرژی مطلوب به کاهش مصرف برق کمک می‌کند. ظرفیت ۲۴هزار واحدی آن برای برای سرمایش فضاهایی تا ۴۵ متر مربع مناسب است.

    حسگرهای هوشمند دستگاه به‌خوبی توانایی مدیریت سرمایش هوا را دارند و وجود گاز R410 در کولر هم مانع از آن می‌شود که محیط‌زیست آسیب ببیند. قیمت این کولر گازی پرفروش در بهار ۱۴۰۱، ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

    کولر گازی هیوندای مدل 2432 Wt1

    پرفروش‌ترین کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری و اینورتردار کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: گرم و معتدل ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    کولر هیوندا با فیلترهایی که عملکرد ضدقارچ دارند و سازگاری‌اش با محیط‌های گرم و معتدل هم می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید کولر گازی باشد. ویژگی ضدقارچ‌بودن برای کسانی که حساسیت‌های تنفسی دارند، امتیاز بزرگی است.

    این مدل از بهترین کولر گازی در خرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۲۲ میلیون و ۷۰۰هزار تومان به‌فروش می‌رسد. پرتاب باد و پنل زیبایش هم از امتیازات چشم‌گیری هستند که مشتریان قبلی درباره‌اش مطرح کرده‌اند.

     

    کولر گازی هایسنس مدل HRH-24TQ 24000

    کولر گازی هاینیس

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری و اینورتردار کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    کسانی که این کولر را خریده‌اند از قدرت پرتاب باد و سرمایش آن رضایت داشته‌اند. سروصدای اندک وسیله هم از نقاط مثبتی بوده که همه به آن اشاره کرده‌اند. خیلی مهم است که کولر ضمن قدرتمندی و ایجاد هوای مطلوب، سروصدای اندکی هم تولید کند. برای خرید بهترین کولر گازی هایسنس با ظرفیت سرمایشی بالا و فیلتر قابل شست‌وشو در حوالی بهار ۱۴۰۱ باید حدود ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازید.

    کولر گازی هیوندای مدل 1232 Wt1

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل و گرم‌سیری ظرفیت سرمایش: ۱۲هزار

    هیوندای هم از پرفروش‌های بازار کولر گازی است. این دستگاه دارای فیلتر ضدقارچ است و کابین ضدفرسایش گاز مبرد دارد. خریداران قبلی بهترین کولر گازی هیوندای که توانایی سرمایش آن مطلوب است و اندازه‌ای مناسب و جمع‌وجور دارد. برای خرید آن باید حدود ۱۴ میلیون و ۹۸۰هزار تومان دست‌به‌جیب شوید. البته یادتان باشد که این قیمت متعلق به اواخر بهار ۱۴۰۱ است.

    کولر گازی گرین

    بهترین کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: B نوع کمپرسور: روتاری کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل و گرم‌ ظرفیت سرمایش: ۱۲هزار

    گرین از برندهای معتبر در بازار کولر است که پیش از این در فهرست کولر پرتابل به معرفی آن پرداختیم. کولر گازی گرین مدل GWS-H12P1T1/R1 محصول پرفروش دیگری است که در کنار سرمایش مناسب، امکانات جذاب دیگری مانند وصل‌شدن به اینترنت هم دارد. این کولر جریان هوا را به‌طور یکنواخت در محیط پخش می‌کند و سروصدا هم ندارد. برای خرید آن در بهار ۱۴۰۱ باید حدود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بپردازید.

    بهترین کولرهای گازی گرین را ببینید

    کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HV12MN1

    کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل ظرفیت سرمایش: ۱۲هزار

    اگر دنبال بهترین کولر گازی ایرانی هستید، این مدل از برند جی پلاس مناسب شماست. برای خرید کولر گازی جی پلاس باید حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید. این کولر با ظرفیت ۱۲ هزار سرمایش خوبی دارد و مجهز به کنترل از راه دور است. خدمات خوبی که جی‌پلاس ارائه می‌کند هم خرید محصول را خوشایندتر می‌کند.

    فهرست پرفروش‌ترین کولر گازی جی‌پلاس را ببینید

    کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-09CH-A

    بهترین کولرهای گازی

    رده مصرف انرژی: A نوع کمپرسور: روتاری کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: معتدل ظرفیت سرمایش: ۱۰هزار

    ایران‌رادیاتور از برندهای قدیمی بازار ایران است. کیفیت محصولاتش هم خوب و مطلوب بوده و این کولر هم در دسته پرفروش‌ترین‌های برند قرار دارد. کولرهای گازی ایران رادیاتو از ۵ سال گارانتی کمپرسور و ۱۸ ماه گارانتی قطعات برخوردار هستند.

    سرمایش خوب، سروصدای کم و امکان تصفیه هوا از ویژگی‌های شاخص کولر ابران‌رادیاتور هستند. برای خرید این مدل از بهترین کولر گازی ایرانی باید حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان هزینه کنید (بهار ۱۴۰۱).

    فهرست پرفروش‌ترین کولر گازی ایران رادیاتور را ببینید

    نوبت شماست!

    بهترین کولر گازی خارجی و ایرانی را شناختید؟ راه و روش شناسایی کولرهای خوب را هم که مرور کردیم. اگر قصد خرید کولر گازی دارید، با چشمانی بازتر و دیدی بهتر به بازار خواهید رفت. اگر شما هم برند یا مدلی از کولرهای گازی را می‌شناسید، حتما به ما و مخاطبان درجه معرفی کنید. سوالات متداول بهترین کولر گازی چه مارکی است؟ سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، گرین (Green)، مایدیا (Midea)، گری (Gree)، هایسنس (Hisense) و اجنرال (OGeneral) بهترین کولر گازی ایرانی چیست؟ پرفروش ترین مارک کولر گازی ایرانی شامل اسنوا، جی پلاس، انرژی و ایران رادیاتور است. قیمت کولر گازی چقدر است؟ در فروردین ۱۴۰۲ قیمت پرفروشترین کولر گازی ها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.[see_also]14854[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید