راهنمای خرید کولر گازی پنجره‌ای و معرفی بهترین مدل‌ها

راهنمای خرید کولر گازی پنجره‌ای و معرفی بهترین مدل‌ها
راهنمای مطالعه

    هوا که گرم می‌شود، بازار خرید کولرها هم پررونق می‌شود. اما از میان موارد موجود به‌سراغ کدام می‌روید؟ یکی از انتخاب‌ها کولر گازی پنجره ای است. در این مقاله نکاتی درباره خرید این محصولات خواهید خواند. برایتان چند مورد از بهترین‌های بازار را هم معرفی می‌کنیم.

    کولر گازی پنجره ای چیست؟ بخرید یا نخرید؟

    همان‌طور که از نام کولر گازی پنجره ای مشخص است، این مدل‌ها با پنجره ارتباط مستقیم دارند. چه ارتباطی؟ کولرهای گازی این مدلی را در پشت پنجره نصب می‌کنند. در واقع، قسمتی از آن در بیرون از پنجره قرار می‌گیرد و بخشی هم در داخل فضای داخلی. اگر فضای چندان بزرگی در اختیار ندارید و از نظر مساحت محدود است، برای سرمایش روی کولر پنجره‌ای حساب کنید.

    کولر پنجره ای جای کمی می‌گیرد و برای خنک‌کردن محیطی نه‌چندان بزرگ کافی است. این کولرهای گازی نیاز به برق‌کشی جداگانه ندارند. برای راه‌اندازی‌شان فقط باید کابل برق را به پریز متصل کنید و تمام! برای متصل‌کردن دو بخش بیرونی و درونی کولر (قسمت‌هایی که داخل اتاق است و خارج) نیازی به کابل‌کشی و سیم‌کشی برق نیست.

    لازم نیست که دیواری سوراخ شود و لوله‌های کولر در آن قرار بگیرند. کل بدنه کولر به‌راحتی و به‌شکل خشابی به دیوار نصب یا داخل پنجره جای می‌گیرد و امکان استفاده از آن بدون دردسر نصب وجود دارد. در ادامه از مزایا و معایب کولرهای پنجره‌ای بیشتر خواهیم گفت.

    مزایای کولر پنجره ای

    • جای کمی اشغال می‌کنند؛
    • نصب و راه‌اندازی آسان؛
    • قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به انواع دیگر کولر.

    معایب کولر گازی پنجره ای

    • سروصدای قابل‌توجه نسبت به انواع دیگر کولر؛
    • مصرف برق نسبتاً زیاد؛
    • وزن نسبتاً زیاد.

    قیمت و فروش دست‌دوم کولر پنجره‌ای

    قیمت کولرهای پنجره‌ای نسبت به نمونه‌های دیگر ارزان‌تر است. شاید همین عامل دلیلی برای وسوسه‌شدن شما باشد. اما باید بدانید که مصرف برق این کولرها معمولاً بیشتر از هم‌تایان دیگرشان است. در نتیجه، شاید هزینه اولیه کمتری داشته باشند اما در بلندمدت، خریدشان پرهزینه‌تر تمام می‌شود.

    نکته مهم و قابل‌توجه دیگری هم درباره کولرهای گازی وجود دارد که نباید نادیده بگیرید. بازار دست‌دوم این محصولات بسیار پررونق است. یعنی هم خرید کولر پنجره ای دست دوم آسان است و هم در صورتی که احتیاجی به آنها نداشته باشید، سریع و زود در بازارهای این‌چنینی خریده می‌شوند.

    دقت به ضمانت‌نامه در هنگام خرید

    در هنگام خرید کولر گازی پنجره ای حواستان به وجود ضمانت‌نامه باشد. محصولی که گارانتی معتبر دارد، نشانه‌هایی از داشتن کیفیت را از خود بروز می‌دهد. چرا؟ چون سازندگانش پای محصولی ایستاده‌اند که روانه بازار کرده‌اند. پس احتمالا کیفیت تولید خوب بوده و در ضمن، در صورت بروز مشکل، صدای مشتری به جایی خواهد رسید.

    بسیاری از کولرهای گازی پنجره‌ای در شهرهای مرزی بدون ضمانت‌نامه به‌فروش می‌رسند. این نشانه خوبی نیست و می‌تواند باعث شود که جنسی قلابی بخرید. انتخاب با شماست؛‌ اما حواستان به این نکته باشد.

    پرفروش‌ترین کولر گازی پنجره ای

    برای خرید کولر گازی پنجره ای باید ضمن توجه به نکات بالا، مروری بر محصولات پرفروش بازار هم داشته باشید. در ادامه تعدادی از محصولاتی را به شما معرفی می‌کنیم که در بازار با استقبال مشتریان روبه‌رو هستند. با شناخت این‌ها، تصمیم‌گیری برای خریدتان ساده‌تر می‌شود. ترتیب مواردی که معرفی می‌کنیم از گران‌ترین به ارزان‌ترین است.

    فهرست پرفروش‌ترین کولر گازی را ببینید

    ۴. کولر گازی ۲۴۰۰۰ بوش پنجره ای

    ption id="attachment_50682" align="aligncenter" width="850"]پرفروش‌ترین کولرهای پنجره‌ای کولر گازی بوش پنجره ای

    رده مصرف انرژی: A کارایی: سرمایش و گرمایش نوع آب و هوای سازگار: محیط‌های معتدل و گرمسیری ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    برند بوش از نام‌های آشنا در بازار لوازم خانگی است. کیفیت آن هم در طی سالیان طولانی حضورش همیشه مطلوب بوده است. یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کولر گازی پنجره ای بازار ایران هم این مدل از کولرهای بوش است.

    کمپرسور و فن این کولر پنجره‌ای یکپارچه است و همین باعث می‌شود که حمل‌ونقلش ساده شود. پرتاب هوای این کولر در چهار طرف صورت می‌گیرد و مجهز به سیستم تصفیه هوای خانگی هم هست. ۵ سال ضمانت و نصب رایگان هم از خدمات جذابی است که با خرید از بوش نصیب‌تان می‌شود.

    ۳. کولر پنجره ای سوپرانو مدل SNO-24CW/TP

    ption id="attachment_50683" align="aligncenter" width="850"]کولر گازی پنجره ای کولر گازی پنجره ای سوپرانو مدل SNO-24CW/TP

    رده مصرف انرژی: B کارایی: سرمایش نوع آب و هوای سازگار: مناطق گرم و خشک ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    این کولر گازی ایرانی هم درمیان پرفروش‌هایی است که کمپرسور پیستونی قدرتمندی دارد. برای همین هم گزینه‌ای مناسب برای سرمایش مکان‌های مختلف در محیط‌های گرم‌وخشک به‌شمار می‌رود. این کولر گازی پنجره ای توانایی کارکردن تا دمای ۷۰سانتی‌گراد را هم دارد.

    حجم صدای اندک و برخورداری از فیلتر آنتی‌باکتریال از آن گزینه‌ای مناسب برای خرید می‌سازد. فیلتر مذکور از ورود بوهای ناخوشایند یا ذرات معلق از کولر به محیط جلوگیری می‌کند.

    [related]49754[/related]

    ۲. کولر پنجره ای میدیا مدل TMWK-24CT3-P

    ption id="attachment_50684" align="aligncenter" width="850"]کولر میدیا مدل گازی پنجره ای کولر گازی پنجره ای میدیا مدل TMWK-24CT3-P

    رده مصرف انرژی: B کارایی: سرمایش نوع آب و هوای سازگار: مناطق گرمسیری ظرفیت سرمایش: ۲۴هزار

    کولرهای میدیا هم محصولاتی چینی هستند که باتوجه به قیمت و کارایی‌شان در دسته پرفروش‌ترین‌های بازار قرار دارند. این مدل از کولر میدیا مصرف انرژی بهینه‌ای دارد و هوا را به‌خوبی تصفیه می‌کند.

    طراحی کولر پنجره ای میدیا هم مطلوب است و برای فضاهای نه‌چندان بزرگ گزینه خوبی خواهد بود. سروصدای کولر هم اندک است. این امتیاز بزرگی برای دستگاه‌های سرمایشی به‌شمار می‌رود.

    ۱. کولر پنجره ای میدیا مدل WIN-19P

    ption id="attachment_50687" align="aligncenter" width="850"]کولر گازی پنجره ای میدیا مدل WIN-19P کولر گازی پنجره ای میدیا مدل WIN-19P

    رده مصرف انرژی: B کارایی: سرمایشی و گرمایشی نوع آب و هوای سازگار: مناطق گرمسیری ظرفیت سرمایش: ۱۹هزار

    آخرین گزینه‌ای که در فهرست بهترین کولر گازی پنجره ای وجود دارد نیز از برند میدیا است. این کولر هم قدرت نسبتاً خوبی دارد و طراحی‌‌اش قابل‌توجه است.

    کولر میدیا علاوه بر سرمایش در زمینه گرمایش هم کار می‌کند و وسیله‌ای دومنظوره به‌شمار می‌رود. این کولر در بازه دمایی ۱۸ تا ۵۳ سانتی‌گراد عملکرد مناسبی از خودش ارائه می‌کند.

    نوبت شماست!

    با کولر گازی پنجره ای آشنا شدید. این محصولات عملکرد خوبی دارند و می‌توانند محیط را بی‌دردسر و بدون سروصدا خنک و دلپذیر کنند. از میان برندهای مختلف، هم ایرانی‌ها عملکرد و فروش خوبی دارند و هم چینی‌ها و اروپایی‌ها. بنا به بودجه و سلیقه‌تان می‌توانید بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید. اگر هم تجربه‌ای در زمینه استفاده یا خرید کولر گازی پنجره ای دارید، حتما ما را در جریان بگذارید. برند یا مدل دیگری هست که ارزش راه‌یافتن به این فهرست را داشته باشد؟ اگر این طور است و مدلی را سراغ دارید، لطفا به ما هم بگویید. [see_also]36805[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید