کولر آبی سلولزی چیست؟ راهنمای خرید و معرفی بهترین مدل ها

کولر آبی سلولزی چیست؟ راهنمای خرید و معرفی بهترین مدل ها
راهنمای مطالعه

    کولر آبی سلولزی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مطلب ۱۰ مدل از بهترین کولر آبی سلولزی را معرفی و شما را با مهترین نکات خرید کولر سلولزی آشنا می‌کنیم.

    راهنمای خرید کولر آبی سلولزی

    کولرهای آبی با تبخیر آب، هوای محیط را خنک می‌کنند. در واقع، پای عملی موسوم به سرمایش تبخیری به‌میان است. کولر گرمای محیط را جذب می‌کند و از راه تبخیر باعث سردشدن فضا می‌شود. هوای گرمی که از سوی دستگاه جذب می‌شود به هوایی خنک بدل و به محیط پس داده می‌شود. کولرهای آبی دو دسته‌اند:

    • کولر آبی پوشالی 
    • کولر آبی سلولزی

    کولر آبی سلولزی چیست؟

    بهترین کولر آبی سلولزی کولر آبی سلولزی چیست؟

    در کولر سلولزی آبی به‌جای پوشال، پدهای سلولزی وجود دارد. این پدها از لایه‌های پرتعداد ورقی تشکیل شده‌اند که موج‌ دارند و نازک هستند. این‌ها نسبت به پوشال قدرت جذب بالاتری دارند. جریان هوا هم به‌سادگی از میانشان عبور می‌کند. با تبخیر سطحی آب از پدها هوا هم خنک و مطلوب می‌شود. پدهای سلولزی معمولا برای ۵ سال قابل‌استفاده هستند.

    کولر آبی سلولزی پلیمری در مقابل خوردگی و فرسایش مقاومت بیشتری نسبت به هم‌تایان دیگرش دارد. چرا؟ چون بدنه آن به‌جای فلز از جنس پلیمر ساخته می‌شود. همین موضوع در کنار بهره‌مندی از پدهای سلولزی عمر کولرهای آبی این مدلی را افزایش می‌دهد.

    تفاوت کولر سلولزی و پوشالی

    کولرهای معمولی پوشال‌هایی از جنس خرده‌های چوب دارند. این پوشال‌ها باید هرچند وقت یک‌بار عوض شوند. مصرف برق کولرهای پوشالی یا معمولی بالاتر از هم‌تایان سلولزی‌شان است. مدل سلولزی کولرهای آبی که مصرف برق پایینی دارند و بازده بهتری هم ارائه می‌کنند، به‌جای پوشال پَدهای سلولزی دارند.

    بالابودن بازده و داشتن خروجی بهتر نسبت به پوشالی‌ها هم مدیون همین پدهای سلولزی است. پدها مانند پوشال، زیاد نیاز به تعویض ندارند. بنابراین، یکی دیگر از دلایل مقرون‌به‌صرفه‌بودن کولر آبی سلولزی نسبت به نمونه پوشالی همین است. در واقع، هم قبض برقتان با خرید کولر آبی سلولزی رقم کمتری را نشان می‌دهد و هم در کوتاه‌مدت، نیازی به صرف هزینه برای تعویض پد نخواهید داشت.

    معایب کولر آبی سلولزی

    • ساختار خنک‌کنندگی این کولرها طوری است که برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب به‌نظر نمی‌رسند.
    • هزینه نصب، تعمیرات و نگهداری از کولر آبی سلولزی نسبت به موارد دیگر بیشتر است.
    • رطوبت تولیدی این کولرها بالا است.

    مزایا کولر سلولزی

    • معمولا دارای سنسوری هستند که دمای آب کولر را نشان می‌دهد.
    • بازده تبخیر آب این کولرها بالا است.
    • سروصدای اندکی دارند.
    • پدهای سلولزی قدرت خنک‌کنندگی کولر را بالا می‌برند.

    نکات مهم در خرید

    اگر قصد خرید بهترین کولر آبی سلولزی را دارید، خوب است که نگاهی به نکات زیر هم داشته باشید:

    • کولرهای سلولزی نسبت به نمونه‌های پوشالی کارایی بهتری دارند اما بوی نسبتاً ناخوشایندی از پدهایشان در محیط می‌پیچد.
    • اگرچه پدها کمی بوی بدی می‌دهند اما به‌طور یکنواخت خیس می‌شوند و برای همین هوا را بهتر و زودتر سرد می‌کنند.
    • پدهای سلولزی رسوب اندکی به خود می‌گیرند و یکی از دلایل عمر زیادشان هم همین است.
    • هزینه تعویض پدها نسبت به پوشال زیادتر است. اما یادتان نرود که نیاز به تعویض پد نسبت به پوشال کمتر است.

    بهترین کولر آبی سلولزی

    در ادامه مطلب به به‌سراغ فهرست بهترین کولر آبی سلولزی می‌رویم. نگاهی به پرطرف‌دارهای بازار می‌اندازیم و ویژگی‌هایشان را بررسی می‌کنیم. ترتیب قرارگرفتن آنها در این فهرست هم از گران‌ترین به ارزان‌ترین مرتب شده است. همچنین اگر قصد خرید کولر معمولی دارید، توصیه می‌کنیم مطالب بهترین کولر گازی و بهترین کولر آبی را از دست ندهید.

    کولر آبی سلولزی آبسال مدل AC/CP75R

    کولر آبی سلولزی

    ظرفیت: ۷هزار و ۵۰۰ بیشینه قدرت باددهی: ۸۳۵۰ مزایای دیگر: بدنه گالوانیزه، مجهز به کلید محافظ جان، کنترل از راه دور

    آبسال برند آشنایی در بازار محصولات سرمایشی بازار است و در فهرست بهترین کولر آبی هم قرار دارد. بدنه گالوانیزه و رنگ‌کاری‌شده کولر آبسال مقاومت آن در مقابل زدگی و خوردگی را بالا می‌برد. پدهای سلولزی‌اش هم مجهز به فیلترهای هوای مجزا و قابل‌ شست‌وشو هستند.

    این کولر آبی سلولزی پلیمری از مواد مرغوب وارداتی ساخته شده و برای همین در مقابل سرما، گرما و نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    کولر سلولوزی سپهر الکتریک مدل SE500C

    کولر آبی سلولزی سپهر الکتریک

    ظرفیت: ۵هزار بیشینه قدرت باددهی: ۶۶۳۰ مزایای دیگر: مجهز به کلید حفاظت از جان، پوشش رنگ مقاوم به اشعه UV

    سپهرالکتریک هم از برندهای معروفی است که با این محصول توانسته در فهرست بهترین کولر سلولزی آبی قرار بگیرد. بدنه این کولر مقاوم است و  می‌تواند در مقابل شرایط دمایی مختلف دوام بیاورد. یکی دیگر از دلایل برای خرید کولر آبی سلولزی سپهر الکتریک این است که پدهای سلولزی آن به افزایش کیفیت سرمایش کمک می‌کنند.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    کولر سلولزی آزمایش مدل AZ-600Cel

    بهترین کولر آبی سلولوزی

    ظرفیت: ۵.۵هزار بیشینه قدرت باددهی: ۶۳۰۰ مزایای دیگر: برخورداری از بدنه گالوانیزه، پدهای سلولزی با قدرت جذب بالا

    خرید کولر آبی سلولزی آزمایش هم توسط بسیاری از خریداران قبلی این محصول توصیه شده. ساختار و اسکلت این کولر یکی از نقاط قوتش است.  این مدل از کولرهای آزمایش با پمپ آب مگنتی و راندمان بالایی که دارد، در مصرف برق صرفه جویی خواهد کرد. پدهای سلولزی هم که مانند کاغذهای آب‌ جمع‌کن هستند و به کیفیت سرمایش اضافه می‌کنند.

    کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل EC0700

    کولر سلولزی آبی

    ظرفیت: ۷هزار بیشینه قدرت باددهی: ۷۹۹۰ مزایای دیگر: سیستم جلوگیری از قطع برق، صدای کم به‌واسطه بهره‌مندی از لرزه‌گیر

    کولر سلولزی تبخیری انرژی هم از پرفروش‌های بازار است و ترموستاتی دارد که دما را به‌شکل اتوماتیک کنترل می‌کند. پدهای بهترین کولر سلولزی انرژی از رزین‌های صنعتی تولید می‌شوند و جایی برای رشد باکتری و قارچ باقی نمی‌گذارند.

    برای همین، اگر مشکلات تنفسی یا حساسیت‌های ویژه‌ای دارید، بهتر است که به خرید این کولرها فکر کنید و نگران آلودگی‌هایی نباشید که در هوا پراکنده می‌کنند.

    کولر سلولزی جهان افروز

    ظرفیت: ۷.۵هزار بیشینه قدرت باددهی: ۸۲۰۰ مزایای دیگر: بدنه گالوانیزه، مجهز به موتور موتوژن

    این کولر سلولزی مجهز به سیستم آبرسانی جدید است و آب را به‌صورت یکنواخت روی پدها توزیع می‌کند. در نتیجه خنک‌کردن محیط ساده‌تر و مؤثرتر می‌شود. لرزش دستگاه و صدای آن حین کار بسیار کم است چون بالانس پروانه توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیکانجام شده. علاوه براین  عمر یاطاقان کولر نیز بسیار طولانی است. و موتور و پمپ آب کولرهای جهان افروز از نوع موتوژن است که بالاترین کارایی را دارد.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    کولر تبخیری سلولزی انرژی مدل EC0280

    ption id="attachment_50260" align="aligncenter" width="850"]بهترین کولر تبخیری سلولزی کولر تبخیری سلولزی انرژی مدل EC0280

    قیمت: ۳ میلیون و ۸۰۰هزار تومان ظرفیت: ۲هزار و ۸۰۰ بیشینه قدرت باددهی: ۱۳۰۰ مزایای دیگر: بدنه گالوانیزه، راندمان تبخیر بالا در حدود ۷۵درصد

    این کولر دارای پدهای سلولزی از جنس رزین صنعتی است و حمل قطرات آب در آن، به‌شکل تبخیرنشده در مسیر جریان هوا به حداقل می‌رسد. از آنجایی که ذرات ریز آب به داخل ساختمان هم وارد نمی‌شوند، کولر تبخیری حالت شرجی نامطبوعی در فضا به‌وجود نمی‌آورد. از اینرو بهتر است خرید کولر آبی سلولزی انرژی را هم در فهرستتان داشته باشید.

    کولر پلیمری نیرو تهویه البرز مدل بالا زن

    ption id="attachment_50078" align="aligncenter" width="850"]کولر آبی سلولزی کولر آبی سلولزی نیرو تهویه البرز

    قیمت: ۱۸ میلیون تومان ظرفیت: ۱۸ هزار بیشینه قدرت باددهی: ۱۸هزار مزایای دیگر: بدنه‌ای پلاستیکی از جنس ABS، بهره‌مندی از سیستم اینورتر و مصرف برق پایین، سرمادهی زیاد

    بهترین کولر سلولزی البرز پدهای سلولزی مرغوبی دارد و لایه‌های خارجی‌ پدها هم از جنس ضدرسوب هستند. برای همین بهره‌وری کولر بسیار بالا است. خریداران قبلی این محصول از آن راضی بوده‌اند و معتقدند که کم‌مصرف است و صدای کمی دارد. اگر قصد خنک‌کردن محیط بزرگی را دارید، این کولر پاسخ‌گوی سرمایش فضایی بزرگ است.

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    کولر سلولوزی ایران شرق مدل IS 40 S

    کولر سلولزی آبی

    قیمت: ۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان ظرفیت: ۴هزار بیشینه قدرت باددهی: ۴۰۰۰ مزایای دیگر: امکان تنظیم دما، مجهز به تایمر خواب، کلید حفاظت از جان، صفحه کلید لمسی

    این مدل از بهترین کولر آبی سلولزی با وجود ترموستات می‌تواند در بازه زمانی معین دمای محیط را تنظیم کند. بدنه آن هم در مقابل ضربه و رطوبت مقاومت دارد و با ریموت کنترل امکان کنترل دور موتور، تنظیمات پمپ آب و... وجود دارد. الکتروموتور این کولر دارای سیم‌پیچی مسی است و کیفیت بالایی دارد.

     

    کولر سلولزی پلیمری روبرو زن البرز مدل NTAC9/180F

    ption id="attachment_50077" align="aligncenter" width="850"]کولر آبی سلولزی کولر آبی سلولزی نیرو تهویه البرز

    قیمت: ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان ظرفیت: ۱۸ هزار بیشینه قدرت باددهی: ۱۸هزار مزایای دیگر: بدنه‌ای پلاستیکی از جنس ABS، قابلیت تغییر دور

    نیاز به رسیدگی و سرویس‌کردن این کولر زیاد نیست. علت هم ریشه در ساختارش دارد؛ کولر البرز فاقد قطعات مکانیکی مانند تسمه، محفظه حلزونی، یاتاقان و... است. بدنه پلیمری‌اش هم صدا و لرزش ندارد. این را هم بدانید که کولر سلولزی روبرو زن مذکور به صورت دمونتاژ هم عرضه می‌شود. یعنی نقشه مونتاژی برای سرهم کردن آن در هنگام فروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

    کولر آبی سلولزی لورچ مدل LC80

    بهترین کولر گازی سلولزی
    قیمت: ۸ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان ظرفیت: ۸هزار بیشینه قدرت باددهی: ۹۵۰۰ مزایای دیگر: مجهز به فن توربو، رده A مصرف انرژی، کلیدهای هوشمند لمسی
    اگر قصد خرید کولر آبی سلولزی دارید، حتما به این محصول هم نگاهی بیاندازید. شاید بهترین کولر سلولزی آبی برایتان همین باشد. این کولر از برند لورچ مناسب خنک‌سازی مکان‌های بزرگ است ولی برق زیادی هم مصرف نمی‌کند. خریداران قبلی‌اش هم از سروصدای اندک آن راضی بوده‌اند. وجود پد سلولزی به‌جای پوشال در آن هم مانع از انتقال قارچ و باکتری به محیط می‌شود.

    شما بگویید

    با مرور فهرست بهترین کولر سلولزی احتمالاً دید بهتری برای خرید به‌دست آورده‌اید. کیفیت این کولرها بسیار بیشتر از هم‌تایان پوشالی است. بی‌نیازی از تعویض پدهای سلولزی (که جایگزین پوشال‌اند) و افزایش قدرت سرمادهی این کولرها باعث می‌شود که انتخاب بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کولر باشند. نظرتان چیست؟ ترجیح می‌دهید که از کولرهای پوشالی استفاده کنید یا فکر خرید کولر آبی سلولزی برای تابستان امسال به سرتان زده است؟ [see_also]14854[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید