بررسی شیائومی ۱۲؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی ۱۲؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی ۱۲ پرچمدار جذاب دیگری از شرکت چینی است که با طراحی زیبا، فرم کوچک و شارژ سریع خود مورد توجه قرار گرفته. البته اگر قصد خرید یک پرچمدار واقعی را دارید، باید اطلاعات کاملی درباره مشخصات، قیمت، مزایا و معایب گوشی شیائومی ۱۲  آن داشته باشید. در ادامه بررسی شیائومی ۱۲، تمام این اطلاعات را دستگاه را مرور خواهیم کرد.

    سری شیائومی ۱۲ از جمله جدیدترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار محسوب می‌شود و نسخه استاندارد آن در بازی قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

    شیائومی در چند سال گذشته حضور موفقی در بازار موبایل داشته و اما اکنون علاوه بر سامسونگ و اپل، رقبای دیگری از جمله آنر و وان پلاس را نیز در کنار خود می‌بیند. در ادامه، با بررسی شیائومی ۱۲ به صورت کامل و مقایسه آن با سایر رقبا، ارزش خرید این دستگاه را مشخص خواهیم کرد.

    مشخصات عمومی شیائومی ۱۲

    بررسی شیائومی ۱۲ مشخصات گوشی شیائومی ۱۲

    شیائومی ۱۲ اواخر سال گذشته در گزینه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، وارد بازار شد و در بازار ایران هم با قیمت حدود ۱۹ تا ۲۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    پرچمدار شیائومی از سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می‌کند و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را نیز دریافت خواهد کرد. در جدول زیر، رقبا قابل توجه شیائومی ۱۲ آمده که در محدوده قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان قرار می‌گیرند.

    گوشی‌های هم رده شیائومی ۱۲ که حدود ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند:

    [table id=1170 /]

    بررسی ویدیویی گوشی شیائومی ۱۲

    همانطور که در ویدیو بررسی شیائومی ۱۲ می‌بینید، ارگونومی و کیفیت ساخت در همان اولین لحظه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. گوشی شیائومی ۱۲ در دست احساس بسیار خوبی به کاربران می‌دهد و تمام سطح گوشی یکنواخت و براق به نظر می‌رسد.

    پنل جلویی دستگاه توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و برای پنل پشتی آن از شیشه گوریلا گلکس ۵ استفاده شده. شیشه پنل با وجود روکش مات خود کمی شبیه به پلاستیک به نظر می‌رسد.

    شیائومی ۱۲ یکی از خوش‌دست‌ترین و جمع‌وجورترین پرچمدارها است

    ماژول روی پنل پشتی گوشی شیائومی ۱۲ کمی بزرگ است و به طور قابل توجهی از پنل پشتی دستگاه بیرون زده. سنسور اصلی حتی کمی بیشتر بیرون زده که باعث می‌شود روی یک سطح صاف مانند میز تکان بخورد. بدنه اما نسبتا سبک است و ۱۸۰ گرم وزن دارد.

    گوشی از هر چهار سمت خود گرد است و دکمه پاور و تنظیم صدا روی لبه سمت راست آن دیده می‌شوند. سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر دستگاه نیز کمی به لبه پایین نزدیک است که شاید رسیدن انگشتان به آن کمی سخت به نظر برسد.

    [related]46626[/related]

    با وجود اینکه نکته خاصی در مورد شاسی شیائومی ۱۲ وجود ندارد و اگر گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار برای شما اهمیت زیادی ندارد، طراحی آن کاملا قابل قبول است.

    • در این بازه قیمتی فقط آیفون SE 2022 وزن بسیار کمتری دارد (۱۴۴ گرم) که البته طراحی کاملا متفاوتی دارد.

    گوشی‌های با رنج مشابه که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارند:
    • گلکسی S21 FE با گواهی IP68
    • آیفون SE 2022 با گواهی IP67
    • آیفون ۱۱ پرو با گواهی IP68

    [table id=1171 /]

    نمایشگر شیائومی ۱۲؛ نمایشی جذاب از رنگ‌ها

    بررسی شیائومی ۱۲

    هرچند شیائومی ۱۲ برترین مدل این سری پرچمدار نیست، اما در مورد کیفیت نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وجود یک پنل ۶.۲۸ اینچی OLED جمع‌و‌جور با وضوح استاندارد (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)، نرخ تازه‌سازی قابل تنظیم ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز و عمق رنگ ۱۲ بیتی باعث می‌شود تا از نمایشگر دستگاه به عنوان یکی از نقاط قوت آن یاد کنیم.

    حاشیه‌های نمایشگر بسیار ناچیز است و با پشتیبانی از ۶۸ میلیارد طیف رنگی مختلف محتوا را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

    گوشی شیائومی ۱۲ یکی از بهترین نمایشگرهای امولد را دارد

    نمایشگر شیائومی ۱۲ از نظر روشنایی هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده. در بررسی شیائومی ۱۲ روشنایی صفحه در تنظیم دستی به ۴۹۴ و به صورت خودکار تا ۸۹۶ می‌رسد که برای یک گوشی پرچمدار مطلوب است.

    نکته قابل توجه دیگر اینکه شیائومی با وجود سنسور نور محیطی ۳۶۰ درجه می‌تواند روشنایی خود را بدون توجه به منبع نور تنظیم کند.

    • اگر نمایشگر اولویت زیادی برای شما دارد، در خرید شیائومی ۱۲ شک نکنید! با این وجود، نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی گلکسی S21 FE هم صفحه نمایش با کیفیتی دارد.

    [table id=1172 /]

    دوربین شیائومی ۱۲؛ از همه نظر قابل قبول

    بررسی شیائومی ۱۲

    این گوشی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی OmniVision و ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

    در نهایت، برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی هم از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی OmniVision در جلو و بالای نمایشگر استفاده شده است.

    هرچند دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۲ کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما نبود دوربین تله‌فوتو یک نقص است چون از یک گوشی پرچمدار ۲۰ میلیون تومانی انتظار می‌رود تا قابلیت بزرگنمایی خیره‌کننده‌ای به کاربران ارائه کند.

    دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲

    با توجه به اینکه شیائومی ۱۲ یک گوشی پرچمدار است، انتظار زیادی از عملکرد دوربین آن می‌رود که البته از کیفیت عکس‌های آن شگفت‌زده خواهید شد. در عکس‌هایی که از دوربین اصلی دستگاه در روشنایی روز گرفته شده، همه چیز کاملا واضح به نظر می‌رسد،

    جزئیات به صورت دقیق نمایش داده می‌شوند، محدوده دینامیکی عکس‌ها گسترده است و نویز قابل مشاهده‌ای در آن وجود ندارد. حتی زمانی که در محیط‌های بسته و داخلی عکاسی کنید نیز عکس‌هایی بدون نویز و با کیفیت دریافت خواهید کرد.

    با این وجود، اگر کمی حساس باشید، شاید رنگ‌ها در دوربین گوشی شیائومی ۱۲ چندان اشباع به نظر نرسند.

    دوربین اصلی در روز و شب عکس‌های خیره کننده‌ای ثبت می‌کند

    عکاسی با حالت ۵۰ مگاپیکسلی سنسور سونی چندان توصیه نمی‌شوند. عکس‌های آن سافت هستند و به‌طور قابل‌توجهی نویز آن‌ها بیشتر است. همچنین جزئیات زیادی در عکس‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین بهتر است از همان حالت استاندارد دوربین اصلی استفاده کنید.

    عکس‌هایی که در حال زوم ۲ برابر گرفته شده‌اند چندان بد به نظر نمی‌رسند، زیرا بازتابی از حالت استاندارد را ارائه می‌کنند اما از نظر وضوح چندان چشمگیر نیستند.

    همانطور که در بررسی شیائومی ۱۲ گفتیم، این دستگاه از دوربین تله فوتو بهره نمی‌برد، بنابراین انتظار می‌رفت تا چینی‌ها گزینه‌ای برای بزرگنمایی بیشتر نیز فراهم کنند.

    دوربین فوق عریض و ماکرو گوشی شیائومی ۱۲

    دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ در مقایسه با سنسور اصلی، تفاوت چندان بزرگی ندارد و همان دقت رنگ، میزان کنتراست و نوردهی را به کاربران ارائه کرده است.

    البته محدوده داینامیک و وضوح عکس‌های آن کمتر چشمگیر هستند اما این عملکرد به عنوان یک دوربین فوق‌عریض قابل قبول است. در نهایت نویز بسیار ریزی در عکس‌های این دوربین دیده می‌شوند که البته باعث خراب شدن عکس‌ها نمی‌شود.

    دوربین‌های ماکرو هرچند طرفداران بسیار کمتری دارند، اما شیائومی همیشه در گوشی‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کند. شیائومی ۱۲ هم از این قاعده مستثنی نیست و دوربین ماکرو آن همان تجربه مورد انتظار را ارائه می‌کند.

    عملکرد دوربین‌ها در شب و نور کم

    دوربین اصلی شیائومی ۱۲ حتی در شب نیز عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. عکس‌ها به طور شگفت‌آوری واضح هستند، جزئیات زیادی در آن‌ها مشخص است و به طور کلی کیفیت عکس‌ها در محیط‌های تاریک بسیار خوب است. با این وجود، روشن کردن حالت شب باعث می‌شود تا عکس‌ها حتی بهتر نیز به نظر برسند.

    شیائومی ۱۲ دوربین تله‌فوتو ندارد و برای بزرگنمایی چندان مناسب نیست

    دوربین فوق عریض شیائومی ۱۲ نیز در تاریکی شب عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و استفاده از حالت شب در آن می‌تواند تا حد زیادی عکس‌ها را از جنبه‌های مختلفی بهبود بخشد.

    دوربین سلفی شیائومی ۱۲

    دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ نیز عملکرد بسیار مطلوبی دارد. جزئیات به خوبی در عکس‌ها دیده می‌شوند و محدوده دینامیکی گسترده و عدم وجود نویز از جمله دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن است.

    در تصاویر پرتره هم سوژه به خوبی از پس زمینه جدا می‌شود و نتیجه دلپذیر است. البته عملکرد کلی دوربین به شرایط نوری وابسته است و با کاهش نور کیفیت کاسته می‌شود.

    فیلمبرداری

    گوشی شیائومی ۱۲ می‌تواند ویدیوهای 4320p در ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین 2160p و 1080p با سرعت ۳۰ و فریم بر ثانیه را ضبط کند.

    دوربین فوق عریض آن قادر است تا فقط ویدیوها 2160p در ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. کیفیت ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین‌های شیائومی ۱۲ نیز کاملا قابل توجه هستند.

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" ids="51051,51052"]

    نمونه عکس‌های دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲:

    [gallery columns="2" ids="51054,51053"]

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ در شب بدون نایت مود:

    [gallery columns="2" ids="51055,51056"]

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ در شب با نایت مود:

    [gallery columns="2" ids="51058,51057"]

    نمونه عکس‌های دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ در شب:

    [gallery columns="2" ids="51059,51060"]

    نمونه عکس‌های دوربین سلفی شیائومی ۱۲:

    [gallery columns="2" ids="51061,51062"]

    [table id=1173 /]

    عملکرد پردازنده؛ بدون نقص

    بررسی شیائومی ۱۲

    شیائومی ۱۲ از جدیدترین و بهترین چیپست پرچمدار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هشت هسته‌ای بهره می‌برد. انجام وظایف گرافیکی آن نیز برعهده پردازنده گرافیکی Adreno 730 است.

    با توجه به اینکه در گوشی شیائومی از یک چیپ پرچمدار و قدرتمند استفاده شده، انتظار می‌رود که عملکرد آن در بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها سنگین بسیار خوب باشد. با این وجود در این بخش از بررسی شیائومی ۱۲ باید به چند نکته مهم اشاره کنیم.

    شیائومی ۱۲ با قدرت خیره‌کننده بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را اجرا می‌کند

    جدای از عملکرد بسیار خوب، باید به این نکته اشاره کرد که شیائومی ۱۲ به شدت مستعد داغ شدن است.

    اگر قصد داشته باشید برخی کارهای سنگین مانند فیلمبرداری 8K را با آن انجام دهید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

    هرچند سیستم خنک‌کننده داخلی گوشی تا حدی به داغ شدن دستگاه کمک می‌کند، اما همچنان نکته قابل توجهی در بخش عملکرد آن محسوب می‌شود.

    با این وجود، بسیاری از بازی‌های محبوب مانند کالاف دیوتی موبایل یا گنشین ایمپکت را بدون هیچ افت فریم یا لگ و با بهترین تنظیمات ممکن می‌توانید با شیائومی ۱۲ تجربه کنید. همچنین در هنگام تجربه بازی‌ها، دستگاه بیش از اندازه داغ نمی‌شود.

    شیائومی ۱۲ با چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عملکرد بهتری در مقایسه با گلکسی S22 پلاس یا گلکسی S21 FE دارد.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=49][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ قابل قبول

    همانطور که قبلا هم در مطلب بررسی شیائومی ۱۲ گفتیم، این گوشی در پیکربندی‌هایی با ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده است.

    هرچند بالاترین رده این دستگاه از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد، اما وجود ۸ گیگابایت رم نیز برای انجام بسیاری از کارهای معقولانه است.

    با این وجود، با توجه به این موضوع که شیائومی ۱۲ از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، برای جلوگیری از پر شدن سریع حافظه داخلی و بسته به نیاز خود، گزینه ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید.

    [table id=1174 /]

    باتری و شارژدهی؛ سرعت شارژ عالی

    بررسی شیائومی ۱۲

    بررسی شیائومی ۱۲ از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی حکایت دارد که با توان شارژ سریع ۶۷ وات در ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

    هرچند ظرفیت باتری در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار رقیب مناسب است، اما از نظر استقامت کلی، باتری شیائومی ۱۲ چندان چشمگیر نیست.

    همانطور که در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید، عملکرد باتری دستگاه در زمان مکالمه و آماده به کار بسیار ضعیف بوده و در هنگام مرور وب نیز به همان اندازه ناامید کننده است.

    احتمالا تنها نکته رضایت بخش باتری شیائومی ۱۲ به عملکرد آن در هنگام پخش ویدیو مربوط می‌شود که در مجموع امتیاز کلی ۸۲ را به دست آورده است.

    شارژ دستگاه کمی زود خالی می‌شود اما در ۴۵ دقیقه کاملا پر می‌شود

    برای مقایسه، سایر گوشی‌هایی که از چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند، عملکرد بهتری در بخش باتری ارائه می‌کنند.

    از جمله آن‌ها می‌توان به گلکسی S22 پلاس اشاره کرد که با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی خود و نمایشگر بزرگتر، در تمام آزمون‌ها، شیائومی ۱۲ را شکست می‌دهد.

    [related]46626[/related]

    با این وجود، گوشی شیائومی ۱۲ در زمینه سرعت شارژ یک دستگاه کاملا رقابتی است. با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، این دستگاه می‌تواند در ۳۰ دقیقه، ۸۷ درصد از ظرفیت باتری دستگاه را شارژ کند.

    همچنین در بررسی شیائومی ۱۲ شارژ کامل دستگاه حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد که تقریبا به ۳۹ دقیقه وعده داده شده توسط شیائومی نزدیک است. نکته قابل توجه دیگر اینکه گوشی در حین شارژ شدن، به هیچ عنوان داغ نمی‌شود.

    شیائومی ۱۲ از نظر استقامت باتری به امتیاز ۸۲ دست پیدا کرده. گوشی‌ها زیر از این نظر عملکرد بهتری دارند:
    • ریلمی GT2 پرو با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی: ۱۱۷ ساعت
    • سامسونگ گلکسی S22 پلاس با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی: ۹۷ ساعت

    [table id=1175 /]

    امکانات گوشی شیائومی ۱۲

    بررسی شیائومی ۱۲

    از نظر امکانات، گوشی شیائومی ۱۲ تمام ویژگی‎‌های قابل انتظار را ارائه می‌کند.

    اسپیکرهای استریو دستگاه از نظر میزان بلندی صدا کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. با این وجود در برخی موارد، کیفیت در هنگام بلند بودن صدا، کمی کاهش پیدا می‌کند.

    سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز کار خود را با دقت و سرعت بسیار خوبی انجام می‌دهد و به جز موقعیت آن، هیچ مشکل دیگری در این سنسور دیده نمی‌شود.

    با این وجود، در بررسی شیائومی ۱۲ باید اشاره کرد که از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه بهره نمی‌برد که این موضوع درباره اکثر گوشی‌های مدرن موجود در بازار صادق است.

    [table id=1176 /]

    نمرات گوشی شیائومی ۱۲

    بررسی شیائومی ۱۲

    شیائومی ۱۲ از چیپ قدرتمندی چون اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد و در تست‌ها و بنچمارک‌های مختلف، امتیازات بسیار خوبی توسط آن ثبت شده است.

    گوشی شیائومی ۱۲ در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز ۱۱۸۷ و در آزمون چندهسته‌ای به امتیاز ۳۶۵۲ دست یافته است.

    بنابراین در بخش چندهسته‌ای، عملکرد آن از دستگاه‌هایی مانند گلکسی S22 پلاس و S21 FE 5G پرو بهتر است. در بنچمارک آنتوتو ۹ نیز این دستگاه امتیاز بسیار خوب ۹۸۵۱۱۵ را ثبت کرده.

    حتی به عنوان یک گوشی پرچمدار، شیائومی ۱۲ نیز مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ نکات مثبت و منفی این دستگاه را از دید کاربرانی مرور خواهیم کرد که تجربه کار کردن با آن را دارند.

    [table id=1177 /]

    مزایا شیائومی ۱۲ از دید کاربران

    بررسی شیائومی ۱۲ مزایا و معایب شیائومی ۱۲

    نمایشگر با کیفیت

    همانطور که گفتیم نمایشگر شیائومی ۱۲ با وضوح عالی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی بسیار خوبی که ارائه می‌کند، یکی از نکات مثبت این دستگاه است.

    طراحی فوق‌العاده زیبا

    نه تنها طراحی شیائومی ۱۲ بسیار زیبا و بدون نقص است، بلکه با گوشی بسیار خوش دستی نیز روبرو هستیم. به این معنا که نگه داشتن آن در دست، احساس خوبی به کاربران می‌دهد.

    عملکرد بسیار خوب دوربین‌ها

    هرچند در گوشی شیائومی ۱۲ خبری از دوربین تله‌فوتو نیست اما دیگر دوربین‌ها کار خود را به خوبی و با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهند.

    سرعت شارژ عالی

    شیائومی ۱۲ از توان شارژ ۶۷ وات برخوردار است که باتری را به صورت کامل تنها در ۴۵ دقیقه شارژ می‌کند.

    معایب شیائومی ۱۲ از دید کاربران

    شارژدهی محدود

    با وجود نمایشگر بسیار روشن و چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شارژدهی شیائومی ۱۲ نسبتا ضعیف است و باتری سریع خالی می‌شود.

    عدم پشتیبانی از گواهی IP

    نکته عجیبی که درباره شیائومی ۱۲ وجود دارد، این است که از گواهی IP مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار پشتیبانی نمی‌کند.

    نبود دوربین تله‌فوتو

    علاوه بر اینکه شیائومی در پرچمدار خود از دوربین تله‌فوتو استفاده نکرده، برای بزرگنمایی و زوم عکس‌ها نیز رویکرد چندان خوبی به عنوان یک پرچمدار در دسترس مشتریان خود قرار نداده است.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی ۱۲

    بررسی شیائومی ۱۲ شیائومی ۱۲ با ابعاد جمع و جور و طراحی جذاب یکی از زیباترین گوشی‌های چند سال اخیر است. نمایشگر چشم‌نواز و سریع، شارژ سیمی و بی‌سیم سریع، اسپیکرهای استریو از مزایایی است که باعث شده شیائومی ۱۲ در فهرست بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون قرار بگیرد. با این وجود شیائومی ۱۲ با مشکلاتی مثل تخلیه سریع باتری، نبود دوربین تله‌فوتو و عدم مقاومت در برابر آب همراه است که تجربه کار با آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در مجموع گوشی شیائومی ۱۲ با طراحی زیبا، ابعاد مناسب و پردازنده فوق‌العاده قدرتمند یکی از بهترین گوشی‌های تا ۲۰ میلیون است. [see_also]51375[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید