راهنمای خرید انواع اکانت پلی استیشن؛ ظرفیتی، اشتراکی و قانونی

راهنمای خرید انواع اکانت پلی استیشن؛ ظرفیتی، اشتراکی و قانونی
راهنمای مطالعه

    استفاده از راه‌حل‌های ارزان‌ قیمت برای تهیه بازی در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 به واسطه اکانت‌های ظرفیتی این روزها بازار فوق‌العاده داغی دارند. اما خرید اکانت پلی استیشن این نوع چگونه است؟

    افزایش فزاینده قیمت دلار و پایین آمدن ارزش ریال، تاثیر فوق‌العاده زیادی بر ابعاد مختلف زندگی ما در ایران گذاشته است و تاثیر این اتفاقات روی قیمت همه چیز کاملا لمس می‌شود. این قضیه روی خرید بازی پلی استیشن هم تاثیرگذار بوده و باعث شده تا قدرت خرید گیمرهای این کنسول به شدت پایین بیاید.

    با توجه به این مشکل بزرگ، میان‌برهای متعددی برای صرف هزینه کمتر ارائه شده که از مطرح‌ترین و مطمئن‌ترین‌ آنها می‌توان پلی استیشن پلاس و خرید اکانت ظرفیتی و قانونی اشاره کرد.

    خرید اکانت ظرفیتی و قانونی پلی استیشن

    اکانت پلی‌استیشن

    شاید نام‌گذاری این روش‌ها با عنوان اکانت ظرفیتی برای کسانی که اطلاعاتی در مورد چنین تعارفی ندارند کمی گیج‌کننده باشد، اما قبل از اینکه بخواهیم به اصل قضیه برسیم، این اصطلاح و تعاریف را برایتان به ساده‌ترین شکل ممکن می‌شکافیم.

    زمانی که شما وارد کنسول پلی استیشن ۴ یا ۵ خود می‌شوید، یک اکانت به نام و مشخصات خود می‌سازید که شامل نام کاربری، ایمیل، پسورد، آدرس و این دست از اطلاعات پایه‌ای است.

    نکته‌ای که در هنگام تعریف اکانت وجود دارد، این است که از شما سوال می‌شود آیا کنسول بازی که در آن مشغول ساخت اکانت هستید، دستگاه اصلی‌تان است؟ وقتی جواب شما «بله» باشد، در واقع اکانت شما در کنسول به شکل «ظرفیت دوم» شناخته می‌شود.

    اکانت پلی‌استیشن

    اکانت پلی‌استیشن ظرفیت دوم چیست؟

    اگر با اکانت اصلی خودتان روی کنسول پلی‌استیشن 4 یا 5 گزینه Activate یا Primery را از بخش تنظیمات فعال کرده باشید، به عنوان اکانت ظرفیت دوم شناخته می‌شوید.

    تمام بازی‌هایی که شما به صورت دیجیتالی روی اکانت و کنسول نصب کرده باشید، به صورت آفلاین یا آنلاین قابل انجام است و سایر اکانت‌هایی که در همان کنسول قرار داشته باشند، می‌توانند به بازی‌های شما هم دسترسی کامل داشته باشند.

    برای مثال، اگر شخصی به نام کامران، اکانت خود را در کنسول اکتیو یا پرایمری کرده باشد، می‌تواند به تمامی امکانات حساب کاربری خود به ویژه بازی‌ها به صورت آنلاین یا آفلاین دسترسی داشته باشد.

    حالا اگر شخص دیگری هم در این کنسول اکانت داشته باشد، می‌تواند به بازی‌های نصب شده توسط کامران از طریق اکانت خود دسترسی داشته باشد که در واقع به این روش اکانت اشتراکی هم گفته می‌شود.

    نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در لحظه می‌توانید فقط یک دستگاه پلی‌استیشن را به عنوان کنسول اصلی به واسطه اکانت‌ پلی‌استیشن خود مشخص کنید و اگر بخواهید اکانت‌تان را در کنسول دیگری هم وارد و دستگاه را به عنوان کنسول اصلی معرفی کنید، کنسول قبلی از حالت Active یا Primery خارج می‌شود.

    اکانت پلی‌استیشن ظرفیت سوم چیست؟

    به مثالی که در بخش ظرفیت دوم زدیم توجه کنید. کامران، کسی که اکانت‌اش را روی کنسول پلی‌استیشن خود وارد کرده، قصد دارد تا دسترسی دوست دیگر خود را که در جایی دیگر زندگی می‌کند، به بازی‌های خود میسر کند. این کار بسیار ساده است!

    کامران اطلاعات اکانت خود را به دوست‌‌اش،‌ برای مثال علی می‌دهد و علی اطلاعات را وارد کرده و در بخشی که پرسیده می‌شود آیا این کنسول، دستگاه اصلی است، پاسخ «نه» را می‌دهد. به این ترتیب، اکانت کامران به صورت همزمان در دو دستگاه قابل دسترسی است اما با چند تفاوت اساسی:

    • علی فقط می‌تواند از طریق حساب کاربری کامران اقدام به اجرای بازی‌ها کند و نمی‌تواند بازی‌ها را نصب و از اکانت شخصی خود اجرا کند.
    • برای انجام بازی‌های اکانت کامران، نیاز به اتصال دائمی اینترنت است. اتصال به اینترنت امکان بررسی صحت و سلامت عملکرد اشتراک بازی‌ها را به صورت لحظه‌ای به شبکه پلی‌استیشن می‌دهد.

    به این ترتیب، علی به یک اکانت که اصطلاحا به آن «ظرفیت سوم» گفته می‌شود دسترسی دارد و تنها می‌تواند از طریق ورود به اکانت و اتصال همیشگی به اینترنت، به انجام بازی‌های آن اکانت مشغول شود.

    اما اکانت پلی‌استیشن ظرفیت اول کجا رفت؟ در ادامه به آن هم می‌رسیم.

    خرید اکانت ظرفیتی و قانونی پلی استیشن چگونه است؟

    اکانت پلی‌استیشن

    در تعاریف قبلی، ماهیت اشتراک‌گذاری و فعال‌سازی اکانت‌ها فارغ از بحث خرید و فروش اکانت‌های ظرفیتی را برای شما باز کردیم تا به صورت مقدماتی و ساده با این مفاهیم آشنا شوید. اما در واقع قصد ما رسیدن به این بخش بود.

    این روش‌ها، حالا تبدیل به میان‌برهایی «نسبتا» قانونی برای فروشگاه‌ها و افراد مختلف شده تا در این وضعیت گرانی بازی‌های اورجینال، در قالب ظرفیت‌های اول، دوم و سوم بازی‌ها را با برچسب قیمتی محدودتر و ارزان‌تر به گیمرهای علاقه‌مند بفروشند.

    حالا تک به تک به مبحث فروش اکانت پلی‌استیشن ظرفیتی و قانونی می‌پردازیم:

    مزیت خرید اکانت پلی‌استیشن ظرفیت دوم چیست؟

    اکانت پلی‌استیشن

    اکانت ظرفیت دوم، محبوب‌ترین و بهترین نوع خرید اکانت ظرفیتی پلی استیشن است که تجربه‌ای واقعی،‌ قانونی و تمام و کمال از بازی‌ مورد نظرتان را بدون هیچ محدودیت خاصی و با صرف هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از قیمت بازی اصلی ارائه می‌دهد.

    شما با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین معتبر، لیست انبوهی از بازی‌ها را می‌بینید که در قابل ظرفیت‌های مختلف به فروش می‌رسند و گران‌ترین و با ارزش‌ترین آنها، «ظرفیت دوم» است. حداکثر قیمت بازی‌های ظرفیت دو که به بازی‌های جدید و بزرگ اختصاص دارد، حدود ۹۰۰ هزار تومان است که باز این قیمت در هر فروشگاهی متفاوت است.

    شما با خرید اکانت ظرفیتی از این نوع اطلاعات یک حساب کاربری را دریافت می‌کنید که می‌توانید با وارد کردن آن در کنسول بازی و اکتیو کردن آن، بازی مورد نظر خود را در این اکانت دانلود کرده و سپس می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین، آزادانه و بدون هیچ‌ محدودیتی بازی کنید.

    یک مزیت بزرگ اکانت پلی‌استیشن ظرفیت دوم، امکان فروش آن به غیر یا حتی فروشگاهی که از آن خریده‌اید، است. به مانند یک بازی اورجینال، شما می‌توانید اکانت را بفروشید که این کار می‌تواند باعث شود تا در عمل شما هزینه بسیار پایین‌تری را در تجربه بازی‌های گوناگون داشته باشید.

    خرید اکانت ظرفیت دوم به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند تجربه‌ای کاملا مشابه با بازی اورجینال داشته باشند، تروفی‌ها را به نام حساب کاربری خود کسب کنند و تمام پروسه بازی را در اختیار خود داشته باشند.

    مزیت خرید اکانت پلی استیشن ظرفیت سوم چیست؟

    اکانت پلی‌استیشن

    گزینه دیگری که در فروشگاه‌های آنلاین اکانت‌های ظرفیتی می‌بینیم، «ظرفیت سوم» است که قیمت پایین‌تری نسبت به «ظرفیت دوم» دارد و به خاطر همین موضوع، طرفداران بیشتری هم دارد.

    همانطور که کمی قبل‌تر توضیحاتی در مورد ظرفیت سوم دادیم، شما با خرید یک بازی ظرفیت سوم، اطلاعات اکانتی مشخص را از فروشگاه دریافت می‌کنید.

    در اکانت ظرفیت سوم تنها قادر هستید که بازی مورد نظر را فقط در زمانی که داخل حساب کاربری حضور دارید، اجرا کنید و البته، اتصال به اینترنت هم باید فعال باشد.

    به این ترتیب، شما نمی‌توانید با اکانت ظرفیت سوم، بازی درون آن را از طریق اکانت دیگری اجرا کنید.

    خرید اکانت ظرفیت سوم برای کسانی مناسب است که اهمیتی به کسب تروفی نمی‌دهند، یا برای‌شان فقط تجربه بازی مهم است چون هزینه کمتری دارد.

    اکانت پلی‌استیشن ظرفیت اول

    اکانت پلی‌استیشن

    ظرفیت اول، ارزان‌ترین نوع تهیه بازی به صورت قانونی و در قالب اکانت است. در حدی که بازی‌های کاملا جدید و حتی ۶۰ دلاری را می‌توان در روز اول و در  تنها به قیمت حدودی ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد. اما چرا این ظرفیت انقدر ارزان است؟

    این روش کاملا هم قانونی نیست و یک جور دور زدن شرایط اشتراک‌گذاری بازی در پلی‌استیشن، ولی با دردسر کمتر است.

    شما پس از خرید اکانت پلی‌استیشن ظرفیت اول، به مانند اکانت ظرفیت دوم از فروشنده اطلاعات حساب کاربری را دریافت کرده، وارد دستگاه می‌کنید و آن را اکتیو یا Primary می‌کنید، به این معنی که کنسول اصلی این اکانت، دستگاه شما است.

    تفاوت قضیه درست از اینجا آغاز می‌شود. شما در زمانی محدود، باید بازی مورد نظر خود را در این اکانت به حالت دانلود ببرید، سپس از حساب کاربری خارج شوید و اتصال اینترنت را تماما قطع کنید.

    [related]33622[/related]

    فروشنده پس از اتمام کارهای قبلی، از طریق اپلیکیشن، وب‌سایت یا کنسول پلی‌استیشن تنظیمات اکانت را غیر فعال می‌کند و به این ترتیب می‌تواند اکانت را به شخص دیگری بفروشد.

    شما هم تا زمانی که کنسول‌تان به اینترنت متصل نشود، به سونی اجازه بررسی لایسنس و اتصالات دیگر را نمی‌دهید و می‌توانید تا مدت‌ها از بازی که دریافت کرده‌اید، لذت ببرید.

    اگر جزو کسانی هستید که برایتان تجربه آنلاین بازی‌ها یا اتصال به اینترنت در کنسول مهم نیست، انتخاب بازی‌های ظرفیت اول ارزان‌ترین گزینه برای شماست.

    با این حال توصیه می‌شود که این دست از اکانت‌ها را حتما از فروشگاهی معتبر و پاسخگو تهیه کنید و قبل از خریداری آن، در مورد مزیت‌ها و معایب اکانت پلی‌استیشن ظرفیت اول با فروشنده صحبت کنید.

    توصیه‌ای جدی در مورد اکانت‌های هکی، دزدی و غیرقانونی!

    اکانت پلی‌استیشن فروش اکانت‌های هکی پلی‌استیشن عموما در کانال‌های تلگرامی رایج است.

    به غیر از موارد بالا که روشی مرسوم، بدون چالش و دردسر و کاملا قانونی هستند، راه دیگری برای تهیه بازی‌های پلی‌استیشن، حتی با هزینه‌ای بسیار کمتر وجود دارد. این راه، خرید اکانت‌های هکی است که عمدتا شامل تعداد زیادی بازی می‌شوند. اما همانطور که از اسم این راه پیداست، اکانت‌هایی که به فروش می‌رسند هک شده یا در واقع، دزدیده شده هستند که این هم باز چندین نوع و روش مختلف دارد. توصیه اکید ما به شما این است که به خاطر خطرات و تبعاتی که استفاده از این دست از اکانت‌ها دارند، به هیچ‌وجه سمت‌شان نروید. سونی سال‌هاست که در حال مبارزه با این معضل بزرگ است و سیستم‌های امنیتی و نظارتی سونی بر اکانت‌ها و دستگاه‌های پلی‌استیشن، به خصوص در زمانی که آنلاین می‌شوید، همیشه در حال پیشرفت هستند و در صورت تشخیص استفاده کنسولی از اکانت هکی، سونی اقدام به بن اکانت یا حتی دستگاه می‌کند. البته که شاید شما هم جزو کسانی باشید که مدت‌هاست از اکانت‌های هکی استفاده می‌کند و تا به امروز مشکل خاصی برایتان پیش نیامده، اما این قضیه کاملا شانسی است. شما باید همیشه آفلاین باشید و به اینترنت متصل نشوید و اگر این کار را کنید و بخواهید برای مثال، چیزی دانلود کنید و حتی به بازی آنلاین مشغول شوید، ریسک چنین کاری کاملا بر عهده خودتان است. نظر شما در مورد خرید اکانت ظرفیتی و قانونی پلی استیشن چیست؟ تا حالا تجربه خرید اکانت ظرفیتی داشته‌ا‌‌ید؟ [see_also]49012[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید