بهترین سرویس‌های رایگان ذخیره‌سازی ابری ایرانی و خارجی

بهترین سرویس‌های رایگان ذخیره‌سازی ابری ایرانی و خارجی
راهنمای مطالعه

    به دنبال فضای ابری رایگان برای ذخیره‌سازی ایمن اطلاعات خود هستید؟ ما در این مطلب به معرفی چند سرویس ارائه‌دهنده فضای ابری رایگان پرداخته‌ایم و از مزایا و معایب آن‌ها برایتان گفته‌ایم.

    گسترش روزافزون سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، پشتیبان‌گیری و اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌های گوناگون، چه شخصی و چه سازمانی باعث شده تا برخی از سرویس‌ها برای جذب مخاطب بیشتر اقدام به اختصاص فضای رایگان کنند.

    البته که ارائه فضای ابری رایگان (Cloude Storage) راهی برای جذب مخاطب به سمت خرید فضا و سرویس‌های پولی است، با این حال می‌توان از سرویس‌های مطمئن و ایمن به صورت دائمی و بدون محدودیت زمانی و در قالب حجمی مشخص، به شکل رایگان بهره برد.

    با توجه به اینکه گزینه‌های رایگان بسیار زیادی چه در ایران و چه در سطح جهان وجود دارد و هر کدام به روش‌های مختلف و منحصر به خود کار می‌کنند، قطعا انتخاب یک گزینه و سرویس متناسب می‌تواند سخت باشد. اینجاست که ما این راهنما را تدارک دیده‌ایم تا بهترین فضای ابری رایگان موجود را به شما معرفی کنیم.

    تاکید می‌کنیم که صرفا ظرفیت ذخیره‌سازی، تنها ملاک مهم و کلیدی نیست و برخی از کاربران ممکن است به امنیت سرویس‌ها علاقه بیشتری داشته باشند.از طرفی هم نحوه دسترسی به اطلاعات می‌تواند برای بسیاری مهم باشد. وب، اپلیکیشن و کلاینت‌های گوناگون، برخی از سرویس‌ها راه‌های دسترسی زیادی را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهند. پیش از این بهترین سایت خرید و ثبت دامنه را معرفی کرده بودیم.

    بهترین فضای ابری رایگان چه مزایایی دارد؟

    مهمترین مزیت فضای ابری رایگان حفاظت از فایل‌ها و اطلاعات شما در برابر آسیب‌های فیزیکی است. معمولا ذخیره اطلاعات مهم در هارد دیسک، لپ‌تاپ، موبایل یا ابزارهای دیگر ذخیره‌سازی می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد. سوختن هارد، به سرقت رفتن گوشی و لپ‌تاپ و اتفاقاتی از این دست، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اطلاعات شما را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

    اینجاست که سرویس‌های ابری می‌توانند بهترین محل برای حفاظت از اطلاعات شما باشند. علاوه بر مواردی که گفته شد، سرویس‌های ابری به فناوری‌های رمزنگاری اطلاعات مجهز هستند که باعث می‌شوند اطلاعات شما در معرض هکرها یا خراب‌کاران قرار نگیرد.

    از طرفی، دسترسی شما به اطلاعات از هر نقطه‌ای از دنیا و با هر پلتفرم و دستگاهی ممکن است و فقط کافی است که به اینترنت متصل شوید. همچنین عملیات به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق فضای ابری بسیار ساده است و شما دیگر نیازی به ارتباط فیزیکی با افراد مختلف ندارید.

    Internxt | اینترنکست

    • فضای ابری رایگان: ۱۰ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/ سالانه
    • بهترین پیشنهادات پولی: 20GB ماهانه ۱ پوند/ 200GB ماهانه ۳.۵ پوند/ 2TB ماهانه ۱۰ پوند
    • مزیت‌ها: قابلیت‌های امنیتی بالا - خدمات پس از فروش
    • معایب: ندارد

    اینترنکست (Internxt.com) یکی از جدیدترین ارائه دهندگان سرویس‌‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابری است که برای جذب مخاطبان بیشتر، پیشنهاد ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را ارائه می‌دهد. البته نکته جالب این است که برچسب قیمتی سایر پیشنهادات این سرویس هم وسوسه برانگیز و نسبتا ارزان است.

    مزیت اصلی Internxt این است که از سرعت بسیار بالا، کارکردی آسان و امنیتی خوب برخوردار است. حتی اگر جزو کاربرانی باشید که دانش کمی از فناوری اطلاعات دارید، دانلود، آپلود، راه‌اندازی و کارکردن با اینترنکست بسیار ساده است.

    فضای ابری رایگان اینترنکست قابلیت تشخیص چهره در عکس‌های آپلود شده به منظور دسته‌بندی بهتر دارد. همچنین قابلیت پشتیبانی‌گیری سرور هم در این سرویس می‌تواند بسیار کارایی داشته باشد.

    سرویس اینترنکست که فضای ابری رایگان ۱۰ گیگابایت را به صورت مادام‌العمر ارائه می‌دهد، در اتحادیه اروپا مستقر است و از قوانین حفاظت اطلاعات و حریم خصوصی این اتحادیه تبعیت می‌کند که این قضیه هم می‌تواند اطمینان شما را از بابت کار با این سرویس بیشتر کند.

    Degoo | دیگو

    • فضای ابری رایگان: ۱۰۰ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/ سالانه
    • بهترین پیشنهادات پولی: 10TB ماهیانه ۱۰۰ دلار
    • مزیت‌ها: دارای اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف موبایلی، رابط کاربری جالب و مناسب، ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری رایگان
    • معایب: بدون کلاینت در پی‌سی و دسترسی فقط از طریق وب، قابلیت‌های پشتیبان‌گیری محدود، محدودیت رمزگذاری امنیتی

    شاید سرویس ذخیره‌سازی ابری دیگو (Degoo.com) نام آشنایی برایتان نباشد چرا که در سال ۲۰۱۹ پا به این عرصه گذاشت، اما این شرکت سوئدی توانسته در این بازه کوتاه تاثیر زیادی بر بازار سرویس‌های به این شکل بگذارد.

    بزرگترین مزیت سرویس ذخیره‌سازی ابری دیگو ارائه ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری رایگان است. مقداری که بسیار بیشتر از هر رقیب دیگر در این حوزه است.

    از دیگر نقاط قوت سرویس ذخیره رایگان دیگو می‌توان به رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES سراسری برای ایمن نگه‌داشتن فایل‌های شما و احراز هویت دو مرحله‌ای با استفاده از حساب گوگل‌تان اشاره کرد. همچنین برای آپلود و ذخیره‌سازی عکس‌ها، هوش‌مصنوعی تعبیه شده در این سرویس می‌تواند کارایی‌های به خصوصی داشته باشد.

    نکته بسیار مهم در مورد طرح رایگان ۱۰۰ گیگابایتی این است کاربران در این سرویس، مشمول رمز‌گذاری «Zero Knowledge» نمی‌شوند. در این نوع از رمزگذاری، سرویس ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی هیچ‌گونه اطلاعاتی از محتوای شما ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت و بدون اینکه حتی ارائه‌دهنده سرویس، چیزی از محتوای‌تان بداند، از فضای ابری استفاده کنید.

    پس اگر حساسیت زیادی روی اطلاعات خود دارید و آن‌ها را به عنوان حریم بسیار شخصی خود می‌دانید، احتمالا فضای ابری رایگان دیگو گزینه مناسبی برایتان نیست.

    اگر کاربر به مدت ۹۰ روز از حساب خود استفاده نکند، دیگو فایل‌ها را حذف می‌کند. پس حواستان باشد که هر ۹۰ روز، فعالیتی در فضای ابری رایگان خود داشته باشید.

    این معایب در واقع چیزی نیستند که پیشنهاد وسوسه برانگیز ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را نادیده بگیرید. شما می‌توانید برای مثال فایل‌های خود را به صورت زیپ یا RAR در آورده، آن‌ها را رمزگذاری کنید و در دیگو آپلود کنید. این روش قطعا برای کسانی که به محتوای شخصی خود حساس هستند، کار مناسبی به نظر می‌رسد.

    Mega | مگا

    • فضای ابری رایگان: ۲۰ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/ سالانه
    • بهترین پیشنهادات پولی: 400GB ماهانه ۴.۲ پوند/ 2TB ماهانه ۸.۴۳ پوند/ 8TB ماهانه ۱۷ پوند / 16TB ماهانه ۲۵ پوند | دارای سیستم ارائه پلن سازمانی از 3TB تا 10PB ظرفیت و تا ۳۰۰ کاربر همزمان
    • مزیت‌ها: رابط کاربری آسان، امکانات بسیار خوب فضای ابری رایگان، منبع‌ باز بودن همسان‌سازی کلاینت، سرعت یکسان نقل و انتقال داده‌ها در سرویس‌های رایگان و پولی
    • معایب: ندارد!

    مگا (Mega.io) یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری است که طرح رایگان بسیار معقولانه و با حجم مناسب را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هم‌اکنون با ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری در سرویس مگا، ۲۰ گیگابایت فضای ابری رایگان دریافت کنید.

    مزیت بزرگ مگا این است که سرعت انتقال داده‌ها، چه کاربر رایگان باشید و چه مشترک پولی، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و همه می‌توانند از سرعت یکسان بهره‌مند شوند.

    همچنین مگا کد منبع کلاینت همگام‌سازی را در دسترس عموم قرار داده. این شفافیت باعث شده تا متخصصات امنیتی بتوانند از آن استفاده‌های گوناگون کنند و حتی از عدم وجود آسیب‌پذیری در شبکه اطمینان حاصل کنند.

    سرویس مگا تمامی فایل‌های ذخیره شده را رمز‌گذاری سرتاسری می‌کند و در تمامی پلتفرم‌های معمول مانند ویندوز، مک، لینوکس و همچنین اندروید و iOS خدمات خود را ارائه‌ می‌دهد.

    نکته جالب در اپلیکیشن‌های موبایلی این است که می‌توانید از طریق آن‌ها تماس صوتی و تصویری و همچنین پیام‌رسانی رمزگذاری شده انجام دهید.

    مگا را می‌توان یکی از بهترین سرویس‌های ابری دانست که فضای ابری رایگان متناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از لحاظ امنیت داده هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.

    Google Drive | گوگل درایو

    • فضای ابری رایگان: ۱۵ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/سالانه
    • بهترین پیشنهادات پولی: 100GB ماهیانه ۲ دلار / 200GB ماهیانه ۳ دلار / 2TB ماهیانه ۱۰ دلار
    • مزیت‌ها: رابط کاربری و استفاده آسان، فضای ابری رایگان و مناسب
    • معایب: فضای ذخیره‌سازی بین سایر اپلیکیشن‌های گوگل مشترک است

    گوگل درایو انتخاب مناسب برای دارندگان دستگاه‌های اندرویدی یا تمام افرادی است که از سرویس‌هایی مانند جی‌میل استفاده می‌کنند.

    با این حال این سرویس محدود به یک دسته از کاربران نیست و شما در هر پلتفرمی که باشید، گوگل‌ درایو به شکل سخاوتمندانه‌ای در دسترس شما خواهد بود.

    [related]50912[/related]

    همچنین می‌توانید با برنامه همراه Google Images، عکس‌های خود را به شکل نامحدود و با کیفیت بالا در فضای ابری ذخیره کنید یا از برنامه‌های آفیس اختصاصی گوگل که هم‌اکنون با نام G Workspace شناخته می‌شوند، استفاده کنید.

    اگر گوگل درایو خود را ارتقا دهید، به سرویس Google One می‌پیوندید که روز‌به‌روز در حال تکامل است. گوگل وان سرویسی است که گوگل سعی دارد به وسیله‌ آن، تمامی سرویس‌های قدیمی و جدید خود را به نوعی در آن یکپارچه‌سازی کند.

    یکی از معایب فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو که بیشتر برای کاربران رایگان صدق می‌کند، مشترک بودن این فضا با سایر اپلیکیشن‌های گوگل است.

    اگر از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنید، آن ۱۵ گیگابایت فضا با ارسال و دریافت ایمیل هم پر می‌شود. اما در کل، دسترسی به این سرویس آسان است و از لحاظ امنیتی هم می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

    سرور ابری

    iCloud | آی‌کلاد

    • فضای ابری رایگان: ۵ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/سالانه
    • بهترین پیشنهادات پولی: 50GB ماهیانه ۱ دلار / 200GB ماهیانه ۳ دلار / 2TB ماهیانه ۱۰ دلار
    • مزیت‌ها: قیمت‌گذاری بسیار مناسب برای پیشنهادات پولی، تطابق مناسب با پلتفرم‌های اپلی
    • معایب: هنوز امکانات پیشرفته سایر سرویس‌ها را ندارد، شاید برای کاربران حرفه‌ای مناسب نباشد

    سرویس ذخیره‌سازی رایگان آی‌کلاد اپل یکی از مطرح‌ترین‌های این حوزه است که بیشتر کاربران پلتفرم‌های اپلی با آن سر و کار دارند.

    می‌توان با این سرویس از عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبان، تقویم‌ها، اسناد و یادداشت‌ها و سایر داده‌ها استفاده کرد که همگی به طور یکپارچه در دستگاه‌های iOS و مک و حتی رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های اندرویدی از طریق مرورگر وب قابل همگام‌سازی است.

    آی‌کلاد ۵ گیگابایت فضای ابری رایگان دارد اما عکس‌هایی که با Photo Stream پشتیبان‌گیری می‌شوند، جزوی از این محدودیت ۵ گیگابایتی محاسبه نمی‌شوند. پس اگر یکی از اهداف اصلی شما ذخیره تصاویرتان در فضای ابری هست، احتمالا آی‌کلاد گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

    پیشنهادات خرید فضای بیشتر در آی‌کلاد از قیمت بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانید با تبدیل ۵ گیگابایت به ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، آن هم تنها با ۱ دلار (۳۰ هزار تومان) از مزایای ذخیره‌سازی بیشتری برخوردار شوید.

    گفتیم که آی‌کلاد، سرویسی است که به طور عمده توسط کاربران پلتفرم‌های اپلی استفاده می‌شود، اما اگر برای مثال کاربر ویندوزی هستید، می‌توانید فایل‌های خود را با iCloud Drive همگام‌سازی کنید و به ویژگی‌هایی مانند امکان اشتراک‌گذاری پوشه‌ها با دوستان دسترسی داشته باشید.

    IceDrive | آیس‌درایو

    • فضای ابری رایگان: ۱۰ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان

    • نوع سرویس‌های پولی: ماهانه/سالانه/مادام‌العمر
    • بهترین پیشنهادات پولی: 1TB ماهیانه ۴ پوند / 5TB ماهیانه ۱۷ پوند / 150GB سالیانه ۱۸ پوند / 5TB مادام‌العمر ۴۷۹ پوند
    • مزیت‌ها: رابط کاربری آسان - بدون محدودیت سایز فایل - پیشنهادات ارتقا با قیمت مناسب
    • معایب: برخی کمبود‌ها و مشکلات در پشتیبانی

    یکی از مزیت‌های جالب آیس‌درایو (IceDrive.net) این است که کاربران ویندوزی می‌توانند فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اکسپلور و در کنار درایوهای محلی خود مشاهده و با آن کار کنند. تمام عملیات جابه‌جایی، تغییر نام، بازکردن و حتی ویرایش فایل‌ها به وسیله اکسپلور ممکن است.

    از مزیت‌های فضای ابری رایگان آیس‌درایو می‌توان به ارائه پیش‌نمایش و حتی پخش فایل‌های رسانه‌ای، بدون نیاز به دانلود آنها اشاره کرد.

    طراحی سرویس هوشمند آیس‌درایو به شکلی است که از چندین فناوری رمزگذاری استفاده شده تا داده‌های کاربران از شر هکرها و جاسوسان در امان بماند.

    به عنوان مثال،‌ برنامه‌ها با استفاده از یک کلید رمزگذاری خصوصی که هرگز از دستگاه شما خارج نمی‌شود، فایل‌ها را رمزگذاری می‌کند و حتی اگر بهترین هکرهای جهان هم بتوانند به سرورهای آيس‌درایو دسترسی پیدا کنند، اطلاعات شما قفل شده و غیرقابل رخته خواهند بود.

    با اینکه طرح رایگان ۱۰ گیگابایتی آیس‌درایو مناسب است، اما شامل برخی محدودیت‌ها می‌شود. این محدودیت‌ها شامل نبود رمزگذاری از سمت کلاینت و محدودیت پهنای باند ۳ گیگابایتی روزانه است. با این حال طرح‌های پولی سرویس آیس‌درایو بسیار مناسب هستند و می‌تواند برای کاربران جدی و حرفه‌ای مناسب باشد.

    pCloud | پی‌کلاد

    • فضای ابری رایگان: ۱۰ گیگابایت مادام‌العمر

    فضای ابری رایگان ایرانی

    • نوع سرویس‌های پولی: سالانه/مادام‌العمر
    • بهترین پیشنهادات پولی: 500GB سالانه ۵۰ پوند / 2TB سالانه ۱۰۰ پوند / 500GB مادام‌العمر ۱۷۵ پوند / 2TB مادام‌العمر ۳۵۰ پوند
    • مزیت‌ها: پوشش طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها و اکستنشن‌های مرورگرها، اجرای فایل‌ها بدون نیاز به دانلود، رابط کاربری آسان
    • معایب: محدودیت ورود به فقط ۵ سیستم

    سرویس فضای ابری رایگان پی‌کلاد (pcloud.com) که در کشور سوییس مستقر است، از ویژگی‌های مناسب مانند پشتیبان‌گیری، اشتراک‌گذاری و مدیریت فایل‌های آسان برخوردار است که می‌تواند توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

    پی‌کلاد را می‌توان یکی از امن‌ترین سرویس‌های موجود دانست که البته این امنیت، باعث شده تا سرویس‌های پولی آن مقداری گران‌تر از باقی رقبا باشد.

    کلیه داده‌هایی که کاربر اقدام به آپلود آنها می‌کند، توسط اتصال‌ امن رمزگذاری شده با TLS/SSL بارگذاری می‌شوند، سپس فایل‌ها برای محافظت بیشتر در حداقل سه سرور پی‌کلاد جداگانه قابل کپی هستند. کاربر می‌تواند فایل‌های کلیدی خود را در حداکثر ۵ دستگاه همگام‌سازی کند و فقط از طریق این دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

    البته فضای ابری رایگان پی‌کلاد قابلیت اشتراک‌گذاری آزادانه اطلاعات کاربر از طریق تعریف صفحات دانلود سفارشی با پیام‌های شخصی برای هر فایل را ممکن ساخته است.

    سرویس پی‌کلاد را می‌توان یک فضای ذخیره‌سازی ابری حرفه‌ای دانست که خدماتش بیشتر برای کاربران حرفه‌ای کارایی دارد، اما همین سرویس حرفه‌ای دارای یک طرح ۱۰ گیگابایتی رایگان است که می‌توانید به وسیله آن، به همه خدمات پی‌کلاد دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید.

    [related]39882[/related]

    فضای ابری رایگان ایرانی

    سرویس فضای ابری رایگان ایرانی چندان زیادی در دسترس نیست اما ابرآوران و باکسارا از بهترین موارد هستند.

    ابرآروان

    • فضای ابری رایگان:  ۵ گیگابایت

    فضای ابری رایگان ایرانی فضای ابری رایگان ایرانی

    ابرآروان بهترین فضای ابری رایگان ایرانی است که ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی را برای انواع فایل مثل تصاویر، ویدیوها، و اسناد و مدارک به شما می‌دهد. در این فضا می‌توانید صندوقچه یا پوشه بسازید که کارتان را برای دسته‌بندی فایل‌ها بر اساس نوع یا درجه اهمیت آنها آسان می‌کند. یکی از مزایای این سرویس ذخیره سازی رایگان امکان نمایش پوشه‌ها برای عموم کاربران یا خصوصی کردن فایل‌ها است. بدین ترتیب می‌توانید پوشه‌های کم اهمیت مثل موزیک را در دسترس همه قرار داده و فایل‌های حساس را مخفی کنید. از دیگر مزایای فضای رایگان ایرانی ابرآوران باید به سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا نسبت به رقبا و ذخیره داده‌ها در چند سرور مختلف اشاره کرد. این کار احتمال از دست رفتن داده‌‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. اگر کاربر حرفه‌ای هستید می‌توانید گزارش‌های جالبی مثل میزان دانلود محتوا یا موقعیت جغرافیایی کاربران دسترسی داشته باشید. اگر سایت وردپرسی دارید با استفاده از افزونه فضای ابری آروان می‌توانید CMS وردپرس را به فضای ابری متصل کرده و از داده‌های ذخیره شده روی این فضا در گالری سایت خود استفاده کنید. [see_also]37098[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید