علت افزایش شمار متقاضیان مهاجرت به کانادا چیست؟

علت افزایش شمار متقاضیان مهاجرت به کانادا چیست؟
راهنمای مطالعه

    آیا دلیل جایگاه نخست سال گذشته کانادا در بین مقاصد مهاجرتی و افزایش رو به رشد محبوبیت مهاجرت به کانادا را نمی‌دانید؟

    خوب می‌توان بخش عمده آن را ناشی از رویکرد مثبت کشور در قبال مهاجرت و سیاست های چندفرهنگی دانست. و اگر بدانید که کشور دیگری از حضور شما استقبال می‌کند، احتمالا راحت تر می‌توانید به شروع یک زندگی جدید در خارج از کشور فکر کنید.

    مهاجرت، تحصیل، کار و زندگی در کانادا را می‌توان انتخاب هزاران فرد خارجی در هر سال دانست. اقتصاد در حال رشد کانادا، آزادی های مالی و اجتماعی، شهرهای آرام و چندفرهنگی و آب و هوای متفاوت، کانادا را به یک موقعیت ایده آل برای زندگی تبدیل کرده است.

    دلایل افزایش مهاجرت به کانادا

    در کنار برنامه های استانی و سراسری مهاجرت، از بزرگترین دلایل جذابیت کانادا برای مهاجرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کانادا به مهاجران اهمیت می‌دهد و ارزش آنها را می‌داند.

    کانادا در قبول مهاجران تردید نمی‌کند؛ براساس آمارهای ارائه شده توسط دولت، این کشور به بالاترین سطح پذیرش مهاجر در تاریخ خود را ثبت کرده و در نظر دارد که تا سال 2023، بیش از 1.2 میلیون مهاجر جدید را قبول کند، که این عدد به معنای چهارصدهزار مهاجر در سال (از ژانویه سال 2021) است. دلیل قبول این حجم از مهاجر هم روشن است؛ دولت کانادا به نقش مثبت مهاجران در اقتصاد معتقد است و به دنبال تشکیل یک جمعیت چندفرهنگی است.

    مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، گفت "مهاجران کسب و کارهای مختلفی را راه می‌اندازند و علاوه بر پر کردن فضاهای موجود در صنعت و اقتصاد کشور، برای کانادایی‌ها هم شغل ایجاد می‌کنند." کانادا یکی از مسن ترین کشورهای جهان است و در عین حال هم یکی از پایین ترین رتبه های نرخ زاد و ولد را دارد. به همین دلیل هم دولت برای جبران جمعیت، تامین نیروی کار و تضمین رشد اقتصادی به مهاجران متکی شده است.

    در حالیکه کانادا به دنبال مهاجرین جدید است، اما مقاصد دیگر مهاجرتی جهان کمی ترمز کرده‌اند. استرالیا سال گذشته اعلام کرد که میخواهد تعداد پذیرش های اقامت دائم خود را سالانه در حدود 30 تا 160 هزار عدد کاهش دهد. مهاجرت قانونی در دولت ترامپ تا 49 درصد کاهش پیدا کرد و بالا هم نرفت. فرانسه در سال 2019 اعلام کرد که به دنبال برنامه هایی برای کاهش جذابیت کشور برای مهاجران، و البته دعوت از نیروهای کار ماهر است

    کانادا از یک سیستم آموزشی در سطح جهانی برخوردار است.

    سیستم آموزشی کانادا در سطح جهانی است و سرانه آموزشی کانادا در مقایسه با هر کشور صنعتی دیگری بالاتر است. سیستم آموزش همگانی K-12 دولت کانادا، یکی از بهترین موارد جهان به شمار می‌رود. برخی از برترین دانشگاه‌های جهان مثل مک گیل، دانشگاه مک مستر، دانشگاه تورنتو، و دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا قرار دارند و در میان صد موسسه آموزشی برتر دنیا هستند.

    آمار و ارقام نشان می‌دهد که 54 درصد از شهروندان 25 تا 64 ساله کانادا دارای مدرک فوق دیپلم یا کالج هستند. 10.8 درصد از مردم در دوره های کارآموزی یا دوره های فنی و حرفه ای شرکت کرده اند. شهریه دانشگاه در بعضی استان‌ها برای دانش آموزان کم درآمد، تا حدی و یا حتی به صورت کامل حذف می‌شود. کانادا مقصد مهمی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. زوج های بسیاری ترجیح می‌دهند برای برخورداری کودکشان از کیفیت بالای آموزشی، زندگی خود در کانادا را آغاز کنند.

    کانادا بهترین مکان برای متخصصان حوزه فناوری محسوب می‌شود.

    قبلا کشورها بر روی نفت می‌جنگیدند؛ امروزه، فناوری بزرگترین صنعت کشورها است و جنگ بر روی جذب برترین استعدادهای حوزه فناوری است. کانادا را می‌توان در حال حاضر، برنده جنگ جذب کارگران ماهر است و دلیل آن نیز مشخص است:

    کانادا، موقعیت های شغلی جذابی را به کارگران ماهر حوزه فناوری ارائه می‌کند و تورنتو در طول پنج سال گذشته به بالاترین رشد تعداد مشاغل حوزه فناوری در امریکای شمالی دست یافته و از سانفرانسیسکو، نیویورک و سیاتل پیشی گرفته است. ونکوور هم که اخیرا سیلیکون ولی جدید نامیده می‌شود، در میان پنج شهر برتر برای کارگران حوزه فناوری محسوب می‌شود.

    اهدای اجازه کار و مهاجرت به کانادا به کارگران حوزه IT ساده تر است، این در حالی است که امریکا در دو سال گذشته، درخواست مهاجرت 75 درصد کارگران متخصص را رد کرده است. بعلاوه برنامه های متنوع تری مثل اکسپرس اینتری، برنامه های مهاجرتی استانی و ویزای استارتاپ زمینه گسترده تر اقامت دائم و سرمایه‌گذاری در کانادا را ارائه می‌کند.

    کانادا را میتوان یک مقصد رویایی برای متخصصان فناوری و طبیعت و ورزش دوستان دانست. حتی شهری ترین نقاط کانادا هم بخش کوچکی در مقابل بهترین پارک های دنیا و طبیعت نفس گیر آن محسوب می‌شوند. در واقع هر وقت که خسته شدید، می‌توانید تعادل را به زندگیتان برگردانید و کمی از فناوری دور و به طبیعت نزدیک شوید.

    کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی برای کارگران ماهر و نیمه ماهر دارد.

    این موضوع یکی از مهمترین دلایل تبدیل شدن کانادا به اولین گزینه بسیاری از نفرات برای شروع زندگی جدید است. برای گرفتن اقامت دائم در کانادا لازم نیست که یک پروفسور با مدرک دکترا باشید. البته که حضور این نفرات همیشه با استقبال دولت کانادا همراه بوده، اما دولت همچنین به دنبال تامین نفرات مورد نیاز در موقعیت های شغلی مختلفی مثل حمل و نقل، کشاورزی، پرستاری و تجارت است. به همین دلیل هم برنامه‌ها و پایلوت های مختلفی برای مهاجرت نیروهای کار نیمه ماهر نیز تشکیل شده است.

    در مواردی لازم است تا برای گرفتن اقامت دائم کانادا، ابتدا مدتی را در این کشور مشغول به کار شوید.

    کانادا از سیستم درمانی خوبی برخوردار است.

    سیستم درمانی مدرن و جامع کانادا در دهه 60 میلادی تاسیس شد. برنامه درمانی هر یک از ایالت‌ها و قلمروهای کانادا، زمینه استفاده همه شهروندان از خدمات بهداشت و درمان را فراهم می‌کند. البته شهروندان باید هزینه استفاده از خدمات درمانی را بپردازند؛ سرانه هزینه بهداشت و درمان فرد در سال 2017 در کانادا، 6323 دلار بود.

    امید به زندگی در میان شهروندان کانادا در رتبه های بالای کشورهای جهان قرار دارد و کمی پایین تر از 82 سال است. با افزایش هزینه برخورداری از خدمات بهداشت و درمان در سراسر جهان، کانادا یکی از بهترین نقاط برای مهاجران جدید به شمار می‌رود.

    امتیازات زیادی برای کارمندان وجود دارد.

    کارمندان در کانادا از امتیازات مختلفی مثل تعطیلات و مرخصی های با حقوق برخوردار می‌شوند. دولت کانادا، قوانین کار مختلفی را با هدف حمایت از کارگران به تصویب رسانده است. کارمندان در طول سال به غیر از 6 تا 10 تعطیل رسمی، از دو هفته تعطیلات با حقوق هم برخوردار هستند. از مزایای دیگری که برای کارمندان در نظر گرفته شده، می‌توان به بیمه کارمندان، کمک هزینه سالمندان، حقوق بازنشستگی کانادا و حق اولاد ایالتی اشاره کرد.

    کانادا بالاترین میزان حداقل حقوق را در بین کشورهای جهان دارد و سیاست های ویژه ای را برای بارداری و زاد و ولد در نظر گرفته است. مرخصی 18 ماهه تولد فرزند برای کارمندان کانادایی در نظر گرفته شده که پدر و مادر می‌توانند به شکلی که دلشان می‌خواهد، این مرخصی را بین هم تقسیم کنند.

    کانادا مکان بسیار زیبایی برای زندگی است.

    کانادا را در کنار پارامترهای مختلف، به زیبایی بی نظیرش می‌شناسند، که بخاطر مناظر کوهستان های بریتیش کلمبیا تا سواحل جزیره شاهزاده ادوارد ایجاد شده اند. پارک ها، منابع طبیعی حفاظت شده و نقاط تاریخی زیاد این کشور، مقاصد فوق العاده ای را برای طبیعت دوستانی ایجاد کرده است که با ویزای توریستی کانادا به این کشور آمده اند.

    پارک ملی بنف و جاسپر در آلبرتا، کیپ برتون در نوااسکوشیا، و خلیج جورجیا در انتاریو از جمله پارکهای معروف کانادا در سطح جهان هستند. کانادا با داشتن بیش از دویست هزار کیلومتر مرز آبی، طولانی ترین خط ساحلی دنیا را دارد؛ در واقع این مقدار چیزی در حدود چهار برابر رتبه دوم این رده بندی، یعنی اندونزی است.

    امنیت زندگی در کانادا فوق العاده بالا است.

    کانادا معمولا در میان رده های برتر امن ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. کانادا براساس شاخص صلح جهانی، در رتبه ششم رده بندی سال 2018 صلح دوست ترین کشورهای جهان قرار دارند. این رده بندی با توجه به فاکتورهای زیادی مثل نرخ خودکشی، وضعیت ارتش و نظامی سازی کشور، ثبات سیاسی، روابط دیپلماتیک و ... انجام شده است. کانادا از قانون سفت و سختی در استفاده از اسلحه و رویکرد نسبتا مسالمت آمیزی در روابط خارجه اش برخوردار است. با توجه به همه این موارد احتمالا می‌توانید حدس بزنید که نرخ جرم و جنایت کانادا هم بسیار اندک است. منبع: مقالات سایت موسسه مهاجرتی ویزاموندیال

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید