مزایای برون سپاری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مزایای برون سپاری دیجیتال مارکتینگ چیست؟
راهنمای مطالعه

    کسب و کارها در سراسر جهان به تدریج به اهمیت سرمایه‌گذاری در زمینه بازاریابی دیجیتال پی بردند، اما بسیاری از آن‌ها هنوز در مورد چگونگی انجام آن مطمئن نیستند. کسب و کار‌های کوچک و استارت آپ‌ها معمولاً نسبت به هزینه‌های مربوط به استخدام یک متخصص دیجیتال مارکتینگ یا برون سپاری خدمات بازاریابی دیجیتال دو به شک هستند. در این مقاله به بررسی مزایای برون سپاری دیجیتال مارکتینگ به یک آژانس متخصص می‌پردازیم.

    برون سپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ چه فوایدی دارد؟

    ·       صرفه جویی در زمان

    مسلما هر شخصی در کسب و کار خود تخصص لازم را دارد و اگر قصد داشته باشد که دیجیتال مارکتینگ (دارای شاخه‌های تخصصی مانند سئو، طراحی سایت، سوشال مدیا مارکتینگ و ...) را هم انجام دهد، فکر می‌کنیم باید 24 ساعت بیشتر در روز زمان داشته باشد؛ اگر در روز 24 ساعت زمان داریم، پس انجام شخصی تمام کار‌ها کمی با عقل جور در نمی‌آید.

    در صورت برون سپاری دیجیتال مارکتینگ می‌توانید زمان ارزشمند خود را به صورت متمرکز روی بهبود وضعیت کسب و کار بگذارید و اجازه دهید تیمی متخصص در این حوزه برای برندینگ و مارکتینگ شما در فضای آنلاین تلاش کنند.

    ·       مشاهده نتایج ملموس

    با برون سپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود، شاهد پیشرفت کمپین‌های بازاریابی خود در زمان و با اهداف مشخص باشید و بینش‌های ارزشمندی را بر اساس تحقیقات بازار، تجربه کاربران و ... دریافت کنید. به عنوان مثال در حوزه سئو سایت می‌توانید نتایج و پیشرفت را در قالب گزارش‌های ماهانه (بیلان کاری) از آژانس دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید.

    ·       کمک به کاهش خطر و ریسک

    هنگامی که با یک تیم بازاریابی دیجیتال همکاری می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی را تجربه کنید. دلایل آن نیز مشخص است: شرکت دیجیتال مارکتینگ به دلیل تعهدی که نسبت به کسب و کار شما دارد و تجربه بالایی که طی دوران فعالیت انلاین خود کسب کرده است؛ بالاترین نتیجه مورد انتظار را فراهم می‌کند.

    ·       کیفیت و تخصص

    همانطور که اشاره شد، دیجیتال مارکتینگ دارای شاخه‌های بسیار وسیعی شامل سئو و بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو، سوشال مدیا مارکتینگ، بازاریابی موتور‌های جستجو، تبلیغات کلیکی، کمپین‌های اینستاگرامی، ایمیل مارکتینگ، عکاسی مدلینگ و محصول و ... است. هر چقدر شما بخواهید وسیع تر وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شوید، قدرت و تمرکز را از دست می‌دهید. این موضوع در صورتی که یک تیم متخصص داشته باشید فرق می‌کند!

    ·       افزایش آگاهی از برند

    با سرمایه‌گذاری صحیح در زمینه بازاریابی دیجیتال از طریق برون‌سپاری، می‌توانید آگاهی از برند را در میان مخاطبان هدف، افزایش دهید و تصویری مطلوب در ذهن آن‌ها ایجاد کنید.

    ·       ارتباط آسان با مخاطبان

    قطعا هدف شما از انجام دیجیتال مارکتینگ، ارائه و تبلیغ خدمات یا محصولات خود به صورت آنلاین است. در این جهت متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما کمک کنند تا با افراد زیادی در مقیاس بزرگ ارتباط برقرار کنید. اگر کمپین‌های بازاریابی را به بهترین شکل اجرا کنید، این موضوع به افزایش فروش شما کمک می‌کند.

    ·       مقرون به صرفه

    آخرین و شاید اصلی ترین مزیت برون سپاری دیجیتال مارکتینگ، صرفه اقتصادی این کار، بخصوص برای بیزینس‌های کوچک و متوسط است. اگر هزینه‌های آگهی استخدام، حقوق و مزایای ماهیانه یک فرد متخصص، هزینه‌های جاری و ... را محاسبه کنید، قطعا از برون سپاری آن خدمت بیشتر خواهد شد.

    نتیجه گیری نهایی در مورد برون سپاری

    مارکتینگ و در راس آن، دیجیتال مارکتینگ همواره در خط مقدم تلاش‌ها برای ایجاد فروش و سود رسانی به شرکت‌ها بوده و سهم آن در ایجاد فروش محصولات یا خدمات یک کسب و کار بسیار زیاد است. بنابراین شاید هیچ زمانی بهتر از الان برای شروع انجام دیجیتال مارکتینگ و برون سپاری آن به آژانس‌های حرفه ای نباشد.

    در انتها به برخی از معیار‌های انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران می‌پردازیم:

    • سابقه و اعتبار در دیجیتال مارکتینگ

    قطعا همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ قدیمی و با سابقه کار بالا نسبت به شرکتی تازه تاسیس حس اعتماد بیشتری برای شما خواهد داشت. همچنین اگر لیست شرکت‌های برتر در حوزه بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید، بهتر است جایگاهی در بین شرکت‌های معرفی شده داشته باشد.

    • نمونه کار بزرگ و کوچک

    برای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ موفق تفاوتی ندارد کسب و کار شما کوچک است یا صاحب یک سازمان چند صد نفره اید، وظیفه آن‌ها برندینگ و ایجاد فرصت‌های جدید برای موفقیت کسب و کار شماست. داشتن نمونه کار‌های کوچک و بزرگ نشان دهنده این است که احتمالا آن‌ها می‌توانند بیزینس شما را هم موفق کنند.

    • ارتباطات و بیلان کاری

    بررسی این مورد نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. آیا ارتباطات با آنها سخت است یا به سرعت پاسخ مناسب را به شما می‌دهند؟ بیلان کاری را چگونه به شما ارائه می‌دهند؟ خوشبختانه تمامی فرایند‌ها و نتایج در این زمینه قابل اندازه گیری و گزارش دهی با ابزار‌های حرفه ای است؛ بنابراین بهتر است نحوه ارائه گزارش کاری را با آن‌ها طی کنید.

    • آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس یا نیچ؟

    شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

    • شرکت‌هایی که صرفا روی یک شاخه خاص از بازاریابی آنلاین مانند سوشال مدیا یا طراحی سایت کار می‌کنند.
    • شرکت‌هایی که بیش از 1 خدمت خاص را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند یا بصورت فول سرویس تمامی نیاز‌های شما را از صفر تا صد برطرف می‌کنند.

    از نظر منطقی اگر صرفا به یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت نیاز دارید، بهتر است سراغ شرکت‌هایی بروید که این خدمت را ارائه می‌دهند. در غیر این صورت مزیت‌هایی که یک آژانس فول سرویس چه از نظر هزینه و چه از نظر وسعت خدمات و کیفیت آن‌ها ارائه می‌دهد؛ توجیه کننده برون سپاری به شرکتی فول سرویس است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید