چگونه نایلون گلخانه با کیفیت بخریم؟

چگونه نایلون گلخانه با کیفیت بخریم؟
راهنمای مطالعه

    هنگام خرید نایلون گلخانه ، باید اندازه، دوام، هزینه مواد و همچنین انواع گیاهانی را که قصد دارید پرورش دهید را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از نایلون گلخانه  وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند.

    انتخاب یک گلخانه نایلونی خوب یک سرمایه گذاری بلند مدت است که به شما کمک می‌کند تا گیاهان را به خوبی رشد دهید. ما در این مقاله به انواع نایلون گلخانه و ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت.

     

    انواع نایلون گلخانه از نظر جنس

    انواع مختلفی از نایلون گلخانه‌ای وجود دارند که به خوبی نور را وارد می‌کنند و از گیاهان در برابر محیط و حوادث خارجی محافظت می‌کند، همچنین برخی از آنها بهتر از سایرین هستند.

    پلی اتیلن

    پلی اتیلن رایج ترین ماده اولیه برای تولید انواع پوشش پلاستیکی است و بسیار در نایلون گلخانه ، نایلون مالچ ، نایلون ضخیم و... استفاده می‌شود. همچنین نایلون‌ها گلخانه‌ای پلی اتیلنی مقرون به صرفه هستند و در رول‌های بزرگ عرضه می‌شوند.

    مدل‌های مختلف نایلون گلخانه پلی اتیلن ممکن است انواع مختلفی از مواد پلاستیکی به نام کوپلیمر را داشته باشند که به این نایلون‌ها خواص مختلفی می‌دهند. این فیلم پلی اتیلن رو میتوانید بر روی گلخانه‌های چوبی و فلزی استفاده کنید، اما مراقب باشید از گلخانه‌های پی وی سی استفاده نکنید، زیرا پی وی سی به مرور زمان باعث تخریب پلی اتیلن می‌شود.

    پلی کربنات

    پلی کربنات نوعی پلاستیک است که برای ایجاد یک مانع سفت و محکم و محافظ ، در کناره‌ها و سقف گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

    پلی کربنات گرانتر از پلی اتیلن است، اما ماندگاری بیشتری دارد. پلی کربنات تقریباً به اندازه شیشه شفاف است، اما به اندازه آن انعطاف پذیر نیست، بنابراین برای گلخانه هایی که حالت گنبد دارند و انعطاف پذیری در آن اهمیت زیادی دارد، انتخاب خوبی نیست.

    پلی وینیل کربنات

    گران ترین نوع پوشش گلخانه‌ای پلی وینیل کربنات است، و همچنین از بادوام ترین هاست. پلی وینیل کربنات اغلب به صورت ورق هایی که لمینیت و موجدار هستند فروخته می‌شود. این نوع گلخانه در برابر بادهای شدید بسیار قوی بوده و در رنگ‌های متنوع موجود می‌باشد و عرضه می‌شوند.

    مقدار ضخامت و اندازه نایلون گلخانه

    ضخامت پانل‌های پلاستیکی سخت ضخیم است، اما ضخامت فیلم پلی اتیلن بسیار نازک است. اکثر فیلم‌های پلی اتیلن برای پوشش گلخانه‌ها دارای ضخامت متوسط ​​0.15 میلی متر هستند. بنابراین یک فیلم پلی اتیلن 6 میل تنها 0.006 اینچ ضخامت دارد. گلخانه داران اغلب می‌توانند برای 2 یا 3 سال نایلون استاندارد گلخانه‌ای پلی اتیلن 0.15 میلی متری بسته به آب و هوای منطقه خود تهیه کنند.

    لایه‌های پلاستیکی نازک نمی‌توانند در برابر باد شدید مقاومت کنند و گاهی اوقات به راحتی پاره می‌شوند. اما فیلم‌های ضخیم تری نیز وجود دارند که می‌توانند تا 5 سال با همین اوضاع دوام بیاورند.

    میزان تعداد لایه‌ها در نایلون گلخانه

    نایلون گلخانه‌ای به اشکال مختلف از جمله پانل‌های سفت و سخت پلی کربنات و پلی وینیل کربنات و همچنین محصولات چند لایه ساخته شده از پلی اتیلن وجود دارد. محصولات لمینت گران تر هستند، اما عایق بیشتری دارند و ممکن است تا 5 سال یا بیشتر دوام بیاورند.

    لایه‌های اضافی نایلون گلخانه به حفظ درجه حرارت در گلخانه کمک می‌کند و شرایط رشد را برای گیاهان راحت تر می‌کند. با این حال، برای ثابت نگه داشتن دما تعداد لایه‌ها به تنهایی کافی نیست و بسته به افت دما ممکن است به گرمای اضافی نیاز باشد.

    برترین ویژگی‌های نایلون گلخانه نسبت به سایر پوشش ها

    آب و هوا در نقاط مختلف جهان می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین باید در نظر داشته باشید که آیا هنگام خرید گلخانه به حفاظت بیشتری نیاز است یا خیر. با این حال، حتماً ویژگی‌های گلخانه‌ای را که انتخاب می‌کنید را همیشه در نظر بگیرید.

    ویژگی ضد چکه مایلون گلخانه باعث می‌شود تا قطرات تشکیل شده بر روی نایلون گلخانه به جای اینکه روی پلاستیک باقی بمانند ، به پایین سرازیر شوند.

    برای کمک به گرم نگه داشتن گلخانه در شب، برخی از انواع پلاستیک حاوی رنگ مخصوصی به اسم مادون قرمزهستند که به حفظ گرمای گلخانه شما کمک می‌کند.

    پوشش موجود بر روی گلخانه با مسدود کردن مقداری از گرمای خورشید، به حفظ دمای داخل گلخانه در طول روز کمک می‌کند. حتی با وجود تهویه هوا ، گلخانه‌ها هنوز به راهی برای ورود و خروج هوا نیاز دارند.

    پوشش UV در گلخانه‌ها برای محافظت از گیاهان در برابر اشعه‌های مضر UV استفاده می‌شود. این مسئله می‌تواند به کاهش تعداد آفاتی مانند شته‌ها و مگس‌های سفید که می‌توانند مشکل ساز باشند کمک کند. مسدود کننده‌های UV نه تنها از ورود اشعه‌های مضر جلوگیری میکنند ، بلکه برای عبور نور مفید نیز طراحی شده اند.

    امتیاز انتقال نور که نمره PAR یا تابش فعال فتوسنتزی نیز نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که پلاستیک چقدر خوب نور را به گیاهان انتقال می‌دهد. پلاستیک با رتبه PAR بالا (88 تا 91٪) نور بیشتری را نسبت به پلاستیک با رتبه PAR پایین (82 تا 87٪) عبور می‌دهد.

    نایلون گلخانه زمانی مقاوم تر می‌شود که تعداد لایه‌های پلاستیکی بیشتری به آن اضافه کنید ، همچنین مش پلی استر نوعی ماده تقویت کننده است که به این امر بسیار کمک می‌کند.

    معیارسنجی و خرید مناسب ترین نایلون گلخانه برای ما

    انتخاب پلاستیک مناسب گلخانه می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه و عملکرد گلخانه شما ایجاد کند. پلاستیک‌های با کیفیت به مواد اولیه خوب، ضخامت مناسب و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیاز دارند. شما می‌توانید شرکت‌های معتبر تولید پلاستیک مانند رول پلیمر را پیدا کنید که توانسته‌ اند با تلاش‌های خود در دهه‌های گذشته مشتریان زیادی  را جذب کنند و راضی نگه دارد.

    جمع‌بندی

    با استفاده از انواع نایلون گلخانه ای رول پلیمر می‌توانید انواع محصولات کشاورزی را در فصول مختلف تولید کنید. با خرید نایلون گلخانه‌ای و حفظ دمای مناسب به رشد گیاه کمک می‌کنید. برای یافتن محدوده قیمت نایلون گلخانه‌ای باید نیاز خود را مشخص کرده و با در نظر گرفتن افزودنی مورد نظر و میزان طول، عرض و ضخامت، قیمت را تخمین بزنید اما بهترین راه این است که معیار‌های خودتون رو با کارشناسان فروش شرکت رول پلیمر درمیان بگذارید تا بهترین راهنمایی را دریافت کنید و خرید مطمعنی انجام بدهید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید