راهنمای خرید بهترین کتابخوان الکترونیک

راهنمای خرید بهترین کتابخوان الکترونیک
راهنمای مطالعه

    بهترین کتابخوان الکترونیک فارسی شامل برندهایی مثل فیدیبوک و آمازون است. در راهنمای خرید کتابخوان مزایا و معایب مدل‌های پرفروش را همراه با قیمت آنها معرفی می‌کنیم.

    راهنمای خرید بهترین کتابخوان

    برای خرید بهترین کتاب خوان باید معیارهای مختلفی از نمایشگر گرفته تا پشتیبانی از فرمت‌های محبوب را داشته باشد. در این راهنمای خرید کتابخوان مهمترین مواردی را توضیح می دهیم که باید در نظر داشته باشید.

    کتاب خوان الکترونیک چیست؟

    کتابخوان الکترونیک یا eBook Reader نوعی تبلت است که به جای LCD معمولی از صفحه‌ای با نمایشگر جوهر الکترونیک برخوردار است. این پنل سیاه و سفید ظاهری شبیه به صفحه عادی کتاب دارد و با مطالعه طولانی چشم را خسته نمی‌کند.

    با خرید کتابخوان الکترونیکی می‌توانید هزاران کتاب فارسی و انگلیسی را در دستگاهی سبک همیشه همراهتان داشته باشید. بهترین کتابخوان الکترونیک برخلاف تبلت‌های عادی با یکبار شارژ باتری برای هفته‌ها نیازی به شارژ مجدد ندارد.

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش مهمترین بخش یک کتابخوان است و شما بیشترین زمان را به آن خیره خواهید شد. به دنبال صفحه نمایشی باشید که وضوح بالایی داشته و دستکم تراکم ۳۰۰ پیکسل در اینچ داشته باشد.

    صفحات جوهر الکترونیکی برای مطالعه ایده آل هستند زیرا ظاهر کتاب چاپی معمولی را شبیه‌سازی می کنند. این پنل‌ها هیچ نوری از خود ساطع نمی کنند، به این معنی که به چشمان شما فشار نمی آورند و می توان آنها را در نور شدید خورشید بدون هیچ تابشی خواند. شاید قیمت کتابخوان با صفحه نمایش LCD ارزان باشد، اما می‌تواند باعث خستگی چشم شود و خواندن آنها در نور مستقیم آسان نیست.

    وزن، جنس و ابعاد

    بیشتر کتاب‌های الکترونیکی از پلاستیک ساخته شده‌اند اما بعضی مدل‌ها حین در دست گرفتن حس بهتری دارند. صفحه‌های ۶ اینچی رایج‌ترین اندازه هستند که به آسانی در جیب جا شده و وزن چندانی هم ندارند. البته برخی کتابخوان‌های الکترونیکی جدید به واسطه حاشیه کمتر، نمایشگرهای بزرگتر را در ابعاد مشابه به ارمغان می‌آورند.

    باتری و شارژدهی

    بهترین کتابخوان الکترونیک باید شارژدهی بالایی داشته باشد چرا که باتری با دوام طولانی برای مطالعه بی وقفه ضروری است. عمر باتری این دستگاه‌‌ها بسته به میزان استفاده و قابلیت‌ها متغیر است اما باتری اکثر کتابخوان‌ها از چند روز تا چند هفته شارژدهی دارد. برای مثال آمازون کیندل پیپر وایت Kindle Paperwhite می تواند چندین هفته با یک بار شارژ دوام بیاورد.

    حافظه داخلی

    یک کتابخوان الکترونیک ارزان معمولا حافظه تا ۴ گیگابایت دارد اما در مدل‌های گرانقیمت‌تر ظرفیت دستگاه به بالای ۳۲ گیگابایت هم می‌رسد.برخی مدل‌ها از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند. فایل کتاب‌های عادی معمولا چند مگابایت بیشتر حجم ندارد اما اگر قصد ذخیره کتاب‌های مصور یا مجلات را دارید، بهتر است سراغ خرید بهترین کتابخوان با حافظه بالا بروید.

    پشتیبانی از زبان فارسی و فرمت‌های متنوع

    قبل از خرید کتابخوان الکترونیک مطمئن شوید دستگاه با فرمت کتاب الکترونیکی مورد نظر شما سازگار است. برخی از کتابخوان‌های الکترونیکی فقط از فرمت‌های فایل خاصی پشتیبانی می‌کنند. رایج ترین فرمت ها EPUB، MOBI و PDF هستند. آمازون Kindle از فرمت‌های AZW، MOBI، TXT، PDF،HTML ،DOC، DOCX و چندین فرمت تصویر پشتیبانی می کند، در حالی که کتابخوان Kobo با EPUB هم سازگار است.

    پشتیبانی از زبان فارسی هم مساله مهم دیگری است. بهترین کتابخوان از نظر پشتیبانی فارسی فیدیبوک است. البته کیندل و مدل‌های دیگر هم امکان مطالعه کتاب‌های فارسی را به شما می‌دهند.

    کتابخانه غنی

    بهترین کتابخوان الکترونیک باید از کتابخانه غنی برخوردار باشد. هرچند همه دستگاه‌ها امکان دانلود یا انتقال فایل کتاب را به شما می‌دهند اما دسترسی آسان به کتابخانه بزرگی از کتاب‌های جدید یا محبوب در کتابخانه داخلی بسیار آسان‌تر خواهد بود. فایل‌های کتابخانه عمدتا به آسانی روی دستگاه دریافت شده و امکان تنظیم فونت یا هایلایت را به شما می‌دهند.

    قابلیت‌های ارتباطی

    در خرید کتابخوان الکترونیک دنبال مدل‌های با اتصال Wi-Fi یا سیم‌کارت خور باشید که به شما امکان دانلود آسان کتاب‌ها را می‌دهد. مدل‌های سیم‌کارت خور معمولا قیمت بالاتری دارند اما می‌توان از این گزینه صرف‌نظر کرد و سراغ مدل‌های وای‌فای با قیمت پایین‌تر رفت. برخی از کتابخوان‌های الکترونیکی دارای اتصال بلوتوث هستند که به شما امکان می‌دهد به هدفون یا بلندگوهای بی‌سیم هم متصل شوید.

    بررسی نظرات دیگران

    مشاهده ویدیوی بررسی کتاب‌خوان‌ و نظرات سایر کاربران در سایت‌ها به شما کمک می‌کند از مزایا و معایب دستگاه قبل از خرید کتابخوان مطلع شوید و ببینید که آیا نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر. به دنبال نظرات افرادی باشید که از دستگاه برای مدت طولانی استفاده کرده اند، نه فقط برای چند روز. آمازون، دیجی‌کالا و سایت Goodreads منبعی عالی برای بررسی نظرات کاربران است.

    [related]37268[/related]

    قیمت بهترین کتابخوان الکترونیک چقدر است؟

    قیمت کتاب خوان الکترونیک از حدود ۵ میلیون شروع می‌شود و برای مدل‌های حرفه‌ای برند بوکس به بیش از ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

    بهترین مارک کتابخوان چیست؟

    در بازار ایران انواع و اقسام کتابخوان در دسترس است. بهترین مارک کتابخوان در بازار شامل آمازون کیندل Amazon Kindle، پاکت‌بوک PocketBook، فیدیبوک Fidibook، بوکس BOOX و کوبو Kobo است.

    بهترین کتابخوان در ایران

    عرضه مدل‌‌های متنوع کتابخوان فارسی و انگلیسی انتخاب مدل مناسب را کمی دشوار می‌کند. در ادامه ۵ مورد از بهترین کتابخوان را معرفی کرده‌ایم که با امکانات و قیمت مناسب خریداران زیادی را به سوی خود کشانده‌اند.

    بهترین کتابخوان آمازون

    ption id="attachment_57013" align="alignnone" width="850"]بهترین کتابخوان آمازون بهترین کتابخوان آمازون

    بهترین مارک کتابخوان الکترونیک از نظر بسیاری از افراد آمازون کیندل یا Kindle است. این کتاب خوان دارای طیف وسیعی از مدل‌ها، از جمله Kindle ،Kindle Paperwhite و Kindle Oasis است که همگی نمایشگری با وضوح بالا و دسترسی به کتابخانه گسترده کتاب‌های الکترونیکی آمازون را ارائه می‌دهند.

    بهترین کتابخوان کیندل در ایران مدل Paperwhite نسل یازده است که از نمایشگر ۷ اینچی بهره می‌برد. این مدل قیمت بالایی دارد و به جای آن می‌توانید سراغ Paperwhite نسل ده با حافظه ۸ گیگابایت بروید که با قیمت کمتر از ۵ میلیون امکاناتی قابل توجه را در اختیارتان می‌گذارد.

     

    مزایا کتاب خوان کیندل

    • وزن سبک و حمل آسان
    • عمر باتری طولانی (تا چند هفته)
    • نور پس زمینه برای مطالعه در شرایط کم نور
    • دسترسی به مجموعه بزرگی از کتاب‌های الکترونیکی

     

    معایب کتاب خوان آمازون کیندل

    • پشتیبانی از فرمت فایل محدود
    • برخی محدودیت‌ها برای کتاب‌های خارج از اکوسیستم آمازون

    فهرست پرفروش‌ترین کتابخوان آمازون را ببینید

     

    کتابخوان فیدیبوک

    ption id="attachment_57014" align="alignnone" width="850"]کتابخوان فیدیبوک کتابخوان فیدیبوک

    بهترین کتابخوان فیدیبوک محصولی از برند فیدیبو دیجی‌کالا است که نسخه اول چند سال قبل به بازار عرضه شد. هرچند این دستگاه مشکلاتی مثل رابط کاربری کند داشت اما به لطف سازگاری با کتاب‌های فارسی با استقابل مواجه شد.

    دومین نسخه این محصول با عنوان کتاب خوان فیدیبوک F2 روانه بازار شده که نسبت به مدل قبلی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و در لیست بهترین کتابخوان الکترونیکی قرار دارد. این دستگاه نمایشگر ۶ اینچی جوهر الکترونیک با وضوح قابل قبول ۳۰۰ پیکسل بر اینچ دارد که مطالعه کتاب را دلپذیر می‌کند.

    پشتیبانی کامل از زبان فارسی، دسترسی به هزاران کتاب از طریق فیدیبو، سازگاری با فرمت‌های PDF، EPUB و Mobi از مزایای این کتاب خوان است. شاید تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت قیمت نسبتا بالا است که تفاوت زیادی با کیندل ندارد.

     

    مزایا کتاب خوان فیدیبوک

    • سازگاری کامل با زبان فارسی
    • دسترسی به هزاران کتاب از طریق فیدیبو
    • امکان نصب اپ‌های دیگر مثل طاقچه
    • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف
    • نمایشگر با وضوح بالا

     

    معایب کتاب خوان فیدبوک

    • قیمت نزدیک به رقبای خارجی
    • شارژدهی یک هفته‌ای

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    کتابخوان کوبو

    ption id="attachment_57017" align="alignnone" width="850"]کتابخوان کوبو کتابخوان کوبو

    کوبو Kobo هم در فهرست بهترین کتابخوان الکترونیکی جا دارد. کوبو طیف وسیعی از مدل‌ها را ارائه می دهد که شامل کوبو کلارا HD، کوبو فرما و کوبو لیبرا می‌شود. این مدل‌ها به دلیل طراحی بادوام و تجربه خواندن قابل تنظیم بین مشتریان محبوبیت بالایی دارند.

     

    مزایا کتابخوان کوبو

    • پشتیبانی از انواع فرمت فایل
    • قابلیت تنظیم فونت
    • طراحی بادوام و ضد آب
    • دسترسی به انبوهی از کتاب‌ها در فروشگاه کوبو

     

    معایب کتابخوان کوبو

    • عرضه محدود در ایران
    • کتابخانه محدودتر در مقایسه با آمازون

     

    بهترین کتابخوان اونیکس بوکس

    ption id="attachment_57015" align="alignnone" width="850"]بهترین کتابخوان اونیکس بوکس بهترین کتابخوان اونیکس بوکس

    کتابخوان Onyx Boox نسبت به برندهای دیگر کمتر شناخته است اما بین کاربران حرفه‌ای به خاطر قابلیت‌هایی مثل یادداشت برداری و هایلایت متن در لیست بهترین کتابخوان الکترونیک قرار دارد.

    اگر دنبال کتاب خوان برای مطالعه متون اکادمیک و دانشگاهی هستید، اونیکس بوکس یکی از گزینه‌های ایده‌آل است. مدل‌های پرفروش این کتاب خوان شامل Onyx Boox Note Air و Onyx Boox Nova3 است.

     

    مزایای کتابخوان Onyx

    • طراحی جذاب با حاشیه کم
    • نمایشگر بزرگ با وضوح بالا
    • قابلیت یادداشت برداری و هایلایت متن
    • مناسب برای متون فنی و دانشگاهی

     

    معایب کتابخوان Onyx

    • قیمت بالاتر در مقایسه با دیگر برندها
    • ابعاد و حجم نسبتا زیاد

    فهرست پرفروش‌ترین کتابخوان بوکس را ببینید

     

    کتابخوان بارنز اند نوبل

    ption id="attachment_57016" align="alignnone" width="850"]کتابخوان بارنز اند نوبل کتابخوان بارنز اند نوبل

    بهترین کتابخوان نوک از برند Barnes & Noble شامل چندین مدل است که از نمایشگر با وضوح بالا، شارژدهی طولانی و کتابخانه‌ای غنی برخوردار هستند. این مدل از بهترین کتاب خوان دارای نور پس زمینه داخلی است تا در شرایط کم نور یا تاریک به آسانی و بدون نیاز به استفاده از بهترین چراغ مطالعه مطالعه کنید.

     

    مزایا

    • رابط کاربری آسان
    • شارژدهی باتری تا چند هفته
    • نور پس زمینه برای مطالعه در شرایط کم نور
    • پشتیبانی از فرمت EPUB کتاب الکترونیکی

     

    معایب

    • تنوع کمتر در مقایسه با Kobo و Kindle
    • عرضه محدود در ایران

    [related]37267[/related]

     

    بهترین کتابخوان الکترونیکی پاکت بوک

    ption id="attachment_57012" align="alignnone" width="850"]بهترین کتابخوان الکترونیکی پاکت بوک بهترین کتابخوان الکترونیکی پاکت بوک

    پاکت بوک بهترین مارک کتابخوان اروپا است که با سری کتابخوان‌های INKPAD ،HD3 ، ERA و Touch Lux 5 شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها از نمایشگرهای با وضوح بالا و شارژدهی طولانی برخوردار بوده و طیف وسیعی از فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

     

    مزایا کتاب خوان الکترونیکی پاکت بوک

    • پشتیبانی از انواع فرمت فایل
    • عمر باتری طولانی تا چند هفته
    • نور پس زمینه برای مطالعه در شرایط کم نور
    • طراحی سبک و قابل حمل
    • دسترسی به مجموعه بزرگی از کتاب های الکترونیکی

    معایب کتاب خوان الکترونیکی پاکت بوک

    • اپلیکیشن نه چدان کارآمد
    • عرضه محدود در ایران
    • مدل‌های محدود در مقایسه با آمازون Kindle

    فهرست پرفروش‌ترین کتابخوان‌ها را ببینید

     

    در آخر

    در راهنمای خرید کتابخوان الکترونیک شما را با معیارهای مهم در انتخاب این محصول و بهترین مدل‌های آن آشنا کردیم. هنگام خرید کتابخوان باید مواردی مثل صفحه نمایش، اندازه و وزن، عمر باتری، فضای ذخیره سازی، پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت‌های ارتباطی، قیمت و دیدگاه‌های خریداران قبلی را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این عوامل، بهترین کتابخوان الکترونیکی را انتخاب می‌کنید که تجربه لذت بخشی از مطالعه را ارائه می‌دهد.

     

    سوالات متداول

      قیمت کتابخوان الکترونیک چقدر است؟ ارزان‌ترین کتابخوان الکترونیک حدود ۵ میلیون قیمت دارد و برای مدل‌های حرفه‌ای مثل اونیکس بوکس به بیش از ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.   بهترین مارک کتابخوان چیست؟ آمازون کیندل Amazon Kindle، فیدیبوک Fidibook، بوکس BOOX و کوبو Kobo بهترین برندها در ایران هستند.[see_also]55568[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید