مقایسه گوشی گلکسی A14 با A23 سامسونگ از همه نظر

مقایسه گوشی گلکسی A14 با A23 سامسونگ از همه نظر
راهنمای مطالعه

    مقایسه گوشی A14 با A23 سامسونگ از نظر دوربین ، سخت‌افزار، نمایشگر و باتری نشان می‌دهد کدام گوشی ارزش خرید بهتری دارد.

    سامسونگ گلکسی A14 به تازگی به عنوان جایگزین گوشی محبوب گلکسی A13 معرفی شده است. این گوشی قیمتی در حدود گلکسی A23 دارد که سال قبل عرضه شد و هر دو در رده گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب با مقایسه گوشی A14 با A23 از تمام جهات مشخص خواهد شد کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند.

     

    فیلم مقایسه گوشی A14 با A23

    طراحی و کیفیت ساخت

    هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A14 و گلکسی A23 دارای قاب پشت و فریم پلاستیکی با سطح نسبتا براق هستند که در گوشی های اقتصادی رایج است. هر دو ظاهری جذاب دارند اما طراحی گلکسی A14 جدیدتر و شبیه به سری پرچمدار گلکسی S23 است.

    از سوی دیگر گلکسی A23 با ماژول دوربین مربعی و برجسته، شبیه به نسل قبل گوشی‌های سامسونگ است. مقایسه گوشی A14 با A23 نشان می‌دهد گلکسی A23 وزن و ضخامت کمتری داشته و بهتر در دست می‌نشیند.

    [table id=1389 /]

    مقایسه گوشی A14 با A23 از نظر نمایشگر

    مقایسه گلکسی A14 با A23

    هر دو گوشی اقتصادی سامسونگ به نمایشگرهای ۶.۶ اینچی از نوع LCD مجهزند که وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. با وجود تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ می‌توان گفت که هیچ تفاوتی از نظر وضوح، ابعاد و سطح روشنایی بین این دو گوشی نیست اما از یک نکته مهم نباید غافل شد.

    نمایشگر گلکسی A23 دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی است که محتوا را بسیار روان‌ و سریع‌تر نمایش می‌دهد. گلکسی A14 فاقد این ویژگی است و نرخ رفرش آن به ۶۰ هرتز محدود می‌شود. بنابراین در مقایسه A14 با A23 از نظر نمایشگر، برد با گلکسی A23 است.

    [table id=1390 /]

    مقایسه پردازنده و رم

    سامسونگ گلکسی A23 در مقایسه با A14 پردازنده قدرتمندتری دارد. تراشه اسنپدراگون 680 این گوشی در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۲۶۶ هزار دست پیدا کرده که از نمره ۲۲۰ هزار واحدی مدیاتک G80 در گوشی A14 حدود ۲۰ درصد بیشتر است.

    تست‌های عملی هم نشان می‌دهد که گلکسی A14 عملکرد بهتری را در زمینه بازی و اجرای سریع و بدون لگ برنامه‌ها ارائه می دهد.

    از نظر حافظه، هر دو گوشی گزینه‌هایی برای ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهند اما Galaxy A23 در نسخه با ۸ گیگابایت رم نیز در دسترس است. هر دو گوشی خشاب کارت حافظه microSD دارند.

    [table id=1387 /]

    مقایسه گوشی A14 با A23 از نظر باتری

    گلکسی A14 و گلکسی A23 به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهزند که شارژدهی خوبی دارد. این گوشی‌ها در استفاده روزمره بیش از یک روز و با استفاده نسبتا سنگین شامل چند ساعت گردش در اینستاگرام و تماشای ویدیو، برای یک روز شارژدهی دارند.

    با این حال گلکسی A23 با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی قابلیت شارژ سریع‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که سامسونگ گلکسی A14 از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

    [related]52633[/related]

    همانطور که در بررسی گوشی A23 گفتیم، باتری این دستگاه در ۳۰ دقیقه تا ۳۰ درصد و در ۱:۴۰ ساعت به صورت کامل پر می‌شود. از سوی دیگر پر شدن کامل باتری گلکسی A14 به ۲:۲۰ ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین برنده مقایسه گلکسی A14 با A23 از نظر باتری، گلکسی A23 خواهد بود.

    [table id=1388 /]

    مقایسه A14 با A23 از نظر دروبین

    ption id="attachment_58036" align="alignnone" width="850"]مقایسه گوشی A14 با A23 مقایسه گوشی A14 با A23

    گلکسی A23 میزبان دوربین اصلی چهارگانه است و A14 از یک دوربین سه‌گانه بهره می برد اما در عمل تفاوتی بین آنها نیست. هر دو گوشی از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض و ماکرو ۵ مگاپیکسلی برخوردار هستند که گشودگی دیافراگم مشابه دارند. در نتیجه هرچند گلکسی A23 به خاطر پردازنده قوی‌تر از نظر جزییات و غنای رنگی کمی عملکرد بهتری دارد اما خروجی تصاویر دوربین‌ها تا حد زیادی مشابه است.

    از نظر دوربین سلفی اما برد با گلکسی A14 است که به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده در حالی که رقیب سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. هر دو گوشی قادر به ثبت ویدیوهای 1080P با نرخ ۳۰ فریم هستند.

    [table id=1391 /]

    مقایسه امکانات و قابلیت‌ها

    سامسونگ گلکسی A14 و گلکسی A23 دارای ویژگی های مشابهی هستند که شامل پشتیبانی از دو سیم کارت، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و حسگر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور است.

    با این حال گلکسی A14 از نظر نرم افزاری یک مزیت دارد و سیستم عامل اندروید ۱۳ را با رابط کاربری One UI Core 5 اجرا می‌کند که اپ‌ها و سرویس‌های اضافه از آن حذف شده تا سریع‌تر در گوشی‌های اقتصادی اجرا شود. از طرف دیگر گلکسی A23 اندروید ۱۲ با One UI 5 را به صورت پیش فرض دارد و یک آپدیت کمتر از رقیب دریافت خواهد کرد.

     

    در آخر

    مقایسه گوشی A14 با A23 سامسونگ نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها با وجود شباهت ظاهری تفاوت‌هایی با هم دارند. گلکسی A23 از نظر سخت‌افزاری حدود ۲۰ درصد قوی‌تر است و برنامه‌ها و بازی‌ها را  سریع‌تر اجرا می‌کند. همچنین گلکسی A23 با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، با سرعت بیشتری شارژ می‌شود. از سوی دیگر گلکسی A14 دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد که تصاویر بهتری از رقیب ثبت می‌کند. در مجموع برنده این رقابت گلکسی A23 است. [see_also]57816[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید