بررسی هایلو GT7 گلوبال؛ مزایا، معایب و مقایسه هدفون با رقبا

بررسی هایلو GT7 گلوبال؛ مزایا، معایب و مقایسه هدفون با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی هایلو GT7 از نظر کیفیت صدا، طراحی و کارایی کلی نشان می‌دهد این دستگاه یکی از بهترین هدفون‌های ارزان‌قیمت بازار است.

    مدل‌های موجود در فهرست بهترین هدفون بی سیم معمولا قیمت بالایی دارند اما گاهی شاهد درخشش مدل‌های ارزان‌قیمتی هستیم که فراتر از انتظار عمل می‌کنند. Haylou GT7 یکی از همین هدفون‌های اقتصادی است که لذت گوش دادن به موزیک را با صدایی واضح، پر انرژی و رسا دو چندان می‌کند. در بررسی هایلو GT7 مزایا و معایب این هدفون را محک زده و آنرا با کیو سی وای T13 مقایسه می‌کنیم که بهترین ایرپاد شیائومی ارزان است.

    مشخصات فنی هدفون هایلو GT7

    • حذف نویز فعال با هوش مصنوعی
    • پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲
    • شارژ از طریق درگاه USB-C
    • امکان استفاده جداگانه از هر گوشی
    • شارژدهی هدفون تا ۴.۵ ساعت
    • شارژدهی با کیس تا ۱۸ ساعت
    • پشتیبانی از کدک‌ AAC
    • وزن کیس ۴۱.۲ گرم و وزن هر گوشی ۳.۹ گرم
    • رنگ‌بندی سفید، مشکی مات، مشکی شفاف

    بررسی هایلو GT7 از نظر طراحی

    ption id="attachment_58335" align="alignnone" width="850"]بررسی طراحی هایلو GT7 طراحی هایلو GT7

    هایلو GT7 در سه رنگ مشکی مات، سفید و مشکی شفاف عرضه شده که در هر دو مدل رنگ کیس شارژ با هدفون یکی است. در نسخه شفاف طراحی در کیس به گونه‌ای است که می‌توانید هدفون را در کیس ببینید.

    کیس شارژ طراحی بیضی شکل و کیفیت ساخت نسبتا بالایی دارد. پورت Type-C برخلاف روند معمول در قسمت پشت نیست و روی لبه کناری تعبیه شده. یک چراغ LED هم در قسمت جلو قرار گرفته و وضعیت شارژ را نشان می‌دهد.

    طراحی ساقه‌ای هدفون در همان نگاه اول شما را یاد اپل ایرپاد می‌اندازد. این نوع طراحی که ساقه با کمی زاویه به سری وصل شده، باعث می‌شود هدفون به خوبی درون گوش جا بگیرد. در جعبه هم ۳ سری سیلیکون با ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ قرار گرفته که می‌توانید گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

    هدفون کیفیت ساخت بالایی دارد اما مهمتر از آن هنگام قرار گرفتن در گوش بسیار راحت است و در درازمدت هم آزاردهنده نخواهد بود. حین بررسی هدفون هایلو GT7 کاملا در گوش ثابت بود و موقع ورزش و دویدن از جا در نمی‌آمد. ابعاد ایرباد ۳۷ در ۱۷ میلی‌متر و وزن هر کدام از آنها تنها ۳.۹ گرم است.

    هایلو در مورد قابلیت‌های مقاومتی حرفی به میان نیاورده و تنها به عبارت «مقاوم در برابر رطوبت و عرق» بسنده کرده؛ بنابراین زیاد نمی‌توان روی ایستادگی هدفون در برابر نفوذ آب حساب باز کرد.

    بررسی هایلو GT7 از نظر کیفیت صدا؛ بیس کوبنده

    در بررسی هایلو GT7 گلوبال شاهد صدایی واضح با بیس کوبنده بودیم که برای یک هدفون ارزان قیمت فراتر از حد انتظار بود.

    سطح صدا در ۵۰ درصد ایده‌آل است و حتی در محیط‌های شلوغ هم نیاز نبود صدا را از ۶۰ درصد بیشتر کنیم.

    Haylou GT7 از کدک های AAC و SBC پشتیبانی می‌کند. در تمام موزیک‌ها سطح انرژی و گرمای صدا بسیار بالاست و میزان بیس برای یک جفت ایرباد کوچک تحسین برانگیز، عمیق و قوی است. وکال یا صدای خواننده در سایه سازها نیست و به خوبی شنیده می‌شود اما گاهی که بیس بیش از حد است، صدا کمی دچار اعوجاج می‌شود. در مجموع با هدفون هایلو GT7 گلوبال صدایی پویا و داینامیک خواهید شنید، مخصوصا اگر از طرفداران موسیقی پاپ و الکترونیک باشید.

    یکی از مزایای مهم در بررسی هایلو GT7 پشتیبانی از حذف نویز فعال یا Active Noise Cancellation (ANC) است که معمولا در هدفون‌‌های گرانقیمت شاهدش هستیم. به لطف این قابلیت نویزهای اضافی اطراف حذف می‌شوند تا در موزیک غرق شوید. همچنین حین مکالمه هم اصوات مزاحم مثل صدای ماشین‌ها حذف می‌شوند. شاید نویز کنسلینگ به پای هدفون‌های اپل و سامسونگ نرسد اما در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

    [related]16456[/related]

    میکروفون که در قسمت داخلی قرار گرفته عملکرد بسیار خوبی دارد و در تماس‌ها صدا با وضوح و شفافیت بالایی منتقل می‌شود. هایلو مدعی است در مکالمات از طریق هوش مصنوعی نویزهای مزاحم پس زمینه را شناسایی و حذف می‌کند.

    عملکرد هدفون در پخش فیلم نیز بی نقص است و همگام سازی بین صدا و تصویر در اندروید، ایفون و ویندوز بدون مشکل انجام می‌شود.

    قابلیت‌های کنترلی و اتصالات

    بررسی هدفون هایلو GT7

    یکی از معایب هدفون هایلو GT7 پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن اختصاصی و قابلیت‌های کنترلی محدود است که امکان سفارشی سازی هم ندارند.

    قابلیت های کنترلی هایلو GT7 بدین ترتیب است:

    • یک ضربه روی هدفون چپ یا راست برای پخش/توقف موزیک
    • دو ضربه روی سمت راست برای رد کردن ترک
    • دو ضربه روی سمت چپ برای فعال-غیرفعال کردن حالت گیمینگ
    • سه ضربه برای فعال کردن دستیار صوتی

    هرچند ژست‌های کنترلی دقیق و سریع عمل می‌کنند اما نمی‌توان صدا را کم و زیاد کرد یا به موزیک قبلی برگشت. از آنجا که اپلیکیشنی هم در کار نیست نمی‌شود این ویژگی‌ها را برای هدفون تعریف کرد. از این نظر هدفون کیو سی وای T13 با پشتیبانی از اپ اختصاصی یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

    از نظر اتصالات هدفون از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کند که تا فاصله ۱۰ متری را پوشش می‌دهد. پس از اتصال اولیه در دفعات بعدی به محض درآوردن هدفون از کیس شارژ، به گوشی وصل می‌شوند. امکان جابجایی بین گوش دادن به یک یا دو هدفون وجود دارد، اما وقتی هدفون را بیرون می‌آورید، موسیقی به طور خودکار متوقف نمی‌شود.

     

    باتری و شارژدهی

    هرچند سازنده مدعی است هدفون‌ها با یکبار شارژ تا ۵ ساعت موزیک پخش می‌کنند اما بررسی هایلو GT7 نشان می‌دهد با سطح ولوم ۶۰ درصد حدود ۴.۵ ساعت می‌توانید روی شارژدهی حساب کنید. خود کیس هم تا ۳ بار به صورت کامل هدفون‌ها را شارژ می‌کند و در مجموع حدود ۱۸ ساعت شارژدهی خواهید داشت که عددی قابل قبول است.

    باتری کیس ۳۱۰ میلی‌آمپرساعتی است و شارژ کامل آن از طریق پورت Type-C حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. سرعت شارژ هدفون هم چندان زیاد نیست و ۱.۵ ساعت طول خواهد کشید.

     

    حالت گیمینگ

    بررسی هایلو GT7

    یکی از ویژگی‌های هدفون Haylou GT7 قابلیت گیمینگ مود است که به صورت اختصاصی برای اجرای بازی طراحی شده است.

    فعال سازی این حالت با دو بار ضربه روی هدفون سمت چپ انجام می‌شود و عملکرد اصلی آن کاهش تاخیر صدا تا ۶۵ میلی‌ثانیه است. در اکثر بازی‌ها صدا و تصویر را کاملا با هم سینک می‌کند اما در برخی موارد مثل شوترهای اول شخص هنوز کمی تاخیر محسوس است.

     

    مزایا هدفون هایلو GT7

    • قیمت بسیار مناسب
    • طراحی جذاب
    • کیفیت صدای مطلوب
    • سازگاری با اندروید و آیفون
    • شارژدهی مناسب
    • حالت گیمینگ و بلوتوث ۵.۲

    معایب هدفون هایلو GT7

    • محدودیت در ژست‌های کنترلی
    • مقاومت اندک در برابر آب

     

    مقایسه هایلو GT7 یا کیو سی وای T13

    از نظر طراحی و کیفیت ساخت این ۲ هدفون تقریبا در یک سطح قرار دارند. Haylou GT7 صدای پر انرژی، گرم و با بیس عمیقی دارد که برای موزیک‌های کوبنده مثل رپ و الکترونیک مناسب است. در طرف دیگر کیو سی وای T13 بیس متوسط اما فرکانس‌های میانی بسیار واضح‌تری دارد که ژانرهای راک و آکوستیک را بهتر پوشش می‌دهد.

    از نظر قابلیت‌های کنترلی برنده QCY T13 است که با پشتیبانی از اپلیکیشن اختصاصی دست کاربر را در تعیین ژست‌ها باز می‌گذارد. حذف نویز در هدفون هایلو از نوع ANC است و بهتر از رقیب صورت می‌گیرد. درمقابل QCY T13 شارژدهی بهتری دارد و با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید یک ساعت موزیک گوش کنید.

     

    در آخر

    پس از بررسی هدفون هایلو GT7 حالا نوبت به پاسخ این سوال رسیده که این محصول ارزش خرید دارد یا نه؟ به نظرم بله. با توجه به قیمت هایلو GT7 این هدفون یکی از با ارزش‌ترین ایربادهای ارزان قیمت است که طراحی جذاب، کیفیت ساخت مناسب و صدای واضح و گوش‌نوازی دارد. [see_also]37111[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید