راهنمای خرید کولر شارژی و معرفی بهترین مدل‌ها

راهنمای خرید کولر شارژی و معرفی بهترین مدل‌ها
راهنمای مطالعه

    کولر شارژی آبی یا گازی در انواع مختلفی مثل کولر ماشین و مسافرتی عرضه می‌شود. در این راهنمای خرید شما را بهترین کولر شارژی آشنا می‌کنیم.

    روزهای تابستان گرم و پرحرارت در حال نزدیک‌شدن به ما هستند. هرچقدر زودتر، فکری به‌حال تهویه هوا کنید، بهتر است. یکی از انتخاب‌هایتان هم کولر شارژی است. با خرید کولر شارژی می‌توانید فضای هر مکانی را دل‌پذیر و خنک کنید. پیش از خرید، به نکاتی که در این مقاله می‌خوانید هم دقت کنید و مدل‌های مطلوب پیشنهادی را به‌خاطر بسپارید. پیش از این بهترین مارک کولر گازی را به شما معرفی کرده بودیم.

    راهنمای خرید کولر شارژی

    کولرهای رومیزی

    درمیان محصولات مختلفی که برای تهویه هوا در تابستان موجود هستند، خرید کولر شارژی هم گزینه‌ای با مزایای فراوان است. این نوع کولر با پورت USB یا از طریق دوشاخه با برق شارژ می‌شوند و بعد از آن، امکان خنک‌سازی هوا با نگه‌داشتن شارژ را دارند.

    بعضی از انواع کولرهای شارژی به پاوربانک هم متصل می‌شوند و امکان شارژ با آن را هم پیدا می‌کنند. خنک‌سازی هوا در کولرهایی از این نوع با تبخیر آب و گردش هوا انجام می‌شود. پیش از استفاده از دستگاه، باید آب داخل مخزنش را پر و آن را به برق متصل کنید.

    در خرید کولر شارژی به نکات زیر دقت کنید:

    • اندازه و حجم؛
    • پدهای باکیفیت؛
    • باتری قابل تعویض؛
    • ریموت کنترل؛
    • کیفیت تانک و مخزن آب.

    اندازه و حجم کولر شارژی

    حتما به تناسب میان ظرفیت خنک‌سازی کولر شارژی و محیط موردنظرتان دقت کنید. اگر ظرفیت‌های این دو با یکدیگر تناسبی نداشته باشند، هزینه‌ای بیهوده به خود تحمیل کرده‌اید و خبری از مکانی خنک و دل‌پذیر هم نخواهد بود.

    دقت کنید که اگر کولر شارژی مجهز به پد و فن باشد، خنک‌سازی مؤثرتری خواهد داشت. این ویژگی‌ها ظرفیت خنک‌سازی فضای کولر را بالا می‌برند. اگر میان چنین ظرفیتی و مساحت پیش رو در هر فضا، تناسب نباشد، برای خنک‌سازی باید به‌دنبال اقدامات دیگر باشید.

    معمولا کولر شارژی مسافرتی یا آبی توان بالایی برای خنک کردن فضا ندارد و تنها فضاهای زیر ۱۰ متر مربع را به خوبی پوشش می‌دهد.

    بهره‌مندی از پدهای باکیفیت

    در خرید کولر شارژی به وجود پدهای کیفیت دقت کنید. این پدها باعث می‌شوند که هوا خنک‌تر و باکیفیت‌تر به محیط ارائه شود. پدهای خنک‌کننده در دو سمت کولرهای شارژی قرار می‌گیرند و در زمانی که هوای گرم ورودی به دستگاه از میان آنها می‌گذرد، به خنک‌شدن آن کمک شایانی می‌کنند.

    پدهای سلولزی که به شکل کندوی عسل در دستگاه قرار می‌گیرند، در ارتقای فرایند خنک‌سازی هوای عبوری از کولر آبی سلولزی بهتر عمل می‌کنند. هزینه و دردسرهای نگهداری چنین نوعی از پدها هم کمتر از انواع دیگر است و دوام و ماندگاری بالاتری دارند.

    باتری قابل تعویض

    باتری در هر وسیله‌ای که باشد قطعه‌ای مصرفی است که به مرور زمان فرسوده می‌شود. در خرید کولر شارژی دقت کنید که باتری قابل تعویض باشد در غیر این صورت به مرور زمان از کارایی کولر شارژی مسافرتی کاسته می‌شود.

    ریموت کنترل کولر شارژی

    بهترین کولر شارژی معمولا ریموت کنترل هم دارد و امکان تنظیمات از فاصله دور را به شما می‌دهد. برخی از کولرهای شارژی، علاوه بر امکان خاموش‌ و روشن‌کردن وسیله با کنترل، به کاربران اجازه تنظیمات دیگری مانند سطح رطوبت و دما را هم می‌دهند.

    کیفیت تانک و مخزن آب

    به طراحی و کیفیت تانک و مخزن آب در خرید کولر شارژی دقت کنید. برخی از محصولات موجود در بازار، قابلیت متصل‌شدن به شیر و شلنگ‌های معمولی آب را هم دارند. در نتیجه، همیشه جریانی از آب به آنها وصل می‌شود و امکان ارائه عملکردی باثبات در هر موقعیتی را پیدا می‌کنند.

    بهتر است که دستگاه مجهز به ویژگی اعلام سطح آب موجود در مخزن هم باشد. اگر بدانید که چه زمانی باید مخزن آن را پر کنید، عملکرد بهتری از وسیله دریافت خواهید کرد.

    [related]36805[/related]

    بهترین کولر شارژی مسافرتی و آبی

    به نکات مهم در خرید کولر شارژی اشاره کردیم، حالا می‌خواهیم به‌سراغ معرفی بهترین کولر شارژی در بازار برویم. از جمله این کولرها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

    • کولر آبی مدل رومیزی پرتابل؛
    • کولر آبی مدل Arctic Air Ultra؛
    • کولر آبی مدل شارژی رومیزی کد SL08؛

    کولر آبی شارژی مدل رومیزی پرتابل

    ption id="attachment_58798" align="aligncenter" width="850"]خرید کولر شارژی خرید کولر شارژی

    خرید کولر شارژی رومیزی گزینه مناسبی است و می‌تواند با مکانیزم تبخیری هوای محیط را خنک کند. پدهای سلولزی و فن کم‌مصرفی در آن موجود هستند که عملکردش را مشابه کولرهای سلولزی پرتوان می‌کنند.

    کولر آبی پرتابل را می‌توانید با پاوربانک و انواع آداپتورها شارژ کنید. مخزن آب آن هم در حدود ۷۰۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد و پخش بادش در محیط منسجم و قابل توجه است. امکان اضافه‌کردن گیاه اکالیپتوس برای خوشبو و مرطوب‌سازی هوا به مخزن آبش هم وجود دارد.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    کولر شارژی Arctic Air Ultra

    کولر شارژی

    این مدل کولر هم قابلیت شارژ دارد و باد را تاحدود  ۵ متر در فضا پرتاب می‌کند. امکان شارژکردن این وسیله با پاوربانک‌های معمولی و کابل‌های usb از تایپ c وجود دارد. دقت کنید که کولر ارکتیک ایرآلترا باتری داخلی ندارد و برای شارژشدن باید به منبع برق وصل شود.

    پدهای سلولزی و فنی باکیفیت هم در تضمین خنک‌سازی هوا با این کولر نقش مهمی دارند. مخزن آب این وسیله هم ۷۰۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد و باد خنک و دل‌پذیری به محیط ارائه می‌کند.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    کولر گازی مسافرتی Zero Breeze

    بهترین کولر گازی شارژی

    کولر گازی شارژی Zero Breeze مدل Mark 2 Plus Extra​ یک کمپرسور بسیار کوچک با ظرفیت 2300BTU دارد که هوا را به سرعت خنک می‌کند. این کولر گازی مسافرتی ابعاد و وزن بسیار کمی دارد و با گواهی IPX4 در برابر پاشش آب مقاوم است. باتری ۸۴۰ وات ساعتی آن در ۵ ساعت به صورت کامل شارژ شده و می‌توانید ۵ ساعت هم از آن استفاده کنید. علاوه بر این با برق مستقیم شهری یا برق خودرو هم قابلیت استفاده دارد.

    کولر گازی شارژی Zero Breeze دارای ۴ حالت مختلف سرعت است که شامل حالت فن هم می‌شود. یک نمایشگر روی آن کار شده که اطلاعات لازم در مورد دما را نشان می‌دهد و امکان شارژ گوشی و گجت‌های دیگر را هم دارد.

     

    کولر آبی شارژی کد SL08

    کولر آبی شارژی

    این کولر آبی هم مجهز به مخزنی باکیفیت است و قدرتش در حدود ۵ وات عنوان می‌شود. خرید کولر آبی شارژی کد SL08 برای رومیز و محیط‌هایی کوچک و محدود مناسب است.

    بدنه این محصول از جنس پلاستیک است و بیشتر برای محیط‌هایی مانند اتاق کار یا خوابگاه توصیه می‌شود. اگر وسیله را معطوف به یک نقطه قرار بدهید، حوالی همان مکان را خنک می‌کند.

    مینی کولر آبی رومیزی ZD-6

    کولر آبی

    این محصول مخزن آب کوچکی دارد که ظرفیتش در حدود ۳۰۰ میلی‌لیتر است. مینی‌کولر مذکور باتری قدرتمند ۲هزار میلی‌آمپری دارد و شست‌وشوی پوشال‌هایش هم برای کاربران مقدور است.

    وزن این محصول حدود ۹۰۰ گرم است و به‌راحتی حمل می‌شود. فن وسیله را هم می‌توانید مطابق میلتان تنظیم کنید. برای استفاده در محیط‌های کوچک و روی میز می‌توانید روی این محصول حساب کنید.

    جمع‌بندی راهنمای کولر شارژی

    نگاهی به نکات مهم در خرید کولر شارژی داشتیم. چند مدل هم برایتان معرفی کردیم. برای خنک‌سازی محیط‌هایی نه‌چندان بزرگ می‌توانید از این کولرها استفاده کنید. کاربرد این محصولات فقط منحصر به تابستان و هوای گرم نمی‌شود. از این‌ها می‌توانید در فصل‌های دیگر هم برای از بین‌بردن خشکی هوا استفاده کنید. اگر پرسشی درباره کولرهای شارژی دارید، حتما از ما بپرسید تا در رسیدن به جواب و نتیجه به شما کمک کنیم.

    سوالات متداول

    قیمت کولر شارژی مسافرتی چقدر است؟ قیمت کولر شارژی مسافرتی از حدود ۳۵۰ هزار تومان شروع شده و برای مدل‌های گازی به چندین میلیون تومان می‌رسد.[see_also]36804[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید