بهترین تبلت ویندوزی در بازار ایران

بهترین تبلت ویندوزی در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    بهترین تبلت‌ ویندوزی مایکروسافت، شیائومی، ایسوس، ایسر و لنوو را معرفی کرده‌ایم. این مدل‌ها با قیمت و امکانات مناسب پرفروش‌ترین مدل‌ها در بازار ایران بوده‌اند.

    تبلت‌ ویندوزی با توجه به سخت افزار قدرتمند در ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتر، طول عمر باتری مناسب، حالت‌های آماده به کار بیشتر و پشتیبانی از صفحات لمسی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال استفاده از تمام امکانات سیستم عامل ویندوز هستند، اما نمی‌خواهند دردسرهای به همراه داشتن همیشگی لپ‌تاپ را تحمل کنند.

    به لطف این نوع دستگاه‌ها تماشای فیلم و سریال، استفاده از نرم افزارهای کاربردی یا حتی بازی‌های سبک در هر زمان و مکانی ممکن خواهد بود.

    این رده از محصولات با معرفی تبلت‌های سرفیس از سوی مایکروسافت به بلوغ رسیدند و پس از آن شرکت‌های دیگر با مشاهده بازار پر مخاطب این گجت‌ها به تولید تبلت‌های ویندوزی روی آوردند.

    سرفیس‌ها به دلیل یکپارچگی بیشتر سخت افزار و نرم افزار و همچنین امکاناتی که مایکروسافت به‌طور اختصاصی برای آن در نظر گرفته است، مانند لوازم جانبی که به خوبی با سیستم عامل سازگاری دارند؛ یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. اما به غیر از مایکروسافت، نام‌های بزرگ دیگری نیز در این بازار حضور دارند که سال‌هاست به واسطه لپ‌تاپ‌‌هایشان آن‌ها را تحسین می‌کنیم.

    با توجه به این که تبلت‌های ویندوزی نیز در قیمت‌های مختلف و با توان سخت افزاری متفاوت تولید می‌شوند، شاید انتخاب از بین مدل‌های بسیاری که می‌بینیم کمی دشوار باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با توجه به ارزش و توان تبلت نسبت به قیمت آن، شما را با بهترین تبلت حال حاضر آشنا کنیم.

    بهترین تبلت ویندوزی بازار: مایکروسافت سرفیس پرو ۹

    بهترین تبلت ویندوزی

    سرفیس پرو ۹ جدیدترین نسخه از خانواده تبلت‌های مایکروسافت که با پردازنده قدرتمند، نمایشگر چشم‌نواز و طراحی جذاب بهترین تبلت ویندوزی حال حاضر است.

    مشخصات سخت افزاری Surface Pro 9:

    این تبلت از نسل یازدهم پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 اینتل بهره می‌گیرد و به پردازنده گرافیکی اینتل Intel Iris Xe مجهز شده‌ است. این گرافیک قدرت اجرای بازی‌های گرافیکی سبک و اپ‌های ویرایش تصویر را دارد.

    مایکروسافت برای این دستگاه حافظه رم ۸ تا ۳۲ گیگابایتی را در نظر گرفته و در بخش حافظه داخلی نیز می‌توانید از بین ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه SSD انتخاب کنید.

    صفحه نمایش ۱۳ اینچی سرفیس پرو ۸ رزولوشن ۱۹۲۰× ۲۸۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند. در بالای این نمایشگر یک دوربین ۵ مگاپیکسلی حضور دارد و در پشت دستگاه نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K را شاهد هستیم. آخرین نماینده مایکروسافت در بازار تبلت‌های ویندوزی تنها ۸۸۰ گرم وزن دارد.

    در کنار این سخت افزار قدرتمند، مایکروسافت یک قلم کاربردی به نام Surface Pen هم برای تبلتش در نظر گرفته که نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یافته است.

    همچنین یک کاور به نام Type Cover نیز وجود دارد که با طراحی زیبای خود یک صفحه کلید جمع و جور و در عیم حال یک کاور چشم نواز برای دستگاه خواهد بود.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    سرفیس پرو ۸

    سرفیس پرو ۸ از نظر کیفیت و کارایی تقریبا در سطح سرفیس ۹ قرار دارد. تفاوت اصلی آنها به پردازنده نسل یازده در مدل سرفیس پرو ۷ برمی‌گردد. با وجود این اختلاف تقریبا اندک می‌توانید مدل ۷ را با قیمت مناسبتری خریداری کنید.

    مشخصات کامل و تصاویر این مدل را ببینید

     

    بهترین تبلت ویندوزی OLED: ایسوس VivoBook Slate

    بهترین تبلت ویندوزی ایسوس

     

     

     

     

     

     

    تبلت‌های ویندوزی با نمایشگر OLED در بازار زیاد پیدا نمی‌شود و ایسوس VivoBook Slate یکی از آنهاست. اگر کیفیت نمایشگر برایتان مهم است، این مدل می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

    مشخصات تبلت ایسوس VivoBook 13 Slate

    این دستگاه به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی OLED با وضوح Full HD نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده است. این پنل از HDR پشتیبانی می‌کند و با پوشش کامل گاموت DCI-P3 و روکش مات کیفیت تصویر خیره کننده‌ای دارد.

    ار نظر سخت‌افزاری اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید چون با پردازنده پنتیوم N6000  سیلور بیشتر برای کارهای روزمره و پردازش‌های گرافیکی سبک مناسب است.

    ایسوس برای آن ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در نظر گرفته است. از پردازشگر گرافیکی مجزا هم خبری نیست.

    تبلت ویندوزی ایسوس از باتری ۵۰ وات ساعتی برخوردار است که شارژدهی بسیار بالایی دارد.

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    مایکروسافت سرفیس گو ۳

    تبلت سرفیس گو ۲

    بهترین تبلت ویندوزی اقتصادی مایکروسافت سرفیس گو ۳ است که ارزان‌ترین عضو خانواده سرفیس محسوب می‌شود اما با توجه به قیمتش از ارزش بالایی برخوردار است.

    اگر دانش آموز هستید یا رشته دانشگاهی شما نیاز به پردازش‌های رایانه‌ای سبک و معمولی دارد، مایکروسافت سرفیس Go یک انتخاب مناسب است که به راحتی و در هر موقعیت می‌توانید برای انجام کارهای درسی، وب‌گردی، تماشای فیلم و یا حتی بازی کردن از آن استفاده کنید.

    [related]1955[/related]

    مشخصات تبلت ویندوزی Surface Go 3

    این دستگاه نسبت به مدل قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و با پردازنده Intel Pentium Gold 6500Y یا Intel Core i3-10100Y قابل تهیه است.

    سرفیس گو ۳ سه در نسخه‌های مختلفی با رم ۴ یا ۸ گیگابایت عرضه شده. هرچند ۴ گیگابایت رم برای اجرای ویندوز 11 کافی است، اگر قصد استفاده همزمان از چندین برنامه را دارید، رم ۸ گیگابایت به مراتب بهتر است و تجربه روان‌تری ارائه می‌‌کند. از نظر حافظه داخلی بین ۶۴ گیگابایت eMMC یا ۱۲۸ گیگابایت SSD حق انتخاب دارید که دومی قابلیت ارتقا در آینده را به شما خواهد داد.

    نمایشگر سرفیس ۱۰.۵ اینچ و رزولوشن آن برابر با ۱۲۸۰ × ۱۹۲۰پیکسل است. این محصول با یک کیبورد بسیار خوش ساعت عرضه شده و از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند. باتری ۸ هزار میلی آمپر ساعتی سرفیس گو ۲ تا ۱۰ ساعت توان روشن نگه داشتن این محصول را در صورت انجام کارهای عادی دارد.

    دوربین پشتی دستگاه ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسلی است. وزن این تبلت حدود ۵۴۵ گرم است که آن را به سبک‌ترین در میان سرفیس‌ها تبدیل کرده است.

    لیست قیمت تبلت‌های مایکروسافت Surface Go

     

    بهترین تبلت ویندوزی برای کار: HP Elite x2 G8

    تبلت ویندوزی HP Elite x2 G8

    اگر به دنبال تبلتی هستید برای کار هستید، HP Elite x2 G8 احتمالا بهترین گزینه‌ای ممکن برای شماست. مشخصات سخت‌افزاری به‌روز، نمایشگر باکیفیت و باتری پرقدرت آن را به یکی از مدل‌های محبوب در فهرست بهترین تبلت ویندوزی بدل کرده است.

    از نظر طراحی، HP Elite x2 با پایه داخلی نسبتا منحصر به فرد است. صفحه کلید جداشدنی آن به شکلی طراحی شده که بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ با رویه نقره‌ای و کلیدهای مشکی است. ضخامت آن تنها ۸.۸ میلی متر و وزن آن ۸۳۰ گرم است.

    مشخصات سخت افزاری HP Elite x2 G8

    HP Elite x2 G8 با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core از جمله Core i7-1185G7 عرضه می‌شود که با چهار هسته و سرعت توربو ۴.۸ گیگاهرتز برای ادیت‌های نسبتا سنگین و حتی بازی ایده‌آل است. HP Elite x2 G8 تا ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت SSD دارد که بیشترین فضای ذخیره‌سازی را در یک تبلت ویندوزی در اختیار شما قرار می‌دهد.

    صفحه نمایش ۱۳ اینچی دستگاه دو نسخه با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ یا ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد که دومی محتوا را با وضوح و کیفیت بسیار بالایی به تصویر می‌کشد.

    HP Elite x2 G8 از نظر درگاه هم یک پکیج کامل است و از ۲ درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه استاندارد USB Type-C و جک هدفون برخوردار است.

     

    بهترین تبلت ویندوزی از نظر طراحی: Dell XPS 13 2-in-1

    اگر طراحی سرفیس را دوست ندارید، Dell XPS 132 2022 یک رقیب قدر برای آن است. در سال‌های گذشته XPS 13 2-in-1 یک لپ‌تاپ تبدیل پذیر بود اما جدیدترین مدل آن یکی از بهترین تبلت های ویندوزی است.

    Dell XPS 13 2-in-1 برخلاف سرفیس لبه های کاملاً صاف دارد که بیشتر شبیه به iPad Pro است. خبری از پایه داخلی نیست و برای قرار دادن تبلت روی میز باید به لوازم جانبی XPS Folio تکیه کنید. این تبلت با ضخامت ۷.۴ میلی‌متر و وزن ۷۸۰ گرمی بسیار سبک و قابل حمل است.

    مشخصات Dell XPS 13 2-in-1 2022

    Dell XPS 13 2-in-1 (2022) از پردازنده نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می‌کند و قدرتمندترین نسخه آن به تراشه Core i7-1250U اینتل مجهز شده که با ۱۰ هسته پردازشی و فرکانس ۴.۷ گیگاهرتزی قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد.

    با ۱۶ گیگابایت رم و و یک ترابایت حافظه SSD مرور وب، تماشای فیلم، ادیت تصاویر و ویدیوها و حتی بازی‌های متوسط به شکلی روان و سریع اجرا خواهند شد.

    بهترین تبلت ویندوزی دل یک پنل ۱۳ اینچی با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ و نرخ رفرش ۶۰ هرتز دارد.  در جلو دوربین ۵ مگاپیکسلی با فیلمبرداری Full HD و قابلیت تشخیص چهره Windows Hello و در پشت سنسور ۱۱ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویدئو 4K داریم که از بهترین‌ها در تبلت‌های ویندوزی است.

    اینجا هم مثل سرفیس تنها دو پورت تاندربولت ۴ در دسترس است اما دل برخلاف مایکروسافت تبدیل‌‌هایی را برای برای USB Type-A و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در جعبه قرار داده است.

     

    بهترین تبلت ویندوزی برای بازی: Asus ROG Flow Z13

    بهترین تبلت ویندوزی برای بازی

    ایسوس از برندهای معتبر دنیای گیم است و با عرضه دستگاه‌های پرقدرت و کارآمد شناخته می‌شود. اگر دنبال بهترین تبلت ویندوزی برای بازی هستید باید سراغ Asus ROG Flow Z13 بروید که با پردازنده به روز و گرافیک معرکه، توان اجرای بازی‌های محبوب را دارد.

    مشخصات تبلت Asus ROG Flow Z13

    Asus ROG Flow Z13 یه قطعاتی مجهز شده که معمولا در بهترین لپ تاپ گیمینگ می‌بینیم. پردازنده بسیار قدرتمند Core i9-12900H اینتل با ۱۴ هسته پردازشی و حداکثر فرکانس ۵ گیگاهرتز در کنار یکی از بهترین تراشه‌ های گرافیکی یعنی Nvidia GeForce RTX 3050 Ti امکان اجرای عناوین محبوب را به شما خواهد داد. پیکربندی حافظه هم شامل ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است.

    بسیاری از تبلت‌های موجود در این لیست از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد از گرافیک اکسترنال برای بازی استفاده کنید، اما ROG Flow Z13  نه تنها از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند، بلکه قابلیت اتصال به گرافیک اکسترنال و اختصاصی ایسوس یعنی سری ROG Xg Mobile را دارد که توان بسیار بیشتری را برای اجرای روان‌تر بازی‌ها به شما می‌دهد.

    بهترین تبلت ویندوزی برای بازی با نمایشگر ۱۳.۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ عرضه می‌شود که به اندازه تبلت‌های ۳:۲ بلند نیست، اما برخی این فرمت عریض‌تر را ترجیح می‌دهند. این پنل با ۲ وضوح Full HD و Ultra HD در دسترس است که اولی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد و برای بازی به مراتب بهتر است.

    پورت‌های ارتباطی شامل Thunderbolt 4، یک Type-C سازگار با ROG Xg، جک هدفون، کارتخوان و USB Type-A است.

     

    مایکروسافت سرفیس بوک ۳

    بهترین تبلت ویندوزی مدل سرفیس بوک ۳ در واقع یک لپتاپ هیبریدی با طراحی و کیفیت ساخت فوق‌العاده است. این مدل همه نیازهای شما را از امور روزمره و تماشای فیلم گرفته تا بازی و طراحی جواب می‌دهد.

    مشخصات مایکروسافت سرفیس بوک ۳

    نمایشگر آن لمسی است و در دو مدل ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی با وضوح عالی 4K در دسترس است.

    این مدل از پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-1065G7 با حداکثر فرکانس ۳.۹ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. پیکربندی حافظه شامل ۳۲ گیگابایت رم LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است.

    بهترین تبلت ویندوزی گیمینگ با گرافیک اختصاصی GeForce GTX 1660 Ti امکان اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی با نرخ فریم بالا را به شما می‌دهد.

    پورت‌های سرفیس بوک ۳ شامل یک USB 3.0 Type-C، دو USB 3.0 Type-C، کارتخوان، جک هدفون و Surface Connect است.

    یکی از مزایای اصلی آن وزن کم ۱.۵ کیلوگرمی به همراه کیبورد است که حمل و نقلش را آسان می‌کند.

    تصاویر و مشخصات کامل این مدل را ببینید

    بهترین تبلت ویندوزی ارزان: لنوو ThinkPad X1 نسل سوم

    تبلت ویندوزی - لنوو ThinkPad X1

    اگر بخواهیم ThinkPad X1 را در یک جمله توصیف کنیم؛ باید گفت تبلتی است به قدرتمندی یک لپ‌تاپ. لنوو مدت‌هاست که یک برند قابل احترام در زمینه تولید لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آید.

    اما این شرکت از بازار تبلت‌های ویندوزی نیز غافل نشده و هر از گاهی محصولات قابل تحسینی را معرفی می‌کند. مشخصات سخت افزاری و اتصالات ThinkPad X1 تقریبا هر آنچه از یک تبلت ویندوزی انتظار داریم را برآورده می‌کنند.

    به همه این موارد طراحی زیبا، وزن سبک و قلم ThinkPad Pen Pro را نیز اضافه کنید.

    سخت افزار تبلت ویندوزی ThinkPad X1

    پردازنده این دستگاه از نوع نسل هشتمی Core i7-8650U یا Core i5-8250U است که با واحد پردازش گرافیکی اینتل UHD Graphics 620 همراه شده. لنوو ThinkPad X1 Tablet را در حافظه‌های داخلی ۲۵۶گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت از نوع SSD عرضه کرده است و حافظه رم دستگاه نیز در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی موجود است.

    صفحه نمایش ۱۳ اینچی این دستگاه که از پنل IPS بهره می‌گیرد، رزولوشن 3K یا ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌کند. در کنار این نمایشگر یک دوربین ۲ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنیم و قاب پشتی هم میزبان یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است. وزن این تبلت بدون صفحه کلید حدود ۸۹۰ گرم است که هنگام اتصال صفحه کلید به آن تا ۱۲۷۰ گرم افزایش می‌یابد.

    با توجه به مشخصات سخت افزاری قدرتمند این تبلت که آن را هم‌رده با بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود قرار می‌دهد، عجیب نیست که قیمت ThinkPad X1 Tablet نسل سوم نیز بالاتر از سایر تبلت‌های این لیست باشد.

    پرفروش‌ترین تبلت‌های ThinkPad + لیست قیمت

    در آخر

    در این مطلب بهترین تبلت ویندوزی را در بازار ایران معرفی ‌کرده‌ایم. بهترین مدل در این فهرست سرفیس پرو ۸ است که با سخت افزار قدرتمند و کیفیت ساخت عالی بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌کند. ارزان‌ترین تبلت ویندوزی هم ایکس ویژن P100 XE1081W است. این مدل برای کارهای گرافیکی و نسبتا سنگین مناسب نیست اما قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. [see_also]25447[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید