خرید ماشین لباسشویی دست دوم و ۹ نکته کلیدی که شاید ندانید

خرید ماشین لباسشویی دست دوم و ۹ نکته کلیدی که شاید ندانید
راهنمای مطالعه

    در حالی که خرید ماشین لباسشویی نو همیشه ایده خوبی است، ولی یک ماشین لباسشویی دست دوم هم اگر با دقت انتخاب شود، یک خرید مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در این مطلب از درجه به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید، یک ماشین لباسشویی دست دوم مناسب انتخاب کنید.

    در حالت کلی خرید کالاهای دست دوم بدون ریسک نیست! زمانی می‌توانید یک ماشین لباسشویی دست دوم مناسب بخرید که به نکات پیش از خرید آن توجه داشته باشید.

    ماشین لباسشویی دست دوم

    نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی دست دوم

    ۱. ماشین لباسشویی دست دوم را از کجا بخرم؟

    راه‌های متعددی برای خرید بهترین ماشین لباسشویی دست دوم وجود دارد. مثلا شما می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر که فروش لوازم خانگی دست دوم را برعهده دارند، بروید و از آن‌ها کمک بگیرید.

    راه دوم، رفتن به مغازه یا فروشگاه‌هایی است که لوازم خانگی دست دوم می‌فروشند. کار زیاد سختی نیست. با کمی پرس‌وجو از دوستان، همسایه‌ها و آشنایانتان می‌توانید یک محل مناسب با فروشندگان صادق پیدا کنید.

    ۲. ظرفیت مخزن شست‌وشو را درنظر بگیرید

    ماشین لباسشویی دست دوم

    دومین موردی که در انتخاب ماشین لباسشویی دست دوم بسیار مهم است، توجه به ظرفیت مخزن شست‌و‌شو است. فرقی نمی‌کند، ماشین لباسشویی جدید باشد یا قدیمی. فقط به ظرفیت آن دقت کنید که روی قسمت جلوی بدنه ماشین لباسشویی و به کیلوگرم، حک می‌شود. برای اینکه بدانید، کدام ماشین لباسشویی مناسب شماست، باید تعداد اعضای خانواده را درنظر بگیرید. البته خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر، برای کسانی که فرزند کوچک دارند، یا تعداد اعضای خانواده‌اشان زیاد است، ایده خوبی است. چون در هر بار روشن کردن آن، می‌توانند لباس‌های بیشتری را بشورند و این یعنی ماشین لباسشویی کمتر استفاده می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، طول عمر دستگاه کم نمی‌شود.

    معمولا ظرفیت ماشین لباسشویی دست دوم چون حداقل ۲ الی ۳ سال از زمان ساخت آن گذشته، از ۳ کیلوگرم تا ۹ کیلوگرم است. چون اکثر ماشین‌های لباسشویی که تولید آنها به چند سال قبل برمی‌گردد،  معمولا ظرفیتشان از ۳ تا ۹ کیلوگرم است. ولی در سال‌های اخیر تولید ماشین لباسشویی با ظرفیت بالاتر بیشتر از گذشته شده است. بنابراین می‌توان لباسشویی از ظرفیت ۹کیلوگرم به بالا را به راحتی در بازار یافت.

    ۳. به برند ماشین لباسشویی دست دوم دقت کنید

    ماشین لباسشویی دست دوم

    بعد از تصمیم‌گیری در مورد ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی خود، فاکتور بعدی که باید به آن توجه کنید، برند است. بعضی از نام‌های تجاری نسبت به سایر برندها قابل اطمینان‌تر هستند. دلیل آن هم استقبال زیاد مصرف‌کنندگان، رضایت خریداران، طول عمر زیاد محصولات و ... است. خرید وسایل برقی دست دوم ریسک است و این شما هستید که باید بسیار محتاط عمل کنید. بنابراین برای این که ماشین لباسشویی مناسبی بخرید، به برند آن توجه کنید. ببینید آیا این ماشین لباسشویی یک مارک تجاری معتبر است یا خیر. هرچند باز هم این نکته را فراموش نکنید، «برند معروف، نشانه برتر و بهتر بودن نسبت به یک برند کمتر شناخته شده نیست!» ولی در کل برندی که معتبر باشد، انتخابش ریسک کمتری هم برایتان خواهد داشت.

    ۴. به سال تولید ماشین لباسشویی دست دوم توجه کنید

    همانطور که همه ما می‌دانیم، راندمان لوازم برقی با گذشت زمان کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که باید هنگام خرید لوازم برقی دست دوم، سال تولید آن‌ها را بدانید. طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به تجربیاتی که اکثر خانواده‌ها داشته‌اند، برای اینکه درگیر مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری لوازم برقی نشویم، بهتر است وسایلی را بخریم که از زمان ساخت آن‌ها بیش تر از ۲ تا ۳ سال نگذشته باشد. معمولا وسایل برقی به‌ویژه ماشین لباسشویی پس از ۵ سال نیاز به تعویض برخی از قطعات یا تعمیر دارد. همچنین ماشین لباسشویی دست دوم که مدت زمان قابل توجهی از تولید آن گذشته باشد، از نظر قدرت، مصرف آب، مصرف برق و به طول کلی از لحاظ اقتصادی چندان مناسب و به‌صرفه نیست. بنابراین بهتر است سراغ مدل‌های جدیدتر بروید. چون مدل‌های جدید هم کارآمدتر است و هم مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    [related]597[/related]

    ۵. ماشین لباسشویی انتخاب کنید که همچنان تولید می‌شود

    ماشین لباسشویی دست دوم

    در هنگام خرید ماشین لباسشویی دست دوم، مدلی انتخاب کنید که همچنان تولید می‌شود. چون ممکن است، ماشین لباسشویی پس از مدتی نیاز به سرویس یا تعمیر داشته باشد، و اگر مدل انتخابی شما قدیمی و خط تولید آن متوقف شده باشد، تهیه لوازم و قطعات آن سخت است. اینکه در صورت مشکل پیدا کردن ماشین لباسشویی، بدانید با چه مرکزی تماس بگیرید، قطعات لباسشویی همچنان در دسترس است و برای تعمیر و سرویس آن دچار مشکل نمی‌شوید، یکی از مهم‌ترین نکاتی است، که توجه به آن بسیار ضروری است.

    ۶. ماشین لباسشویی دست دوم، در از بالا است یا در از جلو؟

    ماشین لباسشویی درب از جلو و بالا

    ماشین لباسشویی در دو مدل در از بالا و در از جلو تولید می‌شود. در ماشین لباسشویی در از بالا لباس‌ها از قسمت بالا وارد مخزن شست‌و‌شو می‌شود، در حالی که در ماشین لباسشویی در  از جلو لباس‌ها را از قسمت جلو به داخل مخزن شست‌وشو می‌اندازیم. هر کدام از این دو مدل، معایب و مزایایی دارد که با توجه به میزان استفاده و انتظاری که ما از ماشین لباسشویی داریم، یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنیم.

    اکثر خریداران نمی‌دانند کدام ماشین لباسشویی بهتر است، چون از معایب و مزایای هیچ کدام به خوبی مطلع نیستند. در این قسمت مختصر توضیحی در مورد ویژگی‌های هر کدام از این دو مدل ماشین لباسشویی می‌دهیم.

    ماشین لباسشویی در از بالا

    • استفاده از ماشین لباسشویی در از بالا به دلیل خم نشدن هنگام ریختن لباس داخل مخزن شست و شو، آسانتر است، به‌ویژه برای افراد مسن و کسانی که دچار مشکلات مفصلی هستند.
    • امکان اضافه کردن لباس در حین کارکردن ماشین لباسشویی در از بالا وجود دارد.
    • معمولا سرعت شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی در از بالا بیشتر است.
    • در ماشین لباسشویی در از بالا آب در هیچ یک از واشرها باقی نمی‌ماند، درنتیجه با مشکل بو گرفتن و کپک مواجه نمی‌شویم.

    ماشین لباسشویی در از جلو

    • سرعت چرخش نهایی در ماشین لباسشویی در از جلو بیش از ۳۰ درصد بیشتر است، بنابراین لباس‌ها زودتر خشک می‌شود.
    • لباس‌ها در ماشین لباسشویی در از جلو، تمیزتر می‌شود. چون در این مدل ماشین لباسشویی، لباسها برخلاف درب از بالا با سرعت کمتری شسته شده از این رو تمیزتر می‌شود. همچنین لباس‌ها کاملا در آب قرار می‌گیرند مخصوصا لباس‌های بزرگ مانند روتختی و پتو، و این باعث می‌شود لباس‌ها به‌خوبی تمیز شوند.‌
    • مصرف انرژی در ماشین لباسشویی در از جلو کم‌تر است.
    • مصرف آب حدود ۴۰ درصد کم‌تر است.

    همانطور که مشاهده کردید، هر کدام از دو نوع ماشین لباسشویی مزایایی دارند و بهتر است، با توجه به کاری که از ماشین لباسشویی انتظار دارید، آن را انتخاب کنید.

    ۷. ماشین لباسشویی را روشن و وضعیت آن را بررسی کنید

    بررسی وضعیت ماشین لباسشویی دست دوم

    مسلما زمانی که می‌خواهیم لوازم برقی دست دوم بخریم، می‌توانیم از فروشنده بخواهیم ماشین لباسشویی را روشن کند تا در حین کارکردن هم آن را ببینیم. در هنگام کار نباید صداهای غیر معمول شنیده شود. درواقع اگر ماشین لباسشویی به خوبی نگهداری نشده باشد، ممکن است به خوبی کار نکند. مثلا کرک لباس‌ها داخل فیلتر گیر کند، یا استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد باعث ایجاد سنگ آهک شود و همین مسئله می‌تواند، مانع از کار برخی از قسمت‌های مهم شود. تعویض قطعات لباسشویی هزینه‌بر است و باید برای جلوگیری از متحمل شدن این هزینه‌ها، پیش از خرید لباسشویی دست دوم، به خوبی آن را بررسی کنید.

    ۸. به سالم بودن لباسشویی توجه کنید

    لباسشویی دست دوم

    بررسی ظاهر لباس‌شویی مهم است. قسمت بیرونی بدنه را به خوبی چک کنید. وجود زنگ‌زدگی روی دیواره‌های داخلی، پایه‌ها و قسمت‌هایی که در تماس مستقیم آب نباشد، می‌تواند هشداری برای احتمال وجود ایراد و مشکل فنی در لباسشویی باشد. تمام قسمت‌های بیرونی ماشین لباسشویی را هم بررسی کنید و به دنبال هرگونه نشانه‌ای از خاک، کثیفی و لکه، رشد کپک قارچی یا سنگ آهک باشید. همچنین به‌دنبال قسمت‌های شکسته یا فرسوده بگردید. اگر لباسشویی هر یک از این مشکلات را داشت، به احتمال زیاد مناسب استفاده نیست و بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

    ۹. ضمانت‌نامه ماشین لباسشویی دست دوم را ببینید

    به ندرت می‌توانید ماشین لباسشویی دست دومی را پیدا کنید که ضمانت‌نامه یا کارت گارانتی آن هنوز معتبر باشد. مگر اینکه صاحب قبلی خیلی زود پس از خرید بخواهد آن را بفروشد. پس این بدان معناست که اگر هر قطعه‌ای از لباسشویی مشکل داشته باشد یا پس از مدتی خراب شود، مسئولیت تمام هزینه تعمیر بر عهده شما خواهد بود. زمانی که می‌خواهید ماشین لباسشویی دست دوم بخرید، از فروشنده بخواهید کارت گارانتی را به شما تحویل دهد. تا هم سال دقیق ساخت و نصب آن را ببینید و هم متوجه شوید، کدام قطعات از ماشین لباسشویی شامل گارانتی نمی‌شود و شما برای تعمیر یا تعویض آن‌ها متحمل چه میزان هزینه خواهید شد.

    و اما کلام آخر...

    ما در این مقاله سعی کردیم، هرآنچه نیاز است پیش از خرید ماشین لباسشویی دست دوم بدانید، بگوییم. شما در این زمینه چه تجربیاتی دارید؟ آیا تا به حال ماشین لباسشویی دست دوم خریده‌اید؟ هنگام خرید به چه نکاتی توجه کردید؟ لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید. مطمئن هستیم هر کدام از آن‌ها کمک بزرگی است به انتخاب درست عزیزانی که قصد دارند ماشین لباسشویی دست دوم بخرند. [see_also]8595[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید