۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A01

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A01
راهنمای مطالعه

    گلکسی A01 علیرغم برخی مزایا، نقطه ضعف‌های مهمی هم دارد که احتمالا شما را از خرید آن پشیمان می‌کند

    گلکسی A01 علیرغم برخی مزایا، نقطه ضعف‌های مهمی هم دارد که احتمالا شما را از خرید آن پشیمان می‌کند.

    جدیدترین عضو خانواده گوشی‌های اقتصادی سامسونگ گلکسی A01 است که برای رقابت با مدل‌های مثل آنر ۸، ردمی 8A و هواوی Y6 به بازار عرضه شده است. سامسونگ برای کاهش قیمت این موبایل تا حد ممکن ناچار به حذف برخی قابلیت‌ها مثل سنسور اثر انگشت و دوربین سلفی قوی شده و این در حالی که رقبا از این نظر کمبودی ندارند. این نقاط ضعف از آن مواردی است که معمولا فروشندگان با شما در میان نمی‌گذارند اما پس از خرید گلکسی A01 می‌بیند که کیفیت تصاویر سلفی دلتان را می‌زند یا باتری زودتر از آنچه انتظار داشتید تمام می‌شود. برای اطلاع از معایب گلکسی A01 در ادامه با درجه همراه باشید.

    ۱. رم و حافظه محدود

    گلکسی A01 علی رغم پردازنده نسبتا قدرتمند، از نظر رم و حافظه داخلی حرفی برای گفتن ندارد. رم ۲ گیگابایتی این گوشی توان اجرای برخی برنامه‌های پرکاربرد را دارد اما مدل‌هایی مثل آنر پلی 8A، نوکیا ۳.۱ پلاس و نوکیا ۳.۲ با رم ۳ گیگابایتی اپلیکیشن‌ها را به مراتب با سرعت بیشتری اجرا می‌کنند.

    مشاهده گوشی موبایل نوکیا ۳.۱ پلاس

    از طرف دیگر بخش زیادی از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی گلکسی A01 توسط سیستم اشغال شده و عملا در کنار آن باید یک کارت حافظه هم برای ذخیره تصاویر، موزیک و فیلم‌ها خریداری کنید. این در حالی است که آنر 8S و نوکیا ۳.۲ با قیمت نسبتا مشابه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیارتان قرار می‌دهند که به این زودی‌ها پر نخواهد شد.

    مشاهده گوشی‌ موبایل نوکیا مدل ۳.۲

     

    ۲. باتری ضعیف

    گلکسی A01

    یکی از اساسی‌ترین معایب گلکسی A01 ظرفیت محدود باتری است که از ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت فراتر نمی‌رود. اگر میزان شارژدهی گوشی برایتان اهمیت بالایی دارد بهتر است به جای این گوشی سراغ مدل‌های هم قیمت اما برخوردار از باتری قدرتمندتر بروید. در این مورد پیشنهاد درجه به شما نوکیا ۳.۲ و ردمی 7A با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و به ویژه ردمی 8A با باتری غول پیکر ۵۰۰۰ میلی آمپری است که به لطف شارژ سریع ۱۸ واتی به سرعت نیز پر خواهد شد.

    مشاهده گوشی ردمی 7A

    ۳. دوربین سلفی بی‌کیفیت

    گلکسی A01 از نظر دوربین اصلی میان رقبایش می‌درخشد اما زمانی که پای دوربین سلفی به میان می‌آید در رده‌های پایین قرار می‌گیرد. ماژول سلفی ۵ مگاپیکسلی با اپرچر محدود f/2.2 بدین معنی است که باید با سلفی‌های با کیفیت خداحافظی کنید. البته نیازی به نگرانی نیست و اگر اهل سلفی گرفتن هستید انتخاب‌های دیگری مثل ردمی 8A، هواوی Y6 2019 و آنر پلی 8A پیش رویتان است که همگی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. علاوه بر این میزان گشودگی دیافراگم بالاتری هم دارند که باعث ارتقای کیفیت تصاویر در محیط‌های کم نور می‌شود.

    ۴. فقدان سنسور اثر انگشت

    گلکسی A01

    این روزها تقریبا تمام زندگی ما از پیام و عکس‌های شخصی گرفته تا اطلاعات کاری و بانکی در موبایل ذخیره شده بنابراین امنیت آن اهمیت زیادی دارد. هرچند روش‌هایی مثل تنظیم کد یا الگو برای قفل صفحه رایج است اما هرکس یکبار الگوی قفل شما را دیده باشد، امکان سرک کشیدن در گوشی‌تان را خواهد داشت. بهترین روش برای جلوگیری از این مساله استفاده از سنسور اثر انگشت فیزیکی است که متاسفانه گلکسی A01 از آن بی بهره است. بنابراین اگر به امنیت موبایل اهمیت می‌دهید پیشنهاد ما خرید نوکیا ۳.۲، نوکیا ۳.۱ پلاس و هواوی Y6 2019 است که از اسکنر اثر انگشت بهره می‌برند.

    مشاهده گوشی هوآوی Y9 2019

    ۵. بدنه پلاستیکی

    در دنیای گوشی‌های حدود ۲.۵ میلیون تومان بدنه اغلب مدل‌ها پلاستیکی است و از این رو شاید نتوان این مورد را جزو کمبودهای گلکسی A01 برشمرد. با این وجود حتی در این بازه قیمتی هم موارد معدودی مثل نوکیا ۳.۱ پلاس و نوکیا ۶ با بدنه فلزی ارائه شده‌اند که نه تنها در دست گرفتن آن به شما حس بهتری می‌دهد، بلکه در صورت سقوط از ارتفاع هم احتمال جان به در بردن آن به مراتب بیشتر از گلکسی A01 است. با خرید هر کدام از این گوشی‌ها به جای گلکسی A01 دیگر به استفاده از قاب محافظ برای جلوگیری از آسیب فیزیکی و خط و خش نیاز نخواهید داشت.

    جمع بندی معایب گلکسی A01

    گلکسی A01 یک گوشی اقتصادی است و نمی‌توان از آن انتظار پرچمدار را داشت اما حتی در این رده قیمتی هم از بسیاری جهات عقب‌تر از رقبا است. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی این گوشی بسیار ضعیف‌تر از ردمی 8A با ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت است. حافظه داخلی هم اسما ۱۶ گیگابایتی است اما بخش عمده آن توسط سیستم اشغال شده و این درحالی که نوکیا ۳.۲ با قیمت مشابه ۶۴ گیگابایت حافظه را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر اهل سلفی گرفتن هم هستید بهتر است گلکسی A01 را فراموش کرده و سراغ هواوی Y6 2019 و آنر پلی 8A با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بروید.

    [see_also]24396[/see_also]

    مشاهده پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل سری گلکسی

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید