بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل نشان می‌دهد که قدرتمندترین و بهترین آیفون بازار است یا خیر. در ادامه مطلب نگاهی به طراحی، نمایشگر، دوربین، پردازنده و مقایسه این گوشی با رقبا خواهیم انداخت.

    اپل هر سال در مراسم رونمایی آیفون‌های جدید از عبارت «بهترین آیفون ساخته شده تا حالا» برای نام بردن از جدیدترین و بهترین آیفون‌های بازار استفاده می‌کند. حالا و در سال جاری میلادی، این عنوان به آیفون 15 پرو مکس اپل رسیده است.

    احتمالا بزرگ‌ترین چیزی که شما در بررسی آیفون 15 پرو مکس می‌شنوید، واژه «تیتانیوم» است. اپل در ساخت آیفون 15 پرو مکس از فولاد ضد زنگ به استفاده از تیتانیوم روی آورده تا بتواند محصولی باکیفیت‌تر، سرسخت‌تر و در عین حال سبک‌تر را روانه بازار کند. 

    با این حال، ویژگی‌های جدید و مهم‌تری هم در مورد آیفون 15 پرو مکس وجود دارد. این گوشی هوشمند به تراشه جدید اپل A17 Pro با پردازنده بهبودیافته و یک پردازنده گرافیکی جدید درجه یک استفاده می‌کند که با کنسول‌های خانگی بهره‌مند از ردیابی پرتو (Ray Tracing) رقابت می‌کند. همین مزیت آیفون را در رده بهترین گوشی موبایل قرار می‌دهد. بررسی آیفون ۱۵ پلاس نشان می‌دهد که در این گوشی به جای چیپست A17 از نسخه سال گذشته یعنی A16 استفاده شده است. 

    آیفون 15 پرو مکس اپل

    از سوی دیگر، تغییر رویه اپل و جدا شدن از اتصال لایتنینگ به مقصد USB-C، یک اتفاق نسبتا بزرگ، حداقل برای اکوسیستم اپل محسوب می‌شود. ناگفته نماند که اپل از سرعت بالای USB-3 در این پورت استفاده کرده که در کمال تعجب، ما این سرعت را در آیفون‌ 15 معمولی نمی‌بینیم.

    دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی آیفون 15 پرو مکس که قابلیت تصویربرداری ۲۴ مگاپیکسل را در حالت عادی ارائه می‌دهد، دارای فواصل کانونی ۲۸ و ۳۵ میلی‌متری است که نسبت به نسل گذشته بهبود را به خود دیده است. همچنین دوربین تله فوتو جدید با پریسکوپ تتراپریسم ویژه برای زوم اپتیکال ۵ برابری، ویژگی بزرگی است که ما در آيفون 15 پرو مکس شاهد آن هستیم. اپل در طراحی این لنز، توانسته توان دریافت نور بیشتر را به شکل خوبی پیاده‌سازی کند و همچنین تثبیت‌کننده پیشرفته‌تری را هم روی آن سوار کند.

    یک تغییر دیگر در آیفون 15 پرو مکس، دکمه کناری گوشی است که حالا به Action Key تغییر ماهیت داده و می‌توان آن را برای امور مختلف شخصی‌سازی کرد.

    آیفون 15 پرو مکس یک صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی سوپر رتینا XDR از نوع اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از دالبی ویژن در کنار بریدگی جذاب داینامیک آیلند در اختیار دارد. بلندگوهای استریو قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با فوکوس ماکرو، اسکنر سه بعدی LiDAR و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، چیزهایی هستند که از آیفون 15 پرو مکس انتظار خواهید داشت.

    بزرگترین و گران‌قیمت‌ترین آيفون حال حاضر بازار، مملو از ویژگی‌های اتصال است. پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G دو سیم کارته، NFC، وای‌-فای 6e، Ultra Wideband 2، سیستم تشخیص تصادف و پیام اضطراری و اورژانسی (SOS) را می‌توانیم در این گوشی هوشمند ببینیم.

    همچنین شما با پورت USB-C می‌توانید هر دستگاه سازگار را وصل کرده و فورا از آن استفاده کنید. اتصال راحت صفحه‌نمایش با کابل HDMI، لوازم دوربین، هارد دیسک، SSD، هدفون و تقریبا هر ابزار مدرنی، قابلیت اتصال به آیفون را به واسطه USB-C نسل سوم در اختیار دارد.

    مشخصات آيفون 15 پرو مکس اپل

    گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل در شهریور ماه ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe که همگی به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز هستند، راهی بازارهای جهانی شد. در زمان بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل، این گوشی موبایل به سیستم عامل iOS 17 مجهز شده و طبق معمول، اپل تا سالیان طولانی نسبت به ارائه آپدیت جدید اقدام خواهد کرد.

    در جدول زیر می‌توانید رقبای گوشی آيفون 15 پرو مکس اپل را به لحاظ امکانات و سخت‌افزار مشاهده کنید.

    برند دستگاهاپل
    مدل دستگاهآیفون 15 پرو مکس
    تاریخ عرضهشهریور ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیiOS 17
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

    بررسی آيفون 15 پرو مکس اپل از نظر طراحی

    در بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس نخستین موردی که جلب توجه می‌کند، بدنه تیتانیومی بسیار با کیفیت است. تیتانیوم سبک‌تر، سخت‌تر و مقاوم‌تر است و می‌تواند در برابر خوردگی مقاومت خوبی نشان دهد. فریم‌های جدید تیتانیومی، اکنون به جای ظاهر براق مدل‌های گذشته، روکشی مات دارند.

    آیفون 15 پرو مکس جدید ۲۰ گرم سبک‌تر از آیفون 14 پرو مکس است و می‌توانید بلافاصله آن را احساس کنید. این کاهش وزن یک پیشرفت خوشایند است، چون همیشه برخی از وزن زیاد آیفون 14 پرو مکس شاکی بودند.

    روکش مات باعث شده تا چسبندگی گوشی به دست بسیار بهتر شود، طوری که شما با خیالی راحت‌تر و بدون دغدغه لیز خوردن، گوشی را در دست بگیرید.

    آيفون 15 پرو مکس گواهی IP68 دارد و می‌تواند تا مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. همچنین اپل از محافظ سرامیکی برای صفحه‌نمایش استفاده کرده تا مقاومت نمایشگر در برابر ضربه و خش را تضمین کند.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل

    پنل پشت گوشی تقریبا تغییر خاصی نکرده. این پنل مانند قبل مات است و توسط Corning ساخته شده. متاسفانه هنوز خبری از محافظ سرامیکی در بدنه پشتی نیست.

    آیفون 15 پرو مکس اپل در رنگ‌های مشکی تیتانیومی، سفید تیتانیومی، آبی تیتانیومی و تیتانیوم طبیعی عرضه شده است. همه رنگ‌ها به نوعی آرام هستند و با رنگ جیغ یا اکشنی روبه‌رو نیستیم.

    لازم است نکاتی را در مورد متریال ساخت آيفون جدید و استفاده از تیتانیوم بگوییم. استفاده از این فلز تا حد زیادی جذابیت بیشتر را به گوشی بخشیده و البته اپل در طراحی، کاری کرده که ما وقتی به گوشی نگاه می‌کنیم، متوجه تفاوت‌هایی نسبت به سال گذشته می‌شویم، تفاوت‌هایی که به ما از آیفون 15 پرو مکس، حس یک گوشی غیر پرو را می‌دهد. از سویی، اپل شاسی داخلی گوشی را هم به جای فولاد از آلومینیوم ساخته است که باعث ضعف طراحی، به خصوص در گوشه‌های گرد شده.

    متاسفانه در تست‌های مکرر پنل‌های شیشه‌ای آیفون 15 پرو مکس، به خصوص پنل پشتی، بسیار راحت‌تر از مدل قبلی می‌شکند. تنها یک سقوط به زمین، حتی از یک فاصله بسیار کم هم سبب می‌شود تا آیفون 15 پرو مکس آسیبی باورنکردنی ببیند و این در حالی است که 14 پرو مکس در این زمینه بسیار بهتر و مطمئن‌تر است.

    با وجود ضعف‌ها، نکته مثبت تعمیرپذیری بسیار راحت‌تر آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل گذشته است.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    حالا بیایید به بخش‌های دیگر طراحی در بررسی آیفون 15 پرو مکس برسیم. در قسمت جلویی نمایشگر سوپر رتینا XDR اولد را دو حفره می‌بینیم که ویژگی جزیره پویا آن‌ها را احاطه می‌کند. صفحه‌نمایش از لحاظ کیفیت، رنگ‌ها، کنتراست‌، روشنایی و زاویه دید یکی از بهترین‌های بازار است و حاشیه‌های آن هم نازک و یکدست هستند.

    وجود بریدگی قرص شکل ظاهرا اجتناب نا‌پذیر است. این حفره دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی OIS با فوکوس خودکار و اسکنر سه‌بعدی برای قابلیت باز کردن قفل چهره ایمن است. همچنین یک سنسور سنجش نور محیطی در پشت نمایشگر و دیگری در کنار دوربین‌های پشتی گوشی قرار گرفته‌اند.

    در بررسی اپل آيفون 15 پرو مکس اسپیکرها یکی در بالای صفحه‌نمایش پشت خروجی بدون مشبک قرار گرفته که به سختی قابل مشاهده است و دیگری در پایین محصول دیده می‌شود.

    در بخش پشتی گوشی، ماژول دوربین مربعی شبیه به سال گذشته می‌بینیم. شامل سه حلقه فلزی است که با حالتی بیرون‌زدگی، از سطح گوشی فاصله دارند و هر یک از آنها به یک لنز مجهز است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو پریسکوپ ۱‍۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری. همچنین می‌توانید فلاش دو رنگ LED، اسکنر LiDAR، حسگر سنج نور محیط و میکروفون را در پشت مشاهده کنید. متاسفانه بیرون‌زدگی دوربین‌ها به حدی است که نمی‌توا در حالی که گوشی روی میز قرار گرفته، کاری با آن انجام داد.

    آیفون 15 پرو مکس از MagSafe برای شارژ بی‌سیم و اتصال لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند. آهنرباها کاملا قوی هستند و شارژر، پایه و غیره در سال‌های اخیر به لوازم جانبی بسیار محبوب تبدیل شده‌اند.

    اما باز به کلید جدید اکشن برگردیم، جایی که ما قرار است از این قابلیت جدید، بیشتر از سوییچ Mute استفاده کنیم. می‌توانید این کلید را به صورت دستی به دستورات مختلفی ارتباط دهید، با این حال انجام چنین کاری به طور مداوم خیلی آسان نخواهد بود.

    در بررسی آیفون 15 پرو مکس، دیدیم که هنگام در دست گرفتن گوشی، حس محکمی و ایمن بودن منتقل می‌شود. طراحی گوشی جذاب و درجه یک است، اما می‌توان حس کرد که طراحی  به آیفون‌های پلاس شباهت پیدا کرده. اگر بخواهیم به طراحی نمره‌ای از ۱۰ بدهیم، شاید ۸ سزاوارش باشد. همه چیز می‌تواند عالی باشد، با این حال استحکام  پایین پنل پشت و احتمال شکستن آن، امتیاز آیفون 15 پرو مکس را کم می‌کند.

    ابعاد (میلیمتر)۱۵۹.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۳ میلی‌متر
    وزن (گرم)۲۲۱
    جنس پنل پشتیشیشه (از نوع Corning)
    لایه محافظCorning Glass

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل از لحاظ نمایشگر

    مشخصه بزرگ آیفون‌ها، همیشه نمایشگرهای OLED بسیار روشن و دقیق‌شان، به خصوص از لحاظ دقت نمایش رنگ بوده است. آیفون 15 پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر رتینا LTPO XDR اولد با وضوح ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ و تراکم ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. همچنین این نمایشگر از قابلیت ProMotion استفاده می‌کند که نشان‌دهنده نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پویا آن است. نکته جالب در بررسی اپل ۱۵ پرو مکس این است که صفحه‌نمایش برای ویژگی‌هایی مانند Always-On و استندبای، نرخ نوسازی خود را تا ۱ هرتز کاهش دهد.

    نمایشگر آيفون همچنین از طیف رنگی گسترده، استانداردهای ویدیویی HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. این پنل دارای بریدگی قرص شکل جزیره داینامیک است. همچنین نمایشگر توسط یک محافظ سرامیکی ساخت Corning پوشیده شده که به نظر می‌رسد یک پوشش اولئوفوبیک برای افزایش مقاومت صفحه‌نمایش در برابر لک و اثر انگشت است.

    نمایشگر گوشی آيفون 15 پرو مکس از تنظیمات حرفه‌آی True Tone پشتیبانی می‌کند و به خاطر استفاده از موتور قدرتمند Taptic، می‌توانیم واکنش‌های هپتیک هوشمندانه و واقعی را در هنگام لمس و ضربه دریافت کنیم.

    از لحاظ روشنایی، اپل ادعا کرده که روشنایی ۱۰۰۰ نیت در استفاده‌های منظم و ۲۰۰۰ نیت را در فضای باز می‌توانید از آیفون 15 پرو مکس انتظار داشته باشید. همچنین حداکثر روشنایی HDR هم می‌تواند به ۱۶۰۰ نیت برسد. با این حال، اعداد به دست آمده کمی کمتر از ادعاهای اپل است.

    در بررسی آيفون ۱۵ پرو مکس به ۸۴۶ نیت روشنایی در حال دستی رسیدیم که خب، در نوع خود عدد فوق‌العاده‌ای است و گوشی‌های کمی وجود دارند که بتوانند به چنین عددی دست پیدا کنند. همچنین حداکثر روشنایی فضای باز نمایشگر به ۱۷۸۷ نیت می‌رسد که بسیار چشمگیر و عالی است. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش هم به ۱.۹ نیت می‌رسد که عددی حیرت‌انگیز محسوب می‌شود.

    این گوشی از فضای رنگی sRGB در اکثر برنامه‌ها استفاده می‌کند. درست مانند سایر پنل‌های آیفون، این پنل هم دارای کالیبراسیون رنگ فوق‌العاده حرفه‌ای و کاملی است. حتی در کمترین روشنایی ممکن، شما متوجه دقت رنگ بالا می‌شوید.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    در بحث نرخ نوسازی تصویر یا رفرش ریت، قضیه این است که شما کنترلی روی نرخ تازه‌سازی ندارید. این یک حالت پویا است و برای عکس‌های استاتیک و حالت‌های همیشه روشن/استندبای، باید به ۱ هرتز کاهش یابد. درست مانند سال گذشته، صفحات وب ممکن است با نرخ تازه‌سازی نرم ۱۲۰ هرتز حرکت کنند، اما هر محتوای متحرکی که درون آن‌ها قرار دارد، با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه قابل مشاهده است.

    صفحه‌نمایش آیفون 15 پرو مکس دارای گواهی HDR10 و دالبی ویژن است. همانطور که انتظار دارید، آیفون تمام گواهینامه‌های DRM لازم را هم دارد و به سرویس‌های استریم مانند نتفلیکس و یوتیوب اجازه می‌دهد تا استریم‌های HDR را به بهترین شکل ارائه دهند. اپل پخش ویدیو HDR خود را به روشی بسیار انعطاف‌پذیر انجام می‌دهد، چون برای کارکرد HDR لازم نیست محتوا به صورت تمام صفحه به نمایش در بیاید. این محتوا می‌تواند فقط روی قسمتی از نمایشگر کار کند که ویدیو در آن پخش می‌شود. شاید اولین باری که چنین چیزی ببینید، با یک تجربه سورئال و جذاب روبه‌رو شوید.

    ابعاد (اینچ)۶.۷ اینچ
    نوع پنلداینامیک آمولد 2X
    رزولوشنLTPO سوپر رتینا XDR اولد
    حداکثر روشنایی (nits)۱۷۸۷
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل از نظر دوربین

    آیفون 15 پرو مکس اپل دارای چهار دوربین است که سه دوربین را در پشت و یک دوربین را در جلو (سلفی) می‌بینیم. در کنار این دوربین‌ها، یک سیستم LiDAR (پشت) و یک دوربین 3D ToF (جلو) مشاهده می‌شود. همه دوربین‌ها به جز سلفی، در مدل چدید پرو مکس اپل به‌روزرسانی شده‌اند.

    • دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی 
    • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
    • دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (با زوم اپتیکال ۵ برابری)
    • دوربین عریض سلفی ۱۲ مگاپیکسلی

    دوربین اصلی به طور پیش‌فرض تصاویر را روی حالت ۲۴ مگاپیکسل ذخیره می‌کند، اگر چه گزینه‌هایی برای ۱۲ مگاپیکسل و ۴۸ مگاپیکسل هم وجود دارد. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی همچنان از فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند، به این معنی که تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی که آیفون ذخیره می‌کند، به احتمال زیاد در نتیجه سوپرسمپلینگ و مالتی استکینگ (ابر نمونه‌برداری و انباشته‌شدن چندگانه) است.

    در بررسی دوربین آیفون 15 پرو مکس اپل عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی در نور روز به طرز شگفت‌آوری خوب هستند و چیز دیگری هم نباید از یک آیفون انتظار داشت. وقتی تصاویر را با نمونه ۱۲ مگاپیکسلی مقایسه می‌کنیم، پی به افزایش جزئیات می‌بریم. شاخ و برگ‌ها، تزئینات ساختمان، جزئیات زمین، کوه، همه چیز بیشتر شده است. اما نکته جالب، عدم افزایش جزئیات در اشیا متحرک مانند اتوموبیل و شماره پلاک است. این قضیه نشان می‌دهد با اینکه اپل به صورت نرم‌افزاری، نمونه‌برداری‌ را به شکل عالی انجام می‌دهد، اما همچنان درگیر و دار برخی محدودیت‌ها قرار دارد.

    عکس‌های گرفته شده در حالت عادی ۲۴ مگاپیکسلی به نظر بهترین نتایج ممکن در مجموع باشند. از سایز معقول تصاویر گرفته تا دقت جزئیات و رنگ‌ها، تراز سفیدی نقطه‌ای و بازنمایی رنگ‌ها که مطابقت ۱:۱ با دید بصری انسان دارد. محدوده دینامیکی هم به اندازه کافی گسترده و قابل قبول است.

    به طور کل رنگ‌آمیزی مصنوعی در تصاویر نمی‌بینید و اپل سعی می‌کند همان چیزی را که انسان می‌بیند، با جزئیاتی خیره‌کننده و رنگ‌بندی واقع‌گرا به ثبت برساند.

    اپل دقایقی از ارائه تقریبا یک ساعته آیفون 15 خود را به حالت‌های سفارشی ۲۸ میلی‌متری و ۳۵ میلی‌متری مدل‌های پرو اختصاص داده بود. از نظر فنی، یک قسمت ۲۸ یا ۳۵ میلی‌متری، برش خورده از لنز اصلی ۲۴ میلی‌متری بومی را نشان می‌دهد و آن را با وضوح ۲۴ مگاپیکسلی، مشابه تصاویر ۲۴ میلی‌متری پیش‌فرض دریافت می‌کنید. اپل ادعا می‌کند که با آیفون 15 پرو «مثل این است که هفت لنز حرفه‌ای در جیب خود داشته باشید».

    این یکی ویژگی مناسب برای کسانی است که فاصله کانونی باریک‌تر از ۲۴ میلی‌متر را ترجیح می‌دهند. روی حالت 1x در دوربین ضربه بزنید تا به ۲۸ میلی‌متر (1.2x) و یک بار دیگر به ۳۵ میلی‌متر (1.5x) بروید. حتی می‌توانید فاصله کانونی پیش‌فرض دوربین را انتخاب کنید که بسیار راحت است.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    ما یک آزمایش کوچک در مورد این عملکرد انجام دادیم. به صورت دستی، از عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری برش دادیم و با استفاده از روش نمونه‌برداری مجدد فوتوشاپ Reserve Details 2.0، آنها را به ۲۴ مگاپیکسل ارتقا دادیم. با نگاهی کنار هم به نتایج، می‌توان گفت که تفاوت قابل‌توجهی بین شات ۲۸ میلی‌متری اپل و برش و کیفیت ساده ما وجود ندارد.

    سنسور ۳۸ مگاپیکسلی به اپل این امکان را می‌دهد که با برش از مرکز تصویر ۴۸ مگاپیکسلی، زوم بدون افت ۲ برابری ارائه دهد. بنابراین بدون توجه به سایز و وضوح انتخاب شده برای دوربین اصلی، تصاویر در این حالت زوم به صورت ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند.

    عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر بسیار خوب هستند. جزئیات کافی به نظر می‌رسند، بیش از حد واضح نیستند، کنتراست بالایی دارند و دامنه دینامیکی گسترده‌ای هم ارائه می‌دهند. از طرفی، رنگ‌ها با خروجی استاندارد کاملا مطابقت دارند.

    وقتی به سراغ عکس‌برداری در حالت ۴۸ مگاپیکسلی می‌روید، جزئیاتی را می‌بینید که در تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی قابل مشاهده نیستند. اگر به سراغ عکس‌برداری با فرمت RAW بروید، نتایج شگفت‌انگیزی خواهید داشت که البته، نیازمند تدوین با نرم‌افزار است.

    دوربین تله‌فوتو جدید با زوم ۵ برابری اپتیکال عکس‌های بسیار خوبی را به ثبت می‌رساند. جزئیات تفکیک شده بسیار زیاد است و با اینکه شاید خیلی چشم‌گیر نباشند، اما نویز کمی دارند و وضوح کاملا مناسب است. بقیه ویژگی‌ها مانند کنتراست عالی، محدوده دینامیکی واقعی و رنگ‌های دقیق، با آنچه دوربین اصلی ارائه می‌دهد تطابق دارد.

    ما حتی به سراغ عکس‌برداری با زوم ۱۰ برابری رفتیم که اگرچه به سطح عکس‌های گلکسی S23 Ultra سامسونگ نمی‌رسند، اما اپل اینجا هم با اعمال عملکرد سوپرسمپلینگ، توانسته نتایج مطلوبی را به ثبت برساند.

    عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت شده با دوربین فوق‌عریض یکی از بهترین‌ نمونه‌هایی است که با یک چنین دوربینی به ثبت رسیده، اگر چه بهترین هم نیستند. این تصاویر جزئیاتی با وضوح بالا در اختیارتان قرار می‌دهند، اما برای مثال شاخ و برگ درختان به شکل منظم و خوبی دیده نمی‌شوند و بیش از حد تیز شده‌اند.

    به غیر از این موضوع، عکس‌های فوق‌عریض با نویز کم، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوب و همچنین رنگ‌های دقیق به ثبت می‌رسند.

    آیفون 15 پرو مکس دارای همان دوربین سلفی است که اپل سال گذشته معرفی کرد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری f/1.9 OIS و فوکوس خودکار. دوربین همچنان دو تنظیمات FoV را در منظره‌یاب ارائه می‌دهد که یکی برش ۷ مگاپیکسلی با زوم کمی که معادل میدان دید ۳۰ میلی‌متری است و دیگری حالت کامل ۱۲ مگاپیکسلی است که دارای FoV معادل ۲۳ میلی‌متر است.

    اگر گوشی را در جهت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها به ۷ مگاپیکسل برش داده می‌شوند تا کادربندی محکم‌تری ارائه داده شود، اما تلفن را به صورت افقی بچرخانید و با تغییر خودکار گوشی به حالت گسترده‌تر ۱۲ مگاپیکسلی، بخش بیشتری از صحنه را دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی فلش‌های نزدیک دکمه شاتر، بین این دو حالت به صورت دستی جابه‌جا کنید.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    سلفی‌های ۱۲ مگاپیکسلی که در آیفون گرفته‌ایم فوق‌العاده هستند. جزئیات زیاد، نبود نویز، رنگ‌های دوست داشتنی و کنتراست مناسب در کنار محدوده دینامیکی کافی از ویژگی‌های فنی و تکنیکی دوربین سلفی روی حالت ۱۲ مگاپیکسل است.

    در کنار این‌ها، پردازش اپل هم یک بار دیگر خودی نشان می‌دهد و برخی از ویژگی‌های صورت را با وضوح و بهبود میکروکنتراست، کمی بیش از حد برجسته می‌کند. با اینکه خیلی‌ها با تکنیک صاف کردن پوست در برند‌های دیگر موافق نیستند، اما به نظر می‌رسد اپل کار خود را در این بخش به خوبی انجام می‌دهد که البته، پذیرش نتیجه ثبت شده می‌تواند بسیار سلیقه‌ای باشد.

    نحوه عملکرد حالت شب اپل بدون تغییر خاصی مانند سابق باقی مانده است. در صحنه‌های کم نور، حالت شب به طور خودکار فعال می‌شود و معمولا نوردهی یک ثانیه‌ای را برای دوربین اصلی و دو تا سه ثانیه‌ای را برای بقیه به همراه دارد. می‌توانید زمان نوردهی متفاوتی را انتخاب کنید یا حالت شب را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال شدن، تا زمانی که آن را فعال نکنید یا برنامه دوربین را مجدد راه‌اندازی کنید، به همین شکل باقی می‌ماند.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    عکس‌های حالت شب همیشه با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند و همینطور عکس‌های با زوم ۲ برابری، به همان شکلی که ثبت کرده‌اید. متاسفانه برای دریافت عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی در شب، باید حالت شب را غیرفعال کنیم.

    عکس‌های خودکار دوربین اصلی در نور کم به طرز چشم‌گیری باکیفیت هستند. تصاویر ثبت شده جزئیات فراوانی دارند و هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. نوردهی در سراسر صفحه بسیار عالی است و محدوده دینامیکی با سایه‌های گاهی روشن، واقع گرایانه است. نمایش رنگ‌ها به شکل دوست داشتنی، زیبا و واقع‌گرا به نظر می‌رسد.

    با این که حالت شب روی عکاسی ۲۴ مگاپیکسلی فعال نمی‌شود، اما همه چیز واقعی‌تر به نظر می‌رسد. رنگ‌ها سردتر، نوردهی کلی و سایه‌ها تیره‌تر و کنتراست کمتر است. هنوز جزئیات زیادی را می‌توانید ببینید و در حالی که کمی نویز وجود دارد، می‌توان از آنها چشم‌پوشی داشت.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    عکس‌های خودکاری که با زوم ۲ برابری گرفته‌ شده هم چشمگیر و جالب هستند. جزئیات آنها در واقع دقیق‌تر و واضح‌تر از هر دوربین تله فوتوی ۲ برابری است که امروزه با آنها سر و کار داریم. تصاویر ثبت شده نویزی ندارند، کنتراست‌شان بالا است و محدوده دینامیکی و رنگ‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

    اگر از حالت شب چشم‌پوشی کنیم، می‌توانید محدوده دینامیکی گسترده‌تر، ظاهر واقعی‌تر و رنگ‌های بهتری را برای عکس‌هایی با زوم ۲ برابری دریافت کنیم. اما این کار جزئیات حل شده و وضوح را کمی کاهش می‌دهد. 

    دوربین تله فوتو ۵ برابری، عکس‌های شگفت‌انگیزی در شب می‌گیرد. لنز دوربین ترجیح می‌دهد با حالت شب (حدود ۲ تا ۳ ثانیه نورگیری) عکاسی کند و تصاویر با جزئیات زیاد، وضوح فوق‌العاده، نویز کم، نمایش رنگ فوق‌العاده، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی رضایت‌بخش ارائه دهد.

    دوربین فوق‌عریض هم در حالت خودکار می‌تواند نتایج قابل توجهی را به ثبت برساند. تصاویر روشن، دقیق و با وضوح متعادل و نویز تمیز شده‌ای هستند. اشباع رنگ هم عالی است و کنتراست بالایی را شاهد هستیم. توصیه می‌کنیم فقط از حالت شب استفاده شود چون در غیر این صورت، با عکس‌هایی تیره‌تر، ملایم‌تر و پر نویزتر که رنگ‌های کسل‌کننده‌ای هم دارند روبه‌رو می‌شوید.

    ضبط ویدیو

    بررسی آیفون 15 پرو مکس نشان می‌دهد که می‌توان با هر چهار دوربین خود تا وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کرد. گزینه 4K@24fps هم برای ضبط ویدیوهایی سینمایی در همه حالت‌ها در دسترس است. همه دوربین‌ها در حالت ویدیویی به تثبیت‌کننده پرقدرتی که اپل آن را «تثبیت‌کننده ویدیو سینمایی» یا cinematic video stabilization نام‌گذاری کرده، مجهز هستند و به طور پیش‌فرض این تثبیت‌کننده روشن است. گزینه‌های آهسته هم حداکثر با وضوح 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه در دسترس قرار دارد.

    ما حالت اکشن (Action Mode) را هم در آیفون 15 پرو مکس داریم که از دوربین فوق‌عریض با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای پیاده‌سازی آن استفاده می‌کند. وضوح ویدیو در این حالت 2.8K است که در واقع کراپ شده وضوح 4K این دوربین خواهد بود و می‌تواند ویدیوهای فوق‌العاده روان و تثبیت شده ارائه دهد. با اینکه می‌توان از سایر دوربین‌ها هم در حالت اکشن استفاده کرد، اما بهترین و اصلی‌ترین دوربین، فوق‌عریض با وضوح 2.8K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

    آیفون 15 پرو مکس از حالت سینمایی (فوکوس رک) تا وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند. اگر شما ویدیوهای خود را روی فضای ذخیره‌سازی اکسترنال USB 3.0 انتقال می‌دهید، می‌توانید با حالت ProRes ویدیویی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. پشتیبانی از انکود لاگ هم روی سیستم وجود دارد. همچنین با آيفون 15 پرو مکس می‌توانید ویدیوهای سه بعدی مخصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن تهیه کنید.

    شما می‌توانید ویدیوهای HDR را مستقیما با فرمت دالبی ویژن تا حداکثر وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تهیه کنید. همچنین می‌توانید به راحتی این ویدیوها را پس از ضبط، روی گوشی خود ویرایش کنید و روی یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری آپلود کنید. اطلاعات دالبی ویژن خارج از جریان ویدیو ذخیره می‌شود که به همین خاطر، ویدیو برای پخش‌کننده‌هایی که از HDR پشتیبانی نمی‌کنند عادی به نظر می‌رسد و هر پخش‌کننده‌ و صفحه‌نمایش سازگار با دالبی ویژن، رنگ‌های ویدیو را تقویت شده به نمایش در می‌آورد.

    به طور کلی، هر چهار دوربین در بررسی آيفون 15 پرو مکس اپل می‌توانند ویدیوهای 4K تحسین‌برانگیز و برجسته‌ای را به ثبت برسانند. وضوح عالی است، جزئیات به وفور دیده می‌شود، هیچ نویزی وجود ندارد و محدوده دینامیکی فوق‌العاده گسترده است. رنگ‌ها کاملا دقیق از آب در آمده‌اند و پردازش متعادل است تا همه چیز طبیعی و منطبق با دنیای واقعی ضبط شود.

    نکته جالب در این است که ویدیو‌های با زوم ۲ برابری تقریبا می‌توانند همان سطح از جزئیات و وضوح را در اختیارتان قرار دهند که در حالت عادی ضبط ویدیوها امکان‌پذیر است. این موضوع حتی در مورد دوربین فوق‌عریض هم به خوبی صدق می‌کند.

    فیلم‌برداری در نور کم با دوربین اصلی بسیار خوب است. با جزئیات تفکیک شده مناسب، نویز بسیار کم، وضوح طبیعی و نوردهی خوب در کنار اشباع رنگ عالی، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی واقع‌گرایانه، می‌توان روی فیلمبرداری در نور کم با آیفون 15 پرو مکس حساب ویژه‌ای باز کرد.

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل در روز - ۲۴ مگاپیکسل (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل ۲۴ مگاپیکسل - ۲۸ میلی‌متری

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل ۲۴ مگاپیکسل - ۳۵ میلی‌متری

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل ۴۸ مگاپیکسلی

    تصاویر دوربین تله‌فوتو آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری

    تصاویر دوربین تله‌فوتو آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری

    تصاویر دوربین فوق‌عریض آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی

    تصاویر دوربین فوق‌عریض آیفون 15 پرو مکس اپل در حالت ماکرو

    تصاویر دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی

    تصاویر دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اپل ۲۴ مگاپیکسلی در شب (حالت اتوماتیک)

    تصاویر دوربین فوق‌عریض آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی در شب (حالت اتوماتیک)

    تصاویر دوربین تله‌فوتو آیفون 15 پرو مکس اپل ۱۲ مگاپیکسلی در شب (حالت اتوماتیک و زوم ۵ برابری)

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. پریسکوپ تله‌فوتو

    دوربین اصلیسنسور ۴۸ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار دوال پیکسل تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال شیفت سنسور دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1.22
    فوق عریضسنسور ۱۲ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)1/2.55"
    تله ( زوم ۵ برابر)۱۲ مگاپیکسلی (زوم ۵ برابری اپتکال - لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت سه بعدی - ۱۲۰ میلی‌متری - فوکوس خودکار دوال پیکسل شیفت سنسور)
    اندازه سنسور تله

    1/3.06"
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور تشخیص عمق سه‌بعدی LiDAR (پشت)
    سنسور تشخیص عمق بایومتریک SL 3D (جلو)
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری4K@24/25/30/60fps, 1080p@25/30/60/120/240fps, 10-bit HDR, Dolby Vision HDR (up to 60fps), ProRes, Cinematic mode (4K@24/30fps), 3D (spatial) video, stereo sound rec.
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9 - لرزشگیر خودکار اپتیکال - فوکوس خودکار)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)1/3.6"
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی4K@24/25/30/60fps, 1080p@25/30/60/120fps, gyro-EIS

    آيفون 15 پرو و پرو مکس از آخرین و جدیدترین نسخه چیپ‌ست‌های موبایلی اپل به نام A17 پرو استفاده می‌کنند. اپل در نام‌گذاری این چیپ‌ست از عبارت Bionic استفاده نکرده و تصمیم گرفته تا با این چیپ پیشرفته، به سراغ گرافیک درجه یک کنسول‌های بازی و  قابلیت ردیابی پرتویی سخت‌افزاری برود تا اینجای کار، ظاهرا در این قضیه موفق بوده است.

    اپل آنقدر به واحد گرافیکی ۶ هسته‌ای «سطح کنسولی» خود اطمینان دارد که بازی‌های کنسولی را می‌توان با تغییرات نه چندان زیاد، روی گوشی‌های‌ آیفون 15 پرو عرضه خواهد کرد.

    اپل از پورت‌های Resident Evil: Village، Resident Evil 4 Remake و Assassin's Creed Mirage در کنار بازی Death Stranding رونمایی کرده که همگی آنها تا اوایل ۲۰۲۴ در دسترس قرار خواهند گرفت.

    اینکه عناوین کنسولی و بازی‌هایی که ما آن‌ها را روی کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سریز ایکس/اس یا پی‌سی می‌بینیم، حالا راه به گوشی‌های موبایل آیفون 15 پرو پیدا کرده‌اند، اتفاقی عجیب و خوشایند است و نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند کم‌کم به سطح اجرای بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها، نه به شکل استریم و کلود، که لوکال و دانلود شده، با استفاده از سخت‌افزاری قدرتمند و امکانات دیگر رسیده‌اند.

    چیپ‌ست اپل A17 پرو، اولین SoC بازار است که با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC ساخته شده و شامل ۱۹ میلیارد ترانزیستور است. A17 پرو همچنان دارای یک پردازنده ۶ هسته‌ای با ۲ هسته عملکرد ۳.۷۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته کارآمد ۲.۰۲ گیگاهرتزی است. اپل ادعا می‌کند که هسته‌های عملکرد تا ۱۰ درصد سریع‌تر از هسته‌های A16 Bionic هستند.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    واحد گرافیکی در A17 پرو ۶ هسته‌ای است که اپل ادعا می‌کند حدود ۲۰ درصد از نسل قبل خود سریع‌تر است. این واحد گرافیکی همچنین دارای شتاب‌دهنده ردیابی پرتویی مبتنی بر سخت‌افزار است که می‌تواند ۴ برابر سریع‌تر از ری تریسینگ مبتنی بر نرم‌افزار سال گذشته باشد. همین قضیه باعث می‌شود تا آیفون 15 پرو به راحتی بتواند میزبان بازی‌هایی با قابلیت ری تریسینگ باشد و آنها را به شکلی روان و خوب اجرا کند.

    چیپ‌ست A17 پرو اپل از یک موتور نمایشگر با رمزگشایی سخت‌افزاری AV1 و کدک ProRes بهره می‌برد. این تراشه به مدل‌های جدید آیفون 15 پرو اجازه می‌دهد تا ویدیو‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در حالت ProRes RAW به همراه پشتیبانی از نمایه رنگ استاندارد صنعتی ACES ضبط کند. 

    در سوی دیگر، موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای را داریم که اپل می‌گوید سرعت آن دو برابر تراشه سال گذشته شده و برای عملیات یادگیری ماشینی کاربرد دارد.

    ما در تست‌های خود، به سراغ بازی Call of Duty رفتیم که حدود ۴۰ دقیقه بدون افت عملکرد به بازی ادامه دادیم. همین قضیه در مورد یک ساعت تجربه بازی پوکمون گو هم صدق می‌کند. 

    در مورد مسئله داغ شدن گوشی‌های آیفون، اخبار مختلفی به گوش می‌رسد که بسیاری از آن‌ها در مورد داغ شدن در هنگام شارژ سریع بوده است. تست باتری آیفون 15 پرو مکس را روی دو گوشی انجام داده‌ایم که از دو فروشگاه مختلف تهیه شده بود. در کمال تعجب، هیچ یک از آن‌ها در یک ساعت تست استرس واحد گرافیکی، به طرز غیرقابل تحملی داغ نشدند. چرا، آن‌ها گرم شدند که این برای اکثر گوشی‌ها پیش می‌آید، اما شواهد و مدارک محکمی برای داغ شدن بیش از حد پیدا نکردیم.

    پیکربندی حافظه

    آیفون 15 پرو مکس اپل در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع NVMe راهی بازار شده و همگی آن‌ها به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز هستند. مانند همیشه، خبری از درگاه کارت حافظه در این گوشی نیست.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۸، ۵۱۲/۸ و ۱۰۲۴/۸
    نوع حافظهNVMe

    آیفون 15 پرو مکس اپل از باتری ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که نسبت به آیفون 14 پرو مکس شاید حدود ۲ تا ۳ درصد افزایش حجم به خود دیده است.

    با اینکه اپل گوشی آیفون 15 پلاس را به عنوان بهترین مدل برای مصارف باتری تبلیغ می‌کند، اما صفحه‌نمایش LTPO OLED در آيفون 15 پرو مکس همراه با چیپست جدید ۳ نانومتری، باید مدل بهتری به نظر برسد. 

    آیفون 15 پرو مکس در تست تماس توانست به عدد ۲۵ ساعت دست پیدا کند که عالی است. در هر دو تست وب و پخش ویدیو هم ما به امتیاز ۲۴ ساعت رسیدیم که این هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    طبق معمول، نباید از اپل انتظار آداپتور شارژر در جعبه را داشته باشید. آیفون‌های جدید همگی از شارژ سریع سیمی از طریق USB Power Delivery و شارژ بی‌سیم سریع با شارژرهای دارای گواهی MagSafe پشتیبانی می‌کنند.

    در تست‌ شارژ آیفون 15 پرو مکس با آداپتور برق ۲۰ واتی اصلی باتری تا ۲۳ درصد در ۱۵ دقیقه، ۴۶ درصد در ۳۰ دقیقه و ۸۰ درصد در ۶۰ دقیقه شارژ شد. شارژ کامل با شارژر ۲۰ واتی به ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه زمان نیاز دارد و حتی با یک شارژر سریع‌تر هم تقریبا یکسان است. 

    اگر شارژر ۳۰ واتی تهیه کنید، می‌توانید تا حدودی گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنید؛ چون در این حالت، آیفون 15 پرو مکس حداقل در مرحله شارژ اولیه تا ۲۵ وات شارژ می‌شود و می‌توانید در ۱۵ دقیقه تا ۳۰ درصد شارژ کنید یا در نیم ساعت به عدد ۵۶ درصد شارژ باتری دست پیدا کنید.

    اگر می‌خواهید طول عمر باتری آيفون خود را بیشتر کنید، گزینه Optimized Battery Charging در تنظیمات باتری به شما کمک می‌کند تا منحنی‌های شارژر خود را با الگوهای شارژ شما (بیشتر مربوط به شارژ شبانه و روال خواب‌تان) تطبیق دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که باتری به جای اینکه تا ۱۰۰ درصد شارژ شود، به ۸۰ درصد محدود شود، یا وقتی به ۱۰۰ درصد رسید، گوشی از شارژر استفاده نکند و برق وارد آن نشود. هر چه بتوانید تعداد چرخه‌‌های شارژ کمتری داشته باشید و شارژ گوشی خود را روی اعداد مطلوبی مانند ۸۰ درصد نگه دارید، باتری سالم‌تری هم خواهید داشت.

    آیفون 15 پرو مکس از شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات با پد‌های شارژ معمولی سازگار با Qi پشتیبانی می‌کند. اپل ترجیح می‌دهد که از لوازم جانبی MagSafe مغناطیسی استفاده کنید که حداکثر ۱۵ وات هستند. همچنین شارژ سیمی معکوس هم در دسترس است. آیفون می‌تواند دستگاه را با باتری بیشتری تشخیص دهد و تعیین می‌کند که آیا باید به عنوان پاوربانک عمل کند یا شارژ دریافت کند. قدرت شارژ معکوس از ۴ تا ۴.۸ وات متغیر است و اگر چیزی مانند ایرپاد یا اپل واچ را وصل کنید، آنها را با ۲ وات برق شارژ می‌کند.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۴۴۴۱
    توان شارژ (وات)۲۵ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۲۴:۰۰
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۲۴:۰۰
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۲۵:۰۰

    بررسی آیفون 15 پرو مکس

    با توجه به تغییر پورت لایتنینگ به USB-C، ما حالا شاهد امکانات و اتصالات بیشتری نسبت به گذشته هستیم. به خاطر وجود نسخه USB 3.0 در پورت USB-C آیفون 15 پرو مکس، حالا می‌توانید به راحتی خروجی تصویر موبایل را با کابل HDMI روی نمایشگر بزرگتر دریافت کنید، یا از هاب گسترش‌دهنده برای پورت‌های USB بیشتر، ورودی لن، HDMI و کارت حافظه استفاده کنید.

    در آيفون 15 پرو مکس (و سایر مدل‌های آیفون 15) حسگر اثرانگشت نداریم، با این حال می‌توانید از Face ID پرقدرت و دقیق برای بازکردن قفل گوشی استفاده کنید. همچنین این گوشی به سیستم SOS اورژانسی با اتصال ماهواره‌ مجهز است که از طریق آن می‌توانید در هر نقطه‌ای اقدام به ارسال و دریافت SMS کنید. اسپیکرهای پرقدرت استریو و شارژ بی‌سیم هم از دیگر امکانات آیفون 15 پرو مکس محسوب می‌شود.

    نمرات آیفون 15 پرو مکس اپل

    در بررسی آيفون 15 پرو مکس اپل، می‌بینیم که این گوشی ابر پرچمدار در بخش تست‌ها و بنچ‌مارک‌ها توانسته به نمرات و نتایج خوبی دست پیدا کتد. در تست گیک‌بنچ 6 تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، به ترتیب ۲۹۲۶ و ۷۲۳۷ امتیاز توسط این گوشی کسب شده که آن را بالاتر از آیفون 14 پرو مکس، شیائومی 13 اولترا و گلکسی S23 اولترا سامسونگ قرار می‌دهد.

    در تست AnTuTu 10 هم می‌بینیم که این گوشی با امتیاز ۱.۳۸۷.۲۰۳ توانسته از آيفون 14 پرو مکس پیشی بگیرد و تنها رقبای بالاتر از آن، تبلت گلکسی S9 اولترا و گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 3 هستند که هر دو به چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده‌اند.

    مزایا آیفون 15 پرو مکس اپل از دید کاربران

    طراحی سبک‌تر و مقاومت بالا در برابر آب

    اپل در آیفون 15 پرو مکس توانسته تا مقاومت محصول را در برابر آب تا جایی بالا ببرد که شما تا عمق ۶ متری نگران گوشی خود نباشید. از طرفی، طراحی و ساختار کلی محصول به شکلی حرفه‌ای و جذاب پیاده‌سازی شده است.

    صفحه‌نمایش OLED بی‌نظیر

    یکی از مزایای ایفون ۱۵ پرو مکس نمایشگر فوق‌العاده است. روشنایی بالا، دقت رنگ، استفاده از دالبی ویژن و وضوح خیره‌کننده، ویژگی‌های صفحه‌نمایش این گوشی محسوب می‌شوند.

    عمر بالای باتری

    شاید بتوان گفت با بهترین و بهینه‌ترین باتری ممکن در بین گوشی‌های آیفون طرف هستیم و می‌توانیم روی بهینه‌سازی‌های گوناگون مصرف باتری و شارژدهی در آیفون 15 پرو مکس حساب کنیم.

    عکاسی و فیلمبرداری مثال‌زدنی

    سطح کیفی فیلمبرداری و عکاسی با آیفون 15 پرو مکس آنقدر بالا است که شما می‌توانید از دوربین‌های آن برای کارهای حرفه‌ای تا حتی فیلمسازی استفاده کنید. گزینه‌های گوناگون و تنظیمات متنوع فیلمبرداری در کنار دوربین‌های دقیق و باکیفیت، تجربه بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

    و بالاخره USB-C

    اپل پس از سال‌ها مقاومت، بالاخره بی‌خیال پورت لایتنینگ شد و ورودی USB-C را به گوشی‌های خود آورد. این تغییر رویه، به خصوص در آيفون 15 پرو مکس که از USB-C نسخه 3.0 استفاده می‌کند، باعث می‌شود تا این گوشی بتواند از انبوهی از اکسسوری‌ها مانند هاب‌های گسترش‌دهنده یا حتی HDMI برای انتقال تصویر به راحتی استفاده کند.

    معایب آیفون 15 پرو مکس اپل از دید کاربران

    گران‌قیمت‌تر از رقبای اندرویدی

    آیفون 15 پرو مکس اپل یک گوشی فوق‌العاده گران‌قیمت است که حتی از رقبای هم‌سطح اندرویدی خود به طرز چشم‌گیری قیمت بالاتری دارد و این شاید یک نکته منفی محسوب شود.

    عدم ریجستری در ایران

    مهمترین مورد در فهرست معایب آیفون ۱۵ پرو مکس مختص ایران است. متاسفانه داستان ریجستری گوشی‌های آیفون اپل در ایران از سری 14 به اوج خود رسیده و تا به این لحظه هیچ خبر خوشایندی از ریجستر شدن گوشی‌های آیفون 15 در ایران وجود ندارد

    کاهش عملکرد واحد گرافیکی

    آیفون 15 پرو مکس برای حفظ پایداری کلی سیستم، مجبور است تا توان عملکرد واحد گرافیکی را در حالت بارگذاری تا ۵۰ درصد کاهش دهد که عدد بزرگی محسوب می‌شود. این مورد را هم باید جزو معایب آیفون ۱۵ پرو مکس قرار داد

    شکنندگی بدنه پشتی

    گزارشات مختلفی از شکننده بودن شیشه عقب آیفون 15 پرو مکس به گوش می‌رسد که ظاهرا حقیقت دارد و به یک نقطه ضعف اساسی برای پرچمدار اپل تبدیل شده است.

    آیفون ۱۵ پرو مکس

    آیا آیفون 15 پرو مکس ارزش خرید دارد؟

    بررسی آيفون 15 پرو مکس نشان داد که این گوشی به خاطر تجربه کاربری عالی، طراحی جذاب و باکیفیت، نمایشگر خیره کننده، سیستم عامل یکپارچه و سریع iOS و دوربین‌های بی‌نظیر و حرفه‌ای برای عکاسی و فیلمبرداری، ارزش خرید بالایی دارد. 

    اگر کاربر گوشی‌های سابق آیفون به خصوص نسخه‌های ۱۲ یا ۱۳ باشید، ارتقا به آیفون 15 پرو مکس (جدا از مبحث ریجستری)، تجربه‌ای کاملا محسوس و قابل لمس را ارائه می‌دهد. اگرچه، شمایی که آیفون 14 دارید هم می‌توانید از این ارتقا لذت ببرید، اما تغییرات آنچنان نیست که حداقل در زمان عرضه آیفون 15 به فکر تعویض گوشی باشید.

    یکی از بزرگترین پیشرفت‌های آیفون 15 پرو مکس در بخش فیلمبرداری است. ما می‌توانیم ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت ProRes روی یک درایو SSD خارجی یا کارت حافظه ذخیره کنیم، کاری که تا قبل از این امکان‌پذیر نبود و حالا ما دسترسی به یکی از حرفه‌ای‌ترین روش‌های فیلمبرداری را با یک گوشی هوشمند در اختیار داریم.

    آیفون 15 پرو مکس اپل تقریبا به همه وعده‌های خود، به خصوص عملکرد سخت‌افزاری عمل کرده و آزمون بزرگ‌اش، یعنی اجرای بازی‌های کنسولی را هم تا حد زیادی توانسته پشت سر بگذارد. با این حال موضوع مهم، مدیریت حرارتی در این گوشی است. گزارش‌های متعددی از گرمای بیش از حد منتشر شده که اپل برخی از آنها را نرم‌افزاری تشخیص داده و سعی در برطرف کردن آن‌ها دارد.

    با تمام این‌ها، آیا خرید آیفون جدید عقلانی است؟ اگر از چشم یک کاربر ایرانی به قضیه نگاه کنیم، حداقل در اوایل عرضه، آيفون 15 پرو مکس نمی‌تواند صرف اقتصادی داشته باشد و از طرفی، مشکل عدم ریجستری، کاربر ایرانی را کلافه کرده است. اما در مجموع، این گوشی به خاطر طراحی خیره‌کننده، صفحه‌نمایش فوق‌العاده، عملکرد عالی، بلندگوهای چشمگیر، دوربین‌های درجه یک با قدرت عکاسی و فیلمبرداری سطح بالا، عمر بالای باتری و اکوسیستمی منسجم و یکپارچه، یک گزینه پرقدرت و کم‌نظیر در بازار محسوب می‌شود.

    سوالات متداول در مورد آیفون 15 پرو مکس اپل

    معایب آیفون 15 پرو مکس اپل چیست؟

    عدم ریجستری در ایران تا مدتی نامعلوم، قیمت بسیار بالا، مشکلات فنی در مدل‌های اولیه، داغ شدن بیش از حد و شکنندگی بدنه پشتی (بنا به گزارشات پراکنده)

    قیمت آیفون 15 پرو مکس اپل چقدر است؟

    این گوشی در بازار ایران از ۷۰ میلیون تومان تا ۱۱۰ میلیون تومان در ظرفیت‌های مختلف موجود است.

    مشخصات آیفون 15 پرو مکس اپل چیست؟

    صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی سوپر رتینا XDR اولد ۱۲۰ هرتز با روشنایی نزدیک ۲۰۰۰ نیت، فریم تیتانیوم، ضد گرد و غبار و آب تا عمق ۶ متر، چیپ‌ست ۳ نانومتری A17 پرو، واحد گرافیکی ۶ هسته‌ای با قابلیت اجرای بازی‌های کنسولی (منتخب)، دوربین اصلی عریض ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و پریسکوپ تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری اپتیکال، فیلم‌برداری 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه با تمام دوربین‌ها،‌ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل، پورت USB-C، باتری ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۵ واتی

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید