بهترین مداد رنگی ایرانی و خارجی؛ مقایسه برندهای معروف

بهترین مداد رنگی ایرانی و خارجی؛ مقایسه برندهای معروف
راهنمای مطالعه

    بهترین مداد رنگی ویژگی‌هایی مثل دوام بالا، نوک نرم، رنگدانه قوی و درخشان دارد و راحت تراش می‌خورد. بهترین مارک مداد رنگی خارجی فابرکاستل، پریسماکالر و استدلر است. بهترین برندهای ایرانی را هم در ادامه مطلب معرفی کرد‌ه‌ایم.

    ممکن است در نگاه اول این‌طور به‌نظر نرسد، اما خرید بهترین مداد رنگی کار آسانی نیست و نیاز به بررسی دارد. مداد رنگی‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها نرم هستند، رنگ‌دانه‌های بیش‌تری دارند و اثر ضخیم‌تری را روی کاغذ به‌جا می‌گذارند. در حالی‌که بعضی دیگر از سختی بیش‌تر و رنگ‌دانه‌های کم‌رنگ‌تری برخوردارند و روی کاغذ اثر کم‌رنگ‌تری ایجاد می‌کنند. هر یک از این مدادهای رنگی کاربرد خاصی دارند. در این راهنمای خرید مداد رنگی قصد داریم تمام اطلاعات مورد نیاز در این باره را با شما به اشتراک بگذاریم. پیش از شما را با بهترین سایت خرید لوازم تحریر و راهنمای خرید پاک کن آشنا کرده بودیم که در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

    بهترین مداد رنگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

    معیارهای انتخاب بهترین مداد رنگی چیست؟

    • خرید مداد رنگی را براساس سطح کار هنری و حرفه‌ای بودن یا مبتدی بودن‌تان انجام دهید.
    • تکنیک هنری مورد نظرتان را مشخص کنید و محصولی را بخرید که با روش کارتان تطابق داشته باشد.
    • به دوام، ماندگاری و کیفیت مارک مداد رنگی توجه کنید.
    • به شفافیت و درخشندگی رنگ‌ها توجه کنید.
    • نوع مداد رنگی (مومی، محلول در آب یا روغنی) را در نظر بگیرید و آن را مطابق با نیاز و مهارت‌تان خریداری کنید.
    • به جنس مداد رنگی توجه کنید و محصولی را بخرید که به سادگی تراشیده شود.
    • به طراحی بدنه بهترین مداد رنگی توجه کرده و محصولی را انتخاب کنید که ارگونومیک باشد و انگشتان‌تان را اذیت نکند.
    • به طیف رنگ‌های مورد نیازتان دقت کنید.
    • نوع بسته‌بندی کالا و سلامت محصول را در نظر بگیرید.
    • بودجه‌تان را مشخص کنید.
    • از بهترین مارک مداد رنگی ایرانی و خارجی خرید کنید.

    انواع مداد رنگی چیست؟

    انواع مداد رنگی چیست؟

    مداد رنگی مومی

    مداد رنگی مومی همان‌طور که از اسم‌اش پیداست از یک مغزی مومی حاوی رنگدانه تشکیل شده است. این محصول بر روی کاغذ اثری خامه‌ای، ضخیم و پر رنگ به‌جا می‌گذارد. موم به‌کار رفته در مغزی این مداد موجب افزایش شکنندگی آن می‌شود. بنابراین، در هنگام استفاده از آن باید فشار دست را کاهش دهید و با ملایمت و دقت بیش‌تری رفتار کنید. راستی، اگر مداد رنگی مومی را از روی کاغذ پاک کنید با اثری پودری مواجه خواهید شد. شرکت آمریکایی پریسماکالر در فهرست بهترین مارک مداد رنگی که این نوع مداد رنگی را تولید می‌کند.

    مداد رنگی بر پایه آب

    بهترین مداد رنگی بر پایه آب یا محلول در آب اثری شفاف و قوی بر روی کاغذ ایجاد می‌کند. این محصول با ایجاد تاثیری شبیه آبرنگ حال و هوای نقاشی‌های شما را هنرمندانه‌تر می‌کند. این مدادها بیش‌تر مخصوص افرادی هستند که دوست دارند با آبرنگ کار کنند اما مهارت لازم را برای انجام این کار ندارند. مداد رنگی‌های محلول در آّب هم به‌صورت مرطوب و هم به‌صورت خشک قابل استفاده‌اند. یعنی، در صورت تمایل می‌توانید نوک مداد را کمی خیس کرده و اثر به‌جا مانده را با حالت خشک مقایسه کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند کنترل بیش‌تری روی بافت نقاشی و رنگدانه‌ها داشته باشید. فابر کاستل یکی از برندهایی است که بهترین مداد رنگی مبتنی بر آب را تولید می‌کند.

    مداد رنگی روغنی 

    در ساخت مداد رنگی‌های روغنی معمولا از روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. در مقایسه با مداد رنگی مومی، این محصول از ماندگاری بیش‌تر و نوک مستحکم‌تری برخوردار است. در هنگام استفاده از این محصول، برای ایجاد رنگ‌هایی قوی و غلیظ لازم است مداد رنگی را به اندازه کافی و شاید چندین بار روی کاغذ بکشید و رنگدانه‌های بیش‌تری را روی نقاشی‌تان به‌جا بگذارید. برند برونزیل اکسپرشن از بهترین تولیدکنندگان این محصول است.

    بهترین مداد رنگی از چه موادی ساخته می‌شود؟

    بدنه بهترین مداد رنگی از چه موادی ساخته می‌شود؟

    بدنه اغلب مداد رنگی‌ها چوبی است. اما در سال‌های اخیر، برخی از تولیدکنندگان این محصول برای محافظت از محیط زیست به استفاده از مواد بازیافتی روی آورده و برای ساخت بدنه مدادها از کاغذ و روزنامه دورریز بهره برده‌اند. در هر حال، محصولی که خریداری می‌کنید باید به خوبی در میان انگشتان شما جا بگیرد؛ حس راحتی را القا کند؛ و به خوبی و نرمی تراشیده شود. خوب است بدانید، چوب درختان مناطق سردسیر بهترین ماده اولیه برای تولید بدنه مداد به حساب می‌آید.

    بهترین مارک مداد رنگی خارجی

    در ادامه شما را با بهترین مارک مداد رنگی خارجی موجود در بازار ایران آشنا می‌‌کنیم که روی کاغذ نقشی جذاب و عمیق ایجاد می‌کنند.

    مداد رنگی فابر کاستل (Faber-Castell)

    فابر کاستل (Faber-Castell)

    فابر کاستل یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان بهترین مداد رنگی جهان در انواع گوناگون است. این برند آلمانی مدل‌های مختلف مداد رنگی را با مغزی‌های مومی، روغنی و محلول در آب برای افراد حرفه‌ای و مبتدیان تولید می‌کند. بسته‌بندی و طیف رنگی محصولات این برند هم متنوع است. یعنی، براساس نیازتان می‌توانید مدادهای فابر کاستل را در جعبه‌های مقوایی یا فلزی با تنوع ۱۲ تا ۱۶۰ تایی تهیه کنید. البته، بسته‌بندی کاغذی بیش‌تر برای تعداد پایین کاربرد دارد.

    مداد رنگی پریسما کالر (Prismacolor)

    پریسما کالر (Prismacolor)

    پریسماکالر یکی از برندهای معروف آمریکایی است که انواع مداد رنگی‌های مرغوب و با کیفیت را هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه‌ای تولید می‌کند. مغزی محصولات تولید شده توسط این برند از نرمی قابل توجهی برخوردار است. بنابراین، اگر به‌دنبال مدادی هستید که به روان‌ترین شکل ممکن نقاشی شما را تکمیل کند می‌توانید پریسما کالر را انتخاب کنید. بهترین مداد رنگی پریسماکالر  در ایران طرفداران زیادی دارد. 

    کنته پاریس (Conte A Paris)

    کنته پاریس (Conte A Paris)

    کنته پاریس همان‌طور که از اسم‌اش پیداست یک برند فرانسوی با بیش از دو قرن تجربه است که بهترین مداد رنگی جهان را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از ۱۲ رنگ تا ۴۸ رنگ با بسته‌بندی‌ درجه یک در بازار موجود است. مغزی این مداد رنگی‌ها ضخیم و مستحکم است و رنگدانه‌های قوی و غلیظی را به‌جا می‌گذارد. این رنگدانه‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و در مقابل نور مقاومت بالایی دارند. رنگدانه‌های کنته پاریس از درخشندگی و دوام بالایی برخوردارند.

    استدلر (Staedtler)

    استدلر (Staedtler)

    استدلر هم یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر و قدیمی نوشت‌افزار است که بیش از دو قرن سابقه دارد. همانطور که در راهنمای خرید اتود گفتیم، محصولات این برند از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردارند. خوب است بدانید، مداد رنگی‌های استدلر در مقایسه با برندهای قبلی با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند. این محصول در بسته‌بندی‌های متنوع و با طیف رنگی گوناگون از ۱۲ تایی تا ۱۲۰ تایی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    کرایولا (Crayola)

    کرایولا (Crayola)

    برند آمریکایی کرایولا هم یکی دیگر از تولیدکنندگان درجه یک و قدیمی نوشت‌افزار است که کارش را با تولید گچ‌های رنگی ویژه مدارس شروع کرده و سال‌هاست بهترین مداد رنگی خارجی را می‌سازد. علاوه بر کیفیت بالا، بسته‌بندی مناسب و ماندگاری قابل توجه، محصولات این برند در مقایسه با دیگر شرکت‌های بین‌المللی مقرون به‌صرفه‌تر هستند. این محصول در بسته‌های ۱۲ تایی تا ۱۰۰ تایی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    بهترین مداد رنگی ایرانی

    شرکت‌های ایرانی هم در زمینه تولید نوشت افزار باکیفیت دستی بر آتش دارند و قبلا در مطلب بهترین دفتر ایرانی با تعدادی از آنها آشنا شدیم. در ادامه نوبت به معرفی بهترین مداد رنگی ایرانی می‌رسد.

    آریا

    آریا یکی از قدیمی‌ترین برندهایی است که بهترین مداد رنگی ایرانی را تولید می‌کند. این شرکت که در ابتدا کارش را با ساخت خمیر بازی شروع کرده حالا مدادهایی را درست می‌کند که مغزی نرم، رنگدانه‌های قوی و استحکام بالایی دارند. غیر سمی بودن مواد اولیه این محصولات از مهم‌ترین مزایایی است که آن‌ها را به بهترین گزینه برای بچه‌ها تبدیل می‌کند. این مدادها با طیف رنگی متنوع در بسته‌بندی‌های ۱۲ تا ۳۶ تایی در بازار عرضه می‌شوند.

    پلیکان

    پلیکان

    پلیکان یکی دیگر از برندهای معتبر و قدیمی ایرانی است که مداد رنگی نرم و روان با استحکام بالا تولید می‌کند. رنگدانه‌های قوی و درخشان این محصول به راحتی روی کاغذ می‌نشینند؛ بنابراین، نیازی نیست مداد را زیاد فشار دهید. برخورداری از قیمت مناسب، تنوع رنگ، ماندگاری زیاد، بدنه مرغوب و مغزی محکم از مهم‌ترین مزایای مداد رنگی‌های پلیکان است. این محصول با ترکیب رنگ متفاوت در بسته‌های ۶ تا ۳۶ تایی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    پارسیکار

    پارسیکار

    پارسیکار هم یکی از برندهای خوب ایرانی است که بهترین مداد رنگی فانتزی و با دوام تولید می‌کند. محصولات این برند از نظر کیفیت رنگدانه و ساختار بدنه کاملا قابل قبول هستند. مغزی این مدادها نه آن‌قدر سخت است که به دشواری روی کاغذ کشیده شود و نه آن‌قدر نرم که با اولین فشار بشکند در ضمن، ضخامت مغزی هم کاملا استاندارد است. مداد رنگی‌های این برند در بسته‌‌های مقوایی و فلزی ۱۲ تا ۳۶ تایی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    آدمیرال

    آدمیرال

    آدمیرال یکی دیگر از تولیدکنندگان موفق نوشت‌افزار است که بهترین مداد رنگی ارزان را در بسته‌بندی‌های مخصوص دخترها و پسرها ارائه می‌دهد. مدادهای این برند از تنوع رنگ بالا، بدنه باکیفیت و مغزی مرغوبی برخوردارند و در جعبه‌های ۶ تا ۲۴ تایی در بازار پیدا می‌شوند.

    آسیا

    آسیا

    آسیا بهترین مداد رنگی نرم را با رنگدانه‌های شفاف و ساختار بادوام تولید می‌کند. محصولات این برند از کیفیت و روانی خوبی برخوردارند و به سادگی تراشیده می‌شوند. بدنه شش ضلعی این مدادها طوری ساخته شده که به آسانی در دست بچه‌ها قرار می‌گیرد و انگشتان آن‌ها را اذیت نمی‌کند. اگر دنبال خرید مداد رنگی پر رنگ با قیمت مناسب هستید خوب است برند آسیا را هم امتحان کنید. این محصول در جعبه‌های مقوایی به‌صورت ۶ و ۱۲ تایی بسته‌بندی شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    مزایای بهترین مداد رنگی ایرانی

    مزایای نقاشی با مداد رنگی چیست؟

    • استفاده از مداد رنگی بسیار آسان‌تر از قلم‌موست.
    • برای نقاشی با مداد رنگی به تجهیزات زیادی نیاز ندارید و کافی است یک بسته از این محصول و یک برگ کاغذ مناسب را در دسترس داشته باشید.
    • همه رنگ‌های مورد نیازتان در یک جعبه جا می‌گیرند و به راحتی قابل حمل هستند.
    • نقاشی با مداد رنگی به‌مراتب تمیزتر و قابل کنترل‌تر از پاستل، رنگ روغن یا آبرنگ است.
    • برای سبک‌های گوناگون نقاشی قابل استفاده است.
    • در ساخت مداد رنگی‌ها معمولا از مواد سمی و آلاینده‌ها استفاده نمی‌شود. بنابراین، برای سلامت مصرف‌کننده زیانی ندارد.

    سخن آخر

    در راهنمای خرید بهترین مداد رنگی برایتان درباره انواع مداد رنگی‌ها، مهم‌ترین معیارهای انتخاب و برترین برندهای تولیدکننده این محصول گفتیم. نظر شما چیست؟ کدام یک از این برندها را ترجیح می‌دهید؟ تجربه خرید و استفاده از کدام یک را دارید؟ لطفا تجربیات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات کاربران با ما و دیگر خوانندگان مطرح کنید.

    سوالات متداول

    چه کاغذی برای نقاشی با مداد رنگی مناسب است؟

    کاغذهای بوچز، اشتنباخ، فابریانو و کانسون تنها چند نمونه از بهترین گزینه‌ها برای نقاشی با مداد رنگی به حساب می‌آیند.

    بهترین مداد رنگی کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    • نوک نرمی داشته باشد.
    • به راحتی تراشیده شود.
    • مغزی محکمی (HB) داشته باشد تا دائما نشکند.
    • رنگدانه‌های زنده، تند و درخشنده‌ای داشته باشد.
    • دارای طیف رنگی متنوعی باشد.

    بهترین مداد رنگی حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

    • دارای بدنه ارگونومیک است.
    • بدنه آن از بهترین مواد ساخته شده و دوام بالایی دارد.
    • به راحتی تراشیده می‌شود.
    • دارای رنگدانه‌های قوی و درخشانی بوده و با تغییر فشار دست به سادگی می‌توان اثر به‌جا مانده از آن را کنترل کرد.
    • رنگدانه‌های آن از پوشانندگی قابل توجهی برخوردارند.
    • نوک این دسته از مداد رنگی‌ها به اندازه کافی نرم است. 

    تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی با مداد رنگی چیست؟

    برای نقاشی با مداد رنگی به کاغذ مناسب، یک مداد تراش خوب و یک پاک‌کن عالی نیاز دارید. برای محافظت از نقاشی زیبای‌تان پیشنهاد می‌کنیم در نهایت از اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید.

    در هنگام خرید بهترین مداد رنگی چه رنگ‌هایی را بخرم؟

    این موضوع تا اندازه زیادی به سلیقه شما و طرحی که در ذهن دارید بستگی دارد. واقعیت این است که در ابتدا، لازم نیست همه رنگ‌ها را یک‌جا خریداری کنید. با گذشت زمان، می‌توانید مجموعه خود را تکمیل کنید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید